Aow als je partner 65 wordt.

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Aow als je partner 65 wordt.

#1 Bericht door nbreeker » dinsdag 25 juni 2013, 10:31

Goedemiddag,hoera mag vanavond weer terug naar Thailand heb een leuke twee en een halve week gehad maar het weer was over het algemeen waardeloos koud en regenachtig.
En met 100 euro doe je weinig,ik had een leenauto te huur van mijn garage waar ik acht jaar geleden nog klant was,voor 15 euro per dag kilometers vrij dus dat was heel aardig van ze maar toen ik ging tanken kreeg ik er zomaar een paar grijze haren bij 1 euro 69 per liter,ik weet dat je niet in guldens moet rekenen maar toen de euro kwam hebben ze mijn inkomen gedeeld door 2,2 wat inhoud dat een liter benzine drie en een halve gulden kost.
Het gaat echt slecht in Holland en veel mensen hebben moeite om rond te komen,en er wordt veel gemopperd.
Heb gelijk is even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de SVB te bellen die me keurig te woord stonden,mijn vraag was als mijn partner 65 wordt wat er dan met de toeslag gebeurd,nu die wordt gestopt en dan krijg ik ongeveer 70% van wat ik nu vang,ik dacht dat ik dan naar een alleenstaande pensioen ging maar dat is niet zo.Nu heb ik nog ruim de tijd maar toch iets om rekening mee te houden.
In mijn geval krijg ik dan 620 euro je hebt schijnbaar geen geld nodig als je oud bent.Wel hebben we er weer 2 euro bij gekregen per 1 july.
Ook had ik een brief van de ABP dat mijn pensioen niet gekort wordt aangezien het een militair pensioen is dus dat valt ook weer mee.
Heb m'n koffer al gepakt weer veel te veel gekocht maar hij kan nog net dicht,ik vlieg met Eva air en kom rond 2 uur s'middags aan en moet dan 4 uur wachten om door te kunnen vliegen naar Udon Thani maar ook daar komt een eind aan en ben dan blij weer thuis te zijn.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#2 Bericht door Bean » dinsdag 25 juni 2013, 10:38

Leuk om te weten
Denk trouwens niet dat ik dan nog leef :giggle2:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#3 Bericht door printen44 » dinsdag 25 juni 2013, 11:36

nbreeker schreef:Goedemiddag,hoera mag vanavond weer terug naar Thailand heb een leuke twee en een halve week gehad maar het weer was over het algemeen waardeloos koud en regenachtig.
En met 100 euro doe je weinig,ik had een leenauto te huur van mijn garage waar ik acht jaar geleden nog klant was,voor 15 euro per dag kilometers vrij dus dat was heel aardig van ze maar toen ik ging tanken kreeg ik er zomaar een paar grijze haren bij 1 euro 69 per liter,ik weet dat je niet in guldens moet rekenen maar toen de euro kwam hebben ze mijn inkomen gedeeld door 2,2 wat inhoud dat een liter benzine drie en een halve gulden kost.
Het gaat echt slecht in Holland en veel mensen hebben moeite om rond te komen,en er wordt veel gemopperd.
Heb gelijk is even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de SVB te bellen die me keurig te woord stonden,mijn vraag was als mijn partner 65 wordt wat er dan met de toeslag gebeurd,nu die wordt gestopt en dan krijg ik ongeveer 70% van wat ik nu vang,ik dacht dat ik dan naar een alleenstaande pensioen ging maar dat is niet zo.Nu heb ik nog ruim de tijd maar toch iets om rekening mee te houden.
In mijn geval krijg ik dan 620 euro je hebt schijnbaar geen geld nodig als je oud bent.Wel hebben we er weer 2 euro bij gekregen per 1 july.
Ook had ik een brief van de ABP dat mijn pensioen niet gekort wordt aangezien het een militair pensioen is dus dat valt ook weer mee.
Heb m'n koffer al gepakt weer veel te veel gekocht maar hij kan nog net dicht,ik vlieg met Eva air en kom rond 2 uur s'middags aan en moet dan 4 uur wachten om door te kunnen vliegen naar Udon Thani maar ook daar komt een eind aan en ben dan blij weer thuis te zijn.

Nico, als je rekent dat een Thai gemiddeld 12.000 baht verdient per maand, dan is hier de benzine duurder als in Nederland. De benzine, normale benzine is hier rond de een euro, maar de gemiddelde maandelijkse inkomen van een Thai is vele malen minder dan het gemiddeld inkomen van een Nederlander. Als je de ratio 5-1 neemt, dan is de benzine in Thailand ruim 5 euro per liter. Ruim twaalf gulden als je de oude munt rekent.

Volgens een onderzoek in de EU, zijn de Nederlandse gepensioneerde het beste af in de EU. Zelfs beter als die van Zweden, Finland en Duitsland. Ook is kwam de zorg voor bejaarden als de beste uit de bus.

Ik vind het vreemd dat immigranten, niet allen, afgeven op Nederland, maar wel de de vruchten willen plukken wat Nederland aan hen biedt. Als je Nederland zo afwijst, moet je niet de vruchten van dat land willen hebben.

Overigens komen de Nederlanders bij diverse onderzoeken als vierde uit de bus, wat prettig wonen en het leven prima vinden in Nederland. Meer dan 80% van de Nederlanders vindt dat.

Als het zo slecht gaat in Nederland, waarom heeft Nederland dan nog, als een van de weinige landen, de "triple AAA" status? Zelfs de VS heeft die niet meer.

Nee, Nico, ik woon met veel plezier in Thailand, maar zal weinig of geen kritiek op Nederland hebben, want ik heb er altijd met plezier gewerkt en gewoond. En als het nodig zou zijn, zal ik er weer met plezier wonen.

Overigens, 70% van de Nederlanders die Nederland voorgoed verlaten, komt binnen vijf jaar weer terug. Blijkbaar is het gras toch niet groener aan de andere kant. En klagen is de Nationale Sport van Nederland.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#4 Bericht door Henk Korat » dinsdag 25 juni 2013, 12:04

Mee eens Printen. Het gaat nu slecht in Nederland. Als ik zo om me heen kijk, dan wordt behoorlijk op de kleintjes gelet. Kledingzaken voelen de crisis bij uitstek. Maar als je vergelijkt met de gemiddelde Thai, dan hebben wij Nederlanders niets te klagen. Zelfs als ik 30 jaar terug ga in mijn gedachten, dan leven we in weelde.

Ik heb geen enkele reden te klagen over Nederland. Ik ben nog niet met pensioen, maar heb vandaag wel mijn pensioenoverzicht gehad en kon uitrekenen, wat ik, na mijn 65st, netto overhoud. Ik mag niet klagen. En dat is ook een grote verworvenheid in Nederland. Het uitstekende pensioenstelsel. Moet de Minister van Financien er wel van af blijven natuurlijk en niet zoals Lubbers NLG 25 miljard uit de pot graaien. :crazy: :crazy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#5 Bericht door nbreeker » dinsdag 25 juni 2013, 12:38

printen44 schreef:
nbreeker schreef:Goedemiddag,hoera mag vanavond weer terug naar Thailand heb een leuke twee en een halve week gehad maar het weer was over het algemeen waardeloos koud en regenachtig.
En met 100 euro doe je weinig,ik had een leenauto te huur van mijn garage waar ik acht jaar geleden nog klant was,voor 15 euro per dag kilometers vrij dus dat was heel aardig van ze maar toen ik ging tanken kreeg ik er zomaar een paar grijze haren bij 1 euro 69 per liter,ik weet dat je niet in guldens moet rekenen maar toen de euro kwam hebben ze mijn inkomen gedeeld door 2,2 wat inhoud dat een liter benzine drie en een halve gulden kost.
Het gaat echt slecht in Holland en veel mensen hebben moeite om rond te komen,en er wordt veel gemopperd.
Heb gelijk is even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de SVB te bellen die me keurig te woord stonden,mijn vraag was als mijn partner 65 wordt wat er dan met de toeslag gebeurd,nu die wordt gestopt en dan krijg ik ongeveer 70% van wat ik nu vang,ik dacht dat ik dan naar een alleenstaande pensioen ging maar dat is niet zo.Nu heb ik nog ruim de tijd maar toch iets om rekening mee te houden.
In mijn geval krijg ik dan 620 euro je hebt schijnbaar geen geld nodig als je oud bent.Wel hebben we er weer 2 euro bij gekregen per 1 july.
Ook had ik een brief van de ABP dat mijn pensioen niet gekort wordt aangezien het een militair pensioen is dus dat valt ook weer mee.
Heb m'n koffer al gepakt weer veel te veel gekocht maar hij kan nog net dicht,ik vlieg met Eva air en kom rond 2 uur s'middags aan en moet dan 4 uur wachten om door te kunnen vliegen naar Udon Thani maar ook daar komt een eind aan en ben dan blij weer thuis te zijn.

Nico, als je rekent dat een Thai gemiddeld 12.000 baht verdient per maand, dan is hier de benzine duurder als in Nederland. De benzine, normale benzine is hier rond de een euro, maar de gemiddelde maandelijkse inkomen van een Thai is vele malen minder dan het gemiddeld inkomen van een Nederlander. Als je de ratio 5-1 neemt, dan is de benzine in Thailand ruim 5 euro per liter. Ruim twaalf gulden als je de oude munt rekent.

Volgens een onderzoek in de EU, zijn de Nederlandse gepensioneerde het beste af in de EU. Zelfs beter als die van Zweden, Finland en Duitsland. Ook is kwam de zorg voor bejaarden als de beste uit de bus.

Ik vind het vreemd dat immigranten, niet allen, afgeven op Nederland, maar wel de de vruchten willen plukken wat Nederland aan hen biedt. Als je Nederland zo afwijst, moet je niet de vruchten van dat land willen hebben.

Overigens komen de Nederlanders bij diverse onderzoeken als vierde uit de bus, wat prettig wonen en het leven prima vinden in Nederland. Meer dan 80% van de Nederlanders vindt dat.

Als het zo slecht gaat in Nederland, waarom heeft Nederland dan nog, als een van de weinige landen, de "triple AAA" status? Zelfs de VS heeft die niet meer.

Nee, Nico, ik woon met veel plezier in Thailand, maar zal weinig of geen kritiek op Nederland hebben, want ik heb er altijd met plezier gewerkt en gewoond. En als het nodig zou zijn, zal ik er weer met plezier wonen.

Overigens, 70% van de Nederlanders die Nederland voorgoed verlaten, komt binnen vijf jaar weer terug. Blijkbaar is het gras toch niet groener aan de andere kant. En klagen is de Nationale Sport van Nederland.
Nu kees ik klaag ook niet maar was benieuwd wat er zou gebeuren als je partner 65 wordt,en ik dacht volgens mij weten veel mensen dat niet vandaar dat ik dat eigenlijk als informatie op het forum heb gezet.Maar twee en een halve week was weer genoeg en ben blij dat ik weer terug naar huis mag.
Gr.
Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#6 Bericht door printen44 » dinsdag 25 juni 2013, 15:10

Daar zijn we het mee eens, Nico. Thailand is ook mijn tuiste. Eind augustus, na mijn vakantie, vlieg ik naar "huis". En dat is Chiang Mai, Thailand.

Maar het stuit mij altijd tegen de borst als men afgeeft tegen Nederland. Je hoeft het niet aangenaam te vinden om in Nederland te wonen, maar vele Nederlanders, vinden het wel zeer prettig om in dat kikkerland te wonen. Net zoals wij het prettig vinden om in Thailand te wonen.

En prijzen vergelijken tussen Thailand en Nederland is eigenlijk appels met peren vergelijken. Ik doe daar ook aan mee, trouwens, maar je kunt het in principe niet. Alleen al om het salarisstructuur tussen beide landen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#7 Bericht door printen44 » dinsdag 25 juni 2013, 15:17

Henk Korat schreef:Mee eens Printen. Het gaat nu slecht in Nederland. Als ik zo om me heen kijk, dan wordt behoorlijk op de kleintjes gelet. Kledingzaken voelen de crisis bij uitstek. Maar als je vergelijkt met de gemiddelde Thai, dan hebben wij Nederlanders niets te klagen. Zelfs als ik 30 jaar terug ga in mijn gedachten, dan leven we in weelde.

Ik heb geen enkele reden te klagen over Nederland. Ik ben nog niet met pensioen, maar heb vandaag wel mijn pensioenoverzicht gehad en kon uitrekenen, wat ik, na mijn 65st, netto overhoud. Ik mag niet klagen. En dat is ook een grote verworvenheid in Nederland. Het uitstekende pensioenstelsel. Moet de Minister van Financien er wel van af blijven natuurlijk en niet zoals Lubbers NLG 25 miljard uit de pot graaien. :crazy: :crazy:
Henk, het Nederlandse pensioenstelsel is een van de beste ter wereld. De Staat betaald maar 33% van je pensioen, inclusief AOW. De rest wordt door werknemers en werkgevers opgehoest. Door de economische crisis staat dat stelsel wel wat onder druk, maar reken er op dat in 2015, uiterlijk 2016, het stelsel weer zijn oude en vertrouwde positie heeft ingenomen.

Ter vergelijking met Nederland. Frankrijk: Staatsbijdrage voor je pensioen 73%, Spanje: 89%, Italie: 93%, Griekenland: 98%. Juist de landen die het nu zwaar hebben. Ze konden die bijdrage betalen, omdat er groei was en er maar geleend kon worden. Portugal had een mix van oorzaken en Ierland was een bankencrisis.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#8 Bericht door Henk Korat » dinsdag 25 juni 2013, 21:36

Zo is het Printen en dan kan ik wel eens boos worden op die economen van het OESO of IMF, die maar blijven hameren op de hoge prive hypothecaire schulden in Nederland. Nooit, maar dan ook nooit wordt het grote pensioen bezit erbij gehaald van wel 1.000 miljard Euro. En zo'n bezit is onge-evenaard.

Ons pensioenstelsel zal het echt wel overleven en die zijn er over een aantal jaren er echt wel bovenop.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#9 Bericht door printen44 » woensdag 26 juni 2013, 06:21

Veel mensen weten weinig of niets van ons pensioenstelsel af. Dat is normaal. Voor je vijftigste denk je helemaal niet aan je pensioen. Je krijgt elk jaar een mooi pensioenoverzicht, maar kijk het nauwelijks in. Het jaarverslag van je pensioenfonds kan je toegestuurd krijgen, maar slechts 10% van de aangesloten leden doet dat. En daarom is er commotie als er wat met de pensioenfondsen is. terwijl je het allang kan weten hoe je pensioenfonds ervoor staat.

Maar is men de jaren negentig vergeten, dat er soms jaren waren dat er premievrijstelling was. Toen waren de reserves van de pensioenfondsen heel groot, omdat het beleggingsklimaat uitstekend was. Maar na zeven vette jaren komen er altijd zeven magere jaren. Maar toch kunnen de pensioenfondsen ruimschoots aan hun verplichtingen voldoen. Soms met een kleine teruggang, maar die wordt altijd weer ingehaald.

Ik ben bij het PGB, het Pensioenfonds Grafische Bedrijven, een niet al te groot pensioenfonds. Gaat redelijk goed, een dekkingsgraad van 104% en een beheerd vermogen van 13.8 miljard euro. Er zijn letterlijk honderden pensioenfondsen in Nederland.

Vrijwel iedereen kan online op elk ogenblik zijn pensioen bekijken. Wat de verwachting zal zijn. Iedereen kan een verkort jaarverslag van zijn of haar pensioenfonds online bekijken. Kan je zien hoe jouw pensioenfonds eruit ziet, hoe de stand van zaken zijn en wat de verwachting van het pensioenfonds zal zijn.

Kreten van "Ze stelen van mijn pensioen", is totaal onwaar. Lariekoek, zeg ik onomwonden. Als je weet dat de pensioenfondsen onder zwaar toezicht staan, in goede en ook in zware tijden, dat bestuursleden van pensioenfondsen tot aan hun teennagels worden doorgelicht en constant worden doorgelicht. Dat de Pensioenwet is wet is waar alle pensioenfondsen zich aan hebben te houden en die Pensioenwet is een gedegen wet.

Men vergeet dat men "maar" 33% van het pensioen zelf betaald. De werkgever betaald de rest. En als je ouder wordt dan de gemiddelde leeftijd, dan krijg je pensioen. Het pensioenstelsel van Nederland is deels eigen inbreng, werknemer en werkgever, en een solidariteitsfonds. Want niet iedere premie-afdrager wordt 65 of haalt de gemiddelde leeftijd. En juist dat solidariteitsbeginsel, maakt dat het Nederlandse Pensioenstelsel zo uniek en wordt steeds meer nagevolgd in andere landen.

Veel pensioenfondsen hebben het "cafetaria-systeem". Dat noemt men "getrapt pensioen". Dat wil zeggen dat je je pensioen op individuele basis kan indelen. Mijn pensioen is getrapt. Mijn pensioen ziet er zo uit:

De eerste vijf jaar kreeg ik 20% meer pensioen als dat ik "normaal" pensioen zou krijgen
vanaf mijn zeventigste krijg ik 80 euro minder, dat ook voor vijf jaar.
En vanaf mijn vijf-en-zeventigste krijg ik nog eens 80 euro minder tot aan mijn dood.

Je kunt het ook anders indelen, er zijn vele keuzemogelijkheden. Uiteraard zijn er grenzen. Het is gewoon overdenken: wat heb ik in de eerste vijf jaar van mijn pensioen nodig, wat heb ik vijf jaar daarna nodig en wat heb ik nodig vanaf mijn vijf-en-zeventigste jaar. Je leest de statistieken, je praat met mensen die ouder zijn dan jij en wat hun financiele behoeftes zijn. En dan kom je tot een besluit en neem je wat in de "pensioen-cafetariavitrine" ligt. Aan elk "broodje" hangt uiteraard een prijskaartje. En zo zit het "getrapt pensioen", tenminste vanuit mijn pensioenfonds gerekend, eruit. Je kiest wat jij denkt wat bruikbaar voor je is. Geen eenheidsworst meer.

Even voor de duidelijkheid, dit bericht gaat niet over de AOW, dat is een heel andere soort pensioen.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#10 Bericht door weten » woensdag 26 juni 2013, 07:22

En betaalt de Thai ook gem.€600 (x40TBat) voor een huurhuis en betalen ze ook €125 voor een ziekte kosten verz.(wetende dat er miljarden gejat wordt )en gem €170 voor je huis op temp. te houden en €600 om een boterham te eten en €9 om nog geen 40 km. te reizen en €5 om een uurtje je auto te parkeren en €70 p.u. om even naar je auto te laten kijken ,vraag me af hoe je alleen al je huur moet betalen met een inkomen van €650, in Thailand heb je genoeg aan een dak boven je hoofd ga je hier niet redden met dit klimaat inderdaad appels met peren vergelijken.

Makkelijk praten als je 10 000km hier vandaan zit in een huurhuis van pakweg €150 in de mnd. en 2 tientjes gas en licht.

We leven op dit moment in een land van leugenaars en dieven, 25% van het MKB staat onder curatele van de bank een op de 3 zzpers gaat binnen een jaar failliet elke dag verdwijnen er 25 bedrijven.

Onzekerheid op de huizenmarkt-je baan is niet zeker.de werkloosheid blijft maar stijgen-fraude met de eieren met de ziekenhuizen-met suiker enz. en wat doet de regering juist ja lastenverzwaring en ja dat is makkelijker dan de fraudeurs aanpakken.

Ik wordt een beetje misselijk van die lui die in het buitenland zitten te roepen Nederland is mijn landje daarom ga je zeker weg.

En de heer Samson zegt het geld moet rollen haha welk geld mijnheer Samson hoe wereldvreemd kan je zijn.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#11 Bericht door Jeanette » woensdag 26 juni 2013, 07:47

Als je dit jaar 65 wordt - zoals ik - ben je een hele maand afhankelijk van het salaris van je partner.

Ja mensen, ik ga onderhouden worden, de OBU stopt en de AOW start nog niet. :giggle3:

[8) [|( [8)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#12 Bericht door Hua Thale » woensdag 26 juni 2013, 07:54

Wees blij ken er die dat heel hun leven al zijn. :Whistle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#13 Bericht door printen44 » woensdag 26 juni 2013, 10:53

weten schreef:En betaalt de Thai ook gem.€600 (x40TBat) voor een huurhuis en betalen ze ook €125 voor een ziekte kosten verz.(wetende dat er miljarden gejat wordt )en gem €170 voor je huis op temp. te houden en €600 om een boterham te eten en €9 om nog geen 40 km. te reizen en €5 om een uurtje je auto te parkeren en €70 p.u. om even naar je auto te laten kijken ,vraag me af hoe je alleen al je huur moet betalen met een inkomen van €650, in Thailand heb je genoeg aan een dak boven je hoofd ga je hier niet redden met dit klimaat inderdaad appels met peren vergelijken.

Makkelijk praten als je 10 000km hier vandaan zit in een huurhuis van pakweg €150 in de mnd. en 2 tientjes gas en licht.

We leven op dit moment in een land van leugenaars en dieven, 25% van het MKB staat onder curatele van de bank een op de 3 zzpers gaat binnen een jaar failliet elke dag verdwijnen er 25 bedrijven.

Onzekerheid op de huizenmarkt-je baan is niet zeker.de werkloosheid blijft maar stijgen-fraude met de eieren met de ziekenhuizen-met suiker enz. en wat doet de regering juist ja lastenverzwaring en ja dat is makkelijker dan de fraudeurs aanpakken.

Ik wordt een beetje misselijk van die lui die in het buitenland zitten te roepen Nederland is mijn landje daarom ga je zeker weg.

En de heer Samson zegt het geld moet rollen haha welk geld mijnheer Samson hoe wereldvreemd kan je zijn.
Twee opmerkingen. Ik woon in Thailand, nu bijna acht jaar. Ik woonde in Nederland 51 jaar, ik woonde in Namibie 10 jaar. Het grootste deel van mijn leven woonde ik in Nederland. Kan daarom een beetje over Nederland oordelen.

Hoe gek het ook klink, zelfs in Thailand kan ik gebruik maken van de communicatiemiddelen die nu voorhandig zijn. Namelijk internet en telefoon. Skype is ook een handig hulpmiddel. Zelfs kan ik met een vliegtuig vanuit Thailand naar Nederland gaan. En terug.

Bovendien had ik een Nederland een netwerk en die heb ik er nog. Ik kan dus redelijk weten hoe het in Nederland er bij zit. En hoe gek het ook klink, Nederland staat op de lijst van veel onderzoeken op allerlei gebied redelijk bovenaan. Met name dat Nederlanders vinden dat zij het prima kunnen vinden in hun eigen land. Dat zij het prettig vinden wonen, dat de zorg de beste is van de EU, dat gepensioneerde het beste af zijn in de EU, dat Nederland nog steeds, als een van de weinig landen, een "triple AAA" status heeft. Maar doemdenkers denken dat Nederland aan de rand van de afgrond staat. Cijfers wijzen echt op een ander verhaal.

En daar hoef ik niet in Nederland voor te wonen om dat te weten. Spreek ik met mensen uit Nederland en ik doe dat redelijk veel. Mensen uit alle lagen van de bevolking. Van bijstandtrekkers tot ondernemers, van AOW'ers tot "eigen baasjes". Uit al die gesprekken kom voort dat het redelijk gaat. Niet erg goed, maar ook niet erg slecht. Een recessie is er aan de hand. En die hebben we redelijk wat gehad sinds 1945

Dat ik in het buitenland woon, heeft niets te maken met het niet kennen van Nederland. Ruim 600.000 Nederlanders wonen in het buitenland en Nederlandse verenigingen zijn er in honderden.

Geen enkel land is een paradijs, niet Nederland en zeker niet Thailand. Maar om 600.000 Nederlanders, die in het buitenland wonen, op een hoop te gooien als zijnde "nitwits", als het over Nederland gaat, is iets kort door de bocht.

Maar nogmaals, klagen is een Nationale Sport in Nederland. Ik hou het liever op voetbal. [$)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#14 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 26 juni 2013, 11:19

printen44 schreef:
weten schreef:En betaalt de Thai ook gem.€600 (x40TBat) voor een huurhuis en betalen ze ook €125 voor een ziekte kosten verz.(wetende dat er miljarden gejat wordt )en gem €170 voor je huis op temp. te houden en €600 om een boterham te eten en €9 om nog geen 40 km. te reizen en €5 om een uurtje je auto te parkeren en €70 p.u. om even naar je auto te laten kijken ,vraag me af hoe je alleen al je huur moet betalen met een inkomen van €650, in Thailand heb je genoeg aan een dak boven je hoofd ga je hier niet redden met dit klimaat inderdaad appels met peren vergelijken.

Makkelijk praten als je 10 000km hier vandaan zit in een huurhuis van pakweg €150 in de mnd. en 2 tientjes gas en licht.

We leven op dit moment in een land van leugenaars en dieven, 25% van het MKB staat onder curatele van de bank een op de 3 zzpers gaat binnen een jaar failliet elke dag verdwijnen er 25 bedrijven.

Onzekerheid op de huizenmarkt-je baan is niet zeker.de werkloosheid blijft maar stijgen-fraude met de eieren met de ziekenhuizen-met suiker enz. en wat doet de regering juist ja lastenverzwaring en ja dat is makkelijker dan de fraudeurs aanpakken.

Ik wordt een beetje misselijk van die lui die in het buitenland zitten te roepen Nederland is mijn landje daarom ga je zeker weg.

En de heer Samson zegt het geld moet rollen haha welk geld mijnheer Samson hoe wereldvreemd kan je zijn.
Twee opmerkingen. Ik woon in Thailand, nu bijna acht jaar. Ik woonde in Nederland 51 jaar, ik woonde in Namibie 10 jaar. Het grootste deel van mijn leven woonde ik in Nederland. Kan daarom een beetje over Nederland oordelen.

Hoe gek het ook klink, zelfs in Thailand kan ik gebruik maken van de communicatiemiddelen die nu voorhandig zijn. Namelijk internet en telefoon. Skype is ook een handig hulpmiddel. Zelfs kan ik met een vliegtuig vanuit Thailand naar Nederland gaan. En terug.

Bovendien had ik een Nederland een netwerk en die heb ik er nog. Ik kan dus redelijk weten hoe het in Nederland er bij zit. En hoe gek het ook klink, Nederland staat op de lijst van veel onderzoeken op allerlei gebied redelijk bovenaan. Met name dat Nederlanders vinden dat zij het prima kunnen vinden in hun eigen land. Dat zij het prettig vinden wonen, dat de zorg de beste is van de EU, dat gepensioneerde het beste af zijn in de EU, dat Nederland nog steeds, als een van de weinig landen, een "triple AAA" status heeft. Maar doemdenkers denken dat Nederland aan de rand van de afgrond staat. Cijfers wijzen echt op een ander verhaal.

En daar hoef ik niet in Nederland voor te wonen om dat te weten. Spreek ik met mensen uit Nederland en ik doe dat redelijk veel. Mensen uit alle lagen van de bevolking. Van bijstandtrekkers tot ondernemers, van AOW'ers tot "eigen baasjes". Uit al die gesprekken kom voort dat het redelijk gaat. Niet erg goed, maar ook niet erg slecht. Een recessie is er aan de hand. En die hebben we redelijk wat gehad sinds 1945

Dat ik in het buitenland woon, heeft niets te maken met het niet kennen van Nederland. Ruim 600.000 Nederlanders wonen in het buitenland en Nederlandse verenigingen zijn er in honderden.

Geen enkel land is een paradijs, niet Nederland en zeker niet Thailand. Maar om 600.000 Nederlanders, die in het buitenland wonen, op een hoop te gooien als zijnde "nitwits", als het over Nederland gaat, is iets kort door de bocht.

Maar nogmaals, klagen is een Nationale Sport in Nederland. Ik hou het liever op voetbal. [$)
Je hebt gelijk Jeanette, compleet verdraaide, bezijden de waarheid zijnde bijdragen verdienen geen reactie.
Laatst gewijzigd door Wouter_Udon op woensdag 26 juni 2013, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Live your dream, don't dream your life.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Aow als je partner 65 wordt.

#15 Bericht door Jeanette » woensdag 26 juni 2013, 11:25

Weten of niet weten is niet de kwestie, ontevredenheid - terecht of onterecht, maakt weinig uit - is je geluk verpesten.


Kom-aan Wouter, haal die atlas van je nek af.

Afbeelding

[|)

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”