AOW , Pensioen en de belastingen.

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#46 Bericht door Thaimax » maandag 25 april 2016, 03:44

Lammert de Haan schreef:
prajak schreef: Het programma van de Belastingdienst is dus nog niet ingesteld op het gebruiken van een machtiging voor de DigiD, als je als buitenlandse belastingplichtige aangifte wilt doen.
"Gemakkelijker kunnen we het niet maken."
Ik heb wel de buitenlandse aangifte gedaan ingelogd mijn DIGID want ik heb geen brieven ontvangen met inlog gegevens wel moest ik om de 'handtekening' te plaatsen 'opnieuw' inloggen daarna was het Ok en heb de aangifte PDF file gedownload.
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#47 Bericht door Lammert de Haan » maandag 25 april 2016, 12:25

Thaimax schreef:
Lammert de Haan schreef:
prajak schreef: Het programma van de Belastingdienst is dus nog niet ingesteld op het gebruiken van een machtiging voor de DigiD, als je als buitenlandse belastingplichtige aangifte wilt doen.
"Gemakkelijker kunnen we het niet maken."
Ik heb wel de buitenlandse aangifte gedaan ingelogd mijn DIGID want ik heb geen brieven ontvangen met inlog gegevens wel moest ik om de 'handtekening' te plaatsen 'opnieuw' inloggen daarna was het Ok en heb de aangifte PDF file gedownload.
Inderdaad Thaimax, het inloggen met je DigiD en daarna aangifte doen als buitenlandse belastingplichtige, levert, zoals ik eerder al berichtte, geen enkel probleem op.
Anders is het als m'n klanten een DigiD hebben met SMS-controle. Ze hadden zelfs de functie 'Machtigen' ingesteld en mij de machtigingscode gegeven. Ik kom dan wel op hun beveiligde gedeelte van de website van de Belastingdienst maar krijg onmiddellijk het formulier voor binnenlandse belastingplichtige op m'n scherm.

Ik heb hier net contact over opgenomen met de Belastingtelefoon - Buitenland. Daar worden ze overstelpt met vragen van technische aard, nl. het niet goed functioneren van het programma. Maar mijn probleem was nog niet gemeld en komt er dus bij. Een oplossing was dan ook niet voorhanden.

Het enige wat ik nu kan doen is het aanvragen van een gebruikersnaam en wachtwoord voor hen. Maar, afhankelijk van de windrichting en de windkracht, raak ik zo wel een tijd achterop. En zeker als het dan ook nog een postduif op leeftijd is, die niet meer zo snel 'ter been' is. :giggle3:

Dat je twee keer moet inloggen, nl. ook voor het zetten van een handtekening en vervolgens verzenden is héél logisch ( :happyno: ). Stel: jij vult je aangifte in maar bent nog niet helemaal klaar. Je gaat vervolgens achter je computer weg. Je buurman, die bij jou op bezoek is, denkt: "Ach, laat ik m'n beste buur maar even helpen" en wil jouw aangifte wel even voor jou verzenden. Maar dat lukt dan mooi niet. :giggle: . Ook dat zul je zelf moeten doen. Logisch toch (of toch niet) :?: :happyno:

Dat noemt de Belastingdienst:"Gemakkelijker kunnen we het niet maken."
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#48 Bericht door stille » dinsdag 26 april 2016, 14:29

Ik snap er nu niets meer van.
Krijgt vandaag 2 brieven van de belastingdiens.
Gebruikersnaam en wachtwoordt.
Ik heb al een digid met gebruikersnaam en wachtwoordt.
En kan reeds (al jaren) inloggen bij mijn belastingdienst.
En doe al jaren mijn belastingen digitaal met digid
Anders heb ik er 2 moet ik weer code,s onthouden.
Kan ik deze brieven nou weggooien?
Want tenslotte heb ik al een digid jaren
HEB ER NOOIT OM GEVRAAGD OMDAT IK HET AL HEB.
Stille

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#49 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 26 april 2016, 17:17

stille schreef:Ik snap er nu niets meer van.
Krijgt vandaag 2 brieven van de belastingdiens.
Gebruikersnaam en wachtwoordt.
Ik heb al een digid met gebruikersnaam en wachtwoordt.
En kan reeds (al jaren) inloggen bij mijn belastingdienst.
En doe al jaren mijn belastingen digitaal met digid
Anders heb ik er 2 moet ik weer code,s onthouden.
Kan ik deze brieven nou weggooien?
Want tenslotte heb ik al een digid jaren
HEB ER NOOIT OM GEVRAAGD OMDAT IK HET AL HEB.
Stille
PB gestuurd.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#50 Bericht door stille » dinsdag 26 april 2016, 18:11

Lammert wil je een prive bericht sturen maar dan krijgt ik dit
Sommige gebruikers kunnen niet worden toegevoegd omdat ze het ontvangen van privéberichten uitgeschakeld hebben.
Jou bericht ontvangen
Verscheurd het
Eigenlijk moet deze oude vent van de computer afblijven en aan de jongeren het overlaten

Snap er weer niets van
Stille

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#51 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 26 april 2016, 18:35

stille schreef:Lammert wil je een prive bericht sturen maar dan krijgt ik dit
Sommige gebruikers kunnen niet worden toegevoegd omdat ze het ontvangen van privéberichten uitgeschakeld hebben.
Jou bericht ontvangen
Verscheurd het
Eigenlijk moet deze oude vent van de computer afblijven en aan de jongeren het overlaten

Snap er weer niets van
Stille
Maar nu snap je het toch wel? De toegezonden gebruikersnaam en wachtwoord zijn overbodig als je een DigiD hebt die nog werkt.

Wacht toch maar even met het verscheuren maar bewaar ze maar even. Als je er met je DigiD niet uitkomt, dan kun je me altijd deze gebruikersnaam en wachtwoord sturen. Dan kan ik immers de SMS-controle, die jij hebt ingesteld voor de DigiD, omzeilen want dan log ik voor jou in met gebruikersnaam en wachtwoord.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#52 Bericht door stille » dinsdag 26 april 2016, 18:51

Lammert ben ik dan 1 kwijt want die oude wil ik graag houden.
Normaal moet ik er uit komen,
Snap alleen niet dat het op een gegeven moment bij inkomsten vast loop kan niet vooruit of terug .
Gewoon vast , kan wel op nieuw beginnen. maar daar komt het weer vast.
heb ook geprobeerd om het eerst te verwijderen en dan opnieuw aan te vragen 2015.
Opnieuw ingevuld en daar komt die weer vast.
Stille

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: AOW , Pensioen en de belastingen.

#53 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 26 april 2016, 20:51

stille schreef:Lammert ben ik dan 1 kwijt want die oude wil ik graag houden.
Normaal moet ik er uit komen,
Snap alleen niet dat het op een gegeven moment bij inkomsten vast loop kan niet vooruit of terug .
Gewoon vast , kan wel op nieuw beginnen. maar daar komt het weer vast.
heb ook geprobeerd om het eerst te verwijderen en dan opnieuw aan te vragen 2015.
Opnieuw ingevuld en daar komt die weer vast.
Stille
Stuur maar de gebruikersnaam en het wachtwoord via een pb of e-mail. Het kan ook een technische fout zijn. Die zijn er legio gemeld bij de Belastingtelefoon - Buitenland.

En mocht hij ook bij mij vast lopen: geen probleem. Ik bel onmiddellijk met de Belastingtelefoon - Buitenland om een storing te melden. Ze hebben het daar toch al niet zo druk. :cheesy:

Dat bellen is trouwens wel even geduld hebben. Een half uur wordt je daarom heel vriendelijk gevraagd:"Een ogenblik geduld alstublieft". :mrgreen:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”