Nieuwe bank rekening in Singapore. Ervaringen ?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nieuwe bank rekening in Singapore. Ervaringen ?

#16 Bericht door jumbo » vrijdag 20 april 2018, 05:19

stevenl schreef:
jumbo schreef:
iammike schreef:
De enige vaste lasten in NL die ik heb is ong +/- 3500 EUR per jaar voor onze ziektekosten verzekering, en daar zoek ik een alternatief voor om die toch aan te kunnen houden (als iemand een ziektekosten verzekering in Thailand weet die geen of weinig “exclusions” voor bestaande “gebrekken” :giggle: heeft dan hou ik me zeer aanbevolen)
Morgan Price via AA insurance en ze hebben alternatieven.
Eerste 2 jaar wordt er niet vergoed op bestaande issues, zijn er geen medische kosten geweest daarvoor dan worden ze vanaf het derde jaar mee verzekerd
Als je dus zelf de kosten draagt de eerste 2 jaar van de bestaande issues dan heb je eigenlijk daarna een prima verzekering
Wordt wel duurder naar leeftijd maar er is ook een korting systeem en daarnaast is er nog altijd de hoop dat de Thaise regering de SS openstelt voor buitenlanders met visa en een soortgelijke oplossing als Morgan Price en uiteraard tegen een hoger tarief als de huidige 432 thb per maand...
Uiteindelijk verwacht ik wel dat ze daarnaar toe gaan gewoon, zoals KS in een ander draadje verwoorde, het implementeren van een verplichte zkv voor toeristen en longstayers een exodus betekend die vele Thai gezinnen in aardig diep dalletje kan storten
Daarnaast, en wat KS ook niet meeneemt, zijn er nog altijd grandfathering regels, normaliter worden alleen nieuwkomers onderworpen aan nieuwe regels..
"Daarnaast, en wat KS ook niet meeneemt, zijn er nog altijd grandfathering regels, normaliter worden alleen nieuwkomers onderworpen aan nieuwe regels.."

Voor wat betreft aanpassing extension of stay bedragen ios dit correct. Voor andere zaken zou ik er niet op rekenen, kan ook geen voorbeelden bedenken waar dit in het verleden het geval is geweest.
Correct.
Ik dacht ook meer aan common sense want veel thaise gezinnen worden de dupe als hun echtgenoten een dergelijke verplichting wordt gesteld
Overigens, maar ik kan me vergissen, heb ik deze verplichte verzekering discussie allen voorbij zien komen tav toeristen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nieuwe bank rekening in Singapore. Ervaringen ?

#17 Bericht door KhunSugar » vrijdag 20 april 2018, 07:56

Ik weet niet of ik in het juiste topic reageer maar ga het toch maar doen.

Ben in BE in contact met de consul van de Thaise ambassade en die wist mij te vertellen dat het probleem van onbetaalde ziekenhuisfacturen, door Aliens in het algemeen, een problematisch hoogtepunt bereikt.
Dat is meteen de reden waarom hospitalen, voornamelijk de private hospitalen, zich eerst informeren of je de nodige (฿)bahtjes hebt alvorens ze je opnemen.

De toeristen zijn massaal aanwezig en zij zijn het eerste probleem wat ze gaan aanpakken. Er wordt zelfs gedacht aan automaten op de luchthaven waar je een verzekering alsnog kan afsluiten, afhankelijk van de duur van je verblijf. Voor Thai met een Schengenvisum is dit al lang een verplichting.

Wat de langverblijvers betreft zijn ze zich ervan bewust dat er meer dient overwogen te worden. In samenspraak met verzekeraars tracht men tot een vergelijk te komen, is nog toekomstmuziek maar er wordt aan gewerkt. De piste van staatshospitalen wordt overwogen wat immers verweven zit in het Thai social security programma. Grootste struikelblok zijn het medisch verleden en de leeftijd.

In een ander draadje staat de opmerking: als je zoveel miljoenen hebt kan je u verzekeren...is niet correct. Heb je reeds een gekende zware ziekte dan nemen ze je niet aan boord. Private verzekeraars zijn geen liefdadigheidsinstelling en willen winst maken.

Tot slot; Grandfather Clauses zijn bij mij tot op heden enkel bekend voor visa fees. Wat niet wil zeggen dat het niet van toepassing kan zijn bij toekomstige nieuwe regels, blijft afwachten.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Nieuwe bank rekening in Singapore. Ervaringen ?

#18 Bericht door stevenl » vrijdag 20 april 2018, 08:05

Ik geloof niet dat ambassade personeel meer kennis heeft dan wat online beschikbaar is. En dat betekent dat ik denk dat dit onderwerp (verplichte verzekering) nog lang niet uitgekristallisserd is en nog alle kanten op kan.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe bank rekening in Singapore. Ervaringen ?

#19 Bericht door ron » vrijdag 20 april 2018, 11:53

Zou mooi zijn als dit in het verzekerings-topic zou staan......( Ziekenkosten verzekeringen in Thailand )
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nieuwe bank rekening in Singapore. Ervaringen ?

#20 Bericht door KhunSugar » vrijdag 20 april 2018, 14:26

stevenl schreef:Ik geloof niet dat ambassade personeel meer kennis heeft dan wat online beschikbaar is. En dat betekent dat ik denk dat dit onderwerp (verplichte verzekering) nog lang niet uitgekristallisserd is en nog alle kanten op kan.
Ben het met u eens Steven.
Eigenaardig genoeg vertelde de ere-consul, Jocelyn Jonkheer TIMMERMANS, mij dit een kleine 5 jaar geleden.
Blijkt dat er ondertussen al wat over te lezen is, ik post dat wel in het verzekerings-topic. Maar er is nog een weg af te leggen en wie weet wordt het wel afgescheept voor langverblijvers, kan inderdaad nog alle kanten op.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”