Schietpartij Munchen

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Schietpartij Munchen

#31 Bericht door wanadee » vrijdag 29 juli 2016, 07:52

Die vergelijking gaat niet op, ik zal een voorbeeld geven.
In de Islam worden vrouwen achter gesteld, dat is niet een enkeling, dat is staatsbeleid. Kijk maar wat er gebeurd in Egypte, SA en tal van andere moslimlanden. Vrouwen mogen geen rijbewijs hebben, mogen niet alleen op pad mogen mannen geen hand geven enz. In sommige stromingen mogen vrouwen geen onderwijs hebben en dan praten we niet over een paar honderd vrouwen, een kleine sekte of zo, maar miljoenen vrouwen. Ze mogen gestenigd worden aks ze seks hebben voor het huwlijk of overspel plegen. Ze kunnen niet scheiden inngenoemde landen, terwijl,de man alleen maar "drie" keer hoeft te zeggen dat hij van haar af wil en klaar. In sommige landen zijn ze iets makkelijker maar tientallen , zo niet honderden miljoenen vallen onder dit regime.

Miljoenen mensen gaan woedend de straat op om een paar cartoons van een striptekenaar. En de geestelijk leiders, vaak ook staatshoofden daar staan er achter en spreken een fatwa uit over die tekenaar of schrijver.

De Islam is een gewelddadige godsdienst met weinig of geen tolerantie voor andersdenkenden. Ze zijn nog in de middeleeuwen blijven hangen met hun barbaarse uitspattingen en gedachtengoed. En uiteraard zijn er ook gematigde en tolerante moslims maar dat is dan "ondanks" en niet "dankzij" hun geloof.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Schietpartij Munchen

#32 Bericht door dutch » vrijdag 29 juli 2016, 08:50

wanadee schreef:Die vergelijking gaat niet op, ik zal een voorbeeld geven.
In de Islam worden vrouwen achter gesteld, dat is niet een enkeling, dat is staatsbeleid. Kijk maar wat er gebeurd in Egypte, SA en tal van andere moslimlanden. Vrouwen mogen geen rijbewijs hebben, mogen niet alleen op pad mogen mannen geen hand geven enz. In sommige stromingen mogen vrouwen geen onderwijs hebben en dan praten we niet over een paar honderd vrouwen, een kleine sekte of zo, maar miljoenen vrouwen. Ze mogen gestenigd worden aks ze seks hebben voor het huwlijk of overspel plegen. Ze kunnen niet scheiden inngenoemde landen, terwijl,de man alleen maar "drie" keer hoeft te zeggen dat hij van haar af wil en klaar. In sommige landen zijn ze iets makkelijker maar tientallen , zo niet honderden miljoenen vallen onder dit regime.

Miljoenen mensen gaan woedend de straat op om een paar cartoons van een striptekenaar. En de geestelijk leiders, vaak ook staatshoofden daar staan er achter en spreken een fatwa uit over die tekenaar of schrijver.

De Islam is een gewelddadige godsdienst met weinig of geen tolerantie voor andersdenkenden. Ze zijn nog in de middeleeuwen blijven hangen met hun barbaarse uitspattingen en gedachtengoed. En uiteraard zijn er ook gematigde en tolerante moslims maar dat is dan "ondanks" en niet "dankzij" hun geloof.
Ondanks het sluiten van mijn topic over de Islam,vind ik dat ik toch het recht heb op enige aanvulling/wijziging.
De Islam is GEEN religie,maar een Ideologie.
Deze Ideologie past niet/hoort niet thuis in de verschillende vormen van westerse democratie en ik heb verschillende keren in het verleden gewaars chuwd voor de tegenstelingen die ontstaan bij het goedpraten van vele zaken.Ik begrijpe het wel,maar ik had wel verwacht dat de laatste 4-5 jaren toch iets meer hadden bijgebracht omtrent mijn toen geopperde stelling.
Veel plezier de komende jaren onder leiding van een groep Brusselaars die geen idee hebben van de werkelijke wereld. :cheesy: :cry:
Laatst gewijzigd door dutch op vrijdag 29 juli 2016, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Schietpartij Munchen

#33 Bericht door driver » vrijdag 29 juli 2016, 09:52

Anderen reageerden ook al en wat Joep als voorbeeld bracht vindt ik nvt als het gaat om datgene wat ik bedoelde. Dutch omschrijft het aardig helder denk ik.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Schietpartij Munchen

#34 Bericht door Joep » vrijdag 29 juli 2016, 09:57

Mijn insteek is dat je niet iedereen over één kam moet scheren.
De goede hoeven niet te leiden onder de slechte.

En ieder land heeft nou eenmaal zijn eigen cultuur, normen en waarden

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Schietpartij Munchen

#35 Bericht door torkom » vrijdag 29 juli 2016, 10:07

Joep schreef:
En ieder land heeft nou eenmaal zijn eigen cultuur, normen en waarden
Precies...en die culturen, normen en waarden moet je niet proberen te mengen...net als olie en water. Het wordt nooit een homogene vloeistof.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Schietpartij Munchen

#36 Bericht door Joep » vrijdag 29 juli 2016, 10:10

Dan kunnen velen beter thuis blijven en niet op vakantie gaan naar een ver land.
In NL mag je rustig grapjes maken over het koningshuis, er zijn landen waar je dan grote problemen krijgt.
Beter niet meer naar toe gaan dan :happyno: :happyno: :happyno:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Schietpartij Munchen

#37 Bericht door driver » vrijdag 29 juli 2016, 11:04

Joep schreef:Mijn insteek is dat je niet iedereen over één kam moet scheren.
De goede hoeven niet te leiden onder de slechte.

En ieder land heeft nou eenmaal zijn eigen cultuur, normen en waarden
En dat is dus o.a het probleem die IS hufters respecteren die andere culturen niet.Het moet zoals hun het zien en willen en dat willen ze het liefst overal opdringen.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Schietpartij Munchen

#38 Bericht door Joep » vrijdag 29 juli 2016, 11:08

Dan zijn we er toch, niet iedere moslim is een IS-er.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Schietpartij Munchen

#39 Bericht door wanadee » vrijdag 29 juli 2016, 11:26

Dan ben je nog net zo ver als bij je eerste opmerking. Al die dingen die ik omschreef komen niet van IS maar van de "gewone" machthebbers zoals bv die in SA. IS is een gevolg van de gewelddadige elementen uit de islam.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Schietpartij Munchen

#40 Bericht door Joep » vrijdag 29 juli 2016, 11:30

Dat is jou mening. En mijn mening is duidelijk anders, gelukkig leven we in een vrij land waar een ieder een eigen mening mag hebben en zich niet hoeft te onderwerpen aan de schreeuwers.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Schietpartij Munchen

#41 Bericht door torkom » vrijdag 29 juli 2016, 11:36

Joep schreef: En mijn mening is duidelijk anders, gelukkig leven we in een vrij land waar een ieder een eigen mening mag hebben en zich niet hoeft te onderwerpen aan de schreeuwers.
Nog wel, maar hoe lang nog ? dat is de grote vraag.... Wij zullen het hopelijk niet meer meemaken maar ik hou m'n hart vast voor onze kinderen.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Schietpartij Munchen

#42 Bericht door wanadee » vrijdag 29 juli 2016, 12:07

Joep schreef:Dat is jou mening, dat heb je op een ander forum ook al verkondigd.
En mijn mening is duidelijk anders, gelukkig leven we in een vrij land waar een ieder een eigen mening mag hebben en zich niet hoeft te onderwerpen aan de schreeuwers.
Als je mij een schreeuwer vindt omdat ik voor gelijke rechten ben voor man/vrouw/homo's
Omdat ik het achterlijk vind dat een vrouw gestenigd kan worden omdat ze sex heeft voor het huwlijk
Omdat ik vind dat vrouwen ook recht op onderwijs een rijbewijs enz hebben, dan......ben ik inderdaad een schreeuwer.

Waar was dat nu ook al weer laatst dat een nederlands meisje aangifte deed van verkrachting en de cel in verdween? Dat kwam echt niet door ISIS.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Schietpartij Munchen

#43 Bericht door Joep » vrijdag 29 juli 2016, 12:13

Als jij je aangesproken vindt prima, maar ik heb jou naam niet genoemd

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Schietpartij Munchen

#44 Bericht door Jim » vrijdag 29 juli 2016, 13:24

wanadee schreef: Als je mij een schreeuwer vindt omdat ik voor gelijke rechten ben voor man/vrouw/homo's
Omdat ik het achterlijk vind dat een vrouw gestenigd kan worden omdat ze sex heeft voor het huwlijk
Omdat ik vind dat vrouwen ook recht op onderwijs een rijbewijs enz hebben, dan......ben ik inderdaad een schreeuwer.
denk je niet dat 99% van de vluchtelingen daar juist voor vlucht?

moslims hebben meer last van moslimterrorisme dan wij.

nog eentje om je misschien van het wij-zij denken af te helpen..
http://www.independent.co.uk/news/peopl ... 60146.html
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Schietpartij Munchen

#45 Bericht door driver » vrijdag 29 juli 2016, 14:45

Joep schreef:Dan zijn we er toch, niet iedere moslim is een IS-er.
Dat heb ik ook niet gezegd vlgs mij.IS is nu mijn voorbeeld omdat deze groepering de laatste tijd alle aandacht krijgt met hun terrorisme tactiek die veelal onschuldige burgers het leven kost.Dat gebeurt uiteraard ook bij en door andere groeperingen of landen of weet ik veel hoe we het moeten noemen maar de IS gedachten moeten eruit geslagen worden vindt ik ongeacht hoe.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”