is er eigenlijk wel verschil

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

is er eigenlijk wel verschil

#1 Bericht door Joep » woensdag 20 september 2017, 06:52


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: is er eigenlijk wel verschil

#2 Bericht door jumbo » woensdag 20 september 2017, 08:28

Er zijn hier veel meer linksrijders, duidelijk verschil en nagenoeg geen langzame rijders
Nagenoeg allen zijn vanaf jong getrained in het rijden met de telefoon tegen het oor, zelfs als er niet gebeld wordt, uit pure gewoonte
Iedereen hier rijdt alsof hij teveel gedronken heeft
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: is er eigenlijk wel verschil

#3 Bericht door Ben » woensdag 20 september 2017, 12:22

jumbo schreef:
Er zijn hier veel meer linksrijders, duidelijk verschil en nagenoeg geen langzame rijders
Nagenoeg allen zijn vanaf jong getrained in het rijden met de telefoon tegen het oor, zelfs als er niet gebeld wordt, uit pure gewoonte
Iedereen hier rijdt alsof hij teveel gedronken heeft
Iedereen hier rijdt alsof hij teveel gedronken heeft
Iedereen? :oops:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: is er eigenlijk wel verschil

#4 Bericht door Gardensafari » woensdag 20 september 2017, 23:33

Ben schreef:
jumbo schreef:
Er zijn hier veel meer linksrijders, duidelijk verschil en nagenoeg geen langzame rijders
Nagenoeg allen zijn vanaf jong getrained in het rijden met de telefoon tegen het oor, zelfs als er niet gebeld wordt, uit pure gewoonte
Iedereen hier rijdt alsof hij teveel gedronken heeft
Iedereen hier rijdt alsof hij teveel gedronken heeft
Iedereen? :oops:
Nee, waarschijnlijk jouw vrouw niet :giggle:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: is er eigenlijk wel verschil

#5 Bericht door jumbo » donderdag 21 september 2017, 02:44

Ben schreef:
jumbo schreef:
Er zijn hier veel meer linksrijders, duidelijk verschil en nagenoeg geen langzame rijders
Nagenoeg allen zijn vanaf jong getrained in het rijden met de telefoon tegen het oor, zelfs als er niet gebeld wordt, uit pure gewoonte
Iedereen hier rijdt alsof hij teveel gedronken heeft
Iedereen hier rijdt alsof hij teveel gedronken heeft
Iedereen? :oops:
Sorry Ben, jij bent een van de uitzonderingen, Jij rijdt alleen als je gedronken hebt...hehehehe
Maar ik generaliseerde iets wellicht, laten we het houden op 'iedere Thai'

Paar weken geleden nog aan de dood ontsnapt. Rij de 2 baans fly-over op die bestemd is voor verkeer van mijn kant en is een flyover direct naast voor het tegemoet komende verkeer
De locale hermandad had de andere flyover gesloten voor onderhoud, en verkeer omgeleid naar de flyover aan mijn kant, helaas hadden ze nog geen tijd gehad om dat aan ons te melden dus halverwege de brug op naar goed gebruik in de rechterbaan om een vrachtwagen te passeren komt er voor mij geheel onverwacht een auto van de andere kant aanstormen... vol op de rem en achter de vrachtwagen... vloekend en tierend over de imbeciel die de verkeerde flyover opreed. Tot ik de hermandad het verkeer zag omleiden. Zal mij benieuwen hoeveel er die dag zijn omgekomen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: is er eigenlijk wel verschil

#6 Bericht door herman69 » woensdag 18 oktober 2017, 09:04

Men zeg altijd een ongeluk zit in een hoekje, wel in Thailand zijn er geen hoekjes.
Die thaikes rijden er maar oplos.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: is er eigenlijk wel verschil

#7 Bericht door Gardensafari » woensdag 18 oktober 2017, 23:20

Ik denk dat er in Nederland veel meer zich vreselijk belangrijk vindende klootzakken zijn.
In Thailand zijn veel meer onbenullen.
Wat erger is weet ik niet.
Wel dat onbenulligheid gevaarlijker is.
Maar klootzakkerigheid is irritanter.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: is er eigenlijk wel verschil

#8 Bericht door joepattaya » donderdag 19 oktober 2017, 04:42

In het 'dorp' waar ik nu woon is het niet erg veel anders.
15 jaar geleden reed hier het merendeel nog op een platte kar voortgetrokken door 1 of 2 ezels.

Deze figuren rijden nu in een oude Duitse bolide met minstens 300.000 km op de teller en de enige standaard optie die ze kunnen vinden is de claxon.
Ze rijden als idioten, MAAR er is meer respect voor het langzame verkeer en zebrapaden. Dat is dan ook eigenlijk het enige verschil met de rijkunsten zoals in Thailand.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: is er eigenlijk wel verschil

#9 Bericht door driver » donderdag 19 oktober 2017, 06:42

joepattaya schreef:In het 'dorp' waar ik nu woon is het niet erg veel anders.
15 jaar geleden reed hier het merendeel nog op een platte kar voortgetrokken door 1 of 2 ezels.

Deze figuren rijden nu in een oude Duitse bolide met minstens 300.000 km op de teller en de enige standaard optie die ze kunnen vinden is de claxon.
Ze rijden als idioten, MAAR er is meer respect voor het langzame verkeer en zebrapaden. Dat is dan ook eigenlijk het enige verschil met de rijkunsten zoals in Thailand.
Bulgarije: Fijn land om met de motor te rijden mits je idd het verkeer en zeker het langzame goed in de gaten houdt.Ben er al wat jaartjes niet meer geweest maar hopelijk kunnen we in 2018 die kant op .

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”