Vrijstelling loonbelasting

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Vrijstelling loonbelasting

#1 Bericht door john123456 » vrijdag 30 september 2016, 00:40

Er is hier al veel over geschreven en heb ook het internet afgezocht
Ik woon nu meer dan een jaar in Thailand en heb een bedrijfspensioen
Ben nu 50 jaar heb me uitgeschreven in Nederland
Een maand geleden een brief gestuurd naar onze vrienden in Heerlen
Met het verzoek vrijstelling loonbelasting
Vandaag antwoord gehad dat ik geen bewijs heb gestuurd dat ik fiscaal inwoner ben in Thailand
Ik moet binnen 4 weken het bewijs naar Heerlen sturen dan word mijn verzoek inbehandeling genomen
Wie heeft er tips hoe ik dit nu verder moet doen

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vrijstelling loonbelasting

#2 Bericht door brake034 » vrijdag 30 september 2016, 03:28

John123456, ik heb aan de hand van mijn gele huisboekje via mijn Thaise accountant een kaartje van de Thaise belastingdienst verkregen met mijn naam, adres in het Thais en mijn belasting nummer (wat gelijk is aan het nummer in het gele boekje). Dat met de nodige uitleg via mijn accountant in NL opgestuurd naar de belastingdienst en dat werd geaccepteerd.
Marcel

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: Vrijstelling loonbelasting

#3 Bericht door john123456 » vrijdag 30 september 2016, 04:08

Bedankt Marcel

Gaat dus nu proberen om eerst dat gele boekje te krijgen
Was er al voor geweest maar ze vertelde mijn dat ik dat alleen krijg
Als ik ben getrouwd pffff

Groeten john

hanshu

Re: Vrijstelling loonbelasting

#4 Bericht door hanshu » vrijdag 30 september 2016, 09:24

Het gaat er niet om of en hoeveel belasting je betaald maar om het feit waar je belastingplicht hebt.
Wanneer je ingeschreven bent in thailand door middel van een geel boek (waar je sofi nummer in is vermeld) en je bent uitgeschreven in nederland dan ben je automatisch belasting plichtig in thailand.
Je moet dus bewijzen dat je 100% inwoner bent in thailand en niet meer in nederland verblijft muv een korte vakantie of zoiets.
Kopie paspoort waaruit blijkt dat je in thailand verblijft, geel huis boek zodat je bent te vinden voor de thaise belasting dienst, je sofi nummer in thailand kortom aantoonbaar in thailand wonen maakt je automatisch belasting plichtig in thailand. En dat weet Heerlen ook best wel.....

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: Vrijstelling loonbelasting

#5 Bericht door john123456 » vrijdag 30 september 2016, 09:47

Ja daar ging ik ook vanuit ik heb zoveel mogelijk naar ze toe gestuurd
Oa visum kopie paspoort met stempels
Uitdraai van al mijn pin afschriften
Voor dat ik naar Thailand kwam de belasting in Heerlen me nieuwe adres in Thailand gegeven
Uitgeschreven in Nederland ook daar een kopie van naar onze vrienden
Gestuurd

Maar goed morgen weer eens achter dat geleboekje aan

John

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vrijstelling loonbelasting

#6 Bericht door Lammert de Haan » zondag 02 oktober 2016, 14:00

In bovenstaande reacties wordt veel te veel de nadruk gelegd op het hebben van het gele boekje en een bewijs van inschrijving bij de Thaise belastingdienst. Het gele boekje heeft echter geen enkele autoriteit: zij is niet afgegeven door de Thaise Belastingdienst. Wel kun je met een bewijs van inschrijving uiteraard heel gemakkelijk aantonen dat je in Thailand belastingplichtig bent. Dat verdient dan ook wel de voorkeur. Maar mocht je niet ingeschreven staan bij de Thaise belastingdienst, omdat men dat bijvoorbeeld weigert (wat vaak voor komt), dan zijn er nog andere middelen om aan te tonen dat je fiscaal inwoner bent van Thailand. Het gaat erom of je fiscaal inwoner van Thailand bent en niet of je wel staat ingeschreven bij de Thaise Belastingdienst.

Ik weet dat de ambtenaren van de Belastingdienst, Kantoor Buitenland te Heerlen, hier nogal eens anders over denken. Dat is zeker het geval als je te maken hebt met een ambtenaar uit de eerste lijn (veelal geen deskundige op het terrein van het internationaal belastingrecht). Maar uiteindelijk zullen ook zij (desnoods via de Bestuursrechter, na inhouding van loonheffing) zich moeten houden aan de wet, nl. het Belastingverdrag Nederland-Thailand).

Ik begrijp dat jij met een brief de vrijstelling hebt aangevraagd. Als je dat via de officiële weg had gedaan, nl. met gebruikmaking van het daartoe door de Belastingdienst bezigde formulier, dan had je in de toelichting hierop het volgende kunnen lezen:

“U mag zelf bepalen met welke bewijsstukken u aantoont dat u voor de verdragstoepassing inwoner van de andere staat bent. U kunt bijvoorbeeld een verklaring van de fiscale autoriteiten van uw woonland overleggen, of een kopie van uw belastingaangifte gebruiken, waarin uw wereldinkomen is aangegeven.”

Een verklaring van de Thaise belastingdienst is niet voorgeschreven maar wordt slechts, evenals een belastingaangifte, als voorbeeld aangehaald.

Aan het einde van het formulier treft je vervolgens de volgende tekst aan:

Let op: controleer uw gegevens
Controleer of u al uw gegevens juist en volledig hebt ingevuld en/of bijgevoegd.
Wij kunnen uw aanvraag namelijk alleen in behandeling nemen als wij alle gegevens hebben.
Ook zorgt u er zo voor dat wij uw aanvraag sneller kunnen verwerken.
1 Uw BSN/sofinummer
2 Kopie van geldig paspoort, als u geen BSN/sofinummer hebt
3 Het loonbelastingnummer van de inhoudingsplichtige(n)
4 Het bewijs van uitschrijving uit Nederland
5 Documenten waaruit blijkt dat u fiscaal inwoner bent in uw woonland
6 Een kopie van de polis, als u vrijstelling vraagt voor een lijfrente-uitkering of een C-polis
7 De machtiging, als u gebruik maakt van een vertegenwoordiger.”

Aan welke documenten bij punt 5 moet je zoal denken? Het antwoord hierop kun je ontlenen aan het Verdrag.

Ingevolge artikel 4 wordt je geacht fiscaal inwoner te zijn (en ook in deze volgorde):
a. van de Staat waar je een duurzaam tehuis tot je beschikking hebt; indien je in beide Staten een duurzaam tehuis tot je beschikking hebt,wordt je geacht inwoner te zijn van de Staat waarmee je persoonlijke en economische betrekkingen het nauwst zijn (middelpunt van de levensbelangen);
b. indien niet kan worden bepaald in welke Staat je het middelpunt van je levensbelangen hebt, of indien je in geen van de Staten een duurzaam tehuis tot je beschikking hebt, wordt je geacht inwoner te zijn van de Staat waar je gewoonlijk verblijft;
c. indien je in beide Staten of in geen van beide gewoonlijk verblijft, wordt je geacht inwoner te zijn van de Staat waarvan je onderdaan bent;
d. indien je onderdaan bent van beide Staten of van geen van beide, regelen de bevoegde autoriteiten van de Staten de aangelegenheid in onderlinge overeenstemming.

In deze opsomming kom je “inschrijving bij de Thaise Belastingdienst" niet tegen!

Ad a. Je bent uitgeschreven uit Nederland en hebt hier geen duurzaam tehuis meer tot je beschikking. In Thailand huur je een huis. In dat geval wordt het al heel gemakkelijk om aan te tonen dat je fiscaal inwoner bent van Thailand: je stuurt het bewijs van inschrijving bij je gemeente, het huurcontract en bewijzen van huurbetalingen en betalingen voor levering van water en energiekosten op. Dat is de weg die ik meestal bewandel bij Thaise klanten die niet zijn ingeschreven bij de Thaise Belastingdienst. Het gaat er immers om om aan te tonen dat je in Thailand een duurzaam tehuis tot je beschikking hebt!
Daarnaast kun je nog denken aan aanvullend bewijs, zoals je nota’s voor je telefoon- en internetaansluiting, kassabonnetjes en noem maar op, om hiermee tevens aan te geven waar het middelpunt van je levensbelangen ligt.

Ad b. Kun je niet aan ad a. voldoen dan bestaat altijd nog de mogelijkheid om aan te tonen waar je gewoonlijk verblijft met je inschrijving, je visum en je paspoort met de benodigde stempels. Maar in m’n praktijk is het zover nog niet gekomen.
Deze weg zal echter meer voeten in de aarde hebben dan die, gesteld onder ad a. De kennis van belastingverdragen is in ‘Heerlen’ niet bijster groot (en dan druk ik me nog voorzichtig uit). Je zult ze dus duidelijk moeten wijzen hoe e.e.a. is geregeld in artikel 4 van het Verdrag en waarom jij dus meent te kunnen volstaan met toezending van genoemde documenten.

Wil je de vragen en de toelichting van het aanvraagformulier nog eens nalezen dan kun je het formulier hier downloaden:

http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1z2fol.pdf

Ik lees ook in jouw vraag dat je je adres in Thailand met een brief hebt doorgegeven aan de Belastingdienst. Ik raad iedereen af om dat te doen. Bij uitschrijving uit de gemeente geef je ook je nieuwe adres op. De gemeente schrijft jou uit de BRP en jouw persoonslijst wordt vervolgens opgenomen in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI). Hier put ook de Belastingdienst de benodigde informatie uit. Het schrijven van brieven kan alleen maar tot verwarring leiden.

Voor binnenlandse verhuizingen (in bijv. Thailand) moet je geen brief sturen. De kans is dan groot dat het op het verkeerde bureau terecht komt of zelfs bij het verkeerde Belasting Kantoor.
Gebruik daarvoor het volgende formulier:

http://download.belastingdienst.nl/bela ... 2z4fol.pdf

Nog niet zo lang geleden heeft hierover trouwens een hele discussie plaatsgevonden binnen het forum.

Bedenk bij dit alles, dat, mocht Thailand geen inkomstenbelasting van jou heffen, het recht om wel te mogen heffen niet terugkeert naar Nederland.

Daarnaast wil ik je adviseren om je pensioen rechtstreeks door de pensioenuitvoerder over te laten schrijven op een Thaise bankrekening, zulks ter voorkoming van de toepassing van artikel 27 van het Verdrag: de zgn. remittance base waarbij de heffingsbevoegdheid wel weer terugkeert naar Nederland.
Over de remittance base is tamelijk veel informatie te vinden in het forum.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Vrijstelling loonbelasting

#7 Bericht door dutch » zondag 02 oktober 2016, 15:19

Het begint me iets duidelijker te worden i.v.m. artikel 27.
Ik laat mijn AOW in Nederlnad op de bank staan om van daaruit mijn o.a. ziektekosten verzekering van ca 6000 euro en privekosten(ziekte kosten) ten behoeve van mijn zoon van ca.10.000 euro ,alles per jaar over te maken.Deze ziektekosten moeten speciaal aangegeven worden omdat mijn zoon anders dit geld van zijn 100% uitkering zou moeten aftrekken.
De rest van het totaal inkomen gaat op vaste datum en als vast bedrag in een overboeking automatisch naar mijn Thaise bankrekening.
Al jaren en jaren op dezelfde manier en dezelfde bedragen.
Mocht ik artikel 27 volgen wordt elke maand 6 verschillende bank overschrijvingen naar Thailand plaats vinden en tientallen ( maandelijks) overschrijvingen weer terug naar Nederland.
Ik mag van de uitkerings instantie geen EEN bedrag maandelijks naar mijn zoon overmaken,maar moet elke post voor post apart overboeken met preciese omschrijving waarvoor ( medicijnen-taxi-studie-etc etc) bestemd.
Moest ik dit vanuit Thaise bankrekening moeten regelen dan zou dat schatten geld kosten.

Mijn ABN rekening op schiphol kantoor is speciaal voor niet-ingezetenen van Nederland.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: Vrijstelling loonbelasting

#8 Bericht door john123456 » zondag 02 oktober 2016, 15:41

Bedankt lammert

En ik vertelde een brief naar de belasting maar idd het was dat officiële loonbelasting formulier
Alles goed ingevuld enz
Maar jij ken het zo mooi vertellen aan de hand van jouw tips ga ik er morgen ff goed voor zitten
Om het goed op papier te krijgen
:clap:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vrijstelling loonbelasting

#9 Bericht door Lammert de Haan » zondag 02 oktober 2016, 16:09

john123456 schreef:Bedankt lammert

En ik vertelde een brief naar de belasting maar idd het was dat officiële loonbelasting formulier
Alles goed ingevuld enz
Maar jij ken het zo mooi vertellen aan de hand van jouw tips ga ik er morgen ff goed voor zitten
Om het goed op papier te krijgen
:clap:
Succes John123456. En mocht je nog ergens tegenop lopen: even een pb of email (l.haan14@chello.nl).
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vrijstelling loonbelasting

#10 Bericht door Lammert de Haan » zondag 02 oktober 2016, 16:17

dutch schreef:Het begint me iets duidelijker te worden i.v.m. artikel 27.
Ik laat mijn AOW in Nederlnad op de bank staan om van daaruit mijn o.a. ziektekosten verzekering van ca 6000 euro en privekosten(ziekte kosten) ten behoeve van mijn zoon van ca.10.000 euro ,alles per jaar over te maken.Deze ziektekosten moeten speciaal aangegeven worden omdat mijn zoon anders dit geld van zijn 100% uitkering zou moeten aftrekken.
De rest van het totaal inkomen gaat op vaste datum en als vast bedrag in een overboeking automatisch naar mijn Thaise bankrekening.
Al jaren en jaren op dezelfde manier en dezelfde bedragen.
Mocht ik artikel 27 volgen wordt elke maand 6 verschillende bank overschrijvingen naar Thailand plaats vinden en tientallen ( maandelijks) overschrijvingen weer terug naar Nederland.
Ik mag van de uitkerings instantie geen EEN bedrag maandelijks naar mijn zoon overmaken,maar moet elke post voor post apart overboeken met preciese omschrijving waarvoor ( medicijnen-taxi-studie-etc etc) bestemd.
Moest ik dit vanuit Thaise bankrekening moeten regelen dan zou dat schatten geld kosten.

Mijn ABN rekening op schiphol kantoor is speciaal voor niet-ingezetenen van Nederland.
Dutch, het gaat niet om je AOW-uitkering, waaruit je ziektekostenverzekering en betalingen aan je zoon plaatsvinden. Deze uitkering is altijd belast in Nederland en hoef je dus niet in te brengen in Thailand.

Anders ligt dit voor wat betreft je bedrijfspensioenen. Deze zul je rechtstreeks moeten inbrengen in Thailand om geen problemen te krijgen in het kader van de remittance base (artikel 27 van het Belastingverdrag Nederland-Thailand). Thailand heft geen inkomstenbelasting over inkomen, wanneer dat inkomen niet in hetzelfde jaar van het genieten hiervan ook daadwerkelijk wordt ingebracht in Thailand. Alsdan keert het recht om te mogen heffen terug naar Nederland.
Een belastingverdrag dient om dubbele belastingheffing te voorkomen, maar heeft niet tot doel om vrijstelling te verlenen zowel in het land van waaruit de inkomsten worden genoten als in het woonland.

De Belastingdienst maakt tegenwoordig en terecht, serieus werk van de toepassing van artikel 27 van het Verdrag. Als jij bijvoorbeeld je bedrijfspensioen(en) over de maand december laat overschrijven op je speciaal voor niet ingezetenen bestemde ABN-rekening en je deze bedragen vervolgens in januari laat overboeken naar je Thaise bankrekening, dan voldoe jij niet aan het inbrengen van je pensioenen in Thailand in het jaar van genieten van dit inkomen. Vervolgens heft Thailand hier geen belasting over en keert het recht om wel te mogen heffen terug naar Nederland.

Dit geldt trouwens ook voor pensioenontvangsten eerder in het jaar. Toon jij maar aan dat de in Thailand ingebrachte bedragen ook daadwerkelijk inkomsten zijn, die je in de loop van het jaar hebt genoten en dat het geen spaarsaldo betreft van in het voorafgaande jaar genoten inkomsten. Ik geef het je te doen zonder een zeer strak georganiseerde administratie.

Wat dit laatste betreft zou je dan kunnen denken aan een aparte bankrekening, waarop je pensioenen worden gestort en welke aan het beging van het jaar op € 0,00 staat en door overschrijvingen in de loop van het jaar op je Thaise bankrekening aan het einde van het jaar weer op € 0,00 staat. In dat geval zou je wellicht aan kunnen tonen dat de in de loop van het jaar genoten pensioeninkomsten ook daadwerkelijk zijn ingebracht in Thailand, waardoor Thailand hierover als enige inkomstenbelasting mag heffen.

Artikel 27 van het Verdrag luidt:

“Artikel 27. Inperking van belastingvermindering
Indien op grond van een bepaling van deze Overeenkomst in een van de Staten vermindering van belasting over bepaalde inkomsten moet worden verleend en ingevolge de in de andere Staat geldende wetgeving een persoon ter zake van die inkomsten niet voor het volle bedrag aan belasting is onderworpen, doch slechts voor zover die inkomsten naar die andere Staat zijn overgemaakt of aldaar zijn ontvangen, vindt de vermindering die de eerstbedoelde Staat ingevolge deze Overeenkomst moet verlenen, slechts toepassing op het gedeelte van de inkomsten dat naar de andere Staat is overgemaakt of aldaar is ontvangen.”
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Vrijstelling loonbelasting

#11 Bericht door dutch » zondag 02 oktober 2016, 17:41

Duidelijk ( min of meer).
Ik maak echter elke maand ( voor het einde van de maand) de die maand ontvangen pensioenbedragen in zijn totaliteit over naar mijn Thaise bankrekening.( in een afgerond vast bedrag)
Dit is alles op de rekening overzichten te traceren.
Men heeft mij nooit medegedeeld dat de niet-ingezetene rekening op die manier niet gebruikt zou mogen worden.Dus puur praktisch en zonder enige bijbedoeling om met belasting trucjes uit te halen.Ik betaalde in die jaren gewoon de belasting in de landen waar ik werkte en die waren soms nadeliger voor mij als dat ik het vua Nederland had kunnen laten lopen.
( het was juist een rustpunt in mijn redelijk hektische internationale baan.)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vrijstelling loonbelasting

#12 Bericht door Lammert de Haan » zondag 02 oktober 2016, 19:32

dutch schreef:Duidelijk ( min of meer).
Ik maak echter elke maand ( voor het einde van de maand) de die maand ontvangen pensioenbedragen in zijn totaliteit over naar mijn Thaise bankrekening.( in een afgerond vast bedrag)
Dit is alles op de rekening overzichten te traceren.
Men heeft mij nooit medegedeeld dat de niet-ingezetene rekening op die manier niet gebruikt zou mogen worden.Dus puur praktisch en zonder enige bijbedoeling om met belasting trucjes uit te halen.Ik betaalde in die jaren gewoon de belasting in de landen waar ik werkte en die waren soms nadeliger voor mij als dat ik het vua Nederland had kunnen laten lopen.
( het was juist een rustpunt in mijn redelijk hektische internationale baan.)
En toch kan dit nog problemen opleveren. Stel je hebt aan het begin van het jaar € 20.000, op je niet-ingezetene rekening staan. Jouw bedrijfspensioenen die je op deze rekening laat storten bedragen eveneens € 20.000,--. In de loop van het jaar heb jij € 20.000,-- overgeschreven naar je Thaise bankrekeningen. Je saldo aan het eind van het jaar is dan nog steeds € 20.000,--. Dan kan de Belastingdienst het standpunt innemen dat de naar Thailand overgeboekte € 20.000,-- niet betreft de door jou in de loop van het jaar genoten bedrijfspensioenen (box I) maar spaargelden (box III). Als je niet-ingezetene rekening bij aanvang en bij het einde van het jaar op € 0,00, staat dan loop je dit gevaar niet want dan is het immers geen spaargeld. Dat is wat ik eerder betoogde.

Tot nu toe heeft de Belastingdienst hier nog niet echt werk van gemaakt maar dat kan, als een logisch vervolg op de eis die men meer en meer stelt bij een verzoek om vrijstelling van inhouding van loonheffing, ook zomaar worden doorgetrokken naar de afdoening van aangiften inkomstenbelasting.

Voor de bank mag je gerust je niet-ingezetene rekening gebruiken voor het overmaken van gelden naar Thailand. Het probleem schuilt in de door Nederland met Thailand (en nog 9 andere landen) overeengekomen remittance base.

Overigens vraag ik me af in hoeverre de remittance base wel bij jou aan de orde is, nu je het hebt over (ook) uit het buitenland afkomstige pensioenen. Dit werp een geheel ander licht op jouw zaak. Voor wat betreft je buitenlandse (niet in Nederland belaste) pensioenen moet je vervolgens te rade gaan bij de door Thailand met de betreffende landen gesloten belastingverdragen. Deze verdragen kun je vinden op de website van het Ministerie van Belastingen van Thailand:

http://www.rd.go.th/publish/766.0.

Er bestaat een grote kans dat de heffing over je buitenlandse (niet Nederlandse) pensioenen is voorbehouden aan Thailand en dan zonder remittance base. Dat laatste is iets 'Nederlands'.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Vrijstelling loonbelasting

#13 Bericht door dutch » maandag 03 oktober 2016, 01:01

Zeer bedankt voor de uitgebreide reactie op dit voor mij mogelijke belasting probleem.
Overigens schreef ik al dat ik maandelijks,een dag na ontvangst van de Nederlandse maandelijkse pensioen stortingen,een vast groot bedrag dat ca.gelijk is aan de bedrijfspensioenen bedrag,overmaak naar Thailand.Dit geschiedt automatisch.
Dit loopt al jaren en jaren zo.
Verder is het totaal van het maandelijks opgenomen geld (inclusief de stortingen vanuit Nederland ten behoeve van o.a. ziektekosten verzekering) beduidend meer dan het totaal aan ontvangen pensioenen.Hiervoor gebruik ik dan de AOW uitkering.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: Vrijstelling loonbelasting

#14 Bericht door john123456 » maandag 03 oktober 2016, 06:35

Ook namens mij super bedankt lammert
Ik zit nu alleen te stoeien om het op papier te krijgen
Pffff snap er geen joker van hoor al die termen die jij gebruikt :giggle:

Heb jij misschien niet een voorbeeld bezwaarbrief
Zodat ik hem een beetje aan past aan mijn situatie
Want omdat een beetje goed op papier te krijgen
Dat is een vak apart

hanshu

Re: Vrijstelling loonbelasting

#15 Bericht door hanshu » maandag 03 oktober 2016, 10:04

Leuker kunnen we het niet maken...
Goed verslag van Lammert :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”