Aangifte inkomstenbelasting 2015

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#46 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 05 april 2016, 17:38

prajak schreef:Lammert, vandaag op BVN, een aanbeveling van de Nationale Ombudsman dat de belastingdienst niet iedereen mag verplichten via internet aangifte doen.

Ik heb begrepen dat de dienst de blauwe enveloppe niet helemaal gaat verbannen. Weet jij hoe je die blauwe brief kunt aanvragen, bijv voor mijn geval?

Trouwens, denk je dat ze iedereen een elektronische uitnodiging zullen sturen om aangifte te doen? Kijk, ik ben bijvoorbeeld te dom om te weten dat ik aangifte moet doen. Wat dan? Ik heb trouwens helemaal geen zin aangifte te doen want dat kost me een maand AOW.......
De blauwe enveloppe verdwijnt (nog) niet volledig. Als je een volslagen computer-analfabeet bent en je hebt in je directe omgeving niet iemand die je daarbij kan helpen, dan blijft de blauwe enveloppe (voorlopig) nog bestaan.

De uitnodiging om aangifte inkomstenbelasting 2015 te doen nodigt je uit om dat te doen via 'Mijn Belastingdienst'. Dus digitaal. Dat doe je vervolgens via je DigiD. Maar niet iedereen heeft een (nog werkende) DigiD en daarom verstuurt de Belastingdienst begin deze maand aan alle buitenlandse belastingplichtigen die een uitnodiging hebben ontvangen om aangifte te doen, een gebruikersnaam en wachtwoord om toch digitale aangifte te kunnen doen.

Wil je echter een papieren aangiftebiljet ontvangen, dan is dat nog steeds mogelijk. Een papieren aangifte aanvragen vanuit het buitenland doe je via de Belastingtelefoon Buitenland (+31 555 385 385). Dat kan niet digitaal en dat lijkt me ook wel logisch want je bent immers een computer-analfabeet. :giggle: :happyno:
Dit geldt ook voor het melden, dat je als computer-analfabeet zonder hulp in je directe omgeving, de blauwe enveloppe wilt blijven ontvangen. :giggle3:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#47 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 05 april 2016, 18:35

prajak schreef:Trouwens, denk je dat ze iedereen een elektronische uitnodiging zullen sturen om aangifte te doen? Kijk, ik ben bijvoorbeeld te dom om te weten dat ik aangifte moet doen. Wat dan? Ik heb trouwens helemaal geen zin aangifte te doen want dat kost me een maand AOW.......
Begin maart heeft de Belastingdienst een groot aantal buitenlandse belastingplichtigen een brief gestuurd met de mededeling dat zij, gezien de uitkomst van hun aangifte over 2014, geen aangifte hoefden te doen. Hieraan werd echter toegevoegd dat wel aangifte moet worden gedaan, mocht de situatie zodanig zijn gewijzigd, waardoor er meer dan € 45,-- alsnog betaald zou moeten worden of een recht op teruggave zou ontstaan van € 15,-- of meer. Hieraan werd toegevoegd, dat men dat vanaf 1 maart zelf kon nakijken met de online aangifte op Mijn Belastingdienst.

Mijn eerste gedachte was toen:"Nu dreigt er iets grandioos fout te gaan". Ook jij weet dat er door geblunder door de SVB in 2015 in heel veel gevallen veel te weinig aan loonbelasting is ingehouden. Dit blijkt echter niet uit de vanaf 1 maart beschikbare online aangifte. Dit is immers het aangifteprogramma voor binnenlandse belastingplichtigen, dus met toepassing van de heffingskortingen!

Ook de Belastingdienst heeft dit inmiddels ingezien. Op de site van de Belastingdienst is dan ook onder 'verstoringen' (is 'geblunder') een bericht verschenen, dat de eerder verstuurde brieven op een fout berusten en dat alsnog aangiftebrieven zullen worden verstuurd.

De Belastingdienst heeft een groot aantal buitenlandse belastingplichtigen blij gemaakt met een dooie mus. Maar hun reactie daarop zal wel zijn: "De Belastingdienst: mooier kunnen we het niet maken."
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#48 Bericht door stille » dinsdag 05 april 2016, 19:11

Heb ongeveer belastingdienst 5 weken geleden gebeld met de vraag of de aanslag al digitaal wordt gestuurd.
Met als reden omdat ik van juni tot oktober in nederland ben en als het per post nog gaat en ik moet het op tijd betalen dat niet kan.
Ze zeiden dat zijn ze wel van plan maar nog niet zeker.
Heb met digid uitstel gevraagd en 3 weken later per post ontvangen uitstel tot 01-11-2016.
Had verwacht het antwoord ook per digid omdat ik met digid had aan gevraagd.
Tevens in die brief de software buitenlandsplichtige verwacht op 18-04-2016
Even Lammert de Haan waar staat het in( mogelijk zijn voor de inkomstenbelasting voor buitenlandse belastingplichtigen (niet wonend in de "EU+"). En daarop is het antwoord heel simpel: NEE. Deze mogelijkheid is, gelijk met het vervallen van de heffingskortingen, komen te vervallen.)
Weet je hoe dat komt ik ben een man van de boeken als er iets is moet het altijd ergens in staan.
Zelf de belastingdienst weet het nog niet omdat ze er nog mee bezig zijn.
Wat jij aanhaalt is de buitenlandsebelastingplichte van voor 2014 daar staat het wel in.
Ieder jaar doe ik 3 belastingenaangifte wonen in nederland . keuze recht nederlands belastingplichte en buitenlandse buitenlandse belasting plichtige.

Heb jaren sinds de F16 1982 als vliegveiligheidsman td.Dienst gewerktals adjudant en we mogen alleen uit de boeken werken en doe je het niet waar staat dit.
En niet zeggen dat denkt ik
Graag uitleg waar staat het en in welke artikel.
Stille

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#49 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 05 april 2016, 19:51

stille schreef:Heb ongeveer belastingdienst 5 weken geleden gebeld met de vraag of de aanslag al digitaal wordt gestuurd.
Met als reden omdat ik van juni tot oktober in nederland ben en als het per post nog gaat en ik moet het op tijd betalen dat niet kan.
Ze zeiden dat zijn ze wel van plan maar nog niet zeker.
Heb met digid uitstel gevraagd en 3 weken later per post ontvangen uitstel tot 01-11-2016.
Had verwacht het antwoord ook per digid omdat ik met digid had aan gevraagd.
Tevens in die brief de software buitenlandsplichtige verwacht op 18-04-2016
Even Lammert de Haan waar staat het in( mogelijk zijn voor de inkomstenbelasting voor buitenlandse belastingplichtigen (niet wonend in de "EU+"). En daarop is het antwoord heel simpel: NEE. Deze mogelijkheid is, gelijk met het vervallen van de heffingskortingen, komen te vervallen.)
Weet je hoe dat komt ik ben een man van de boeken als er iets is moet het altijd ergens in staan.
Zelf de belastingdienst weet het nog niet omdat ze er nog mee bezig zijn.
Wat jij aanhaalt is de buitenlandsebelastingplichte van voor 2014 daar staat het wel in.
Ieder jaar doe ik 3 belastingenaangifte wonen in nederland . keuze recht nederlands belastingplichte en buitenlandse buitenlandse belasting plichtige.

Heb jaren sinds de F16 1982 als vliegveiligheidsman td.Dienst gewerktals adjudant en we mogen alleen uit de boeken werken en doe je het niet waar staat dit.
En niet zeggen dat denkt ik
Graag uitleg waar staat het en in welke artikel.
Stille
Ik lees dat jij een man van de boeken bent maar berichten in dit topic lees je kennelijk niet. Ik heb je eerder aangegeven aan welke voorwaarden je moet voldoen om voor heffingskortingen en aftrekposten in aanmerking te komen. Printen44 heeft vervolgens nog een link geplaatst naar de website van de Belastingdienst, waar je alles nog eens hebt kunnen nalezen.

Maar dan nog maar een keer de informatie van de Belastingdienst.

"Vanaf 2015 geldt de zogenoemde regeling voor kwalificerende buitenlandse belastingplicht. U kunt niet meer kiezen voor behandeling als een binnenlands belastingplichtige."

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... naf_2015_1

"Vanaf 2015 hebt u als kwalificerend buitenlands belastingplichtige alleen recht op aftrekposten, heffingskortingen en heffingsvrij vermogen, als u voldoet aan de volgende voorwaarden:
• U woont in een EU-land, in Liechtenstein, Noorwegen, IJsland, Zwitserland, op Bonaire, Sint Eustatius of Saba.
• U betaalt over minimaal 90% van uw wereldinkomen in Nederland belasting.
• U kunt een inkomensverklaring overleggen van de belastingdienst van uw woonland.
U hebt deze inkomensverklaring nodig als u aangifte over 2015 doet. U hoeft deze nog niet te hebben als u een voorlopige aanslag over 2015 aanvraagt."


Ik heb je in m'n eerdere bericht er al op gewezen dat jij bij de eerste de beste voorwaarde al afvalt!

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... vanaf_2015

Wat de gevolgen zijn van het niet voldoen aan de voorwaarden kun je lezen door even door te klikken op deze pagina van de Belastingdienst.

Van verschillende kanten (Prajak, Printen44 en mij) ben je op het vorenstaande reeds eerder gewezen. Maar als het nu nog niet duidelijk is dan geef ik de moed op. Dan zou ik gewoon de verdere ontwikkelingen na aangifte maar afwachten.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#50 Bericht door prajak » woensdag 06 april 2016, 00:37

Ik wacht die brief dus af, die komt op mijn broers adres in NL of in mijn berichtenbox bij 'Mijn Overheid'. Ik moet een maand AOW aan belasting terugbetalen en je kent me, wat des keizers is......

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#51 Bericht door printen44 » woensdag 06 april 2016, 06:11

Lammert, ik weet van Nederlanders die permanent in Thailand wonen en AOW'er zijn, dat zij nog steeds niet geloven dat zij belasting op hun AOW en ABP pensioen moeten betalen. Hun argument is altijd: "Ik heb vrijstelling op mijn pensioen". Daarmee bedoelen ze hun bedrijfspensioen, niet het ABP pensioen.

En verder is hun opvatting dat zij in hun werkzaam leven al genoeg belasting betalen en dat het gewoon een linkse manier is om AOW'ers in het buitenland de schrik op het lijf te jagen. Ze verwachten dat ze tot het einde van tijden geen belasting over hun AOW moeten betalen.

En je kon ze niet overtuigen, dus gaf ik het maar op.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#52 Bericht door stille » woensdag 06 april 2016, 07:33

Waar staatbhet in dat je in alle 3 van deze voorwaarden moet voldoen.
Er staat ook niet in in 1 van deze voorwaarden.
"Vanaf 2015 hebt u als kwalificerend buitenlands belastingplichtige alleen recht op aftrekposten, heffingskortingen en heffingsvrij vermogen, als u voldoet aan de volgende voorwaarden:
• U woont in een EU-land, in Liechtenstein, Noorwegen, IJsland, Zwitserland, op Bonaire, Sint Eustatius of Saba.
• U betaalt over minimaal 90% van uw wereldinkomen in Nederland belasting.
• U kunt een inkomensverklaring overleggen van de belastingdienst van uw woonland.
U hebt deze inkomensverklaring nodig als u aangifte over 2015 doet. U hoeft deze nog niet te hebben als u een voorlopige aanslag over 2015 aanvraagt."
Kan me nog goed herrineren enkele jaren geleden van de svb.
Toen wij een tegekoming kunnen krijgen van svb (koopkaracht)en die we moesten laten teken door de notaris of ambasade heb het hier door de consult laten tekenen.
En toen stond er dit opdit ging niet over belasting maar omdie toeslag van 28 euro

• U woont in een EU-land, in Liechtenstein, Noorwegen, IJsland, Zwitserland, op Bonaire, Sint Eustatius of Saba.
• U betaalt over minimaal 90% van uw wereldinkomen in Nederland belasting.
Ik viel toen in punt 2 en nu nog
• U betaalt over minimaal 90% van uw wereldinkomen in Nederland belasting.
Mijn vraag is Lammert hoe kan jij nu al voor mensen belasting invullen als die er nog niet zijn en ook geen toelichting
Ik krijg wekelijks wel zo'n 2 à 3 verzoeken van mensen die graag een berekening willen van wat hun te wachten staat na emigratie naar Thailand of de Filippijnen of die daar al langere tijd wonen, wat betreft de nog in Nederland verschuldigde inkomstenbelasting. Dus die van jou kan er zo bij. Geen enkel probleem.
Men kan nog niet berekenen of er moet iets uitgelekt zijn.Die jij wel heb
Stille

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#53 Bericht door stille » woensdag 06 april 2016, 08:07

Nog wat anders.
Indien er mensen zijn die ook een uitkering van de WUBO krijgen.
https://www.svb.nl/int/nl/wubo/Wubo_voo ... t_is_wubo/
Zelf heb ik 8 jaar ook een uitkering van de WUBO via de SVB in Leiden van 575 euro p/m.
Heb zowe lin de japanse interneringskamp als de indonesise kamp gezeten.
Kreeg het vanaf 2008.1e instantie was het 2x afgewezen door de regering toen voor het gerecht ook toen voor de hogeraad ook en toen hebben ze het voor europesehof gedaan de indische platform .
Dit komt omdat eerst alleen voor de mensen was die in nederland wonen. in 2007 heeft de europesehof het beslist voor mensen ook in europa en later 2008 ook voor mensen buiten europa toen kwam ik pas in aanmerking voor.
Ik wil wel op attenderen dat jevoor deze uitkering niet hoeft op te geven aan de belastingdienst.
Toeslag (artikel 19)

Ieder erkend burger-oorlogsslachtoffer krijgt maandelijks een toeslag in de vorm van een belastingvrij bedrag.
Maandelijkse uitkering
Heb zelf naar de WUBO gebeld en geschreven wacht nog opantwoordt maar mondeling hoeft het niet.
Stille

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#54 Bericht door dutch » woensdag 06 april 2016, 08:22

prajak schreef:Ik wacht die brief dus af, die komt op mijn broers adres in NL of in mijn berichtenbox bij 'Mijn Overheid'. Ik moet een maand AOW aan belasting terugbetalen en je kent me, wat des keizers is......
Ik heb de SVB in Januari 2015 , vier maal gebeld en in Augustus 2015 nogmaals 2 keer.
Mijn laatste conversatie was nogal indringend van mijn zijde,omdat men maar bleef vertellen dat bij mij alles al geregeld was,terwijl ik al jarenlang zo'n beetje hetzelfde bedrag maandelijks ontving.

Bij mijn laatste "in leven zijn melding" schreef ik op 10 Maart j.l. als bijvoeging mijn vraag over dit onopgeloste vraagje.
En nu........kreeg ik gisteren,gedateerd 25 Maart, het aanvraagformulier binnen.

1e Het kan dus blijkbaar best wel snel per post!
2e Er bestaat dus wel zo'n formulier n.l. " Verklaring toepassing loonheffingskorting".
3e Waarom liegt men mij 6 maal voor,dat alles reeds in orde is/was?

Ga dit onderdeel nu dus verzorgen,maar wordt wel ziek van de nonchalante en ongeinteresteerde maniier waarop wij door de ambtenaren in Roermond worden gehandeld.
Mijn broek zakt af !!!!!!!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#55 Bericht door prajak » woensdag 06 april 2016, 10:08

Dutch, je hebt er geen recht op; wij hadden daarover al eens contact. Ga je het aanvragen dan krijg je het ook (mits via SVB, andere pensioenbetalers zijn wat beter bij de les....) maar dan kom je aan terugbetalen. Je voldoet niet aan alle drie voorwaarden want Thailand valt buiten de reeks van landen.

Stille, er staat voorwaarden, meervoud. Het is ambtelijke taal, ik zou schrijven voorwaarde1 EN voorwaarde2 EN voorwaarde3 en eventueel nog tezamen er bij. Maar zoals het er nu staat is het duidelijk genoeg.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#56 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 06 april 2016, 10:53

prajak schreef:Dutch, je hebt er geen recht op; wij hadden daarover al eens contact. Ga je het aanvragen dan krijg je het ook (mits via SVB, andere pensioenbetalers zijn wat beter bij de les....) maar dan kom je aan terugbetalen. Je voldoet niet aan alle drie voorwaarden want Thailand valt buiten de reeks van landen.

Stille, er staat voorwaarden, meervoud. Het is ambtelijke taal, ik zou schrijven voorwaarde1 EN voorwaarde2 EN voorwaarde3 en eventueel nog tezamen er bij. Maar zoals het er nu staat is het duidelijk genoeg.
Wat Stille betreft: het staat allemaal nog veel duidelijker in de regeling. Maar daarvoor moet je wel even de moeite nemen om de eerste link die ik geplaatst heb te openen en vervolgens te lezen.

Dan kom je de volgende tekst tegen:

"U bent een kwalificerend buitenlands belastingplichtige als u aan de voorwaarden voldoet. Voldoet u aan alle voorwaarden van deze nieuwe regeling? Dan kunt u dezelfde aftrekposten, heffingskortingen en heffingsvrij vermogen krijgen als een inwoner van Nederland.
Voldoet u niet aan alle voorwaarden? Bijvoorbeeld omdat u over minder dan 90% van uw wereldinkomen in Nederland belasting betaalt? Dan bent u buitenlands belastingplichtig. Bij de berekening van de inkomstenbelasting wordt dan geen rekening gehouden met aftrekposten, heffingskortingen en heffingsvrij vermogen. U mag bijvoorbeeld de rente van de lening voor uw eigen woning niet meer aftrekken in uw aangifte."

En duidelijker kan men het niet omschrijven. Daar is zelfs niets 'ambtelijks' aan.Maar neem wel even de moeite om de link te openen en vervolgens te lezen wat daar staat.
Laatst gewijzigd door Lammert de Haan op maandag 18 april 2016, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#57 Bericht door stille » woensdag 06 april 2016, 11:45

Hier staat niet in aan alle voorwaarden zoals ik het begrijp.
Staat in als u aan de volgende voorwaarden voldoet
En geen alle voorwaarden met uitroep teken alle
Vanaf 2015 hebt u als kwalificerend buitenlands belastingplichtige alleen recht op aftrekposten, heffingskortingen en heffingsvrij vermogen, als u voldoet aan de volgende voorwaarden:
U woont in een EU-land, in Liechtenstein, Noorwegen, IJsland, Zwitserland, op Bonaire, Sint Eustatius of Saba.
U betaalt over minimaal 90% van uw wereldinkomen in Nederland belasting.
U kunt een inkomensverklaring overleggen van de belastingdienst van uw woonland.
U hebt deze inkomensverklaring nodig als u aangifte over 2015 doet. U hoeft deze nog niet te hebben als u een voorlopige aanslag over 2015 aanvraagt.
Lees de gevolgen vanaf 2015, als:
U betaalt over minimaal 90% van uw inkomen in Nederland belasting
Lees voor
U bent vanaf 2015 een kwalificerend buitenlands belastingplichtige, als u over uw inkomen geheel of nagenoeg geheel in Nederland belasting betaalt. Dit is het geval als u over minimaal 90% van uw wereldinkomen in Nederland belasting betaalt.
Stille
Laatst gewijzigd door stille op woensdag 06 april 2016, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#58 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 06 april 2016, 12:15

stille schreef:Hier staat niet in aan alle voorwaarden zoals ik het begrijp.
Staat in als u aan de volgende voorwaarden voldoet
En geen alle voorwaarden met uitroep teken alle

Vanaf 2015 hebt u als kwalificerend buitenlands belastingplichtige alleen recht op aftrekposten, heffingskortingen en heffingsvrij vermogen, als u voldoet aan de volgende voorwaarden:

U woont in een EU-land, in Liechtenstein, Noorwegen, IJsland, Zwitserland, op Bonaire, Sint Eustatius of Saba.
U betaalt over minimaal 90% van uw wereldinkomen in Nederland belasting.
U kunt een inkomensverklaring overleggen van de belastingdienst van uw woonland.
U hebt deze inkomensverklaring nodig als u aangifte over 2015 doet. U hoeft deze nog niet te hebben als u een voorlopige aanslag over 2015 aanvraagt.
Lees de gevolgen vanaf 2015, als:
Stille
Stille, ik zal het nog gemakkelijker voor je maken (ik lijk warempel de Belastingdienst wel, alleen met dit verschil: zij zeggen het en ik doe het :giggle: ).

Klik op deze link:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... vanaf_2015

Jij voldoet bijv. aan de tweede voorwaarde:" • U betaalt over minimaal 90% van uw wereldinkomen in Nederland belasting."

Klik vervolgens op deze voorwaarde en je krijgt een nieuw scherm te zien met in geel de waarschuwing:

"Let op!
U moet ook voldoen aan de andere voorwaarden."
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#59 Bericht door stille » woensdag 06 april 2016, 12:32

Geeft je voorlopig gelijk al ben ik het nog niet met je eens.
Soms kan je wel iets lezen op 2 manieren.
Maar geeft je gelijk en wacht tot 18-04-2016 dan komt het uit.
Wil het ook bespreken met een specialist
Als je gelijk heb zal ik het ook zeggen.
Heb zelf een plan maakt eerst het zelf zoals ik denkt op print het uit .
Dan wanneer ik in nederland ben in juni op de vliegbasis leeuwarden komt ieder jaar een belasting consulet van de bond.
Zal er wel niet zijn omdat meesten het al gedaan hebben dus zal wel naar hem toe moeten gaan
Vind wel een leuke discusie.
Groetjes
Stille

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aangifte inkomstenbelasting 2015

#60 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 06 april 2016, 12:52

stille schreef:Geeft je voorlopig gelijk al ben ik het nog niet met je eens.
Soms kan je wel iets lezen op 2 manieren.
Maar geeft je gelijk en wacht tot 18-04-2016 dan komt het uit.
Wil het ook bespreken met een specialist
Als je gelijk heb zal ik het ook zeggen.
Heb zelf een plan maakt eerst het zelf zoals ik denkt op print het uit .
Dan wanneer ik in nederland ben in juni op de vliegbasis leeuwarden komt ieder jaar een belasting consulet van de bond.
Zal er wel niet zijn omdat meesten het al gedaan hebben dus zal wel naar hem toe moeten gaan
Vind wel een leuke discusie.
Groetjes
Stille
"Wil het ook bespreken met een specialist"

En die 'specialist' zou het jou anders vertellen dan iemand die al meer dan 40 jaren hiervan z'n beroep heeft gemaakt en daarbij gespecialiseerd is in het internationaal belastingrecht? Overigens weet je binnenkort zelf het antwoord wel als je, zoals je terecht opmerkt, het juiste aangifteformulier hebt ingevuld.

Trouwens: heb je een uitnodiging gehad van de Belastingdienst om aangifte te doen? Als dat nl. (nog) niet het geval is dan zou ik de nieuwe aangifte nog maar niet versturen als ik jou was. Wie weet 'vergeet' de Belastingdienst jou wel!

Ik lees dat jij in juni naar Nederland komt en nog wel naar de vliegbasis Leeuwarden. Mocht je zin hebben dan kun je altijd even bij mij in Heerenveen langskomen. En dan niet letterlijk 'langs' maar ook even aanbellen natuurlijk. De koffie staat hier altijd klaar en mijn vrouw heeft altijd wel wat lekkers bij de koffie!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”