Het is stil hier

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Het is stil hier

#16 Bericht door willem » zondag 12 november 2017, 15:29

komt wel weer goed,ff wachten tot er weer wat leuks geschreven wordt.zelf dit jaar weinig in thailand geweest.maar volgend jaar zeker beter.komen de verhalen en ervaringen ook wel weer.ik blijf posten en doe mijn kennis hier ophalen, :clap:
vroeger komt nooit meer terug.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het is stil hier

#17 Bericht door driver » zondag 12 november 2017, 17:26

willem schreef:komt wel weer goed,ff wachten tot er weer wat leuks geschreven wordt.zelf dit jaar weinig in thailand geweest.maar volgend jaar zeker beter.komen de verhalen en ervaringen ook wel weer.ik blijf posten en doe mijn kennis hier ophalen, :clap:
December 2015 voor het laatst in Thailand geweest. Dit jaar ga ik ook niet. In Nederland hebben we amper contact met Thaise of hun partners en hier op TF ook niet echt dus is er de laatste tijd weinig reden om hier te posten. Af en toe reageer ik ergens op zoals nu in dit draadje. Maak me overigens nergens druk om wat betreft forums ect. Het dagelijkse leven hier met met mijn vrouw en mijn kinderen vindt ik belangrijker om me druk over te maken.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Het is stil hier

#18 Bericht door jomel17 » zondag 12 november 2017, 22:12

Same same
หลงรัก

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het is stil hier

#19 Bericht door serpay » maandag 13 november 2017, 19:09

stil ja kan zijn als men bepaalde thaise onderwerpen aan wil kaarten worden deze helaas of verwijderd of mensen reageren zo bot dat de moderatie moet besluiten om topic te sluiten.....
en ja ik ben niet altijd positief over thailand eerder beetje negatief, en vrouwlief ziet na 5 jaar duitsland dat thailand niet haar land meer is!!!!
dit zegt toch genoeg er bij zeggend dat ze van een universiteit bull heeft en weet hoe de vork in de steel zit.
Alfisti rebeli

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het is stil hier

#20 Bericht door ron » maandag 13 november 2017, 19:47

serpay schreef:stil ja kan zijn als men bepaalde thaise onderwerpen aan wil kaarten worden deze helaas of verwijderd of mensen reageren zo bot dat de moderatie moet besluiten om topic te sluiten.....
en ja ik ben niet altijd positief over thailand eerder beetje negatief, .
:thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het is stil hier

#21 Bericht door Joep » dinsdag 14 november 2017, 03:27

Waarom negatief over TH. ?
Die discussie is al zo vaak gevoerd, ander land andere normen en waarden.
Simpel take it or leave it.
Wij kunnen niet de hele wereld vormen naar NL model, waar we ook zo graag over klagen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het is stil hier

#22 Bericht door Herbergier » dinsdag 14 november 2017, 04:07

serpay schreef:ja ik ben niet altijd positief over thailand eerder beetje negatief, en vrouwlief ziet na 5 jaar duitsland dat thailand niet haar land meer is!!!!
dit zegt toch genoeg er bij zeggend dat ze van een universiteit bull heeft en weet hoe de vork in de steel zit.
Welke vrouw heeft hier geen universiteit bull, het stikt hier in elke stad van de grote universiteiten, maar je kunt ze nog niet vergelijken met een VMBO-school in Nederland, een van de drie zonen van mijn vrouw gaat nu op zondagmiddag een paar uur naar de universiteit, hij studeert ook z.g. rechten, thuis studeren heb ik hem nog nooit zien doen, maar ik weet zeker dat hij volgend jaar een bull heeft, de andere twee zonen van mijn vrouw hebben hun bull (ook rechten) ook zo gehaald, als er maar op tijd lesgeld betaald wordt is hier alles mogelijk.

Mijn vrouw is een paar keer naar Nederland geweest, heeft natuurlijk ook een universiteit bull (rechten) en werkt hier in Buriram nu al 25 jaar op het gerechtshof, dus ze weet ook hoe de vork in de steel zit, maar die wil nooit meer weg uit Thailand, ter zijner tijd wel weg vanuit Buriram naar Korat, ze komt oorspronkelijk uit Korat waar twee van haar zonen en haar familie nog wonen, want mijn ervaring hier is dat de meeste Thaise vrouwen vroeger of later toch weer naar hun familie en/of geboorte grond terug willen, ik heb er hier ook al veel terug zien komen, met of zonder buitenlandse partner.

Ik zelf ben maar een simpele ex-kroegbaas (met een MTS electro-opleiding) uit Nederland, dus weet nog niet zo goed hoe de vork in de steel zit, maar als het aan mij ligt ga ik nooit meer weg uit Thailand, ik heb het hier buitengewoon goed naar mijn zin, leuk huisje op loopafstand van het centrum van de stad Buriram, waar voor mij alles te halen is, veel vrienden uit alle windstreken en dat is voor mij meer dan genoeg.
Alles van waarde is weerloos.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het is stil hier

#23 Bericht door Joep » dinsdag 14 november 2017, 07:08

Mooi geschreven Herbergier.
Ben het volkomen met je eens.
Naar mijn bescheiden mening zijn er heel veel TH vrouwen die graag terug willen, omdat Nederland toch niet het "Beloofde Land" blijkt te zijn. Veel regeltjes en de "rijkdom" van de vakantie valt soms ook wel tegen, hele huis afgezocht, maar die kelder vol geld niet kunnen ontdekken. De mannen die roepen ik wil er niet wonen zullen er ongetwijfeld ook veel zijn, maar daar is een groot percentage van die het zich nu nog niet kunnen veroorloven (op jonge leeftijd) en als ze eenmaal gepensioneerd zijn en de gebreken zich beginnen voor te doen niet meer durven.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het is stil hier

#24 Bericht door driver » dinsdag 14 november 2017, 07:32

Dan is Sukanya blijkbaar ook een uitzondering. Die is na zes weken Thailand onlangs weer in Nederland en is blij hier weer te zijn. Alles is hier beter geregeld vindt ze en qua temperatuur bevalt het hier ook beter. Zou ik een keer wegvallen gaat ze denk ik gewoon terug naar Thailand omdat ze hier dan weinig of niks heeft en in Thailand uiteraard wel.En of ze hier nu in rijkdom leeft financiëel of met bijna niks dat boeit haar totaal niet. Daar is ze überhaupt niet mee bezig. Ze is blij met datgene wat ze hier kan doen en klaar.

Ps: Aardig druk hier ;)

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Het is stil hier

#25 Bericht door willem » dinsdag 14 november 2017, 17:54

driver schreef:Dan is Sukanya blijkbaar ook een uitzondering. Die is na zes weken Thailand onlangs weer in Nederland en is blij hier weer te zijn. Alles is hier beter geregeld vindt ze en qua temperatuur bevalt het hier ook beter. Zou ik een keer wegvallen gaat ze denk ik gewoon terug naar Thailand omdat ze hier dan weinig of niks heeft en in Thailand uiteraard wel.En of ze hier nu in rijkdom leeft financiëel of met bijna niks dat boeit haar totaal niet. Daar is ze überhaupt niet mee bezig. Ze is blij met datgene wat ze hier kan doen en klaar.

Ps: Aardig druk hier ;)
zo denkt mijn vrouw er ook over.
vroeger komt nooit meer terug.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Het is stil hier

#26 Bericht door Tonboy » dinsdag 14 november 2017, 18:25

Herbergier schreef: Ik zelf ben maar een simpele ex-kroegbaas (met een MTS electro-opleiding) uit Nederland, dus weet nog niet zo goed hoe de vork in de steel zit, maar als het aan mij ligt ga ik nooit meer weg uit Thailand, ik heb het hier buitengewoon goed naar mijn zin, leuk huisje op loopafstand van het centrum van de stad Buriram, waar voor mij alles te halen is, veel vrienden uit alle windstreken en dat is voor mij meer dan genoeg.
Heb zelf MTS wtb gedaan en na 35 jaar werken in Nederland was ik Nederland helemaal zat. Samen met mijn Thaise vrouw (die 24 jaar in Nederland heeft doorgebracht) zijn wij hier in Chiang Mai nu gelukkig. Natuurlijk met zijn ups en downs, maar wij willen hier ook nooit meer weg. Zijn nu bezig met het oprichten van een klussenbedrijf, iets dat ondanks negatieve adviezen tóch gaat lukken. Moeilijk, maar niet onmogelijk.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Het is stil hier

#27 Bericht door Adrie » dinsdag 14 november 2017, 20:00

driver schreef:Dan is Sukanya blijkbaar ook een uitzondering. Die is na zes weken Thailand onlangs weer in Nederland en is blij hier weer te zijn. Alles is hier beter geregeld vindt ze en qua temperatuur bevalt het hier ook beter. Zou ik een keer wegvallen gaat ze denk ik gewoon terug naar Thailand omdat ze hier dan weinig of niks heeft en in Thailand uiteraard wel.En of ze hier nu in rijkdom leeft financiëel of met bijna niks dat boeit haar totaal niet. Daar is ze überhaupt niet mee bezig. Ze is blij met datgene wat ze hier kan doen en klaar.

Ps: Aardig druk hier ;)


555555555555 en als ze na lange tijd in NL een keer in april of mei in Thailand komen dan gaat het van poepoe wat is het toch warm :cheesy:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het is stil hier

#28 Bericht door serpay » woensdag 15 november 2017, 17:12

Joep schreef:Mooi geschreven Herbergier.
Ben het volkomen met je eens.
Naar mijn bescheiden mening zijn er heel veel TH vrouwen die graag terug willen, omdat Nederland toch niet het "Beloofde Land" blijkt te zijn. Veel regeltjes en de "rijkdom" van de vakantie valt soms ook wel tegen, hele huis afgezocht, maar die kelder vol geld niet kunnen ontdekken. De mannen die roepen ik wil er niet wonen zullen er ongetwijfeld ook veel zijn, maar daar is een groot percentage van die het zich nu nog niet kunnen veroorloven (op jonge leeftijd) en als ze eenmaal gepensioneerd zijn en de gebreken zich beginnen voor te doen niet meer durven.
ik denk het aller grootste struikelblok zal blijven de gezondheidszorg die zwaar betaald moet worden en met het ouder worden steeds duurder zal worden.
wij wonen dan ook net over de grens in Duitsland met ook zeer veel regeltjes , maar het is hier wel goed geregeld en zeer betaalbaar.
ik had me voorgenomen om met mijn 63 te stoppen met werken en in Thailand te gaan wonen, maar dit is koffiedik kijken en afwachten wat er in Den Haag besloten wordt.
pensioen naar voren halen ok maar als je AOW pas op je 70 ingaat heb ik een probleem.
heb wel gespaard om 4 jaar te overbruggen maar geen 6 jaar of misschien nog meer.
en vrouwlief blijft op dit moment liever hier en zegt hasiep hasiep 6 mnd thai 6 mnd duitsland.
maar wie weet veranderd dit met de jaren.....
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het is stil hier

#29 Bericht door driver » woensdag 15 november 2017, 20:55

Adrie schreef:
driver schreef:Dan is Sukanya blijkbaar ook een uitzondering. Die is na zes weken Thailand onlangs weer in Nederland en is blij hier weer te zijn. Alles is hier beter geregeld vindt ze en qua temperatuur bevalt het hier ook beter. Zou ik een keer wegvallen gaat ze denk ik gewoon terug naar Thailand omdat ze hier dan weinig of niks heeft en in Thailand uiteraard wel.En of ze hier nu in rijkdom leeft financiëel of met bijna niks dat boeit haar totaal niet. Daar is ze überhaupt niet mee bezig. Ze is blij met datgene wat ze hier kan doen en klaar.

Ps: Aardig druk hier ;)


555555555555 en als ze na lange tijd in NL een keer in april of mei in Thailand komen dan gaat het van poepoe wat is het toch warm :cheesy:
Suk was er nu in September/Oktober en veelal in BKK en C.Bury. En jawel..Ze vondt het warm icm regen en airco dus snip verkouden geworden daar .
Terug in Nederland binnen 1.5 week alles weer voorbij maar ze is hier in Nederland blijkbaar toch vatbaarder voor een droge huid . Nu weer wat weken hier en de irritaties icm jeuk beginnen weer incl.wat uitslag dus morgen toch maar weer naar de huisarts om wederom te checken wat de oorzaak nu zou kunnen zijn.Temperatuurverschillen hier of warme kleding wat irritaties oplevert ?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het is stil hier

#30 Bericht door driver » woensdag 15 november 2017, 21:01

serpay schreef:
Joep schreef:Mooi geschreven Herbergier.
Ben het volkomen met je eens.
Naar mijn bescheiden mening zijn er heel veel TH vrouwen die graag terug willen, omdat Nederland toch niet het "Beloofde Land" blijkt te zijn. Veel regeltjes en de "rijkdom" van de vakantie valt soms ook wel tegen, hele huis afgezocht, maar die kelder vol geld niet kunnen ontdekken. De mannen die roepen ik wil er niet wonen zullen er ongetwijfeld ook veel zijn, maar daar is een groot percentage van die het zich nu nog niet kunnen veroorloven (op jonge leeftijd) en als ze eenmaal gepensioneerd zijn en de gebreken zich beginnen voor te doen niet meer durven.
ik denk het aller grootste struikelblok zal blijven de gezondheidszorg die zwaar betaald moet worden en met het ouder worden steeds duurder zal worden.
wij wonen dan ook net over de grens in Duitsland met ook zeer veel regeltjes , maar het is hier wel goed geregeld en zeer betaalbaar.
ik had me voorgenomen om met mijn 63 te stoppen met werken en in Thailand te gaan wonen, maar dit is koffiedik kijken en afwachten wat er in Den Haag besloten wordt.
pensioen naar voren halen ok maar als je AOW pas op je 70 ingaat heb ik een probleem.
heb wel gespaard om 4 jaar te overbruggen maar geen 6 jaar of misschien nog meer.
en vrouwlief blijft op dit moment liever hier en zegt hasiep hasiep 6 mnd thai 6 mnd duitsland.
maar wie weet veranderd dit met de jaren.....
Gezondheids zorg in Thailand wordt ook mijn grootste struikelblok zou ik er na toe gaan. Verzekeren duur en als aanvulling op alleen aow heb ik mijn spaargeld nodig wat er wel is zeker icm verkoop woning hier.Maar dan nog : 67 jaar en dan nog richting Thailand gaan ? Elke dag warm eigenlijk wat ik ook niet altijd fijn vindt .Beetje lanfanteren daar en niks doen ben ik geen type voor duszzz ?..Hongarije is dan nog steeds eerder in beeld..Wisselende temperaturen icm nog steeds betaalbaar wonen en binnen Europa dus om Hongarije heen genoeg te zien.
Maar wat jij ook zegt in de toekomst kijken kan niemand dus hoe het hier uiteindelijk gaat worden weet nog niemand dus ik ook niet.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”