ABP kan pensioenen in 2016 weer niet verhogen

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: ABP kan pensioenen in 2016 weer niet verhogen

#61 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 22 maart 2016, 15:42

prajak schreef:Ik kan me voorstellen dat mensen hier koppijn van krijgen.

Ik heb gelukkig een C-polis bij Zw-leven en ik hoop dat men zich daar aan het contract houdt: na 20 jaar (is over 5 jaar) renteherziening en nee, er komt heus niks bij .... maar er staat een bodem in de polis en dan zal ik ook gaan inleveren maar dat is me al heel lang bekend.
Bij een pensioen van € 700 per maand en een korting van per saldo € 5,-- per maand krijg jij al koppijn? Dat is dan niet best!

Mijn bericht ging met name over het feit dat er paniek heerst onder gepensioneerden inzake een mogelijke korting op het pensioen, waarbij de vraag werd gesteld (en m.i. ook beantwoord) of dit terecht is of niet. Mijn visie hierop is wel duidelijk neem ik aan.

Of heb je het bericht niet gelezen? Dat zou natuurlijk ook zo maar kunnen!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: ABP kan pensioenen in 2016 weer niet verhogen

#62 Bericht door prajak » dinsdag 22 maart 2016, 15:49

Lammert, het verschil tussen mijn huidig pensioen en de absolute bodem in het contract na renteherziening is 150 e/m. Want dan heb ik al 20 jaar pensioen genoten en krijg ik renteherziening. En da's een best bedrag al zal het zo'n vaart niet lopen maar het kan wel. Maar tegen die tijd heeft Kai haar Duits pensioen en kunnen we dat compenseren.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: ABP kan pensioenen in 2016 weer niet verhogen

#63 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 22 maart 2016, 16:05

prajak schreef:Lammert, het verschil tussen mijn huidig pensioen en de absolute bodem in het contract na renteherziening is 150 e/m. Want dan heb ik al 20 jaar pensioen genoten en krijg ik renteherziening. En da's een best bedrag al zal het zo'n vaart niet lopen maar het kan wel. Maar tegen die tijd heeft Kai haar Duits pensioen en kunnen we dat compenseren.
Mijn bericht ging dan ook niet over jouw individuele pensioen en op dat bericht reageerde jij met de opmerking jij je kunt voorstellen dat mensen hier koppijn van krijgen (per saldo € 5,-- korting per maand bij een pensioen van € 700,-- per maand!).
Vervolgens geef je nota bene aan dat jij "gelukkig een C-polis hebt bij Zw-leven ...................." (dus voor jou géén koppijn).
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: ABP kan pensioenen in 2016 weer niet verhogen

#64 Bericht door driver » dinsdag 22 maart 2016, 16:26

Dat kopje..AOW verhogen bevalt mij wel als toekomstige Aow-er zonder pensioen .

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: ABP kan pensioenen in 2016 weer niet verhogen

#65 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 22 maart 2016, 16:36

driver schreef:Dat kopje..AOW verhogen bevalt mij wel als toekomstige Aow-er zonder pensioen .
Dat is slim bedacht! :clap: Geen recht op bedrijfspensioen, dus ook geen korting hierop maar wel een compensatie hiervoor d.m.v. een verhoging van de AOW-uitkering. Je moet maar op het idee komen. :clap: Ik had daar nog niet bij stilgestaan!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: ABP kan pensioenen in 2016 weer niet verhogen

#66 Bericht door serpay » dinsdag 22 maart 2016, 16:48

kijk vandaag bericht van de deutsche rente dat mijn rente met 5,06 % omhoog gaat.
het begint steeds leuker te worden om in duitsland te wonen en te werken..

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”