Trump for president

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Trump for president

#1 Bericht door wanadee » woensdag 09 november 2016, 09:30

Ongelooflijk maar hij wordt het toch echt. De koers van de dollar zakt, de wisselkoers baht euro wordt gunstiger.
We gaan onzekere tijden tegemoet met amerika.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Trump for president

#2 Bericht door serpay » woensdag 09 november 2016, 18:14

afwachten dat is het enige wat we kunnen doen.
maar een ding staat als een paal boven water het VOLK heeft gestemd.
zo ook het referendum en de brexit.......
hopelijk wordt er in maart ook een schokbeweging in gang gezet.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Trump for president

#3 Bericht door Arietwee » donderdag 10 november 2016, 12:36

Moet je kijken wat er volgend jaar in europa gaat gebeuren.. "Willen we meer of minder zwarte piet." Maar goed, niet te volgen voor hoger opgeleide..

Thailand zal voor het blok gezet worden. Kiezen voor de US of voor china.
Hebben ze de amerikanen wel eens bedankt voor het eruit schoppen van de jappen? Wordt dat wel eens herdacht??

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Trump for president

#4 Bericht door brake034 » donderdag 10 november 2016, 13:00

Arie2, wat bedoel je met "Hebben ze de amerikanen wel eens bedankt voor het eruit schoppen van de jappen?" Wie zijn "ze"?
Marcel

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Trump for president

#5 Bericht door dutch » donderdag 10 november 2016, 15:19

Arietwee schreef:Moet je kijken wat er volgend jaar in europa gaat gebeuren.. "Willen we meer of minder zwarte piet." Maar goed, niet te volgen voor hoger opgeleide..

Thailand zal voor het blok gezet worden. Kiezen voor de US of voor china.
Hebben ze de amerikanen wel eens bedankt voor het eruit schoppen van de jappen? Wordt dat wel eens herdacht??
Thailand is nog nooit bezet geweest.Althans dat leren ze op school
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Trump for president

#6 Bericht door Ben » donderdag 10 november 2016, 17:03

dutch schreef:
Arietwee schreef:Moet je kijken wat er volgend jaar in europa gaat gebeuren.. "Willen we meer of minder zwarte piet." Maar goed, niet te volgen voor hoger opgeleide..

Thailand zal voor het blok gezet worden. Kiezen voor de US of voor china.
Hebben ze de amerikanen wel eens bedankt voor het eruit schoppen van de jappen? Wordt dat wel eens herdacht??
Thailand is nog nooit bezet geweest.Althans dat leren ze op school
Thailand was zijn tijd ver vooruit met het gedoogbeleid :giggle2: Het zijn geen helden hier!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Trump for president

#7 Bericht door Gardensafari » donderdag 10 november 2016, 18:45

Arietwee schreef:Moet je kijken wat er volgend jaar in europa gaat gebeuren.. "Willen we meer of minder zwarte piet." Maar goed, niet te volgen voor hoger opgeleide..

Thailand zal voor het blok gezet worden. Kiezen voor de US of voor china.
Hebben ze de amerikanen wel eens bedankt voor het eruit schoppen van de jappen? Wordt dat wel eens herdacht??
Die keus zal China wel voor ze maken...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Trump for president

#8 Bericht door Gardensafari » donderdag 10 november 2016, 23:02

Ben schreef:
dutch schreef:
Arietwee schreef:Moet je kijken wat er volgend jaar in europa gaat gebeuren.. "Willen we meer of minder zwarte piet." Maar goed, niet te volgen voor hoger opgeleide..

Thailand zal voor het blok gezet worden. Kiezen voor de US of voor china.
Hebben ze de amerikanen wel eens bedankt voor het eruit schoppen van de jappen? Wordt dat wel eens herdacht??
Thailand is nog nooit bezet geweest.Althans dat leren ze op school
Thailand was zijn tijd ver vooruit met het gedoogbeleid :giggle2: Het zijn geen helden hier!
Ach, de heldendood: het klinkt zo mooi, maar je bent er niet minder dood om.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Trump for president

#9 Bericht door jumbo » vrijdag 11 november 2016, 03:07

Arietwee schreef:Moet je kijken wat er volgend jaar in europa gaat gebeuren.. "Willen we meer of minder zwarte piet." Maar goed, niet te volgen voor hoger opgeleide..

Thailand zal voor het blok gezet worden. Kiezen voor de US of voor china.
Hebben ze de amerikanen wel eens bedankt voor het eruit schoppen van de jappen? Wordt dat wel eens herdacht??

Twee verschillende markten waaruit niet te kiezen valt, de een is de leverancier en de andere de klant

Er komt geen keuze, Trump komt waarschijnlijk geen van zijn beloftes over de economie na anders dan dat het afgezwakte versies
zullen zijn van wat er allemaal aan deals loopt. Vraag en aanbod is een motivatie die je niet over het hoofd kan zien....

Producten zelf maken, fabrieken heropenen, gaat allemaal centjes kosten die mede door de duurdere arbeid veel duurdere producten opleveren
waardoor de salarissen omhoog moeten voor de arbeiders, anders is er geen afzetmarkt.......en dan zit je in die fameuze cirkel.
Exporteren is uit den boze omdat de rest van de wereld wel zijn overeenkomsten volgt met de lage lonen landen en wel om die reden...

China richt zichzelf meer en meer op zijn eigen markt, sinds 2015 en als besloten door de commissie, dus export output daalt en economie krimpt
omdat de prijzen iets anders zijn... zal de meesten zijn ontgaan, maar alsnog...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Trump for president

#10 Bericht door Jim » vrijdag 11 november 2016, 12:20

Ik denk dat we ons meer zorgen moeten maken over de vice-president.
http://www.huffingtonpost.com/entry/don ... 80da63defd

Een homo hatende creationist die niet in klimaatverandering gelooft :thumbsup:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Trump for president

#11 Bericht door torkom » zaterdag 12 november 2016, 13:51

De afkeer van de gevestigde orde groeit en groeit...Tja en dan krijg je dit...

Dat belooft nog wat volgend jaar maart... :giggle:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Trump for president

#12 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 12 november 2016, 21:57

wanadee schreef:Ongelooflijk maar hij wordt het toch echt. De koers van de dollar zakt, de wisselkoers baht euro wordt gunstiger.
We gaan onzekere tijden tegemoet met amerika.
"De koers van de dollar zakt, de wisselkoers baht euro wordt gunstiger."

Daar begon dit topic mee. Toen ik dit las was m’n eerste gedachte: “Dan hebben de financiële markten zitten slapen de afgelopen weken en dagen.” En omdat dat niet gebruikelijk is ging deze stelling er bij mij dan ook niet in.

Groot was mijn verbazing toen ik op 9 november zag dat de aandelenkoersen in Azië bloedrood openden. Hetzelfde was het geval voor wat betreft de Europese aandelenmarkten. Maar zowel in Azië als in Europa was de negatieve stemming slechts van korte duur en verschenen al gauw blauwe cijfers op de borden. Op 10 en (iets minder) op 11 november werden zelfs behoorlijke winsten behaald, alhoewel de AEX in Amsterdam hier op 11 november bij achter bleef. Dat is overigens niet zo verwonderlijk daar Shell een zwaargewicht is in de AEX. En Shell is ‘in de olie’ en daar gaat het de laatste tijd niet zo goed mee (en toch hou ik m'n Shell-aandelen aan vanwege het gegarandeerde hoge dividend!).

De Euro moest t.o.v. de USD in de dagen na de verkiezing fors inleveren, nl. -1,45%. Bij de koers van de Euro t.o.v. de Baht bleef de schade beperkt tot -0,21%. Van een verbetering van de wisselkoers Euro-THB, waar dit bericht vanuit gaat, is dan ook geen sprake geweest, zoals ook wel te verwachten was. Hierbij komt, dat de Baht niet gekoppeld is aan de USD, zoals ook af te leiden valt uit de gegeven percentages.

Er zijn met het grootste gemak zeker 5 redenen aan te wijzen waarom de aandelenbeurzen blij zijn met Trump als president en de financiële markten minder voor zover dat betreft de Euro.

1. Trump heeft zelf al zo’n 18 jaar nauwelijks belasting betaald en wil daar ook de andere Amerikanen van mee laten profiteren door flink te snijden in de belasting
De aanstaande president wil in 10 jaar tijd ruim 7.000 miljard minder belasting heffen. Daardoor krijgen ook andere burgers meer te besteden, wat een positief effect zal hebben op de economische groei.

2. Trump wil het huidige ‘speelgoedleger’ van de VS versterken door $ 500 miljard extra uit te trekken voor defensie
Het Amerikaanse leger moet zo afschrikwekkend worden dat terroristen en consorten een oorlog met de VS wel uit hun hoofd laten. Om dat te bereiken wil Trump flink extra investeren in defensie. Ook dit kan een grote stimulans zijn voor de Amerikaanse economie.

Ook Europa zal meer in de buidel moeten tasten om de NAVO in de benen te houden. En daarin heeft hij wel een punt moet ik toegeven.

3. Hij wil 500 miljard in de infrastructuur pompen
“We hebben bruggen die op instorten staan”, aldus Trump. Hij wil dan ook fors investeren in de infrastructuur. Dit zal leiden tot extra omzet van Amerikaanse bedrijven, maar ook het buitenland hoopt hier natuurlijk een graantje van mee te pikken.

4. Weg met al die flauwekul aan milieuregeltjes
Als je Trump mag geloven is het broeikaseffect een Chinees complot. Hij heeft dan ook aangekondigd allerlei milieumaatregelen terug te zullen draaien. Dat dit op de lange termijn zal leiden tot een ecologische ramp laat ik even in het midden. Op de korte termijn zouden veel bedrijven echter meer winst kunnen maken en dat is goed voor de aandelenbeurzen. Ook in Europa en Azië.

5. Trump wil naar een protectionistische handelspolitiek voor de VS door het inperken van de internationale handel
Trump wil de internationale handel beperken, zoals de import van goedkope producten als staal, elektronica, etc. uit China. Maar de VS heeft met een groot aantal landen handelsverdragen gesloten, waar zij niet zo gemakkelijk vanaf komt. En dat beseffen de markten maar al te goed en zijn daar dan ook niet al te beducht voor.

Daarnaast verwacht ik dat hij de handelsbeperkingen met Rusland i.v.m. de aneksatie van de Krim en de steun van Rusland aan de rebellen in Oost-Oekraïne zal willen afschaffen of in ieder geval verlichten. Z'n vriend Poetin rekent daar min of meer op. Ook dit kan de Amerikaanse handel en dus haar economie ten goede komen.

LET WEL. Hoewel ik daar wel een mening over heb, geef ik geen politiek oordeel over de wisseling van de wacht in de VS. Ondanks enkele reacties in die richting in dit topic lijkt het me beter om dat geheel buiten de discussie te houden, want daarin zullen we het nooit met elkaar eens worden. Daar leent een forum zich niet voor.

Afbeelding

Daggrafieken Euro-THB 9 – 11 november 2016

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Op 9 november vlak naar beneden maar op 10 en 11 november een vrij hectisch verloop!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Trump for president

#13 Bericht door torkom » zondag 13 november 2016, 08:33

Mooi allemaal..! maar ik vraag me dan wel af hoe hij dat allemaal wil gaan betalen, minder inkomsten uit belastingen en meer uitgaven aan o.a infrastructuur en leger...terwijl de Amerikaanse staatsschuld onder Obama al tot ongekende hoogte gestegen is...maar daar heb jij als financieel expert vast ook wel een antwoord op.. :ugeek:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Trump for president

#14 Bericht door Arietwee » zondag 13 november 2016, 09:02

Al die miljarden aan defensie materieel en manschappen die de US over de hele wereld heb zitten (en dat is heel heel heel veel) wordt niet meer gratis, maar daar zal voor betaald moeten worden. Het feest is over.

Thailand bv die doodleuk voor helikopters in China gaat winkelen zal keuzes moeten maken. Ga je in China kopen of in Amerika. En voor wat, hoort wat natuurlijk. Vriendschap. Bescherming.

Trump is geen ambtenaar maar ondernemer. Geld haal je niet uit een schatkist zonder bodem maar moet je verdienen. Laat voor alles betalen. En gelijk heb hij.

Daarom ben ik benieuwt hoeveel invloed China nou werkelijk heeft in thailand. Tijd zal het leren.

:neus:

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Trump for president

#15 Bericht door Arietwee » zondag 13 november 2016, 16:41

Beste verklaring die ik hoorde:

Elite nam wat Trump zei letterlijk maar niet serieus

Kiezers namen hem serieus, maar niet letterlijk.

:clap:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”