Het is stil hier

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#76 Bericht door wanadee » vrijdag 16 november 2018, 08:21

jumbo schreef:
Joep schreef: Er lopen bij ons ook falang rond die afgeven op de Thai en klagen dat het allemaal zo moeilijk is en onvriendelijk.
Kom ik er ook teveel van tegen
Meestal hangend over een biertje in smoezelige Beer Chang haltershirtjes en dan besluiteloos rondkijkend hun vrouw proberen te bestieren met onverstaanbare mengelmoezen van hun taal en nog iets... Thai schijnbaar..
Mede lotgenoten knikken instemmend in ondersteunen het ' we nemen er nog 1' met een 'jij bent aan de beurt blik'
En uiteraard volop kritiek op alles in Thailand waar ze zelf part nog deel aan hebben, uit pure luiheid en desintresse en gebrek aan werkelijk kennis of intentie om iets te leren

Proost mannen...
Dat soort mannen kom ik nou nooit tegen, misschien omdat ik nooit in de kroeg kom. Volgens mij is dit ook zwaar overdreven en is dit fabeltje thaienhaat een eigen leventje gaan leiden.
Afgeven op andere farang om te laten zien hoe goed je jezelf hebt aangepast? :crazy:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het is stil hier

#77 Bericht door Joep » vrijdag 16 november 2018, 08:25

wanadee schreef:
jumbo schreef:
Joep schreef: Er lopen bij ons ook falang rond die afgeven op de Thai en klagen dat het allemaal zo moeilijk is en onvriendelijk.
Kom ik er ook teveel van tegen
Meestal hangend over een biertje in smoezelige Beer Chang haltershirtjes en dan besluiteloos rondkijkend hun vrouw proberen te bestieren met onverstaanbare mengelmoezen van hun taal en nog iets... Thai schijnbaar..
Mede lotgenoten knikken instemmend in ondersteunen het ' we nemen er nog 1' met een 'jij bent aan de beurt blik'
En uiteraard volop kritiek op alles in Thailand waar ze zelf part nog deel aan hebben, uit pure luiheid en desintresse en gebrek aan werkelijk kennis of intentie om iets te leren

Proost mannen...
Dat soort mannen kom ik nou nooit tegen, misschien omdat ik nooit in de kroeg kom. Volgens mij is dit ook zwaar overdreven en is dit fabeltje thaienhaat een eigen leventje gaan leiden.
Afgeven op andere farang om te laten zien hoe goed je jezelf hebt aangepast? :crazy:
Ook buiten de kroeg kun je je medemens ontmoeten, gewoon tijdens een wandelingetje :giggle: :giggle:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het is stil hier

#78 Bericht door jumbo » vrijdag 16 november 2018, 08:27

wanadee schreef:
jumbo schreef:
Joep schreef: Er lopen bij ons ook falang rond die afgeven op de Thai en klagen dat het allemaal zo moeilijk is en onvriendelijk.
Kom ik er ook teveel van tegen
Meestal hangend over een biertje in smoezelige Beer Chang haltershirtjes en dan besluiteloos rondkijkend hun vrouw proberen te bestieren met onverstaanbare mengelmoezen van hun taal en nog iets... Thai schijnbaar..
Mede lotgenoten knikken instemmend in ondersteunen het ' we nemen er nog 1' met een 'jij bent aan de beurt blik'
En uiteraard volop kritiek op alles in Thailand waar ze zelf part nog deel aan hebben, uit pure luiheid en desintresse en gebrek aan werkelijk kennis of intentie om iets te leren

Proost mannen...
Dat soort mannen kom ik nou nooit tegen, misschien omdat ik nooit in de kroeg kom. Volgens mij is dit ook zwaar overdreven en is dit fabeltje thaienhaat een eigen leventje gaan leiden.
Afgeven op andere farang om te laten zien hoe goed je jezelf hebt aangepast? :crazy:
Ik kom wel eens buiten de moo baan waar ik woon en dan loop je allerlei figuren tegen het lijf en een biertje kan je overal drinken...
Het valt me op dat degenen die absoluut niets te doen hebben vaak overgaan naar Thailand en zijn inwoners cultuur en gewoonten te bekritiseren
Ik hoef niemand iets te bewijzen, nooit gedaan en nu te oud om daar toe over te gaan

Ik kom meer negatieve farang tegen met kritiek op Thailand dan Thai met kritiek op farang en vreemd genoeg zijn de Thai ruim in de overhand
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het is stil hier

#79 Bericht door KhunSugar » vrijdag 16 november 2018, 08:40

Velen vergeten dat ze in Thailand te gast zijn. Net als migranten dat zijn in NL of BE. Wat ze hier van migranten verwachten, verwachten ze in Thailand ook. Respect moet je verdienen, niet krijgen omdat je centen hebt.
In Thailand gaan leven is weten dat je geen inspraak hebt en best alles braafjes ondergaat, gelezen van een oude ervaringsdeskundige. Ik vrees dat hij gelijk heeft. Vuisten maak je in uw zakken ;-)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#80 Bericht door wanadee » vrijdag 16 november 2018, 09:08

KhunSugar schreef:Velen vergeten dat ze in Thailand te gast zijn. Net als migranten dat zijn in NL of BE. Wat ze hier van migranten verwachten, verwachten ze in Thailand ook. Respect moet je verdienen, niet krijgen omdat je centen hebt.
In Thailand gaan leven is weten dat je geen inspraak hebt en best alles braafjes ondergaat, gelezen van een oude ervaringsdeskundige. Ik vrees dat hij gelijk heeft. Vuisten maak je in uw zakken ;-)
Is toch geen vergelijking migranten in nederland of wij in thailand.
Migranten in nederland worden tot in de puntjes verzorgd en hebben wel degelijk inspraak via allerlei gesubsidieerde organen die voor ze in het leven zijn geroepen.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het is stil hier

#81 Bericht door Joep » vrijdag 16 november 2018, 09:16

Ieder land heeft zijn eigen regels en wetten, gewoontes, normen etc.
Als je een land wilt bezoeken of er gaan wonen is het verstandig om eerst goed te informeren naar die regels en wetten, gewoontes, normen etc.
Dan is het achteraf ook geen verrassing en hoeft er ook geen discussie plaats te vinden van wat wel en niet mag/kan of wat in het thuis anders/beter/slechter is geregeld.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#82 Bericht door wanadee » vrijdag 16 november 2018, 09:26

Joep schreef:Ieder land heeft zijn eigen regels en wetten, gewoontes, normen etc.
Als je een land wilt bezoeken of er gaan wonen is het verstandig om eerst goed te informeren naar die regels en wetten, gewoontes, normen etc.
Dan is het achteraf ook geen verrassing en hoeft er ook geen discussie plaats te vinden van wat wel en niet mag/kan of wat in het thuis anders/beter/slechter is geregeld.
Zo simpel ligt het niet joep. Zo is er bv geen enkele wet die zegt dat ik geen elektra meter mag hebben maar ik krijg hem niet.
Mijn meisje, een taise, snapt er helemaal niks van en is met allerlei dingen bezig om dit uit te zoeken. Je mag wel grond en een huis en een watermeter maar geen elektrameter??? :cheesy: :cheesy:

Dus als de inwoners van een land hun eigen gebruiken al niet begrijpen hoe zou een buitenstaander dat dan kunnen :mrgreen:

Ps voor de drammers hier, die meter zou net als de grond geen eigendom zijn maar “geleased” :angel:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het is stil hier

#83 Bericht door Joep » vrijdag 16 november 2018, 10:05

Persoonlijk snap ik niet waarom je er zo'n hoofdzaak van maakt.
Bij ons komt alles binnen op naam van de dochter.
Huis staat ook op haar naam om een hoop gedoe te voorkomen, als wij het aardse verruilen voor het eeuwig leven, met de belasting etc.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het is stil hier

#84 Bericht door Herbergier » vrijdag 16 november 2018, 10:41

Ik heb een paar maanden geleden een foto van een van de leden op dit forum gezien, die hij zelf geplaatst had, waarop je duidelijk kon zien dat hij, in zijn vakantie want hij woont hier (nog)niet, op het land tussen de Thai aan het werk was, iets wat hier in Thailand niet is toegestaan, zeker niet als het werk betreft wat een Thai zelf makkelijk kan uitoefenen.
Dit is een van die dingen waar de Thai zich aan ergeren en daar hebben ze in mijn ogen gelijk in.
Ik vond het dan ook niet erg verstandig van hem om die foto op internet te plaatsen, kijk we doen allemaal wel eens een klusje in en om het huis of bij vrienden, maar daar zetten we geen foto's van op internet.
Alles van waarde is weerloos.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het is stil hier

#85 Bericht door Joep » vrijdag 16 november 2018, 10:49

Ligt er aan in mijn ogen.
Als hij het doet om iets te verdienen is het verwerpelijk.
Doet ie het om zijn partner of schoonouders belangeloos te helpen vind ik het eigenlijk de normaalste zaak van de wereld ondanks dat er een behoorlijke boete op kan staan.
Ieder maakt die afweging zelf.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#86 Bericht door wanadee » vrijdag 16 november 2018, 10:52

Joep schreef:Persoonlijk snap ik niet waarom je er zo'n hoofdzaak van maakt.
Bij ons komt alles binnen op naam van de dochter.
Huis staat ook op haar naam om een hoop gedoe te voorkomen, als wij het aardse verruilen voor het eeuwig leven, met de belasting etc.
Je kunt je dat niet voorstellen omdat je van je eigen situatie uitgaat en niet hoe het bij anderen zou kunnen zijn.
Ik zal je 1 reden geven. Stel dat ik ruzie krijg met mijn vriendin, kan zij naar het kantoor gaan en haar abonnement opzeggen, zit ik zonder stroom.
Snappie?

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het is stil hier

#87 Bericht door Joep » vrijdag 16 november 2018, 10:55

Beetje vertrouwen in je geliefde kan geen kwaad. :giggle: :giggle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#88 Bericht door wanadee » vrijdag 16 november 2018, 11:00

Joep schreef:Beetje vertrouwen in je geliefde kan geen kwaad. :giggle: :giggle:
Ik ben niet graag afhankelijk van anderen, regel liever zelf mijn zaakjes.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het is stil hier

#89 Bericht door ron » vrijdag 16 november 2018, 12:07

wanadee schreef: Stel dat ik ruzie krijg met mijn vriendin, kan zij naar het kantoor gaan en haar abonnement opzeggen,
zit ik zonder stroom.
Snappie?
;)

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#90 Bericht door wanadee » vrijdag 16 november 2018, 12:30

ron schreef:
wanadee schreef: Stel dat ik ruzie krijg met mijn vriendin, kan zij naar het kantoor gaan en haar abonnement opzeggen,
zit ik zonder stroom.
Snappie?
;)

Afbeelding
:cheesy:

Ik zou ook zonneenergie kunnen nemen :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”