Ervaringen SSO

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Ervaringen SSO

#1 Bericht door prajak » dinsdag 03 mei 2011, 08:06

We kunnen ze uitwisselen.

Nongkhai, 3 mei 2011; uiterst voorkomende mensen, geen Engels, "Nederland ?" dus naar een tafel gestuurd, heb je een "mia" ?, ben je voor het eerst hier ?, kopie paspoort, kopie aanvraagformulieren, men stempelt netjes af, ik krijg ongevraagd een kopie om volgend jaar mee te nemen, ik word genoteerd in een boek, ik mag de spullen niet zelf op de post doen, ik vraag beleefd wat het kost en het blijkt gratis te zijn.

Keurig behandeld.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#2 Bericht door dutch » dinsdag 03 mei 2011, 08:11

prajak schreef:We kunnen ze uitwisselen.

Nongkhai, 3 mei 2011; uiterst voorkomende mensen, geen Engels, "Nederland ?" dus naar een tafel gestuurd, heb je een "mia" ?, ben je voor het eerst hier ?, kopie paspoort, kopie aanvraagformulieren, men stempelt netjes af, ik krijg ongevraagd een kopie om volgend jaar mee te nemen, ik word genoteerd in een boek, ik mag de spullen niet zelf op de post doen, ik vraag beleefd wat het kost en het blijkt gratis te zijn.

Keurig behandeld.
Mij hebben ze nog nooit vragen gesteld.Ik heb het formulier toch ingevuld?
Toch ben JIJ verantwoordelijk voor de ontvangst bij de SVB :mrgreen: (heb van de SVB dat antwoord gekregen!!)
Ik stuur het zelf en hou een kopie achter.Informeer via DigiD dat e.e.a. onderweg is en vraag hen om de ontvangst te bevestigen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ervaringen SSO

#3 Bericht door prajak » dinsdag 03 mei 2011, 09:41

Ik kreeg het niet mee, simpeltjes. Het antwoord was nee. Zij sturen het in en nu het niks kost verwacht een mede-lid dat men het als bulk zendt vanuit hun hoofdkwartier. Hij laat het ook zo doen en heeft tot nu toe geen problemen. Trouwens, het is mijn eerste aanvraag, de aanvraag voor AOW heb ik wel zelf aangetekend naar NL gezonden. November gaat het in.

DigiD, kun je dat al aanvragen voordat je 65 bent ? Ik hoorde andere geluiden......

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Ervaringen SSO

#4 Bericht door Mart » dinsdag 03 mei 2011, 09:52

Over levensbewijs en SSO, zie en lees

http://www.thailandforum.nl/posting.php ... &p=8117023
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#5 Bericht door dutch » dinsdag 03 mei 2011, 09:59

prajak schreef:Ik kreeg het niet mee, simpeltjes. Het antwoord was nee. Zij sturen het in en nu het niks kost verwacht een mede-lid dat men het als bulk zendt vanuit hun hoofdkwartier. Hij laat het ook zo doen en heeft tot nu toe geen problemen. Trouwens, het is mijn eerste aanvraag, de aanvraag voor AOW heb ik wel zelf aangetekend naar NL gezonden. November gaat het in.

DigiD, kun je dat al aanvragen voordat je 65 bent ? Ik hoorde andere geluiden......
FF wachten,met je 65ste kan je het krijgen. :mrgreen:
Ze staan in hun recht om het zelf te willen verzenden,dat is ook de regel.Ik heb bij SVB geprotesteerd omdat IK verantwoordelijk blijf voor iets wat ik niet in de hand heb.(Uiteraard tevergeefs :) )
Als ik het me herinner was het Mart die opeens geen AOW meer kreeg,omdat men iets niet had ontvangen waarvan Mart dacht dat het in hun bezit was.
Ik gebruik daarvoor de boodschap funktie bij DigiD
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ervaringen SSO

#6 Bericht door RuudThai » dinsdag 03 mei 2011, 10:23

Even overstappen op DigiD.
Ik had een DigiD voordat ik 5 jaar geleden naar hier kwam maar nadat ik het een paar jaar niet gebruikt had kan ik nu niet meer inloggen. Ik heb gezien op hun website dat na 1,5 jaar geen gebruik maken je DigiD vervalt.
En het is ook niet voor emigranten/expats, die kunnen er geen eentje aanvragen.
Daar willen ze wel wat aan doen, maar het regeringsvoorstel is uiterst knullig (kan ook niet anders met dit kabinet ;) :lol: ) want er staat in dat je je DigiD dan op de ambassade persoonlijk moet gaan afhalen.... :( [|(

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Ervaringen SSO

#7 Bericht door Mart » dinsdag 03 mei 2011, 10:33

RuudThai schreef:Even overstappen op DigiD.
Ik had een DigiD voordat ik 5 jaar geleden naar hier kwam maar nadat ik het een paar jaar niet gebruikt had kan ik nu niet meer inloggen. Ik heb gezien op hun website dat na 1,5 jaar geen gebruik maken je DigiD vervalt.
En het is ook niet voor emigranten/expats, die kunnen er geen eentje aanvragen.
Daar willen ze wel wat aan doen, maar het regeringsvoorstel is uiterst knullig (kan ook niet anders met dit kabinet ;) :lol: ) want er staat in dat je je DigiD dan op de ambassade persoonlijk moet gaan afhalen.... :( [|(
Fout Ruud,
Voor mijn 65 ste kon ik in TH ( buiternland ) geen DigiD aanvragen.
( dat had dus niets te maken met het huidige kabinet )
Zodra men AOW ontvangt, kan men bij SVB een DigiD aanvragen.
Dus dat heb ik gedaan.
Het document is per aangetekende post bij mijn aangekomen, dus niets met ambassade of zo.
:o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#8 Bericht door dutch » dinsdag 03 mei 2011, 10:55

Mart schreef:
RuudThai schreef:Even overstappen op DigiD.
Ik had een DigiD voordat ik 5 jaar geleden naar hier kwam maar nadat ik het een paar jaar niet gebruikt had kan ik nu niet meer inloggen. Ik heb gezien op hun website dat na 1,5 jaar geen gebruik maken je DigiD vervalt.
En het is ook niet voor emigranten/expats, die kunnen er geen eentje aanvragen.
Daar willen ze wel wat aan doen, maar het regeringsvoorstel is uiterst knullig (kan ook niet anders met dit kabinet ;) :lol: ) want er staat in dat je je DigiD dan op de ambassade persoonlijk moet gaan afhalen.... :( [|(
Fout Ruud,
Voor mijn 65 ste kon ik in TH ( buiternland ) geen DigiD aanvragen.
( dat had dus niets te maken met het huidige kabinet )
Zodra men AOW ontvangt, kan men bij SVB een DigiD aanvragen.
Dus dat heb ik gedaan.
Het document is per aangetekende post bij mijn aangekomen, dus niets met ambassade of zo.
:o
Kan Mart's verhaal bevestigen.(eigen ervaring)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Ervaringen SSO

#9 Bericht door Mart » dinsdag 03 mei 2011, 11:00

Helaas heeft Ruud daar nog geen :lol: ervaring mee
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ervaringen SSO

#10 Bericht door prajak » dinsdag 03 mei 2011, 11:04

Men pleegt op emails ook netjes en snel te reageren, is mijn ervaring. Ik zal het DiGiD aanvragen na de dag van 65 worden en ik heb een corr adres in NL (broer) dus daar zal het wel aankomen. Ik lees dat de ervaringen met SSO positief zijn en dat valt weer een stuk mee.

De Imm politie zit helaas anders in elkaar in NK.......
http://www.thaivisa.com/forum/topic/461 ... extension/

Het blijft aanmodderen met die lui. Ze blijven een stempel vragen van de consulaire dienst op Chaeng Wattana over de ambassade-brief. Alleen het verplichte vertalen naar TH is er uit, Engels mag ook.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Ervaringen SSO

#11 Bericht door Mart » dinsdag 03 mei 2011, 11:08

prajak schreef:Men pleegt op emails ook netjes en snel te reageren, is mijn ervaring. Ik zal het DiGiD aanvragen na de dag van 65 worden en ik heb een corr adres in NL (broer) dus daar zal het wel aankomen. Ik lees dat de ervaringen met SSO positief zijn en dat valt weer een stuk mee. De Imm politie zit helaas anders in elkaar in NK....... Ik zal een link plaatsen straks....
Je woont toch legaal in Thailand, dus geef gerust je Thaise woonadres op, dan komt het direct bij jou.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ervaringen SSO

#12 Bericht door RuudThai » dinsdag 03 mei 2011, 11:15

dutch schreef:Kan Mart's verhaal bevestigen.(eigen ervaring)
Dan hebben wij beiden gelijk: mijn verhaal geldt voordat je van Drees gaat trekken, Marts/dutch's verhaal voor de echte bejaarden ;) :lol:
En die regeling dat je de DigiD in de toekomst moet gaan afhalen bij de ambassade, staat echt in het regeringsvoorstel en zal dan ongetwijfeld voor elk geval gaan gelden. Dus ook door de SVB-klanten.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#13 Bericht door dutch » dinsdag 03 mei 2011, 11:17

Mart schreef:
prajak schreef:Men pleegt op emails ook netjes en snel te reageren, is mijn ervaring. Ik zal het DiGiD aanvragen na de dag van 65 worden en ik heb een corr adres in NL (broer) dus daar zal het wel aankomen. Ik lees dat de ervaringen met SSO positief zijn en dat valt weer een stuk mee. De Imm politie zit helaas anders in elkaar in NK....... Ik zal een link plaatsen straks....
Je woont toch legaal in Thailand, dus geef gerust je Thaise woonadres op, dan komt het direct bij jou.
Nou moet ik die Mart al weer gelijk geven (en ook ditmaal weer eigen ervaring) :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Ervaringen SSO

#14 Bericht door Mart » dinsdag 03 mei 2011, 12:08

We kunnen samen wel een adviesbureau starten :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Ervaringen SSO

#15 Bericht door joepattaya » woensdag 04 mei 2011, 02:35

Mart schreef:We kunnen samen wel een adviesbureau starten :lol:
Ja zeg, dan kan Chang de toko wel sluiten 8-)

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”