Het gelijk van de onheilsprofeet?

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Het gelijk van de onheilsprofeet?

#1 Bericht door prajak » zaterdag 16 juli 2016, 16:38

Onheilsprofeet? Dat is gechargeerd. :giggle2:

Maar ik heb de artikelen van Rembrand van D in het grote blog graag gelezen vooral over pensioenen en hij gaat af en toe tekeer over pensioenkortingen en dekkingstelsels --- waar ik geen kaas van heb gegeten --- maar vandaag staat er een artikel dat mij zou moeten verontrusten.

Men wil 'ten departemente' de verdeling van belasting en premie AOW over de schijven 1 en 2 anders heffen. Ieder jaar 1 procent meer belasting (IB) en 1 procent minder premie AOW. Wat maakt dat uit, zou je zeggen?

Nou, dat maakt MIJ wat uit, en jullie hier ook. In de knip!

Waar heb ik dat eerder gehoord?

Op 1-1-2015, wel te verstaan. Toen verdween de AWBZ in de krochten van het systeem en kwam de WLZ en die dekt van alles maar niet de thuiszorg. Dat betaalt nu de gemeente. Die wordt gecompenseerd voor die extra kosten en dat hebben ze 'geritseld' door in schijf 1 en schijf 2 het IB tarief 'wat' te verhogen. 'Wat te verhogen'. Dat 'wat' is veel hoor.

En met een big smile komt de politiek mij vertellen 'in totaal is de druk gelijk gebleven'. Ja, ha fijn, een borrel uit eigen portemonnee! (Ik rook niet meer...).

Want wij emigranten betalen in schijf 1 en 2 alleen de IB en die ging in schijf 1, voor mij en veel anderen die alleen AOW belast hebben in NL, van 5,15 naar 8,35 procent en dat is TWEE EN ZESTIG procent meer.

Moet je in NL proberen, jouw strijkbout, schroevendraaier of fles Sonnema met 62% duurder maken. Je draait de bak in met een vette boete.

Nu wil een ambtelijke werkgroep, excuus: rustgroep, de IB ieder jaar met 1 procentpunt verhogen en de AOW premie met idem verlagen. Wie zijn dan 'het l@l'? Wij.

En over 18 jaar, dan sta ik wel op de schoorsteen denk ik, is dat verschil 18 procent en betaal je hier over jouw AOW-tje geen 8,40 procent zoals nu maar 26 procent. Da's potdomme duurder dan Griekenland want die rekenen 22 procent over mijn AOW. Heb ik 4% voor een ouzo en een hoppa! Want lachen blijf ik hoor!

Maar het verontrust. De staatskas is leeg en men zoekt en waar zoeken ze? Juist, bij die ouwel@llen (m/v/o) in buitenlanden. Die rollatorsteuners protesteren toch niet... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Het gelijk van de onheilsprofeet?

#2 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 19 juli 2016, 18:42

prajak schreef:Onheilsprofeet? Dat is gechargeerd. :giggle2:

Maar ik heb de artikelen van Rembrand van D in het grote blog graag gelezen vooral over pensioenen en hij gaat af en toe tekeer over pensioenkortingen en dekkingstelsels --- waar ik geen kaas van heb gegeten --- maar vandaag staat er een artikel dat mij zou moeten verontrusten.

Men wil 'ten departemente' de verdeling van belasting en premie AOW over de schijven 1 en 2 anders heffen. Ieder jaar 1 procent meer belasting (IB) en 1 procent minder premie AOW. Wat maakt dat uit, zou je zeggen?

Nou, dat maakt MIJ wat uit, en jullie hier ook. In de knip!

Waar heb ik dat eerder gehoord?
De rest van je betoog is bij mij zo door het afvalputje gegaan.

Prajak, jij bent een trouwe lezer van dat blog en je moet dan ook weten dat daar dikwijls tendentieuze om maar niet te zeggen opruiende berichtgevingen worden geplaatst, die absoluut niet voor herplaatsing in Thailand Forum in aanmerking komen. De schrijver in het blog baseert zich op een bericht, verschenen in het blad van de KNVG, zonder zich, evenals het secretariaat van het KNVG en nu dus ook jij, te verdiepen in de achtergronden van de fiscalisering (want daar gaat het hier om) van de AOW.

De eerste vraag die dan op komt is: betalen AOW-ers nu dan niet via de inkomstenbelasting voor hun AOW-uitkering? En als je denkt dat dat zo is dan kom je bedrogen uit. In 2011 werd de AOW-uitkering al voor 25% gefinancierd uit de algemene middelen (belastingen). Recente cijfers zijn mij niet bekend, maar dat zal nu zeker een stuk hoger liggen, gelet op de gelijkblijvende premie voor de AOW en de toegenomen vergrijzing!
Alleen als je bijv. Thailand woont dan zul je daar minder last van ondervinden, omdat je dan vaak over een niet onbelangrijk deel van je inkomen geen belasting betaald en op die manier dus ook minder bijdraagt aan de financiering van jouw AOW-uitkering uit de algemene middelen. Maar dat betekent niet dat je daardoor ook minder AOW-uitkering krijgt. Dat moet vervolgens door hen worden opgebracht, die wel over hun totale inkomen belasting betalen. En dan heb je het met name over in Nederland wonende belastingplichtigen: zowel AOW-ers als niet AOW-ers. De ANBO heeft zich dan ook geschaard achter de gedachte van fiscalisering van de AOW.

“Ieder jaar 1 procent meer belasting (IB) en 1 procent minder premie AOW. Wat maakt dat uit, zou je zeggen?
Nou, dat maakt MIJ wat uit, en jullie hier ook. In de knip!”


En dat zou dus niet gelden voor de in Nederland wonende AOW-ers? Even dieper doordenken, Prajak, voordat je zoiets opschrijft! Voor hen geldt precies hetzelfde, alleen jij vindt dat daar een uitzondering voor moet gelden als je in het buitenland woont! Ik denk daar echt anders over, kan ik je wel zeggen. “MIJ maakt het wat uit, en jullie hier ook.” En voor mij dus ook terwijl ik in Nederland woon! Ik betaal als AOW-er geen AOW-premie meer maar krijg wel te maken met de totale fiscalisering van de AOW-uitkering.

Daar komt nog bij dat jij wel eens zou kunnen vallen binnen de groep die ontzien wordt in deze hele operatie. Uit een reactie in een ander topic, waarbij het ging om de brief aan “mevr. K.”, begreep ik dat jij wel kon voldoen aan de tweede in die brief genoemde voorwaarde. Alsdan roep jij au nog voor dat je gebeten wordt, terwijl dat zeer waarschijnlijk ook niet zal gebeuren! Ik val duidelijk niet binnen de groep die zal worden ontzien!

Voor 1997 steeg jaarlijks ook de premie voor de AOW. In 1997 bedroeg zij 17,9% en bedraagt nu nog steeds maar 18%, ondanks de grote toename van het aantal AOW-ers door de vergrijzing. Het beslag van de AOW-uitkeringen op het BBP is sinds die tijd meer dan verdubbeld en dat gaat steeds verder als er niets gebeurd. Ieder weldenkend mens zal toch wel begrijpen dat de wal eens het schip keert?

In het blad van de KNVG, in het blog en dan nu ook al in Thailand Forum wordt slechts een enkel aspect uit het rapport van de Commissie Van Dijkhuizen belicht en zelfs dan nog op een heel onzorgvuldige manier. En zo dreigt de door KNVG ontlokte discussie te ontaarden in ‘keukentafel-praat’ en dat is iets waar het blog het patent op heeft maar niet past binnen Thailand Forum. De ANBO overigens heeft zich, zoals ik reeds opmerkte, achter het rapport geschaard en dat is op z’n minst opmerkelijk als je dit vergelijkt met het, trouwens ongenuanceerde, standpunt van de KNVG.

Voor fiscalisten is het Eindrapport van de Commissie Van Dijkhuizen welhaast verplichte literatuur, maar anders zou ik maar niet beginnen aan dit 128 bladzijden tellende rapport. Een roman leest gemakkelijker (behalve voor mij dan)!

Een paar grepen uit het rapport leiden tot de volgende conclusies.

De teneur van het rapport is dat werken fiscaal aantrekkelijk moet worden, terwijl consumptie zwaarder wordt belast door een BTW-verhoging. Het Centraal Planbureau berekende eerder dat de voorstellen van de Commissie op termijn 140.000 banen kunnen opleveren. Ook het aspect van de fraudebestrijding is, bijvoorbeeld door een sterke afname van het aantal toeslagen, een belangrijk aspect in dit rapport. Hiermee wil de Commissie tevens het rondpompen van geld verminderen. De voorstellen zijn:
• Vermindering van het aantal tariefschijven in de inkomstenbelasting naar slechts twee, de eerste schijf van 37% (tot € 62.500) beslaat zo ongeveer 93% van alle belastingplichtige Nederlanders en een tweede schijf van 49%.
• Gelijkstelling van het box 1-tarief voor gepensioneerden en werkenden.
• Afschaffing van een aantal aftrekposten, zoals de zelfstandigenaftrek (in acht jaar), de stakingsaftrek, S&O-aftrek, meewerkaftrek, startersaftrek arbeidsongeschikten (in acht jaar), giftenaftrek en de scholingsaftrek.
• Beperking van de hypotheekrenteaftrek (annuïtair systeem), ook voor bestaande hypotheken, waarbij de rente slechts tegen het tarief van de eerste schijf (37%) kan worden afgetrokken.
• Integratie van de zorgtoeslag, de huurtoeslag, de kinderbijslag en het kindgebonden budget in één gecombineerde toeslag.
• Zorgtoeslag rechtstreeks naar zorgverzekeraars ter voorkoming van fraude.
• Verlaging van het forfaitair rendement box 3 van 4% naar 2,4%.
• Afschaffing ouderentoeslag heffingsvrij vermogen in box 3.
• Beperking van de ‘doelmatigheidsmarge’ in de gebruikelijkloonregeling voor DGA’s van 30% tot 10%.
• Introductie van een forfaitair rendement voor box 2 vermogen van 2,4%, waarbij werkelijk uitgekeerd dividend in mindering komt op dit forfaitaire rendement.
• Verlaging van het box 2 tarief van 25% tot 22%
• Verhoging BTW-tarief van 21% naar 23%, minder vrijstellingen.

Een doorrekening van het rapport laat zien dat vrijwel iedere Nederlander er op voorruit gaat, zij het dat werkenden er meer op voorruit gaan dan niet werkenden. Voor de zwakkere groeperingen worden aanvullende maatregelen getroffen. De 'beter verdienende' oudere moet volgens Van Dijkhuizen mee gaan betalen aan de AOW. Dit geldt met name voor de gepensioneerden met een totaalinkomen van meer dan 120 procent van het minimumloon. Ook voor hen gaat uiteindelijk het belastingtarief in stapjes van 1 procent per jaar omhoog. Zij zullen dan ook als enige groep te maken krijgen met een afname van de koopkracht. Maar zoals eerder geconcludeerd: hier val jij waarschijnlijk niet binnen!

En om dan nu al over te gaan tot paniekvoetbal is iets wat we beter aan het blog kunnen overlaten en niet binnenhalen in Thailand Forum. De competitie is immers nog niet eens begonnen. Het blog heeft het patent op het spelen van paniekvoetbal. Laten we dat dan ook maar mooi zo houden. De lezers van Thailand Forum hebben niets aan dit soort berichten!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het gelijk van de onheilsprofeet?

#3 Bericht door prajak » woensdag 20 juli 2016, 00:29

Er stond ook een vraagteken achter en het woord onheilsprofeet. Daarmee is aangegeven waar mijn twijfels liggen. Maar bedankt voor jouw uitleg, ik heb hem uitgeprint en zal hem zuinig bewaren.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het gelijk van de onheilsprofeet?

#4 Bericht door prajak » woensdag 20 juli 2016, 01:07

Toch een vraagje:

Dit geldt met name voor de gepensioneerden met een totaalinkomen van meer dan 120 procent van het minimumloon. Ook voor hen gaat uiteindelijk het belastingtarief in stapjes van 1 procent per jaar omhoog.


120% Maar? Het minimumloon is als ik me niet vergis 1.537 E pm en de ongehuwden AOW 1.145 E pm. Doe 20% op het minimum dan maakt dat 1.844 E pm dus heeft de AOW-er een pensioen van zeg 700 bruto per maand dan hangt ie al aan een ander tarief in de toekomst?

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Het gelijk van de onheilsprofeet?

#5 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 22 juli 2016, 12:52

ER GLOORT LICHT AAN DE HORIZON VOOR IN THAILAND WONENDE AOW-ERS

“Ik verkondig u een blijde boodschap …………………..” (quizvraag: waar heb je dit eerder gelezen of gehoord?).

Als je in Thailand woont dan heb je per 1 januari 2015 een gevoelige tik om de oren gekregen. Voor hen werden de heffingskortingen afgeschaft. Dat betrof dan meestal de algemene heffingskorting, de ouderenkorting en de alleenstaande ouderenkorting.
Deze afschaffing betrof weliswaar slechts een beperkt deel van de heffingskortingen, nl. het belastingdeel omdat je op het premiedeel immers nooit recht hebt gehad bij wonen in Thailand, maar toch: het was een behoorlijke financiële aderlating en wel tot de volgende bedragen:
a. algemene heffingskorting € 296,--
b. ouderenkorting € 287,--
c. alleenstaande ouderenkorting € 120,--

d. Totaal € 703,--

Hierbij maak ik de aantekening dat dit ook nog eens de maximale korting betreft, daar de heffingskortingen nooit meer bedragen dan de verschuldigde belasting.

De plannen van de Commissie Van Dijkhuizen, waarin begrepen de fiscalisering van de AOW, behelzen een vereenvoudiging van het belastingstelsel en het terugdringen van het oerwoud aan toeslagen tot slechts enkele toeslagen.
Ook een groot aantal heffingskortingen zullen sneuvelen, waaronder de ouderenkorting en de alleenstaande ouderenkorting. Dit zal gepaard gaan met een verhoging van de AOW-uitkering.
Hierbij gaat het uiteraard niet over slechts het belastingdeel van de heffingskortingen maar over het totale bedrag van € 1.623,-- voor beide kortingen tezamen. Dit duidt erop dat de in Thailand wonende AOW’ers via de verhoging van de AOW-uitkering aanzienlijk meer gecompenseerd gaan krijgen dan het per 1 januari 2015 verloren gegane belastingdeel van de heffingskortingen!

En nu maar hopen dat de plannen van de Commissie Van Dijkhuizen snel worden doorgevoerd. De plannen zijn terdege voorbereidt en doorgerekend door het CPB maar toch blijft dit in het hele stelsel van regelgevingen een gigantische operatie die zijn weerga niet kent.. Hierbij vergeleken is de laatste herziening van het belastingstelsel van 2001 slechts een ‘appeltje – eitje’. Ik waarschuw voor een al te groot optimisme voor wat betreft het tijdstip van implementatie.

Overigens heeft de belastingwetgever ondertussen niet stilgezeten. Zo werd bijv. de aftrek voor kosten van levensonderhoud kinderen (een onderdeel uit het rapport van de Commissie Van Dijkhuizen) ingaande 2015 reeds afgeschaft. Ook in de algemene heffingskorting werd behoorlijk gesnoeid voor de hogere inkomens (geen onderdeel van voorstellen van de Commissie Van Dijkhuizen). Ditzelfde geldt voor de arbeidskorting.
Zo ging voor mij de algemene heffingskorting voor 2016 terug van € 1.145,-- naar € 104,-- en de arbeidskorting van € 1.585,-- naar € -,--. Een totale achteruitgang dus van € 2.626,--. En dat klinkt al even anders dan het verlies aan heffingskortingen (het belastingdeel) per 1 januari 2015 voor de Thailandgangers van € 703,--!

Ik vond het zeer onzorgvuldig dat in het blog vorenstaande aspecten niet aan de orde zijn gekomen en dat het artikel in dit blog de titel draagt:”Inkomens van gepensioneerden, er kan nog wel een stukje vanaf!”
Maar ik ken ook de kwaliteit van de berichtgeving in dat blog en dus heeft het mij in geen enkel opzicht verbaasd.

Ik vind echter wel, zoals ik eerder aangaf, dat dit soort artikelen niet voor herplaatsing in Thailand Forum in aanmerking komt zonder daarbij nader op het gehele aspect van de fiscalisering van de AOW-uitkering in te gaan. Laten we dit soort ‘rotzooi’ laten waar het thuis hoort, nl. bij “de buren”.

Afbeelding

Afbeelding
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het gelijk van de onheilsprofeet?

#6 Bericht door prajak » vrijdag 22 juli 2016, 12:59

Dit vertelde je al aan de telefoon afgelopen middag en het ziet er erg goed uit. Als het maar geen dooie mus wordt voor ons in buitenlanden al kan men niet om de EU heen gelukkig en mijn plannen, hoewel op tijdsafstand, zijn ook jou bekend.

Herstel van wat ons is afgepikt 1,5 jaar terug zou ik een nette zaak vinden en daar zal ik t.z.t. een flesje op drinken. Flesje ouzo, denk ik, daar doe je heel lang mee..... :giggle2:

Dank voor weer een uitstekende bijdrage :clap:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Het gelijk van de onheilsprofeet?

#7 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 22 juli 2016, 14:04

prajak schreef:Dit vertelde je al aan de telefoon afgelopen middag en het ziet er erg goed uit. Als het maar geen dooie mus wordt voor ons in buitenlanden al kan men niet om de EU heen gelukkig en mijn plannen, hoewel op tijdsafstand, zijn ook jou bekend.

Herstel van wat ons is afgepikt 1,5 jaar terug zou ik een nette zaak vinden en daar zal ik t.z.t. een flesje op drinken. Flesje ouzo, denk ik, daar doe je heel lang mee..... :giggle2:

Dank voor weer een uitstekende bijdrage :clap:
Nee Prajak, hiermee zit je grandioos fout. Het was voor mij nog bijna nacht en dus nog helemaal geen 'middag'. En wat moest ik eerst nog doen voordat ik fatsoenlijk met jou kon praten (niet verder vertellen a.u.b.). :cheesy:

Overigens: geen dank. Ik heb met alle plezier de onheilsprofeet van het blog ontmaskerd en was blij eindelijk eens positief nieuws voor in Thailand wonende AOW-ers te kunnen melden.
Laatst gewijzigd door Lammert de Haan op vrijdag 22 juli 2016, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het gelijk van de onheilsprofeet?

#8 Bericht door prajak » vrijdag 22 juli 2016, 14:06

Twintig over drie Thaise middagtijd?

Nou ben ik een matineus mens en jij een nachtwerker. Als ik junior naar school zie gaan om half 7 in de morgen dan kom jij op stoom, of zo..... :giggle2:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Het gelijk van de onheilsprofeet?

#9 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 22 juli 2016, 14:28

prajak schreef: Nou ben ik een matineus mens en jij een nachtwerker. Als ik junior naar school zie gaan om half 7 in de morgen dan kom jij op stoom, of zo..... :giggle2:
Half zeven Thaise tijd? Dan lig ik er nog maar net in of nog niet eens.

Ik ben inderdaad een nachtwerker. Dan heb ik de meest 'verlichte' ideeën. En je weet het: nachtelijke uren worden het best betaald. :giggle3: Ik kom 's-morgens traag op gang, maar het afremmen aan het eind van de dag verloopt ook traag. En daar tussen? Ja: dat is nog maar de vraag. :giggle2:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het gelijk van de onheilsprofeet?

#10 Bericht door printen44 » vrijdag 22 juli 2016, 14:29

Lammert, bedankt voor de goede en uitgebreide toelichting. :clap: :clap:

Uiteraard mogen we nog niet juichen, maar wie weet.........

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Het gelijk van de onheilsprofeet?

#11 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 22 juli 2016, 14:45

printen44 schreef:Lammert, bedankt voor de goede en uitgebreide toelichting. :clap: :clap:

Uiteraard mogen we nog niet juichen, maar wie weet.........
En toch zou ik er maar een paar extra op nemen. De roep om vereenvoudiging van het belastingstelsel was vanuit de politiek immers het grootst. Maar mocht zij toch teveel afwijken van het rapport van de Commissie Van Dijkhuizen, dan voel je, met die paar glaasjes extra, de kater hiervan immers minder. :giggle:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het gelijk van de onheilsprofeet?

#12 Bericht door prajak » vrijdag 22 juli 2016, 14:53

Was 26 jaar lang al om half 8 op kantoor, een uur te vroeg (woonde aan de overkant van kantoor..) maar dat eerste uur, mits met koffie, dan las ik de hele map literatuur door -nam 't nog in me op ook- en las de hele circulatie, de map met alle uitgaande post van de week er voor. Dat was allemaal verplichte kost en op donderdagmorgen was er technische vergadering en behoorde je de vakliteratuur te kennen.

Ik ben nog steeds zo en werk in de morgen het hardst aan de vertaalklussen. Zit nu aan nummer 40 te werken, heb vanmorgen nummer 17 geplaatst dus ik heb voorraad van 23x2 is 46 dagen. Kan dus gerust een hand breken ... en dan plaatst Printen44 het uit de forumvoorraad.

De zegeningen van een getraind stel hersens!

Over AOW gesproken, die is weer binnen en ik heb per ongeluk Brake034 daarmee geplaagd vergetend dat hij nog geen AOW heeft....... :giggle2: (Getraind stel hersens, dus... :giggle: )

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Het gelijk van de onheilsprofeet?

#13 Bericht door brake034 » vrijdag 22 juli 2016, 14:57

prajak schreef: Over AOW gesproken, die is weer binnen en ik heb per ongeluk Brake034 daarmee geplaagd vergetend dat hij nog geen AOW heeft....... :giggle2: (Getraind stel hersens, dus... :giggle: )
Het is geheel aan mij voorbij gegaan :giggle:
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”