Dubbele nationaliteit

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Dubbele nationaliteit

#31 Bericht door Jim » vrijdag 24 maart 2017, 07:41

Het blijft Frans.
Je geeft toe dat je het niet spreekt en ik spreek het ook niet.
Een beetje nutteloos om het dan als argument te gebruiken, vind je niet?
wpdelange schreef: Voor de rest beginnen je reacties op kroegpraat te lijken [zuur' bulshit 'niet echt 'uit welke duim]
Er staan gewoon klinkklare leugens in die weblog.
Dat zie je toch ook wel?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Dubbele nationaliteit

#32 Bericht door wpdl » vrijdag 24 maart 2017, 07:55

Ik heb het hier geplaatst uit het PDF zodat diegene die het wel goed spreken en lezen daar iets mee kunnen.
Google vertaling gaat die kant uit maar zoals altijd is de grammatica gebrekkig.
Geef een ieder een kans op zijn gelijk JIJ begint de 'het laatste woord houding' al even te geven.
Je had het nog wel zo gezegt dat je een ieder in zijn waarde altijd laat. :Whistle:
Nou schrijf even iets als laatste reactie en nogmaals voor mij een _________________________ eronder voorlopig.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Dubbele nationaliteit

#33 Bericht door Jim » vrijdag 24 maart 2017, 08:17

Je spreekt mij met naam aan en vindt het dan raar dat ik reageer?
wpdelange schreef:Kwam hem zomaar tegen in een ander 'geliefd' forum van mij Jim.
Lees het eens op je gemak door.
Je had het nog wel zo gezegt dat je een ieder in zijn waarde altijd laat. :Whistle:
Mijn reactie was op de weblog.
Ik heb niet eens de schrijver van het stuk aangevallen of beledigd.
Als je mijn kritiek daarop persoonlijk aantrekt dan is dat toch echt jouw probleem.
Geef een ieder een kans op zijn gelijk JIJ begint de 'het laatste woord houding' al even te geven.
Ik reageer, zoals altijd, op zaken waarvan ik vind dat ze niet kloppen.
Zolang onwaarheden herhaald blijven, blijf ik reageren.. als het onderwerp me interesseert, dan.

Of totdat iemand me kan overtuigen van m'n ongelijk.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Dubbele nationaliteit

#34 Bericht door wanadee » vrijdag 24 maart 2017, 09:04

Duidelijk verhaal :thumbsup: Uiteraard alleen voor mensen die zelf na kunnen denken en niet vast zitten aan partijboekjes

http://www.visionair.nl/politiek-en-maa ... et-worden/

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Dubbele nationaliteit

#35 Bericht door wanadee » vrijdag 24 maart 2017, 11:17

ARTIKEL 1915: Geval van verlies
Het verlies van de Marokkaanse nationaliteit:
1 ° - een volwassen Marokkaan die vrijwillig in het buitenland een buitenlandse nationaliteit heeft verworven en is het toegestaan om op grond van een decreet af te zien van het Marokkaanse burgerschap;
2 ° - de Marokkaan, zelfs minderjarig, dat een buitenlandse nationaliteit van herkomst heeft, is toegestaan op grond van decreet af te zien van een Marokkaanse burgerschap;
(3) - de Marokkaanse vrouw gehuwd met een buitenlander, verkrijgt, als gevolg van haar huwelijk, de nationaliteit van de man en het is goedgekeurd om, voorafgaand aan de sluiting van het huwelijk, af te zien van de Marokkaanse nationaliteit;
(4) - de Marokkaan die declareert de Marokkaanse nationaliteit te verloochenen, in de gevallen bedoeld in artikel 18 van deze code;
5 ° - de Marokkaan, die in een missie ondergaat of tewerkgesteld is in een overheidsdienst van een andere staat of in een buitenlands leger, tot na zes maanden nadat het bevel zal zijn gedaan door de Marokkaanse regering en wordt teruggeroepen, als die missie of de baan het nationaal belang schaadt.
Het kind uit een gemengd huwelijk wordt beschouwd als dat Marokkaanse, vanwege zijn geboorte door een Marokkaanse moeder en kan haar wil om te houden van alleen de nationaliteit van een van zijn ouders door verklaring aan de Minister van Justitie tussen de achttiende en het twintigste jaar.
De Marokkaanse moeder van een kind uit een gemengd huwelijk, wordt beschouwd als Marokkaanse door haar geboorte door een Marokkaanse moeder, voor de volwassenheid van het kind, uitsluitend door een verklaring van de Minister van

Juridische taal is erg moeilijk en de uitgang van het werkwoord geeft soms een andere betekenis, maar dit is wat ik ervan kan bakken. Kortweg, meestal kan alleen via een decreet van de Minister de Marokkaanse Nationaliteit worden beëindigd. Ik weet dat men daar soms grof geld voor moet betalen!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Dubbele nationaliteit

#36 Bericht door wanadee » vrijdag 24 maart 2017, 11:18

wanadee schreef:ARTIKEL 1915: Geval van verlies
Het verlies van de Marokkaanse nationaliteit:
1 ° - een volwassen Marokkaan die vrijwillig in het buitenland een buitenlandse nationaliteit heeft verworven en is het toegestaan om op grond van een decreet af te zien van het Marokkaanse burgerschap;
2 ° - de Marokkaan, zelfs minderjarig, dat een buitenlandse nationaliteit van herkomst heeft, is toegestaan op grond van decreet af te zien van een Marokkaanse burgerschap;
(3) - de Marokkaanse vrouw gehuwd met een buitenlander, verkrijgt, als gevolg van haar huwelijk, de nationaliteit van de man en het is goedgekeurd om, voorafgaand aan de sluiting van het huwelijk, af te zien van de Marokkaanse nationaliteit;
(4) - de Marokkaan die declareert de Marokkaanse nationaliteit te verloochenen, in de gevallen bedoeld in artikel 18 van deze code;
5 ° - de Marokkaan, die in een missie ondergaat of tewerkgesteld is in een overheidsdienst van een andere staat of in een buitenlands leger, tot na zes maanden nadat het bevel zal zijn gedaan door de Marokkaanse regering en wordt teruggeroepen, als die missie of de baan het nationaal belang schaadt.
Het kind uit een gemengd huwelijk wordt beschouwd als dat Marokkaanse, vanwege zijn geboorte door een Marokkaanse moeder en kan haar wil om te houden van alleen de nationaliteit van een van zijn ouders door verklaring aan de Minister van Justitie tussen de achttiende en het twintigste jaar.
De Marokkaanse moeder van een kind uit een gemengd huwelijk, wordt beschouwd als Marokkaanse door haar geboorte door een Marokkaanse moeder, voor de volwassenheid van het kind, uitsluitend door een verklaring van de Minister van

Juridische taal is erg moeilijk en de uitgang van het werkwoord geeft soms een andere betekenis, maar dit is wat ik ervan kan bakken. Kortweg, meestal kan alleen via een decreet van de Minister de Marokkaanse Nationaliteit worden beëindigd. Ik weet dat men daar soms grof geld voor moet betalen!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Dubbele nationaliteit

#37 Bericht door wanadee » vrijdag 24 maart 2017, 11:20

Dit heb ik niet zelf vertaald maar een vriend van me. Ik zie toch mogelijkheden om er van af te komen. Maar nogmaals, nederland moet haar eigen plan trekken.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Dubbele nationaliteit

#38 Bericht door Joep » vrijdag 24 maart 2017, 11:39

Een Thai mag ook zijn/haar nationaliteit opgeven, maar heeft vaak moverende reden om dat niet te doen. Dit zal ongetwijfeld voor vele nationaliteiten gelden.
Voor iedereen of niemand, zonder onderscheid des persoons of afkomst.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Dubbele nationaliteit

#39 Bericht door Jim » vrijdag 24 maart 2017, 11:45

wanadee schreef:Kortweg, meestal kan alleen via een decreet van de Minister de Marokkaanse Nationaliteit worden beëindigd. Ik weet dat men daar soms grof geld voor moet betalen!
Heb je daar een bron voor, want het enige dat ik er over kan vinden is dat de koning de enige is die dat decreet kan uitvaardigen en dat het nog nooit is gebeurd.
Ik vind online wel een aantal pogingen van Marokkanen om hun nationaliteit op te geven, maar er staat nooit bij of het gelukt is (en hoeveel het heeft gekost).

Even een schandelijke crosspost maar hier is ook snel overheen gelezen in het andere draadje
wpdelange schreef:@ Jim hoe bedoel je.
Dubbele nationaliteit in Marokko

Als emigratieland is Marokko gul met het toekennen van de nationaliteit aan afstammelingen van uitgeweken onderdanen. Deze gaat niet verloren als de betrokkene een andere nationaliteit verwerft, maar de Code de la Nationalité Marocaine laat in dat geval toe om afstand te doen en legt het zelfs op als een Marokkaan in een derde land een publieke functie opneemt. In de praktijk blijven deze bepalingen eerder dode letter.
Afstand doen wordt ontmoedigd door de wetgeving, die onder meer uitsluit dat niet-Marokkanen onroerend goed zouden erven van Marokkanen.

Ondanks het bezit van de dubbele nationaliteit kan het afleveren van paspoorten en visa problemen opleveren doordat bijkomende voorwaarden worden gesteld, zoals het voldoen aan de Marokkaanse namenlijst.
Bron : https://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbele_nationaliteit

Denk dat een beperkt aantal mensen van marokkaanse oorsprong dat zo geregeld kunnen hebben :Whistle:
Ik lees daarin dat het in de praktijk gewoon onmogelijk is.
Een "dode letter" is een bepaling die niet wordt nageleefd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Dubbele nationaliteit

#40 Bericht door wpdl » vrijdag 24 maart 2017, 11:54

:thumbsup: voor de vertaling.

Mogelijkheden zijn dus duidelijk aanwezig niet altijd even makkelijk vandaar dat niet alleen de Marrokkaanse gemeenschap het maar laat voor wat het is maar vele andere nationaliteiten ook.
Enige druk vanuit 'Den Haag' om nieuw geboren de Nederlandse en alleen de Nederlandse Nationaliteit te geven is dus mogelijk, ambtenaren mogen het ook doen hun tweede [lees Marrokkaanse nationaliteit opgeven] politiek och je kan moet voorbeeld geven jaartje of tien en het is de normaalste zaak van de wereld.
Laat ik nu pas gelezen hebben dat Buma het wel ziet zitten en 'onze' mark het achterste van zijn tong niet laat zien maar och wie het nieuws volgt weet genoeg.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Dubbele nationaliteit

#41 Bericht door wpdl » vrijdag 24 maart 2017, 13:03

Een Thai mag ook zijn/haar nationaliteit opgeven, maar heeft vaak moverende reden om dat niet te doen. Dit zal ongetwijfeld voor vele nationaliteiten gelden.
Voor iedereen of niemand, zonder onderscheid des persoons of afkomst.
Joep op ambtenaren na met dubbele nationaliteit zie ik als 'nieuwe' start voor de mensen die al hier zijn er niet echt het nut van in reden anders sta je de wereld wel heel erg op zijn kop te gooien.
Het verstrekken van Nederlandse nationaliteit bij geboorte en daarna de van oorsprong nationaliteit nog even melden bij hun Ambassade zou verleden tijd moeten zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”