Dubbele nationaliteit

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Dubbele nationaliteit

#16 Bericht door Jim » donderdag 23 maart 2017, 10:36

wpdelange schreef:Je eerste stelling begrijp ik al helemaal niet
Als je in Nederland geboren wordt melden je ouders je aan als nieuwe burger en Nederlander
De ouders beslissen dan over de nationaliteit van het kind, terwijl het kind er zijn hele leven mee moet doen.
Als het waar is wat sommige forumdwellers hier beweren en de loyaliteit tov het paspoort zo sterk is dan zal het kind niet de Nederlandse nationaliteit krijgen en het zal dan de integratie bemoeilijken.
De lijst van landen is groot ja en eigenlijk zou het simpel zijn geen Nederlandse nationaliteit dan indien je de oude niet in kan inleveren als je hier ben geboren.
Dan krijg je weer rechtsongelijkheid.
De persoon in kwestie kan er niets aan doen dat hij z'n oude nationaliteit niet kan inleveren.
Had het over tweede, derde generatie zetten ze het zomerhuisje toch op naam van ......................of de vele creatieven andere oplossingen zie de vele Nederlanders alhier.
Met alle problemen die daar weer bij komen.
Echtscheidingen, familieruzies, "ongelukjes" of gewoon regelrechte diefstal.
Nee je argumenten zijn moeizaam om te buigen maar niet overkomelijk en als ze dat wel zijn ja dan ga je maar een visum halen periodiek.
Niets is onoverkomelijk, maar het maakt het leven allemaal wel weer onnodig moeilijker.

Bovenal zie ik niet wat het zou oplossen.
Je gaat ook voetbal niet verbieden omdat een paar duizend Feyenoorders een cafe kort en klein slaan.
Waarom zou je dan dubbele nationaliteit verbieden omdat een paar duizend Turken ergens rellen veroorzaken.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Dubbele nationaliteit

#17 Bericht door wanadee » donderdag 23 maart 2017, 10:57

Je maakt het moeilijker dan het is. Iedereen die in nederland geboren wordt krijgt automatisch de nederlandse nationaliteit. Tenzij de regels veranderen en ze in de toekomst moeten kiezen. Lijkt me logisch dat je in het land wasr je woont, waar je ouders wonen en waar je geboren bent dat je daar de nationaliteit vanmkrijgt.
Het zou veel vreemder zijn als je in dat geval de turkse nationaliteit krijgt van je ouders. Misschien zou er een bezinninggsmoment moeten komen als ze 18 zijn dat ze kiezen. Maar dan ook vertrekkennals ze voor een andere nationaliteit kiezen.

En als heel europa de regels veranderd en geen tweede nationaliteit meer geeft gaan de regels misschien ook wel onder deze druk veranderen. Is toch van de zotte dat we dit maar voetstoots accepteren.

En de meeste van die mensen zijn hier als gastarbeider gekomen, met geld dat ze hier verdienen kopen ze daar bezittingen. En wat de lange als zei, daar zijn oplossingen voor te vinden. Verkoop de boel maar en investeer in europa. Als ze geen turks paspoort meer hebben gaan ze ook anders tegen zaken aankijken.

En het is niet onze taak om de bezittingen vanndeze mensen veilig te stellen maar om een leefbaar nederland te houden waar iedereen zijn steentje bijdraagt. En waar geen grote groepen potentiele vijanden wonen als een buitenlandse mogendheid problemen gaat zoeken.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Dubbele nationaliteit

#18 Bericht door wanadee » donderdag 23 maart 2017, 10:57

wpdelange schreef:Je eerste stelling begrijp ik al helemaal niet
Als je in Nederland geboren wordt melden je ouders je aan als nieuwe burger en Nederlander lijk mij niet zo moeilijk ik heb dat ook mogen ervaren en kwam er vele vele jaren later pas achter dat ik Nederlander was.
De lijst van landen is groot ja en eigenlijk zou het simpel zijn geen Nederlandse nationaliteit dan indien je de oude niet in kan inleveren als je hier ben geboren.
Paspoort en nationaliteit zijn twee zaken trouwens het eerste is niks meer als een reisdocument.

Eigendom ja dat ligt 'zwaar' bij de meeste mensen met een andere nationaliteit is het de bedoeling dat je daar als land heel erg begripvol voor moet zijn.
Had het over tweede, derde generatie zetten ze het zomerhuisje toch op naam van ......................of de vele creatieven andere oplossingen zie de vele Nederlanders alhier.

Nee je argumenten zijn moeizaam om te buigen maar overkomelijk en als ze dat wel zijn onoverkomelijk ja dan ga je maar een visum halen periodiek.
Mijn vrouw had vijf jaar de laatste ronde op haar verblijfs visum staan dus zo'n drama was dat niet.
Sta ook geen deportatie voorstellen te doen maar het langzaam ombuigen van dit soort te snel genomen besluiten in het verleden.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Dubbele nationaliteit

#19 Bericht door wpdl » donderdag 23 maart 2017, 10:59

Natuurlijk beslissen ouders over je nationaliteit in een situatie als deze het enige wat je kan is herrie maken en schijten.
Als je je anders wil veel later nadat je jaren en jaren in Nederland ben opgegroeid mag dat zonder meer die 'oude' nationaliteit weer aannemen als je de Nederlandse wil opgeven.
Schermen met de moeizame integratie van sommige bevolkingsgroepen is kul de Nederlandse staat bied verplicht een basiscurcus aan bij nieuwkommers ouders behoren hun kinderen aan te leren dat het buiten de deur die maatschappij is waar hun cultuur en religie ook in past maar wel ondergeschikt is.

Klopt kan die niks aan doen soms moeten andere landen dan maar het ongelijk dragen trouwens op stemrecht na zijn de meeste zaken vrijwel gelijk volgens mij.

Je staat hier het dagelijkse leven als excuus aan te geven kan verkeren daar en hier.

Om op deze opmerking iets zinnigs te zeggen 'tegenwind dot de vlieger stijgen'.

Eigenland eerst zijn opmerkingen die ik graag aan presidenten over laat maar iets meer belang voor sommige 'zaken' kan geen kwaad.

Ps zie je voetbal en turken opmerking net heb het over alle buitenlanders die zich willen nationaliseren.
Er klopt gewoon iets niet aan paspoort pakken zoals het uitkomt.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Dubbele nationaliteit

#20 Bericht door Jim » donderdag 23 maart 2017, 12:13

wanadee schreef: Misschien zou er een bezinninggsmoment moeten komen als ze 18 zijn dat ze kiezen. Maar dan ook vertrekkennals ze voor een andere nationaliteit kiezen.
Waarom dat nou weer?
Ook zonder NL paspoort kan je verblijfsrecht hebben.

Dit geeft voor mij aan dat het je een stuk dieper zit dan alleen het paspoort.
En als heel europa de regels veranderd en geen tweede nationaliteit meer geeft gaan de regels misschien ook wel onder deze druk veranderen. Is toch van de zotte dat we dit maar voetstoots accepteren.
Als gras rood was dan zou het niet groen zijn.
De situatie die je schetst is niet de realiteit waarin we leven.
En de meeste van die mensen zijn hier als gastarbeider gekomen, met geld dat ze hier verdienen kopen ze daar bezittingen. En wat de lange als zei, daar zijn oplossingen voor te vinden. Verkoop de boel maar en investeer in europa.


Als jij dat wilt doen dan moet je dat zelf weten.
Ik ben geboren in een vrij land waarin ik zelf over mijn eigen zaken kan beslissen.
En het is niet onze taak om de bezittingen vanndeze mensen veilig te stellen maar om een leefbaar nederland te houden waar iedereen zijn steentje bijdraagt. En waar geen grote groepen potentiele vijanden wonen als een buitenlandse mogendheid problemen gaat zoeken.
Het is niet onze taak om irrationele angsten bij een handvol mensen weg te nemen dmv schijnoplossingen.
wpdelange schreef:Natuurlijk beslissen ouders over je nationaliteit in een situatie als deze het enige wat je kan is herrie maken en schijten.
Als je je anders wil veel later nadat je jaren en jaren in Nederland ben opgegroeid mag dat zonder meer die 'oude' nationaliteit weer aannemen als je de Nederlandse wil opgeven.
Dat gaat niet zo makkelijk als je het doet voorkomen.
wpdelange schreef:Schermen met de moeizame integratie van sommige bevolkingsgroepen is kul de Nederlandse staat bied verplicht een basiscurcus aan bij nieuwkommers ouders behoren hun kinderen aan te leren dat het buiten de deur die maatschappij is waar hun cultuur en religie ook in past maar wel ondergeschikt is.
Dit heeft niets met een dubbele nationaliteit te maken.
Een kind geboren en levend in Nederland hoeft niet in te burgeren.
trouwens op stemrecht na zijn de meeste zaken vrijwel gelijk volgens mij.
In Nederland zelf maakt het wel of niet hebben van een NL paspoort idd weinig uit.
Het is alleen makkelijk voor het reizen naar het buitenland.
Het verbieden ervan is dus alleen symbool politiek.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Dubbele nationaliteit

#21 Bericht door wanadee » donderdag 23 maart 2017, 12:33

Jim schreef:
In Nederland zelf maakt het wel of niet hebben van een NL paspoort idd weinig uit.
Het is alleen makkelijk voor het reizen naar het buitenland.
Het verbieden ervan is dus alleen symbool politiek.
Een nederlands paspoort betekent nederlander zijn. Dus ook alle rechten en plichten. Bv kiezen of gekozen worden als bewindspersoon. Lijkt mij geennsymboolpolitiek.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Dubbele nationaliteit

#22 Bericht door wpdl » donderdag 23 maart 2017, 12:35

Ik denk dat ik mijn visie wel duidelijk gemaakt heb Jim.
Ga er voor de rest dus geen wellus nietus van maken.

Een puntje nog het 'paspoort' of beter gezegd de Nederlandse nationaliteit hebben maakt wel degelijk veel uit het toetje op de taart het stemrecht waar je zeker op de lange termijn de maatschappij mee kan vormen.
Symbool politiek is het dus zeker niet.
En als jij ook stelt dat het in het dagelijkse leven in Nederland weinig uitmaakt [werk sociale zorg huisvesting subsidie enzovoort] kan je dus de vraag stellen is dat nu wel nodig.

Zie dat er een ander lid het zelfde idee heeft en deze ronde niet geheel onterecht.
Zet er een _________________________________________________ onder tot andere inzichten.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Dubbele nationaliteit

#23 Bericht door Jim » donderdag 23 maart 2017, 12:45

wpdelange schreef:Ik denk dat ik mijn visie wel duidelijk gemaakt heb Jim.
Ga er voor de rest dus geen wellus nietus van maken.
wpdelange schreef:De thailanders in Nederland hebben vaak het recht om twee nationaliteiten te houden.

Hoe zien de forumleden dit. ??
Je vraagt naar meningen, maar blijkbaar was deze draad alleen bedoeld om je "visie" te ventileren :|
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Dubbele nationaliteit

#24 Bericht door Jim » donderdag 23 maart 2017, 12:48

wanadee schreef:
Jim schreef:
In Nederland zelf maakt het wel of niet hebben van een NL paspoort idd weinig uit.
Het is alleen makkelijk voor het reizen naar het buitenland.
Het verbieden ervan is dus alleen symbool politiek.
Een nederlands paspoort betekent nederlander zijn. Dus ook alle rechten en plichten. Bv kiezen of gekozen worden als bewindspersoon. Lijkt mij geennsymboolpolitiek.
Noem nog 's 1 recht of plicht?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Dubbele nationaliteit

#25 Bericht door wanadee » donderdag 23 maart 2017, 12:55

Als je met vakantie gaat naar turkije mag je weer terug komen om je uitkering op te strijken :crazy:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Dubbele nationaliteit

#26 Bericht door wpdl » donderdag 23 maart 2017, 13:05

Een ander zijn mening zou leuk om dit onderwerp te vullen tussen een langdradig jou en mij mening kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Jij en ik zullen denk ik best redelijk dicht bij elkaar staan over de medelanders en de nieuwe Nederlanders maar stop iets eerder met sommige zaken als jij.
Symbool politiek noem jij het ik niet.
Zag heel vroeger die mattenklopper van moeder gelijk het symbool van van kooten en de bie echt wel als een zeer reële 'mededeling' pijn nee natuurlijk niet het was een symbolisch iets.
Het krijgen van de Nederlandse nationaliteit moet meer zijn als datgene wat het nu is.

wanadee :oops: zie eerdere opmerkingen van mij.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Dubbele nationaliteit

#27 Bericht door wanadee » donderdag 23 maart 2017, 13:52

Ieder vogeltje zongt zoals het gebekt is wp [|)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Dubbele nationaliteit

#28 Bericht door wpdl » vrijdag 24 maart 2017, 06:48

Kwam hem zomaar tegen in een ander 'geliefd' forum van mij Jim.
Lees het eens op je gemak door.

meervoudige nationaliteit


Eens even gezocht

artikel 19 van de Code de la Nationalité Marocaine

Moet het te vinden zijn ben de franse taal niet machtig dus dat mag een ander doen
ARTICLE 1915: CAS DE PERTE
Perd la nationalité marocaine :
1° - le Marocain majeur qui a acquis volontairement à l'étranger une
nationalité étrangère et est autorisé par décret à renoncer à la nationalité
marocaine;
2° - le Marocain, même mineur, qui ayant une nationalité étrangère
d'origine est autorisé par décret à renoncer à la nationalité marocaine;
3° - la femme marocaine qui épousant un étranger, acquiert, du fait
de son mariage, la nationalité du mari et a été autorisée par décret
préalablement à la conclusion du mariage, à renoncer à la nationalité
marocaine;
4° - le Marocain qui déclare répudier la nationalité marocaine dans
le cas visé à l'article 18 du présent code;
5° - le Marocain qui, remplissant une mission ou occupant un
emploi dans un service public d’un Etat étranger ou dans une armée
étrangère, le conserve plus de six mois après l’injonction qui lui aura été
faite par le gouvernement marocain de le résigner, lorsque ladite mission
ou emploi est contraire à l’intérêt national.
L’enfant issu d’un mariage mixte et considéré marocain du fait de sa
naissance d’une mère marocaine peut exprimer sa volonté de conserver
uniquement la nationalité de l’un de ses parents par déclaration
présentée au ministre de la justice entre sa dix-huitième et sa vingtième
année.
La mère marocaine d’un enfant issu d’un mariage mixte, considéré
marocain du fait de sa naissance d’une mère marocaine peut, avant la
majorité de l’enfant, exprimer, par déclaration présentée au ministre de
la justice, sa volonté pour que celui-ci conserve la nationalité de l’un de
ses parents.
Laatst gewijzigd door wpdl op vrijdag 24 maart 2017, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Dubbele nationaliteit

#29 Bericht door Jim » vrijdag 24 maart 2017, 07:17

Tja, gewoon een zuur verhaal van iemand die jaloers is op de voordeeltjes van iemand anders.
Zoals we hierboven zien, heeft de meervoudige nationaliteit vooral voordelen voor de houder ervan en in het geheel niet voor de rest van de bevolking.
Nee echt? :cheesy:
Hoe ontstond de dubbele nationaliteit?
Met de komt van honderdduizenden migranten uit Turkije en Marokko, die er op stonden dat hun onderdanen hun nationaliteit moesten behouden, ontstond het fenomeen van de dubbele nationaliteit.
Bulllshit met een hoofdletter B.

In 1963 is het juist meer beperkt.
http://www.coe.int/en/web/conventions/f ... treaty/043
(Thailand kent overigens geen dubbel staatsburgerschap).
Huh? Uit welke duim komt dit?

Nee, ik lees een hoop onzin en misinformatie en de reacties onder het artikel liegen er ook niet om.
wpdelange schreef: artikel 19 van de Code de la Nationalité Marocaine

Moet het te vinden zijn ben de franse taal niet machtig dus dat mag een ander doen
't Is wel handig als je je bewijs eerst leest voor je het gebruikt.
Het kan net zo goed een franse IKEA handleiding zijn die je quote :cheesy:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Dubbele nationaliteit

#30 Bericht door wpdl » vrijdag 24 maart 2017, 07:24

Heb nog even een stukje kopie geplaast Jim in het Frans uit die Code de la Nationalité Marocaine.
Voor de rest beginnen je reacties op kroegpraat te lijken [zuur' bulshit 'niet echt 'uit welke duim]

Je begint langzaam je zwarte piet houding te geven. :mrgreen:
Vertaling via google gaat stevig die richting uit mocht ik er bij een correcte vertaling naast zitten zal ik dat echt niet gaan ontkennen zoals jij niet alleen met dit onderwerp doet.

http://www.refworld.org/pdfid/501fc9822.pdf

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”