Schoffel

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Re: Schoffel

#16 Bericht door iammike » woensdag 02 mei 2018, 09:22

@brake0345

Dank,

"Dutch Hoe Head" dat is waar ik op zoek naar ben.

AUB niet te verwarren met "Head by a Dutch Hoe" :cheesy: :giggle:

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Schoffel

#17 Bericht door brake0345 » woensdag 02 mei 2018, 09:27

Als je deze foto's aan de lokale dorpssmid of messenmaker laat zien kunnen ze er vast 1 in elkaar knutselen voor je.
https://www.sneeboer.com/nl/hollandse-schoffel.html

iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Re: Schoffel

#18 Bericht door iammike » woensdag 02 mei 2018, 09:46

Dank @brake0345

Nou die lokale metaal "boer" heb ik weinig tot geen vertrouwen in.

Waren destijds op zoek naar een sliding gate (uit 2 stukken) voor onze oprit, mensen bevalen hem aan, wij er naar toe, opdracht gegeven alles duidelijk. 1 dag later kwam hij naar ons huis om de afmetingen te bepalen.

Installatie dag kwam, echt niets maar ook niets paste, ik weet niet hoe hij afmetingen neemt maar de gate was zeker 5-10cm te kort, de ene gate was lager dan de ander en dus moesten we weer een hele tijd wachten. Uiteindelijk geplaatst maar in de 2-3 jaar dat hij er inmiddels staat is hij al zeker 5+ keer terug moeten komen voor verscheidene problemen. Of het was de gate die altijd maar uit zijn geleide rail liep of de gate wilde niet sluiten zat er een spelling van 2-3cm in. Ook 1 keer een wiel afgebroken, omdat het slecht bevestigd was :crazy:

Nee dank u maar wel dank voor de suggestie !!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Schoffel

#19 Bericht door stevenl » woensdag 02 mei 2018, 10:44

Het lijkt me met een schoffel geen probleem als het ene einde wat langer is dan het andere.

iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Re: Schoffel

#20 Bericht door iammike » woensdag 02 mei 2018, 10:51

55555 @stevenl

Ja klopt maar ik ben alleen bang dat bij het geringste gebruik de "schoffel" door midden breekt. ;)

Mijn aanbod geldt nog steeds, dus als iemand uit NL komt en kan een Schoffel "kop" kan meenemen heel graag. Zal ook proberen via Amazon te bestellen, maar betwijfel of het überhaupt hier aan komt, zelfs post cards komen hier niet aan. Belangrijke brieven laat ik via Fedex komen, kost wat maar het is wel betrouwbaar, maar laat dus geen Schoffel op deze manier bezorgen [|(

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Schoffel

#21 Bericht door Herbergier » woensdag 02 mei 2018, 11:45

iammike schreef:55555 @stevenl

Ja klopt maar ik ben alleen bang dat bij het geringste gebruik de "schoffel" door midden breekt. ;)

Mijn aanbod geldt nog steeds, dus als iemand uit NL komt en kan een Schoffel "kop" kan meenemen heel graag. Zal ook proberen via Amazon te bestellen, maar betwijfel of het überhaupt hier aan komt, zelfs post cards komen hier niet aan. Belangrijke brieven laat ik via Fedex komen, kost wat maar het is wel betrouwbaar, maar laat dus geen Schoffel op deze manier bezorgen [|(
Ik heb al een paar keer iets besteld bij Lazada en daar heb ik goede ervaring mee, alles binnen een paar dagen binnen, eerst krijg je via een mail een bevestiging van de order, daarna een mail dat het klaar ligt voor verzending in Thailand en een dag later een telefoontje van de koerier of je thuis bent en om eventueel uit te leggen waar je precies woont, ik betaal altijd cash aan de deur.

Met de gewone postbezorging heb ik hier ook nog nooit problemen gehad, maar vrienden van mij die buiten de stad wonen hebben een postbus op het postkantoor gehuurd.
Alles van waarde is weerloos.

iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Re: Schoffel

#22 Bericht door iammike » woensdag 02 mei 2018, 11:53

Hoi @Herbergier.

Ik bedoelde met post (sorry dat ik niet duidelijk genoeg was) post uit het Buitenland.

Lazada / Fedex inderdaad nooit problemen, komt via een koerier erg makkelijk, zo makkelijk dat ze ons bellen wanneer ze komen bezorgen en dan ook een ander aflever adres of lokatie kunnen afspreken om te bezorgen.

Brieven van de Belasting dienst, Bank, Rouw Post etc werden allemaal open gemaakt en vrienden die op vakantie gingen en ons een Ansichtkaart stuurde kwam NOOIT aan, dus daarom heb ik nu een post adres in NL en laat belangrijke brieven via Fedex komen of mijn vrienden in NL scannen ze voor me in en sturen per email.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Schoffel

#23 Bericht door Herbergier » woensdag 02 mei 2018, 12:17

Ik bedoelde met post (sorry dat ik niet duidelijk genoeg was) post uit het Buitenland.

Ook met post uit het buitenland heb ik nog nooit problemen gehad, brieven van de belasting, SVB, pensioen en bank zijn volgens mij altijd normaal aangekomen, ik heb nog nooit problemen hierdoor gehad en mijn vrienden, die buiten de stad wonen, hebben speciaal, voor post uit het buitenland, die postbus.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Schoffel

#24 Bericht door wpdl » woensdag 02 mei 2018, 12:42

Soi tiger kopen.

https://www.lazada.co.th/products/soi-t ... l&search=1

Steelaansluiting onder 45 graden laten zetten en een stuk rondhout/ijzer er in plaatsen en klaar lijk mij.
Kunnen niet lassen wat een kul.
Succes mike.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Schoffel

#25 Bericht door ron » woensdag 02 mei 2018, 14:44

Zo te lezen heeft Mike weinig vertrouwen in het vakmanschap van de Thaise ambachtsman......hij kan mij de hand schudden!
Ik heb in de twee jaar verblijf in Thailand eigenlijk ook alleen maar knoeiers gezien,van loodgieters tot airco-reparateurs,en van beroepschauffeur tot zwembadonderhoud......stapelgek wordt je van die lui.
En dan nog altijd netjes blijven tegen die gasten,anders wordt "moeders" boos en krijg je weer het verhaal van gezichtsverlies.
Ben meer dan 5 jaar bezig geweest om een simpele douche-sluis te laten fabriceren hier in Thailand,maar helaas....... :Whistle:

Waar ik over het algemeen wel tevreden over ben is het onderhoud van je auto of brommer/motor in de welbekende grotere shops.
Veel kwaliteit voor relatief weinig geld.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Schoffel

#26 Bericht door wpdl » donderdag 03 mei 2018, 00:55

Er valt een oeverloos onderwerp van te maken ron dat klopt.
De Thaise Ambachtsman.
Mijn wenkbrauwen zijn in de vele jaren ook regelmatig omhoog gegaan.
Een simpel stukje slijp/zaag en las werk van een buisje lijk mij toch wel op te lossen.

iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Re: Schoffel

#27 Bericht door iammike » donderdag 03 mei 2018, 01:19

Dank @wpdelange

U heeft gelijk, maar ik heb persoonlijk “2 linkerhanden” en dus niet geschikt voor dit soort dingen te doen, maar ik zou ook niet weten wie het hier zou kunnen doen in wie ik genoeg vertrouwen heb. Maar ik heb op dit moment een aantal alternatieven ik zal die eerst napluizen voordat ik lokaal aan de slag ga (zo veel vertrouwen heb ik in ze :Whistle: )

Groet en nogmaals dank aan iedereen voor de suggesties

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Schoffel

#28 Bericht door Harm » donderdag 03 mei 2018, 15:49

Ik ben momenteel in NL ik kom op 3 juni terug
Als ik hem voor je moet bestellen bij BOL.com
Geef dan ff een berichtje

mvgr harm
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Re: Schoffel

#29 Bericht door iammike » maandag 07 mei 2018, 12:02

Update.

Ik heb vorige week een schoffel (Dutch Hoe ;) ) besteld op Amazon. Price was GBP 5 maar de verzendkosten kwamen op GBP 16 :thumbsup: Verwachte aankomst datum is 23 Mei a.s.

Als ik hem tzt niet binnen heb dan stuur ik Harm :worshippy: een berichtje, ik hoop alleen niet dat het dan te kort dag is ???

Nogmaals dank aan iedereen. [|)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Schoffel

#30 Bericht door Herbergier » maandag 07 mei 2018, 13:27

Lazada heeft ze ook, maar ik vind ze daar wel erg duur.

https://www.lazada.co.th/catalog/?q=gar ... 594djpfnj6
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”