Goed verzekerd naar het buitenland

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#46 Bericht door fredlk » zondag 03 juni 2007, 16:11

Mart schreef:
fredlk schreef:Lijkt precies op wat bijvoorbeeld te vinden is bij AIA of ING of THAILIFE of BUPA, maar dan de laagst mogelijke verzekering. Niets nieuws hier.
Fred, niet zo negatief. :wink: Er komen steeds meer 65+ sers naar Thailand. Ze zijn niet op de hoogte van de verzekeringsvoorwaarden zoals bij Bupa. Indien voor 60 ste afgesloten, geen probleem, maar daarna ? Geen Bupa meer, dus dan is dit een mogelijkheid.

Wat zijn de voorwaarden bij de door jouw genoemde maatschappyen.
Sorry hoor :) is niet negatief bedoeld, alleen had ik wel wat revolutionairs verwacht en dat is dit niet. Bupa heeft inderdaad de maximale beginleeftijd van 59 jaar en als ik me goed herinner, de anderen niet, maar ik kan het mis hebben. Ik was natuurlijk voor mijzelf aan het kijken en niet voor m'n vader. :lol: (GRAPJE !!!!) :lol:
"What we think, we become."

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#47 Bericht door dutch » woensdag 13 juni 2007, 13:19

Op 28 April j.l. kreeg ik via de webmaster van het forum van de Nederlandse vereniging het volgende adres voor ziektekostenverzekering in Thailand.

http://www.healthcareinternational.com

Heden kreeg ik per email de bevestiging van acceptatie (zonder beperkingen) per direct. :D :D
Terzijde zij vermeld dat de acceptatie uitsluitend voor het bereiken van je 65ste kan geschieden.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#48 Bericht door jumbo » donderdag 14 juni 2007, 02:10

dutch schreef:Op 28 April j.l. kreeg ik via de webmaster van het forum van de Nederlandse vereniging het volgende adres voor ziektekostenverzekering in Thailand.

http://www.healthcareinternational.com

Heden kreeg ik per email de bevestiging van acceptatie (zonder beperkingen) per direct. :D :D
Terzijde zij vermeld dat de acceptatie uitsluitend voor het bereiken van je 65ste kan geschieden.
Kan het niet echt goedkoop noemen Dutch
Heb informatie gevraagd voor vrouw en kind en de maandpremie is met eigen risico hoger als de huidige jaarpremie en vegelijkbaar met een platinum plan van BUPA voor beiden......

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#49 Bericht door dutch » donderdag 14 juni 2007, 03:59

Het eenvoudige plan emergency+ met eigen risico van 2000usd en een verhoogh accident uitkering van 75000 usd = 594 usd/jaar
Is dat duur??

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#50 Bericht door jumbo » donderdag 14 juni 2007, 04:28

dutch schreef:Het eenvoudige plan emergency+ met eigen risico van 2000usd en een verhoogh accident uitkering van 75000 usd = 594 usd/jaar
Is dat duur??
2594 USD per jaar is 88.196 thb, platinum kost 55.000 thb, zonder eigen risico
Mijn vrouw en kind zijn verzekerd bij BUPA voor 7.000 thb per JAAR en verwachten en krijgen daarvoor goede behandeling bij een goed ziekenhuis

Of het duur is, hangt af van je persoonlijke situatie; in jouw geval ( nu geen verzekering) is het niet duur, in mijn geval is het wel duur en cijfermatig is het buitensporig duur
Maar ik kan me voorstellend dat het in jouw geval niet duur is

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#51 Bericht door dutch » donderdag 14 juni 2007, 10:14

Het is maar een kwestie van rekenen.
Die 2000 usd betaal ik dus niet als ik niet naar het ziekenhuis hoef!!
Als ik bekijk hoe vaak ik het ziekenhuis heb gezien de afgelopen 40 jaar,dan is dat nooit!!Daarvoor mijn amandelen en een meniscus en de blindedarm.
Mijn dekking is bedoeld voor calmaliteiten waarvoor ik plotseling,dank zij onze onvolprezen Nederlandse regering,niet meer verzekerd was.
Ben nu zelfs verzekerd voor transplantatie (100.000 usd) en HIV (20.000 usd).Heb voldoende financiele armslag om de normale gevallen op te vangen.
Maar ik begrijp je standpunt Jumbo en ik zou in jouw geval hetzelfde doen.
Ik ben echter zielsgelukkig dat ik nu deze vorm van verzekering heb (overigens levenslang).

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#52 Bericht door jumbo » donderdag 14 juni 2007, 10:33

Dutch, ik vind het prachtig voor je dat je nu geen 'paria' meer bent :P :P
Vond en vind het belachelijk dat er zo met mensen wordt omgegaan in onze 'zorgmaatschappij' Je betaalt je een flink deel van je leven blauw om vervolgens geen voordeel uit de mede door jou in stand gehouden voorzieningen te hebben.

Het moet niet gekker worden....ik vind dat er juist voor de pensionado's die vaker veel goedkoper worden behandeld in de buitenlanden een uitzondering gemaakt mag worden..en dan nog het is in 'hun' voordeel

Ze zijn best wel in staat om een bepaalde staffel te introduceren gekoppeld aan de kosten van gezondheidszorg in het betreffende buitenland en wanneer men boven 1.0 beland (resultaat van een berekening van bijvoorbeeld de USA waar de kosten navenant hoger zijn als hier) moet men dan een daaraan gekoppelde premieverhoging hangen..repatriering ed moet dan voor eigen kosten

Tis niet zo moelijk hoor.....gewoon effe nuchter nadenken

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#53 Bericht door fredlk » donderdag 14 juni 2007, 11:38

Ze zijn best wel in staat om een bepaalde staffel te introduceren gekoppeld aan de kosten van gezondheidszorg in het betreffende buitenland en wanneer men boven 1.0 beland (resultaat van een berekening van bijvoorbeeld de USA waar de kosten navenant hoger zijn als hier) moet men dan een daaraan gekoppelde premieverhoging hangen..repatriering ed moet dan voor eigen kosten
.......... en dat doen ze al. Daarom zou de premie bij De Amersfoortse voor mij 670 Euro zijn voor Thailand - die ze gelijkstellen met Singapore, de Verenigde Staten en Australie.
"What we think, we become."

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#54 Bericht door dutch » donderdag 14 juni 2007, 11:51

Breek me de bek niet los Fredk.
Thailand bij de duurste groep van landen.....een lachertje.
Er loopt overigens nog steeds een vraag bij de geschillencommissie en daarna gaan we naar de ombudsman.Maar dat is nu allemaal voor fun! :D

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#55 Bericht door fredlk » donderdag 14 juni 2007, 12:15

Er loopt overigens nog steeds een vraag bij de geschillencommissie en daarna gaan we naar de ombudsman.Maar dat is nu allemaal voor fun!
Hou ons op de hoogte svp.
Ik zei ook dat ik dat erg belachelijk vond, maar zij zeiden, zoals gebruikelijk in NL, " Zo zijn de regels."
"What we think, we become."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#56 Bericht door jumbo » vrijdag 15 juni 2007, 03:00

Typisch weer een beslissing genomen door een paar deskjockeys die waarschijnlijk niet op de kaart kunnen aanwijzen waar Thailand ligt

Of ze vergelijken de ;standaard; ipv de ;kosten; ook een veelgemaakte fout
De standaard hier is door priveverzorging-priveziekenhuizen vrij hoog en de prijzen navenant....de gemiddelde zorg is echter lager in beide gevallen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#57 Bericht door dutch » vrijdag 15 juni 2007, 03:36

Ik vraag me as welke instantie dit soort besluiten neemt of dat dit iets is van "slechts" de gezamelijke ziektekosten verzekeringen.
Verder....hoe beschouwen de REIS verzekeringen Thailand?Ook als duurste groep?

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#58 Bericht door dutch » vrijdag 15 juni 2007, 03:37

Ik vraag me af welke instantie dit soort besluiten neemt of dat dit iets is van "slechts" de gezamelijke ziektekosten verzekeringen.
Verder....hoe beschouwen de REIS verzekeringen Thailand?Ook als duurste groep?

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”