Vrijstelling loonbelasting

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vrijstelling loonbelasting

#16 Bericht door Lammert de Haan » maandag 03 oktober 2016, 10:54

john123456 schreef:Ook namens mij super bedankt lammert
Ik zit nu alleen te stoeien om het op papier te krijgen
Pffff snap er geen joker van hoor al die termen die jij gebruikt :giggle:

Heb jij misschien niet een voorbeeld bezwaarbrief
Zodat ik hem een beetje aan past aan mijn situatie
Want omdat een beetje goed op papier te krijgen
Dat is een vak apart
Je hoeft helemaal geen bezwaarschrift te schrijven, John123456, alleen zoveel mogelijk bewijsmateriaal van het hebben van een duurzaam tehuis in Thailand verzamelen, zoals het bewijs van inschrijving bij je gemeente, het huurcontract en bewijzen van huurbetalingen en betalingen voor levering van water en energiekosten. Daarnaast kun je nog denken aan aanvullend bewijs, zoals je nota’s voor je telefoon- en internetaansluiting, kassabonnetjes en noem maar op, om hiermee tevens aan te geven waar het middelpunt van je levensbelangen ligt. Doe dat vervolgens ook met kopieën van je paspoort (met stempels) en visum. Kortom: alles wat erop wijst dat jij duurzaam in Thailand verblijft. Zie mijn eerdere bericht.

Als je er prijs opstelt, dat ik de verdere afwerking van jou overneem, stuur me dan even een email (l.haan14@chello.nl) en voeg daar alvast als bijlage bij de brief die je van de Belastingdienst, Kantoor Buitenland, hebt ontvangen (liefst in pdf). Vervolgens stuur ik jou een machtigingsformulier, waarin je kunt zien welke persoonlijke informatie ik van jou nodig heb om dit formulier verder af te maken. Het verder afgewerkte formulier stuur ik jou ter ondertekening, waarna ik met Heerlen’ contact kan opnemen voor uitstel van het indienen van alle documenten, want de veertien dagen reactietermijn haal je niet (documenten verzamelen en kopiëren en opsturen naar Heerenveen, waarna ik het verder kan afwerken en doorsturen naar ‘Heerlen’). Trouwens: de veertien dagen reactietermijn is geen fatale termijn, maar ik vind het altijd wel zo netjes om, bij overschrijding hiervan, even contact op te nemen met de Belastingdienst.

Noem dit maar ‘service voor leden van Thailand Forum’ (het grootste en meest actieve Thailand forum!).

Ik zie je reactie wel.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: Vrijstelling loonbelasting

#17 Bericht door john123456 » maandag 03 oktober 2016, 12:04

Heb je een bericht gestuurd lammert

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vrijstelling loonbelasting

#18 Bericht door Lammert de Haan » maandag 03 oktober 2016, 12:19

john123456 schreef:Heb je een bericht gestuurd lammert
Heb ik gezien, John123456. Stuur je later op de dag een concept-machtigingsformulier en kunnen we de zaak verder via email afwerken.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Vrijstelling loonbelasting

#19 Bericht door bkk020 » maandag 03 oktober 2016, 14:46

:clap:

hanshu

Re: Vrijstelling loonbelasting

#20 Bericht door hanshu » maandag 03 oktober 2016, 16:21

Lammert de Haan schreef:In bovenstaande reacties wordt veel te veel de nadruk gelegd op het hebben van het gele boekje en een bewijs van inschrijving bij de Thaise belastingdienst. Het gele boekje heeft echter geen enkele autoriteit: zij is niet afgegeven door de Thaise Belastingdienst. Wel kun je met een bewijs van inschrijving uiteraard heel gemakkelijk aantonen dat je in Thailand belastingplichtig bent.
Lammert.....in mijn beleving staat het gele boek voor inschrijving in de gemeente. Je vind hierin de eigenaar van het blauwe boek, het adres van inschrijving en (natuurlijk) de eigen naam. Ook moeten de getuigen zich melden op de ampur met het verhaal dat je daar ook daadwerkelijk woont. Je krijgt een nummer wat ook gebruikt kan worden bij belasting zaken.In deze zin is dit boek best wel belangrijk voor het bewijzen dat je ook daadwerkelijk in Thailand woont en waar.
Het is (zoals jij opmerkt) niet afgegeven door de thaise belastingdienst maar door de gemeente. Bewijs van inschrijving dus.

Bedankt voor je heldere info..

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vrijstelling loonbelasting

#21 Bericht door Lammert de Haan » maandag 03 oktober 2016, 22:57

hanshu schreef:
Lammert de Haan schreef:In bovenstaande reacties wordt veel te veel de nadruk gelegd op het hebben van het gele boekje en een bewijs van inschrijving bij de Thaise belastingdienst. Het gele boekje heeft echter geen enkele autoriteit: zij is niet afgegeven door de Thaise Belastingdienst. Wel kun je met een bewijs van inschrijving uiteraard heel gemakkelijk aantonen dat je in Thailand belastingplichtig bent.
Lammert.....in mijn beleving staat het gele boek voor inschrijving in de gemeente. Je vind hierin de eigenaar van het blauwe boek, het adres van inschrijving en (natuurlijk) de eigen naam. Ook moeten de getuigen zich melden op de ampur met het verhaal dat je daar ook daadwerkelijk woont. Je krijgt een nummer wat ook gebruikt kan worden bij belasting zaken.In deze zin is dit boek best wel belangrijk voor het bewijzen dat je ook daadwerkelijk in Thailand woont en waar.
Het is (zoals jij opmerkt) niet afgegeven door de thaise belastingdienst maar door de gemeente. Bewijs van inschrijving dus.

Bedankt voor je heldere info..
Klopt helemaal Hanshu. Maar misschien is het toch nog goed om het volgende op te merken. In m’n eerste reactie schreef ik dat teveel de nadruk was komen te liggen op het hebben van o.a. het gele boekje. E.e.a. is nl. te kort door de bocht.

Veelal is dat niet van recente datum (een vereiste van de Belastingdienst) en geeft tevens niet aan of je ondertussen ook al weer verhuist bent naar Timboektoe in Mali. Dat klinkt misschien kinderachtig maar is zo niet bedoeld en is wel degelijk van belang. De Belastingdienst wil perse weten dat jij (nog) in Thailand woont en terecht. Dan weet men immers welk belastingverdrag van toepassing is. Zou je ondertussen verhuisd zijn naar Timboektoe, dan heb je een probleem. Nederland heeft nl. geen Verdrag met Mali afgesloten, waardoor ook jouw bedrijfspensioen nog gewoon in Nederland belast is. Wel zul je dan, mocht Mali ook heffen over je Nederlandse inkomsten, via een andere regeling vermindering van de Nederlandse belasting kunnen krijgen, maar dat even terzijde.

Vandaar mijn advies om aan te tonen dat je beschikt over een duurzaam tehuis in Thailand met:
a. een bewijs van inschrijving bij de gemeente (zoals het gele boekje, maar wat vaak niet van recente datum is);
b. een kopie van de huurovereenkomst (is vaak ook niet van recente datum);
c. bewijzen van huurbetalingen (ook recente);
d. kopieën van water en energienota’s (ook recente).

E.e.a. kun je vervolgens nog uitbreiden met je telefoon- en internetrekeningen en alles wat je maar aan verdere betaalbewijzen kunt bedenken en terugvinden om daarmee aan te tonen dat het middelpunt van jouw economische levensbelangen is gelegen in Thailand. Ben je ook nog eens getrouwd of het je een (vaste) relatie, neem dat ook mee om op die manier aan te tonen dat jouw in Thailand gelegen levensbelangen ook een sociaal aspect hebben.

Dit zijn allemaal aangelegenheden, die worden genoemd in artikel 4 van het Belastingverdrag Nederland-Thailand, daar waar het gaat over je fiscale woonplaats. En daar kan zelfs de Belastingdienst uiteindelijk niet omheen!

Het meest eenvoudige is natuurlijk om aan te tonen dat je fiscaal inwoner bent met een (recente) inschrijving bij de Thaise Belastingdienst. Maar we weten allemaal hoe moeilijk en vaak zelfs onmogelijk dat is, vooral als je te maken hebt met de kleinere belastingkantoren. Het omkopen van een belastingambtenaar zou dan nog wel eens de oplossing kunnen bieden (maar mag ik eigenlijk niet adviseren en doe dat dus ook niet :giggle3:).
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

hanshu

Re: Vrijstelling loonbelasting

#22 Bericht door hanshu » dinsdag 04 oktober 2016, 08:08

Duidelijk.....
Een thaise belasting ambtenaar omkopen om een op waarheid gebaseerd verhaal aan te tonen gaat mij ook wat te ver :crazy:

Met kopie van het paspoort kun je ook nog aantonen Thailand niet of nauwelijks verlaten te hebben gedurende een belastingjaar.
Misschien ligt hier zelfs een taak voor de ned. ambasade om een verklaring af te geven? Overigens weet ik van het UWV dat die ook in thailand controleren. Dat zal ook voor de belastingdienst gelden.
Kortom...een waterdicht verhaal lijkt mij niet zo moeilijk wanneer je daadwerkelijk in thailand woont. De aanhouder wint, de waarheid komt altijd boven of zo iets.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Vrijstelling loonbelasting

#23 Bericht door dutch » dinsdag 04 oktober 2016, 08:22

hanshu schreef:Duidelijk.....
Een thaise belasting ambtenaar omkopen om een op waarheid gebaseerd verhaal aan te tonen gaat mij ook wat te ver :crazy:

Met kopie van het paspoort kun je ook nog aantonen Thailand niet of nauwelijks verlaten te hebben gedurende een belastingjaar.
Misschien ligt hier zelfs een taak voor de ned. ambasade om een verklaring af te geven? Overigens weet ik van het UWV dat die ook in thailand controleren. Dat zal ook voor de belastingdienst gelden.
Kortom...een waterdicht verhaal lijkt mij niet zo moeilijk wanneer je daadwerkelijk in thailand woont. De aanhouder wint, de waarheid komt altijd boven of zo iets.
Ik heb Nederland in 1998 verlaten,officieel uitgeschreven en ik woon hier sedert eind 2004 en heb sedert Juni 2008 Thailand nooit meer verlaten.Dat alles is zoals je al schrijft eenvoudig met je paspoort(en) te bewijzen.Ook de persoonlijke jaarlijkse controle t.b.v. de AOW is tegenwoordig waterdicht en ook daar heb ik al die jaren de copieen van.
Maar ja,waarom gemakkelijk doen als je het moeilijk kan maken??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

hanshu

Re: Vrijstelling loonbelasting

#24 Bericht door hanshu » dinsdag 04 oktober 2016, 08:34

Geheel in stijl met jouw onderschrift, Dutch.. :thumbsup:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vrijstelling loonbelasting

#25 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 05 oktober 2016, 22:30

hanshu schreef:Duidelijk.....
Een thaise belasting ambtenaar omkopen om een op waarheid gebaseerd verhaal aan te tonen gaat mij ook wat te ver :crazy:

Met kopie van het paspoort kun je ook nog aantonen Thailand niet of nauwelijks verlaten te hebben gedurende een belastingjaar.
Misschien ligt hier zelfs een taak voor de ned. ambasade om een verklaring af te geven? Overigens weet ik van het UWV dat die ook in thailand controleren. Dat zal ook voor de belastingdienst gelden.
Kortom...een waterdicht verhaal lijkt mij niet zo moeilijk wanneer je daadwerkelijk in thailand woont. De aanhouder wint, de waarheid komt altijd boven of zo iets.
“Met kopie van het paspoort kun je ook nog aantonen Thailand niet of nauwelijks verlaten te hebben gedurende een belastingjaar.”

“Kortom...een waterdicht verhaal lijkt mij niet zo moeilijk wanneer je daadwerkelijk in thailand woont. De aanhouder wint, de waarheid komt altijd boven of zo iets.”


Je moet aantonen waar je een duurzaam tehuis tot je beschikking hebt, waar het middelpunt van je levensbelangen ligt of waar je gewoonlijk verblijft.

Het middelpunt van je levensbelangen heb ik een paar dagen geleden nog iets uitgebreid met de opmerking over het getrouwd zijn of het hebben van een (vaste) relatie. Naast je economisch middelpunt komt daardoor ook het sociaal middelpunt van je levensbelangen te liggen in Thailand.
Waar je gewoonlijk verblijft is, zoals ik ook al eerder aangaf, inderdaad aan te tonen d.m.v. je visum en je paspoort met stempels. John123456 had echter een kopie van z’n paspoort meegestuurd, zoals hij in z’n bericht meldt. Maar dan ben je de twee eerste stations, nl. het aantonen dat je in Thailand de beschikking hebt over een duurzaam tehuis en dat daar ook het middelpunt van je sociale en economische levensbelangen is gelegen, al gepasseerd. Maar overdaad in het aantonen dat je wel degelijk fiscaal inwoner van Thailand bent, bestaat niet.

Het probleem is dan ook niet om onomstotelijk aan te tonen wat jouw fiscale woonplaats is, maar de muur waar je doorheen moet breken bij de Belastingdienst, Kantoor Buitenland. Het verzoek om vrijstelling wordt in eerste instantie afgedaan door een ‘robot’, die niet geleerd heeft om even na te denken.

Zo kreeg ik in april het verzoek van een in de Filippijnen wonende Nederlander, die vrijstelling voor de inhouding van loonheffing had aangevraagd voor de afkoop van een bedrijfspensioen. Daarop kreeg hij prompt een reactie van Kantoor Buitenland met het verzoek om alsnog een bewijs van uitschrijving uit de Nederlandse gemeentelijke basisadministratie aan te leveren. Dit schrijven bevatte niet de gebruikelijke opdruk van de Belastingdienst en geen enkele ondertekening (al dan niet namens een inspecteur) of aanduiding van de behandelend ambtenaar: puur een ‘schrijven’ van een robot, die z’n liniaal had gelegd bij de vragen t.z.v. de over te leggen documenten en daar geen stuk van had aangetroffen.

Nog afgezien van het feit dat we al een aantal jaren niet meer spreken over de ‘gemeentelijke basisadministratie’ (het GBA ) erger ik me aan het stellen van zo’n domme vraag: ik had binnen enkele seconden de naam van de vertrekgemeente en de datum van uitschrijving op m’n beeldscherm. Ook de Belastingdienst heeft de beschikking over al deze informatie uit het BRP en RNI. Maar zoiets vraagt enig nadenken en actie ondernemen (echt ‘seconden-werk’)!

Deze muur van de Belastingdienst kun je alleen maar slechten door ze helemaal door de wettelijke regeling (het Belastingverdrag) te leiden: criterium voor criterium en daarbij aangevend welke stukken je daartoe overlegt. Nu ben ik dat wel gewend, maar je zult maar als ‘normale’ burger hier tegenop lopen: ik geef het je te doen. En zo leidt het leiden door het Verdrag voor jou tot een lijden!

Dat bedoelt de Belastingdienst met: “Gemakkelijker kunnen we het u niet maken.”


Overigens: wel de SVB maar de Belastingdienst controleert niet in Thailand (en nergens trouwens). Wel kan men vanuit Nederland informatie vragen aan de bevoegde autoriteit in Thailand. En dat vind ik best wel jammer: ik had direct gesolliciteerd naar de functie van ‘buitenland controleur’. Lijkt me wel een afwisselende baan!

Om de Nederlandse Ambassade in dit geheel een actieve rol te laten vervullen, zit heus wel wat in, Hanshu. Dat is zelfs een uiterst interessante suggestie en nog niet eens zo moeilijk om uit te werken zonder dat je je daar periodiek fysiek moet melden!
Daarnaast is een lijntje tussen de SVB en de Belastingdienst ook nooit weg, Dutch. Daar kun je ook een heleboel narigheid mee voorkomen. Nu werkt iedereen nog langs elkaar heen.

Zie je nu wel dat met enig gezamenlijk doordenken binnen het forum iets heel positiefs kan ontstaan? De een schetst hoe de situatie nu moet worden aangepakt en enkele anderen komen met verassende en simpele oplossingen welke wellicht in de toekomst gehanteerd zouden kunnen worden. Nu nog iemand die de kat de bel aanbindt en dit voorlegt aan o.a. de Ambassade.

En dat is ‘Thailand Forum’ op z’n best en bewijst hiermee toch maar weer z'n nut!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Vrijstelling loonbelasting

#26 Bericht door dutch » donderdag 06 oktober 2016, 03:31

Ze hebben van mij in de loop van de 3 keren dat ik een pak papieren heb opgestuurd alles,maar dan ook alles al onder ogen gehad.De laatste nieuwe aanvraag is gewoon gelijk aan de eerste 2 met alleen het verschil dat de ondersteunende documenten,waar mogelijk,met de meest recente datum zijn gestempeld.
De jaarlijkse persoonlijke controle voor de AOW kan eigenlijk niet beter en betrouwbaarder,maar............?????????????

Ik antwoord een schrijven van hen,indien mogelijk binnen 2 weken.Op hun antwoord zit ik meestal enkele maanden te wachten.ZEER moeilijk communiceren als het zo gaat.
Een brief van hen gedateerd 11 februari,ontving ik op 28 maart.
Mijn antwoord op 4 april en wederom een herinnerings schrijven op 12 juli waarop ik,ja U begrijpt het al,tot op heden nog geen antwoord heb ontvangen.

Bellen is vaak een moeizame aktie om de juiste of dezelfde ambtenaar aan de lijn te krijgen en.........je hebt niets in handen.Daarom blijf ik toch maar schriftelijk bezig.

(bij mij is er dan weer een extra moeilijkheid dat ik bijna niet meer kan schrijven vanwege de lichamelijke situatie.)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

hanshu

Re: Vrijstelling loonbelasting

#27 Bericht door hanshu » donderdag 06 oktober 2016, 06:17

Als die belasting robot zou kunnen skypen waren we al een stuk verder... :giggle:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vrijstelling loonbelasting

#28 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 06 oktober 2016, 08:15

hanshu schreef:Als die belasting robot zou kunnen skypen waren we al een stuk verder... :giggle:
Hiermee zouden ze “Gemakkelijker kunnen we het u niet maken” ook nog waarmaken. :clap: :giggle2:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vrijstelling loonbelasting

#29 Bericht door Gardensafari » donderdag 06 oktober 2016, 23:38

Een aantal afdelingen zet tegenwoordig al hun e-mailadres in de correspondentie.
Gebruik die en alles gaat veel vlugger.
Gebruik altijd de antwoordfunctie, want dan wordt elk bericht boven het vorige geplaatst en ben je altijd compleet.
De ondertekenaar van een brief kun je altijd gemakkelijk e-mailen.
Stel de brief komt van J.F. Petersen, dan is het e-mailadres jf.petersen@belastingdienst.nl.
Hooguit bij enkele incidentele namen die te vaak voorkomen (denk aan J. Jansen) gaat dit niet op, maar in 99% van de gevallen zit je goed.
En de meeste ambtenaren zijn helemaal niet te beroerd verder te e-mailen.
Alleen de uiteindelijke "beschikking" mogen zij formeel niet via de mail verzenden.
Maar met een beetje (Thaise) massage lukt dat vaak ook wel.
Die lui zitten ook vaak vast in allerlei bezopen regeltjes.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vrijstelling loonbelasting

#30 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 07 oktober 2016, 00:13

Gardensafari schreef:Een aantal afdelingen zet tegenwoordig al hun e-mailadres in de correspondentie.
Gebruik die en alles gaat veel vlugger.
Gebruik altijd de antwoordfunctie, want dan wordt elk bericht boven het vorige geplaatst en ben je altijd compleet.
De ondertekenaar van een brief kun je altijd gemakkelijk e-mailen.
Stel de brief komt van J.F. Petersen, dan is het e-mailadres jf.petersen@belastingdienst.nl.
Hooguit bij enkele incidentele namen die te vaak voorkomen (denk aan J. Jansen) gaat dit niet op, maar in 99% van de gevallen zit je goed.
En de meeste ambtenaren zijn helemaal niet te beroerd verder te e-mailen.
Alleen de uiteindelijke "beschikking" mogen zij formeel niet via de mail verzenden.
Maar met een beetje (Thaise) massage lukt dat vaak ook wel.
Die lui zitten ook vaak vast in allerlei bezopen regeltjes.
Klopt, Gardensafari. Ik email tegenwoordig meer met ambtenaren van de Belastingdienst dan dat ik schrijf en zij met mij. Verzoek- en bezwaarschriften worden wel door mij schriftelijk afgedaan (met het versturen van de nodige bijlagen).

Maar het 'schrijven' waar ik op doelde bevatte niets van dien aard: geen naam, geen e-mailadres, geen doorkiesnummer (wat je ook vaak ziet en wat ook nog wel eens handig is). Werkelijk niets! En dat vond ik toch wel een beetje slordig, of zeg maar, gemakzuchtig!

Als dit anders zou zijn geweest dan had ik de betreffende ambtenaar even kunnen uitleggen hoe hij of zij snel zelf even het antwoord had kunnen vinden over de uitschrijf-gegevens bij de desbetreffende gemeente i.p.v. om een bewijs van uitschrijving te vragen aan mijn klant, nl. door het raadplegen van de BRP/RNI (en dus niet de al een aantal jaren niet meer bestaande GBA!).
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”