Ervaringen SSO

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ervaringen SSO

#46 Bericht door printen44 » zaterdag 18 januari 2014, 03:14

Joost, dat zijn dan de Nederlanders die AOW hebben. Zover ik weet zijn er in de regio Chiang Mai meer dan 400 Nederlanders die AOW hebben

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#47 Bericht door dutch » zaterdag 18 januari 2014, 03:31

Ik was j.l. Donderdag weer eens bij de SSO.
Helaas een nieuwe medewerker die NIETS wist.Heb hem dus een en ander verteld en alles kwam op zijn pootjes terecht temidden van een overvol kantoor alwaar tweemaal zoveel personen rondkrabbelden als normaal,omdat een deel van het kantoor werd verbouwd.
Wederom,net zoals de eerste keer,moest ik de gestempelde formulieren zelf naar Nederland versturen.Hetgeen vorig jaar door henzelf MOEST worden gedaan.
Iemand anders ook al deze ervaring,van het weer zelf posten??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ervaringen SSO

#48 Bericht door prajak » zaterdag 18 januari 2014, 03:49

Ja, zelf posten heb ik ook gedaan en wees maar blij, je hebt alles in eigen hand. Nou ja, behalve de heer en mevrouw Post dan.... Aangetekend verstuurd, voor de zekerheid. En kopie in de map.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#49 Bericht door dutch » zaterdag 18 januari 2014, 03:55

prajak schreef:Ja, zelf posten heb ik ook gedaan en wees maar blij, je hebt alles in eigen hand. Nou ja, behalve de heer en mevrouw Post dan.... Aangetekend verstuurd, voor de zekerheid. En kopie in de map.
Ik heb indertijd schriftelijk geprotesteerd in Nederland.Niet tegen het feit dat SSO de zaak naar Nederland verstuurde,maar vanwege het feit dat WIJ verantwoordelijk bleven voor het al dan niet slagen van deze Thaise post actie.
Zoals je schrijft is dit misschien beter in de huidige situatie.Liever laat ik het hen doen ,indien ikzelf daarvoor niet verantwoordelijk blijf.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Ervaringen SSO

#50 Bericht door carpediem » zaterdag 18 januari 2014, 04:18

In Chanthaburi zijn er drie nederlanders die zich jaarlijks bij de SSO vervoegen. Lekker rustig!
pluk de dag (carpediem)

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: Ervaringen SSO

#51 Bericht door chaiyaphum » zaterdag 18 januari 2014, 04:37

Ten vervolge op het verhaal van Dutch(Khorat)
ik ben vrijdag bij de SSO geweest - het mij bekende aanspreekpunt was aanwezig - dus geen enkel probleem.
Dat wijzelf weer de spullen naar de SVB moeten zenden was mij duidelijk uit het begeleidende schrijven van de SVB.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ervaringen SSO

#52 Bericht door RuudThai » zaterdag 18 januari 2014, 04:49

In september j.l. bij de SSO geweest voor het bewijs van in leven zijn. In de begeleidende brief stond dat ik het zelf moest terugsturen en zo gebeurde het ook.
In december ging het om de verklaring van inkomsten voor mij en mijn echtgenote en volgens de SVB moest de SSO dat versturen.
Maar ik kreeg de papieren weer mee en heb ze zelf verstuurd.
Overigens snap ik niet waarom ze die 2 verklaringen niet in 1 x toesturen zodat je maar 1 x naar de SSO hoeft.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#53 Bericht door dutch » zaterdag 18 januari 2014, 05:30

chaiyaphum schreef:Ten vervolge op het verhaal van Dutch(Khorat)
Dat wijzelf weer de spullen naar de SVB moeten zenden was mij duidelijk uit het begeleidende schrijven van de SVB.
Ik heb nogmaals de totale stapel papier van de SVB nageplozen,maar geen woord over de SSO of enigerlei actie (posten) die wij (weer) zelf zouden moeten ondernemen.
Waar zou ik dat kunnen vinden?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ervaringen SSO

#54 Bericht door prajak » zaterdag 18 januari 2014, 06:01

In de laatste brief van nov 2013, pagina 2, 'u stuurt het zelf terug naar de SVB...'.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ervaringen SSO

#55 Bericht door printen44 » zaterdag 18 januari 2014, 06:15

Ik kreeg ook een bijgeleidend schrijven dat ik zelf voor de versturing verantwoordelijk was en dat de SSO als enige het formulier kan ratificeren. Dat tweede formulier die de SSO moet invullen ontbreekt nu. Je krijgt nu slechts het formulier met je gegevens en met het laatste stuk op pagina 4 die de SSO moet invullen en stempelen.

Omdat er veel Nederlandse AOW'ers in het gemeentehuis van Chiang Mai komne, de SSO is daar gehuisvest. is er een apart bureau vaan het in Leven zijnde. Het is ook apart van het grote SSO kantoor dat er langs zit. Dus geen drukte van mensen. Alleen spreken zij bij het SSO vrijwel geen Engels, maar weten wel van wanten.

Hier is dat schrijven van de SVB:

Afbeelding

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#56 Bericht door dutch » zaterdag 18 januari 2014, 06:44

prajak schreef:In de laatste brief van nov 2013, pagina 2, 'u stuurt het zelf terug naar de SVB...'.
De brief voor deze met het levensbewijs verzoek,dateert van 20 December j.l.
Het zijn uitsluitend algemene brieven die ik ontvang en nooit specifiek over Thailand iets bijgevoegd.
De voorlaatste brief dateert al weer van 9 Oktober 2013.
Kan in mijn administratie niets van November terug vinden.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#57 Bericht door dutch » zaterdag 18 januari 2014, 06:53

printen44 schreef:Ik kreeg ook een bijgeleidend schrijven dat ik zelf voor de versturing verantwoordelijk was en dat de SSO als enige het formulier kan ratificeren. Dat tweede formulier die de SSO moet invullen ontbreekt nu. Je krijgt nu slechts het formulier met je gegevens en met het laatste stuk op pagina 4 die de SSO moet invullen en stempelen.

Omdat er veel Nederlandse AOW'ers in het gemeentehuis van Chiang Mai komne, de SSO is daar gehuisvest. is er een apart bureau vaan het in Leven zijnde. Het is ook apart van het grote SSO kantoor dat er langs zit. Dus geen drukte van mensen. Alleen spreken zij bij het SSO vrijwel geen Engels, maar weten wel van wanten.

Hier is dat schrijven van de SVB:

Afbeelding
Bedankt voor dit voorbeeld.Er begint bij mij geen belletje te rinkelen en ik ben er 100% zeker van dat dit mij nooit heeft bereikt. :evil:

Git is dan de eerste keer dat me zoiets overkomt.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ervaringen SSO

#58 Bericht door prajak » zaterdag 18 januari 2014, 07:06

Dutch, als je een bewijs leven hebt gehad dan moet die brief er bij zitten. Pg 2 in het midden. Maar mogelijk viel je in oktober nog onder de oude regeling ? Enfin, je weet het nu voor volgend jaar als het niet weer verandert.....

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#59 Bericht door dutch » zaterdag 18 januari 2014, 07:39

prajak schreef:Dutch, als je een bewijs leven hebt gehad dan moet die brief er bij zitten. Pg 2 in het midden. Maar mogelijk viel je in oktober nog onder de oude regeling ? Enfin, je weet het nu voor volgend jaar als het niet weer verandert.....
Ik zal letterlijk opschrijven wat er op mijn brief van 20 December staat.Die waar dus de stempels van SSO opkomem.

Citeer;
In het verdrag tussen Nederland en Thailand is geregeld dat we gegevens controleren.Het gaat om de gegevens die nodig zijn voor het recht op Nederlandse pensioenen en uitkeringen.Daarvoor heeft u van ons een formulier ontvangen.In de tekst bij het formulier staat dat u dit formulier moet terugsturen aan de Sociale Verzekeringsbank(SVB).Dit geldt niet voor U.

Wij vragen u het formulier samen met deze brief terug te sturen aan een regiokantoor van de Social Security Office (SSO).Zij zullen het formulier geldig verklaren door de vragen op de achterkant van deze brief te beantwoorden.De SSO stuurt de documenten terug aan de SVB.

Vergeet niet het vakje hieronder in te vullen,waarmee u aangeeft dat uw gegevens juist zijn.Met uw handtekening machtigt u ook de SSO om uw gegevens geldig te verklaren en te controleren bij Thaise overheidsdiensten,particulieren diensten en niet-overheidsdiensten.

Einde tekst.

Er zijn dus blijkbaar 2 verschillende voorschriften.Mocht dit zo zijn,is het natuurlijk vragen om problemen bij onze Thaise vrienden :cry:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ervaringen SSO

#60 Bericht door prajak » zaterdag 18 januari 2014, 09:32

Dutch, dan heeft er iemand zitten pitten aldaar ! Vreemd want die brieven komen uit de computer....

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”