Het is stil hier

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het is stil hier

#31 Bericht door driver » woensdag 15 november 2017, 21:04

Tonboy schreef:
Herbergier schreef: Ik zelf ben maar een simpele ex-kroegbaas (met een MTS electro-opleiding) uit Nederland, dus weet nog niet zo goed hoe de vork in de steel zit, maar als het aan mij ligt ga ik nooit meer weg uit Thailand, ik heb het hier buitengewoon goed naar mijn zin, leuk huisje op loopafstand van het centrum van de stad Buriram, waar voor mij alles te halen is, veel vrienden uit alle windstreken en dat is voor mij meer dan genoeg.
Heb zelf MTS wtb gedaan en na 35 jaar werken in Nederland was ik Nederland helemaal zat. Samen met mijn Thaise vrouw (die 24 jaar in Nederland heeft doorgebracht) zijn wij hier in Chiang Mai nu gelukkig. Natuurlijk met zijn ups en downs, maar wij willen hier ook nooit meer weg. Zijn nu bezig met het oprichten van een klussenbedrijf, iets dat ondanks negatieve adviezen tóch gaat lukken. Moeilijk, maar niet onmogelijk.
Als jullie nu in CM gelukkig zijn prima toch. Klusbedrijf daar icm wat geld verdienen of door anderen laten verdienen ook okee toch. :thumbsup:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Het is stil hier

#32 Bericht door dutch » donderdag 16 november 2017, 00:37

driver schreef:
Tonboy schreef:
Herbergier schreef: Ik zelf ben maar een simpele ex-kroegbaas (met een MTS electro-opleiding) uit Nederland, dus weet nog niet zo goed hoe de vork in de steel zit, maar als het aan mij ligt ga ik nooit meer weg uit Thailand, ik heb het hier buitengewoon goed naar mijn zin, leuk huisje op loopafstand van het centrum van de stad Buriram, waar voor mij alles te halen is, veel vrienden uit alle windstreken en dat is voor mij meer dan genoeg.
Heb zelf MTS wtb gedaan en na 35 jaar werken in Nederland was ik Nederland helemaal zat. Samen met mijn Thaise vrouw (die 24 jaar in Nederland heeft doorgebracht) zijn wij hier in Chiang Mai nu gelukkig. Natuurlijk met zijn ups en downs, maar wij willen hier ook nooit meer weg. Zijn nu bezig met het oprichten van een klussenbedrijf, iets dat ondanks negatieve adviezen tóch gaat lukken. Moeilijk, maar niet onmogelijk.
Als jullie nu in CM gelukkig zijn prima toch. Klusbedrijf daar icm wat geld verdienen of door anderen laten verdienen ook okee toch. :thumbsup:
Jij mag het dan akkoord vinden,maar er zijn zeer strikte regels wat een "farang" hier mag uitvoeren en ik durf met grote zekerheid te zeggen dat een klusbedrijf daar zeker niet bij hoort.
Ik zelf zou graag een goede farang "klusser" in mijn buurt hebben,maar de wet is nu eenmaal de wet.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het is stil hier

#33 Bericht door Herbergier » donderdag 16 november 2017, 04:52

Ik ben hier in Buriram een beetje de huisman geworden, de vrouw gaat elke dag 's morgens om acht uur de deur uit en komt 's middags om vijf uur weer thuis, dus dan hou ik het huis en de tuin maar bij, ik vind het helemaal niet erg om het huis schoon te houden, af te wassen en de was te doen, dat houdt mij een beetje uit de verveling.

Van de warmte heb ik ook weinig last, het is nu half bewolkt bij 31 gr. maar vanmiddag om half een wil ik bij de dokter zijn voor mijn maandelijkse bloeddrukcontrole en omdat mijn vrouw de auto mee hebt naar haar werk, loop ik daar altijd naar toe, dat is van mij vandaan ongeveer 45 minuten stappen, daarna nog een rondje door de stad en dan stap ik weer terug, dan ben ik toch weer dik twee uur aan het stappen geweest, zo stap ik regelmatig even naar de stad voor een boodschap, bank, kapper e.d., ik vind het heerlijk en zie nog eens wat, dit doe ik ook wanneer de temperatuur de 40 gr. gepasseerd is, ik zet een petje op en ga aan het stappen, alleen de regen kan mij tegen houden en daar verkijk ik mij soms toch wel eens op, dan kom ik zeiknat thuis.
Alles van waarde is weerloos.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Het is stil hier

#34 Bericht door Tonboy » donderdag 16 november 2017, 05:45

dutch schreef: Jij mag het dan akkoord vinden,maar er zijn zeer strikte regels wat een "farang" hier mag uitvoeren en ik durf met grote zekerheid te zeggen dat een klusbedrijf daar zeker niet bij hoort.
Ik zelf zou graag een goede farang "klusser" in mijn buurt hebben,maar de wet is nu eenmaal de wet.
Ik ga het niet helemaal uitwijden hoe e.e.a. in elkaar zit, maar volgens een bedrijfsadvocaat is het mogelijk en het besluit is reeds genomen. We zijn zeker niet over één nacht ijs gegaan hierbij.

Voornamelijk voor expats in Chiang Mai en omgeving maar we gaan door het hele land werken. De eerste papieren zijn reeds de deur uit. Zodra dat rond is zal een maat overkomen uit Nederland en de praktische kant leiden.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Het is stil hier

#35 Bericht door dutch » donderdag 16 november 2017, 06:32

Tonboy schreef:
dutch schreef: Jij mag het dan akkoord vinden,maar er zijn zeer strikte regels wat een "farang" hier mag uitvoeren en ik durf met grote zekerheid te zeggen dat een klusbedrijf daar zeker niet bij hoort.
Ik zelf zou graag een goede farang "klusser" in mijn buurt hebben,maar de wet is nu eenmaal de wet.
Ik ga het niet helemaal uitwijden hoe e.e.a. in elkaar zit, maar volgens een bedrijfsadvocaat is het mogelijk en het besluit is reeds genomen. We zijn zeker niet over één nacht ijs gegaan hierbij.

Voornamelijk voor expats in Chiang Mai en omgeving maar we gaan door het hele land werken. De eerste papieren zijn reeds de deur uit. Zodra dat rond is zal een maat overkomen uit Nederland en de praktische kant leiden.
Je wordt dus werkgever.Bij ( 4 of 5) Thaise medewerkers is er 1 farang acceptabel,echter wel met bijbehorende visum klasse.
Succes.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het is stil hier

#36 Bericht door driver » donderdag 16 november 2017, 07:17

Tonboy schreef:
dutch schreef: Jij mag het dan akkoord vinden,maar er zijn zeer strikte regels wat een "farang" hier mag uitvoeren en ik durf met grote zekerheid te zeggen dat een klusbedrijf daar zeker niet bij hoort.
Ik zelf zou graag een goede farang "klusser" in mijn buurt hebben,maar de wet is nu eenmaal de wet.
Ik ga het niet helemaal uitwijden hoe e.e.a. in elkaar zit, maar volgens een bedrijfsadvocaat is het mogelijk en het besluit is reeds genomen. We zijn zeker niet over één nacht ijs gegaan hierbij.

Voornamelijk voor expats in Chiang Mai en omgeving maar we gaan door het hele land werken. De eerste papieren zijn reeds de deur uit. Zodra dat rond is zal een maat overkomen uit Nederland en de praktische kant leiden.
Wordt ook lastig natuurlijk om in Thailand over 1 nacht ijs te gaan :thumbsup:
Veel mensen zien altijd direct de bekende wettelijke beren op de weg en dan is het direct ..Mag niet of kan niet .
Bij jou kan het blijkbaar wel zoals je aangeeft dus niks aan het bekende handje dan toch .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het is stil hier

#37 Bericht door driver » donderdag 16 november 2017, 07:32

Herbergier schreef:Ik ben hier in Buriram een beetje de huisman geworden, de vrouw gaat elke dag 's morgens om acht uur de deur uit en komt 's middags om vijf uur weer thuis, dus dan hou ik het huis en de tuin maar bij, ik vind het helemaal niet erg om het huis schoon te houden, af te wassen en de was te doen, dat houdt mij een beetje uit de verveling.

Van de warmte heb ik ook weinig last, het is nu half bewolkt bij 31 gr. maar vanmiddag om half een wil ik bij de dokter zijn voor mijn maandelijkse bloeddrukcontrole en omdat mijn vrouw de auto mee hebt naar haar werk, loop ik daar altijd naar toe, dat is van mij vandaan ongeveer 45 minuten stappen, daarna nog een rondje door de stad en dan stap ik weer terug, dan ben ik toch weer dik twee uur aan het stappen geweest, zo stap ik regelmatig even naar de stad voor een boodschap, bank, kapper e.d., ik vind het heerlijk en zie nog eens wat, dit doe ik ook wanneer de temperatuur de 40 gr. gepasseerd is, ik zet een petje op en ga aan het stappen, alleen de regen kan mij tegen houden en daar verkijk ik mij soms toch wel eens op, dan kom ik zeiknat thuis.
Hi..Dat huishouden doen ect zou ik ook kunnen hoor. Maar zouden we elders gaan wonen gaat Suk niet werken dan is het dus samen thuis zijn.
Suk heeft geen opleiding oid en na 20 jaar Seagate en dan weer terug in Thailand als ze bijv. 55 jaar is kan ze m.i werk wat nog wat betaalt wel vergeten.En voor het maandsalaris wat ze bij Seagate kreeg hoeft ze van mij niet meer te werken daar.
Tuurlijk kan ik dan ook bijv. een motor kopen en gaan rondrijden of met een auto en ook winkelen e.d .
Maar ik denk dat dit me in Thailand gaat tegenstaan omdat alles zo niet veel hetzelfde is vindt ik.
Binnen Europa , lees Hongarije heb ik dan meer diverse mogelijkheden.
En je wordt ouder met meestal de bijkomende mankementen waardoor je mischien minder mobiel wordt en vaker aan huis vast zit.
De temperatuur is voor mij wel een dingetje waar ik rekening mee moet houden en elke dag warm ..Wil ik dat wel ?
Wisselende jaargetijden zoals hier bevallen mij prima.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het is stil hier

#38 Bericht door Herbergier » donderdag 16 november 2017, 09:27

driver schreef:
Herbergier schreef:Ik ben hier in Buriram een beetje de huisman geworden, de vrouw gaat elke dag 's morgens om acht uur de deur uit en komt 's middags om vijf uur weer thuis, dus dan hou ik het huis en de tuin maar bij, ik vind het helemaal niet erg om het huis schoon te houden, af te wassen en de was te doen, dat houdt mij een beetje uit de verveling.

Van de warmte heb ik ook weinig last, het is nu half bewolkt bij 31 gr. maar vanmiddag om half een wil ik bij de dokter zijn voor mijn maandelijkse bloeddrukcontrole en omdat mijn vrouw de auto mee hebt naar haar werk, loop ik daar altijd naar toe, dat is van mij vandaan ongeveer 45 minuten stappen, daarna nog een rondje door de stad en dan stap ik weer terug, dan ben ik toch weer dik twee uur aan het stappen geweest, zo stap ik regelmatig even naar de stad voor een boodschap, bank, kapper e.d., ik vind het heerlijk en zie nog eens wat, dit doe ik ook wanneer de temperatuur de 40 gr. gepasseerd is, ik zet een petje op en ga aan het stappen, alleen de regen kan mij tegen houden en daar verkijk ik mij soms toch wel eens op, dan kom ik zeiknat thuis.
Hi..Dat huishouden doen ect zou ik ook kunnen hoor. Maar zouden we elders gaan wonen gaat Suk niet werken dan is het dus samen thuis zijn.
Suk heeft geen opleiding oid en na 20 jaar Seagate en dan weer terug in Thailand als ze bijv. 55 jaar is kan ze m.i werk wat nog wat betaalt wel vergeten.En voor het maandsalaris wat ze bij Seagate kreeg hoeft ze van mij niet meer te werken daar.
Tuurlijk kan ik dan ook bijv. een motor kopen en gaan rondrijden of met een auto en ook winkelen e.d .
Maar ik denk dat dit me in Thailand gaat tegenstaan omdat alles zo niet veel hetzelfde is vindt ik.
Binnen Europa , lees Hongarije heb ik dan meer diverse mogelijkheden.
En je wordt ouder met meestal de bijkomende mankementen waardoor je mischien minder mobiel wordt en vaker aan huis vast zit.
De temperatuur is voor mij wel een dingetje waar ik rekening mee moet houden en elke dag warm ..Wil ik dat wel ?
Wisselende jaargetijden zoals hier bevallen mij prima.
Mijn vrouw is nu 55 jaar en werkt voor de overheid, eigenlijk had ze met 55 jaar met pensioen gegaan maar die leeftijdgrens is pas geleden verhoogd naar 60 jaar en nu hoopt ze dat die voor haar 60e jaar nog wordt verhoogd naar 65 jaar, ze geeft er n.l. niets om (met mij) thuis te zitten en wij hebben hier ook geen familie van haar in de buurt wonen, waar ze kan gaan buurten.

Jouw nickname is 'driver', dus lekker een eind stappen zal wel geen hobby van jou zijn, maar hou er wel rekening mee dat het in het verkeer (net als in Nederland trouwens en waarschijnlijk ook in Hongarije) steeds drukker wordt, veel mensen die hier nu nog op een motorbike rijden dromen van een auto en hoe ze hem betalen weet ik niet maar op een gegeven moment staat er bij hun toch een auto voor de deur.
In de steden is het nu al meestal file rijden, komen er steeds meer stoplichten, gebeuren er steeds meer ongelukken en met parkeren in de buurt van waar je moet zijn moet je geluk hebben, zelfs bij de winkelcentra moet je overdag, zeker op de Thaise vrije dagen, al geluk hebben of vroeg zijn om te kunnen parkeren.
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het is stil hier

#39 Bericht door ron » donderdag 16 november 2017, 16:31

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het is stil hier

#40 Bericht door driver » donderdag 16 november 2017, 20:44

Herbergier schreef:
driver schreef:
Herbergier schreef:Ik ben hier in Buriram een beetje de huisman geworden, de vrouw gaat elke dag 's morgens om acht uur de deur uit en komt 's middags om vijf uur weer thuis, dus dan hou ik het huis en de tuin maar bij, ik vind het helemaal niet erg om het huis schoon te houden, af te wassen en de was te doen, dat houdt mij een beetje uit de verveling.

Van de warmte heb ik ook weinig last, het is nu half bewolkt bij 31 gr. maar vanmiddag om half een wil ik bij de dokter zijn voor mijn maandelijkse bloeddrukcontrole en omdat mijn vrouw de auto mee hebt naar haar werk, loop ik daar altijd naar toe, dat is van mij vandaan ongeveer 45 minuten stappen, daarna nog een rondje door de stad en dan stap ik weer terug, dan ben ik toch weer dik twee uur aan het stappen geweest, zo stap ik regelmatig even naar de stad voor een boodschap, bank, kapper e.d., ik vind het heerlijk en zie nog eens wat, dit doe ik ook wanneer de temperatuur de 40 gr. gepasseerd is, ik zet een petje op en ga aan het stappen, alleen de regen kan mij tegen houden en daar verkijk ik mij soms toch wel eens op, dan kom ik zeiknat thuis.
Hi..Dat huishouden doen ect zou ik ook kunnen hoor. Maar zouden we elders gaan wonen gaat Suk niet werken dan is het dus samen thuis zijn.
Suk heeft geen opleiding oid en na 20 jaar Seagate en dan weer terug in Thailand als ze bijv. 55 jaar is kan ze m.i werk wat nog wat betaalt wel vergeten.En voor het maandsalaris wat ze bij Seagate kreeg hoeft ze van mij niet meer te werken daar.
Tuurlijk kan ik dan ook bijv. een motor kopen en gaan rondrijden of met een auto en ook winkelen e.d .
Maar ik denk dat dit me in Thailand gaat tegenstaan omdat alles zo niet veel hetzelfde is vindt ik.
Binnen Europa , lees Hongarije heb ik dan meer diverse mogelijkheden.
En je wordt ouder met meestal de bijkomende mankementen waardoor je mischien minder mobiel wordt en vaker aan huis vast zit.
De temperatuur is voor mij wel een dingetje waar ik rekening mee moet houden en elke dag warm ..Wil ik dat wel ?
Wisselende jaargetijden zoals hier bevallen mij prima.
Mijn vrouw is nu 55 jaar en werkt voor de overheid, eigenlijk had ze met 55 jaar met pensioen gegaan maar die leeftijdgrens is pas geleden verhoogd naar 60 jaar en nu hoopt ze dat die voor haar 60e jaar nog wordt verhoogd naar 65 jaar, ze geeft er n.l. niets om (met mij) thuis te zitten en wij hebben hier ook geen familie van haar in de buurt wonen, waar ze kan gaan buurten.

Jouw nickname is 'driver', dus lekker een eind stappen zal wel geen hobby van jou zijn, maar hou er wel rekening mee dat het in het verkeer (net als in Nederland trouwens en waarschijnlijk ook in Hongarije) steeds drukker wordt, veel mensen die hier nu nog op een motorbike rijden dromen van een auto en hoe ze hem betalen weet ik niet maar op een gegeven moment staat er bij hun toch een auto voor de deur.
In de steden is het nu al meestal file rijden, komen er steeds meer stoplichten, gebeuren er steeds meer ongelukken en met parkeren in de buurt van waar je moet zijn moet je geluk hebben, zelfs bij de winkelcentra moet je overdag, zeker op de Thaise vrije dagen, al geluk hebben of vroeg zijn om te kunnen parkeren.
Wandelen is idd niet echt mijn hobby.Motorrijden wel dat doe ik in het seizoen ook redelijk vaak. Autorijden ook maar is niet echt mijn favoriete bezigheid.

Verkeer ..Buiten Boedapest om en wat grotere toeristische plaatsen en in het zeisoen het Balatonmeer en de plaatsen eromheen valt Hongarije wel mee vindt ik.Mochten we daar gaan wonen zoek ik sowieso geen drukte op maar net iets er buiten .Wel in de buurt van winkels/ziekenhuis ect.
Auto in Thailand en hoe ze het betalen zal vaak de bekende lening zijn net als overal eigenlijk.
Iedere maand wat aftikken en klaar .

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Het is stil hier

#41 Bericht door SiamTon » donderdag 14 december 2017, 02:32

genesis schreef:Zo beleef ik het ook, zo'n jaar of 5 geleden was het forum levendig en er waren veel leuke topics. Maar wat ik meer en meer begon te ervaren dat er veel kinnesinne was onderling en het meeste verbaaste ik me er over dat vooral mannen met ruime tot zeer ruime levenservaring (50 en veeeeel ouder) met regelmaat over elkaar heen buitelden alsof het kleine jongetjes waren in een straatgevecht.

Blijkbaar komt de wijsheid niet (voor iedereen) met het stijgen der jaren, dat heeft m.i. op het forum veel verprutst en daardoor is menigeen vertrokken...

Jammer als je het mij vraagt, leven en laten zou ik zeggen, maar niet iedereen denkt daar blijkbaar hetzelfde over...

Genesis
Volledig mee eens.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Het is stil hier

#42 Bericht door rfms » maandag 12 november 2018, 16:31

Wel beste mensen.

Heden had ik bij het merken van een nieuw bericht in het praathuis, even de hoop op een wederopstanding van dit ooit zo levendig en veelzijdig forum.

Jammer genoeg was dit ijdele hoop.

In plaats van een heropleving was het hoofdzakelijk een overlijdensbericht... jammer jammer jammer !

Dit heeft mij doen nadenken !

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dit forum dat dankzij zijn ruim 5.000 leden, terecht mocht pronken met de titel " Grootste Thailandforum " tot op dit uiterst bedroevend niveau gezakt is ?

Uiteraard zijn er talrijke personen die zich, na het verkrijgen van de voor hun belangrijke informatie, niet meer vertonen op het forum.

Tevens is het zo dat vrijwel alle nuttige inlichtingen betreffende Thailand, accuraat - eenvoudig en doeltreffend, te vinden zijn op de computer.

Ook zijn de veelvuldige contactmogelijkheden zoals Facebook en vele andere, een prima reden om niet langer via een beperkt kanaal zoals dit (en andere) fora, met mekaar te communiceren.




Doch ik blijf mij de vraag stellen waar de oorzaak en de schuld van deze teleurgang liggen ?




- Is het de schuld van de moderatie die, mijns inziens, aanvankelijk correct - later ietwat verwaarloosd - thans voor sommigen wat al te doeltreffend, te werk gaat ?

- Is het door het feit dat velen hun dagelijkse bezigheden en hun uit vlees en bloed bestaande vrienden, hun voldoende genoegdoening scheppen en zij derhalve geen behoefte meer hebben aan wat aandacht ?

- Is het door het feit dat nieuwe leden, die blijkbaar behoefte hebben aan enige conversatie, Quasi totaal genegeerd worden ?

- Is het door het ontbreken van die, voor sommigen O zo belangrijke, LIKE toets ?

- Ergens weiger ik te aanvaarden dat EEN bepaald persoon door zijn verwerpelijke uitlokkingen en zijn uiterst negatieve visie betreffende al wat met Thailand en met een ander geloof dan het zijne, de talrijke trouwe leden, uit onvrede met de moderatie desbetreffende, van verder deelname aan dit forum zou hebben doen afzien.




Ik weet best dat ik gedurende mijn jaren op dit forum bitter weinig bijgedragen heb en mijn mening dus grotendeels te verwaarlozen is, doch, ik vind het uiterst jammer !




- Ik mis de talloze grappen die, jaren geleden; dagelijks geplaatst werden.

- Ik mis de dagdagelijkse belevenissen.

- Ik mis het weerbericht...

- Ik mis, .. .. .. .. .. zoveel meer !




Jammer jammer jammer.


:cry: :cry: :cry:
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het is stil hier

#43 Bericht door printen44 » maandag 12 november 2018, 22:55

Het antwoord is moeilijk te vinden.

Dit forum stond algemeen bekend als de meest informatieve forum over Thailand, de informatie over belastingen, pensioenen etc. voor Nederlanders, die in Thailand woonachtig zijn.
Kortom een forum, waar veel informatie gegeven werd over allerlei zaken, voor de vakantiegangers naar Thailand, expats en permanent wonende Nederlanders in Thailand.

Er waren schrijvers, die over hun dagelijkse belevenissen in Thailand schreven, schrijvers die hun mening niet onder stoelen of banken staken, maar duidelijke verhalen schreven.

De afgelopen jaren verdwenen deze schrijvers, om de voor hun moverende redenen. En hun plaats werd niet door andere overgenomen.

Ook de duidelijke tegenstellingen tussen schrijvers was een ook reden dat een aantal van hun, het forum verlieten. Dus verdween ook een redelijke expertise uit het forum, die nog steeds niet is ingevuld.

Ik bleef wel het forum lezen, maar schrijven deed ik niet meer.

Ik hoopte en hoop nog steeds dat dit forum weer het belangrijk informatieforum van weleer weer krijgt. Maar dat hangt van de leden van dit forum af.

Ik wil weer met plezier mijn mening en expertise kwijt in dit forum. Dat plezier was ik kwijt. Teveel werd er op de boodschapper en niet op de boodschap gespeeld. Jammer, maar het was niet anders.

Op de vraag of het forum weer zijn oude glorie kan krijgen, heb ik geen duidelijk antwoord. Dat antwoord kunnen alleen de leden van het forum geven.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het is stil hier

#44 Bericht door wpdl » dinsdag 13 november 2018, 07:50

Er zijn in de afgelopen jaren echt wel leden geweest die het stokje over wilde nemen van de vorige inmiddels vaak oude generatie.
Het 'gunnen' zat er al heel erg vroeg niet in bij diverse leden met een hun zelf toe geëigende status .
De zuurgraad gaat dan de verkeerde kant uit en zelfs een oceaan kan daar niet tegen.
Dat er dan een site als olleke bolleke met veel dagelijks nieuws in een versnelling komt is niet vreemd en dat die lezers aantrekt is normaal.
Maar er zijn er meer zonder forum.

rfms tipt een paar punten aan die zeer zeker de zuurgraad naar beneden hebben gehaald.
- Is het de schuld van de moderatie die, mijns inziens, aanvankelijk correct - later ietwat verwaarloosd - thans voor sommigen wat al te doeltreffend, te werk gaat ?

- Is het door het feit dat velen hun dagelijkse bezigheden en hun uit vlees en bloed bestaande vrienden, hun voldoende genoegdoening scheppen en zij derhalve geen behoefte meer hebben aan wat aandacht ?

- Is het door het feit dat nieuwe leden, die blijkbaar behoefte hebben aan enige conversatie, Quasi totaal genegeerd worden ?

- Is het door het ontbreken van die, voor sommigen O zo belangrijke, LIKE toets ?

- Ergens weiger ik te aanvaarden dat EEN bepaald persoon door zijn verwerpelijke uitlokkingen en zijn uiterst negatieve visie betreffende al wat met Thailand en met een ander geloof dan het zijne, de talrijke trouwe leden, uit onvrede met de moderatie desbetreffende, van verder deelname aan dit forum zou hebben doen afzien.
- De transparantie van moderatie is hopeloos slecht voor leden [lees naamsbekendheid en acties]

- Denk het niet.

.-Je als een kleine jongen af laten drogen door 'verheven' vindt niemand leuk.

-"Like' altijd onzin gevonden zeer manipuleerbaar maar correct gebruik wel een goede hint [zie onze zuiderburen die het wel hebben]

-Geen idee wie je bedoelt hoewel mochten wij de zelfde voor ogen hebben hij is in ieder geval actief er daar ging het toch om.

Zag nog iets van 5000 leden ja als je NOOIT wat doet aan de inhoud van dit forum behalve vegen van ongewenste berichten wordt het vanzelf inhoudelijk een zooitje.
Klik eens op leden bij verjaardag op de index er zijn er bij die TIEN jaar terug voor het laatst aangemeld geweest zijn :cheesy:
Opzuiveren die hap of heeft het een commerciële reden.
Onderwerpen idem het is de bijbel niet.
Schrijf gewoon je ervaring kennis en vragen hier neer en wie weet krijg je antwoord hoe of wat van wie dan ook.
En gaat er van uit dat een ieder gelijk is maar misschien een beetje meer weet over de huidige situatie als jij.
GTST ,dagboek van een herdershond en zo voort horen hier niet thuis noem je een blog zoals Erik K had.
Geen leden geen inbreng geen discussie geen gezamenlijk tot een antwoord zien te komen.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het is stil hier

#45 Bericht door KhunSugar » dinsdag 13 november 2018, 09:45

Hopelijk zullen de weggepeste "Oude Gloriën" van dit forum die blijven lezen zijn opnieuw actief deelnemen.
Hun constructieve bijdragen en expertise kan elk forum gebruiken.

De "like button" is een betalende mod, niet iedereen is pro, doch deze knop geeft te kennen of leden de post of reactie apprecieren.
Je kan hiermee op een snelle manier te kennen geven of je het eens bent met wat er staat zonder een reactie te posten.

Hopelijk heb ik met deze reactie niet al te hard op gevoelige teentjes getrapt :-)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”