Verzekering in Thailand

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Heintje Komt&Gaat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 12:56
Locatie: Haarlem

Verzekering in Thailand

#1 Bericht door Heintje Komt&Gaat » zaterdag 23 september 2006, 21:36

Heb al aardig wat dagen mee zitten lezen op dit forum, maar ben niets tegen gekomen over een evt. verzekering voor nederlanders die voor langere tijd in thailand willen verblijven. Om te kijken of thailand wel zo mooi en goed is als dat het tijdens mijn vakanties altijd lijkt, ga ik volgend jaar mijn huis een jaar verhuren en verblijf ik in Thailand. Nou heb ik in nederland een goede doorlopende reisverzekering maar daar moet ik minimaal één keer per drie maanden voor in Nederland zijn.Zo staat dat in de polis. Nou dat gaat dus niet en heb daar ook geen zin in. Maar hoe moet ik me dan verzekeren voor evt. ziektekosten e.d.? Kan ik b.v. in Thailand een aparte verzekering afsluiten hiervoor ?
Thx Heintje :P
Maar hoe kan ik van je dromen, als je mij niet slapen laat !

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#2 Bericht door Jim » zondag 24 september 2006, 00:17


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verzekering in Thailand

#3 Bericht door jumbo » zondag 24 september 2006, 01:14

Heintje Komt&Gaat schreef:Heb al aardig wat dagen mee zitten lezen op dit forum, maar ben niets tegen gekomen over een evt. verzekering voor nederlanders die voor langere tijd in thailand willen verblijven. Om te kijken of thailand wel zo mooi en goed is als dat het tijdens mijn vakanties altijd lijkt, ga ik volgend jaar mijn huis een jaar verhuren en verblijf ik in Thailand. Nou heb ik in nederland een goede doorlopende reisverzekering maar daar moet ik minimaal één keer per drie maanden voor in Nederland zijn.Zo staat dat in de polis. Nou dat gaat dus niet en heb daar ook geen zin in. Maar hoe moet ik me dan verzekeren voor evt. ziektekosten e.d.? Kan ik b.v. in Thailand een aparte verzekering afsluiten hiervoor ?
Thx Heintje :P
Heintje je zkv kan een jaar doorlopen in het buitenland, de sociale verzekeringen kan je door laten lopen maar dat moet je wel aangeven bij de betreffende instanties


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#4 Bericht door khonkaen » zondag 24 september 2006, 01:45

ik woon meer dan 10 jaar in thailand... de enige verzekering die wij hebben is AR voor de auto..

ik ben in die tijd 1x voor 14 dagen opgenomen geweest in een gemeenteziekenhuis wegens een bloedvergiftiging in mijn voet.. dat kostte mij totaal zo'n 7.000 thb
de thaise gezinsleden kunnen in het gemeenteziekenhuis terecht voor een totale behandeling , wat 30 thb kost...
medicijnen, voor mijn hart-en vaatziekten en artritis koop ik voor 3 maanden tegelijk 700 stuks voor nog geen 400 thb..

een dag opname op zaal incl. 3 maaltijden kost 300 thb.. maar als je op de luxueuze toer wilt , kan je je ook in particuliere ziekenhuizen of klinieken laten opnemen voor 5.000 thb per dag..

behalve het feit , dat ik in thailand moeilijk verzekerd kan worden omdat ik 60+ ben , heeft mij dat veel geld op premies bespaard..




willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#5 Bericht door dirk » zondag 24 september 2006, 08:41

Willem, ik weet weinig van verzekeringen in Thailand, maar ik moet wel reageren als ik lees dat er iemand is die veel geld uitgespaard heeft door geen premie te betalen.
Dat je voor jou ziektes niet veel hoef te betalen ben je een gelukkig man. Je zal verder geen ergere ziektes hebben gehad, heel fijn voor jou en je familie.
Als ik nu naar mijn jonste zoon (18 jaar) kijk die nonHodgekin (lympfeklierkanker) heeft, dan ben ik heel blij dat ik maar 109 Euro per maand hoef te betalen.
Hij gebruikt nu medicijnen die in Thailand nog niet bekend zijn, waar zijn lichaam gelukkig goed op reageerd. Had ik in Thailand gewoond met mijn kinderen dan was het wel bekeken voor hem een paar jaar geleden.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#6 Bericht door jumbo » zondag 24 september 2006, 09:45

dirk schreef:Willem, ik weet weinig van verzekeringen in Thailand, maar ik moet wel reageren als ik lees dat er iemand is die veel geld uitgespaard heeft door geen premie te betalen.
Dat je voor jou ziektes niet veel hoef te betalen ben je een gelukkig man. Je zal verder geen ergere ziektes hebben gehad, heel fijn voor jou en je familie.
Als ik nu naar mijn jonste zoon (18 jaar) kijk die nonHodgekin (lympfeklierkanker) heeft, dan ben ik heel blij dat ik maar 109 Euro per maand hoef te betalen.
Hij gebruikt nu medicijnen die in Thailand nog niet bekend zijn, waar zijn lichaam gelukkig goed op reageerd. Had ik in Thailand gewoond met mijn kinderen dan was het wel bekeken voor hem een paar jaar geleden.
Bij mij was het andersom, ik had een chronische bijholte onsteking waar ze in Nederland weinig tot niets aan konden doen en die agressief opkwam bij verkoudheid ed. Hier hebben ze me geopereerd en na medicatie was/ben ik zo goed als zorgenvrij....een hele opluchting letterlijk en figuurlijk.

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#7 Bericht door Mart » zondag 24 september 2006, 10:01

Wij hadden 4 ramp jaren.

Mijn vrouw, mijn zoon en ik.
Een heen en weer bootje naar de dokter, en 6 ziekenhuis opnames.

Totale kosten 641.178 TB.

Oke particulier verzekerd bij BUPA, en zij hebben ca 85% betaald.

Wij betalen - voor 4 personen ca 150 euro per maand

Het kan ook een stuk goedkoper, maar dan is het eigen risico groter.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#8 Bericht door jumbo » zondag 24 september 2006, 10:12

Mart schreef:Wij hadden 4 ramp jaren.

Mijn vrouw, mijn zoon en ik.
Een heen en weer bootje naar de dokter, en 6 ziekenhuis opnames.

Totale kosten 641.178 TB.

Oke particulier verzekerd bij BUPA, en zij hebben ca 85% betaald.

Wij betalen - voor 4 personen ca 150 euro per maand

Het kan ook een stuk goedkoper, maar dan is het eigen risico groter.
welke klasse is dat Mart?

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#9 Bericht door Mart » zondag 24 september 2006, 10:33

Jumbo

Emerald OPD de luxe, kan ook nog duurder dan is het Diamond
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#10 Bericht door jumbo » zondag 24 september 2006, 10:34

Mart schreef:Jumbo

Emerald OPD de luxe, kan ook nog duurder dan is het Diamond
kan nog duurder da's platinum :lol: :wink:

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#11 Bericht door Mart » zondag 24 september 2006, 10:43

Jumbo,
Bedoel je nu BUPA of UBC, :idea:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#12 Bericht door jumbo » zondag 24 september 2006, 11:00

Mart schreef:Jumbo,
Bedoel je nu BUPA of UBC, :idea:
beide Mart :lol:
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Heintje Komt&Gaat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 12:56
Locatie: Haarlem

#13 Bericht door Heintje Komt&Gaat » zondag 24 september 2006, 11:04

Oke kom al aardig wat meer te weten over vezekeringen en ook over bepaalde klasses in het stelsel.
Ik ga toch liever voor wat meer zekerheid, dan voor onverzekerd rond te lopen in een land waar de stoep ineens ophoud en er grote gaten zitten in het wegdek en de bestrating. Met alle risico's van dien.
De link van Jim heb ik al even bekeken en online een offerte aangevraagd.
Maar zou ook graag wat meer willen weten over de firma BUPA. Is dit een Thaise maatschappij of komt dit bedrijf uit Nederland ? Ik begrijp dat ze daar ook bepaalde levels in dekking hebben. Een link of land is van harte welkom.
Alvast bedankt voor jullie reacties. :D
Maar hoe kan ik van je dromen, als je mij niet slapen laat !

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#14 Bericht door jumbo » zondag 24 september 2006, 11:06

Heintje Komt&Gaat schreef:Oke kom al aardig wat meer te weten over vezekeringen en ook over bepaalde klasses in het stelsel.
Ik ga toch liever voor wat meer zekerheid, dan voor onverzekerd rond te lopen in een land waar de stoep ineens ophoud en er grote gaten zitten in het wegdek en de bestrating. Met alle risico's van dien.
De link van Jim heb ik al even bekeken en online een offerte aangevraagd.
Maar zou ook graag wat meer willen weten over de firma BUPA. Is dit een Thaise maatschappij of komt dit bedrijf uit Nederland ? Ik begrijp dat ze daar ook bepaalde levels in dekking hebben. Een link of land is van harte welkom.
Alvast bedankt voor jullie reacties. :D

http://www.bupathailand.com/

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

gast

verzekering

#15 Bericht door gast » zondag 24 september 2006, 11:48

[
Je kan bij centraal beheer een doorlopende reisverzekering afsluiten, met de extra optie medische kosten, deze polis kent geen maximale duur voor verblijf in het buitenland, voorwaarde is echter wel dat men ingeschreven staat in nederland, dit lijkt mij de ideale oplossing.POlis is door de cosumentenbond meerdere malen tot beste reisverzekering uitgeroepen.Zie Bupa is een internationale verzekering waar men prima een ziektekostenverzekering af kan sluiten indien men in het buitenland woont, eigen risico kan men zelf bepalen, alsmede af te sluiten pakket, prima polis voor een relatief lage maandpremie.Zie onderstaande site voor centraal beheer polis.

Groeten Michel

http://www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/pro ... Id=PRD0002

quote="Heintje Komt&Gaat"]Oke kom al aardig wat meer te weten over vezekeringen en ook over bepaalde klasses in het stelsel.
Ik ga toch liever voor wat meer zekerheid, dan voor onverzekerd rond te lopen in een land waar de stoep ineens ophoud en er grote gaten zitten in het wegdek en de bestrating. Met alle risico's van dien.
De link van Jim heb ik al even bekeken en online een offerte aangevraagd.
Maar zou ook graag wat meer willen weten over de firma BUPA. Is dit een Thaise maatschappij of komt dit bedrijf uit Nederland ? Ik begrijp dat ze daar ook bepaalde levels in dekking hebben. Een link of land is van harte welkom.
Alvast bedankt voor jullie reacties. :D[/quote]

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”