800.000 bath visum eis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

800.000 bath visum eis

#1 Bericht door Harm » vrijdag 15 juli 2016, 07:49

Om een jaar visum te krijgen of te behouden is 1 van de eisen 800.000 bath voor tenminste 3 maanden op een Thaise bank.
Mijn vraag en wellicht kan iemand die beantwoorden is. Moet dit echt 800.000 bath zijn of mag dit bv ook 21.000 euro op een euro rekening zijn bij een Thaise bank.
Als ik ooit weg wil uit dit land dan is 800.000 bath opnemen of overschrijven naar een ander land een probleem.
Overschrijven naar een ander land wordt sowieso heel moeilijk over gedaan, zo niet onmogelijk gemaakt
Opnemen en verzilveren op bv Suvarnabhumi geeft wel heel veel koers verlies, als men al zoveel euro's heeft/wil terug geven.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 800.000 bath visum eis

#2 Bericht door Ben » vrijdag 15 juli 2016, 08:15

Harm schreef:Om een jaar visum te krijgen of te behouden is 1 van de eisen 800.000 bath voor tenminste 3 maanden op een Thaise bank.
Mijn vraag en wellicht kan iemand die beantwoorden is. Moet dit echt 800.000 bath zijn of mag dit bv ook 21.000 euro op een euro rekening zijn bij een Thaise bank.
Als ik ooit weg wil uit dit land dan is 800.000 bath opnemen of overschrijven naar een ander land een probleem.
Overschrijven naar een ander land wordt sowieso heel moeilijk over gedaan, zo niet onmogelijk gemaakt
Opnemen en verzilveren op bv Suvarnabhumi geeft wel heel veel koers verlies, als men al zoveel euro's heeft/wil terug geven.

Ja dat mag !

Uitvoeren cash max 50.000 bath.
Maar transfer per bank van eigen Euro rekening naar eigen euro rekening in bv Ned
is beter en met grotere bedragen .

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 800.000 bath visum eis

#3 Bericht door Hua Thale » vrijdag 15 juli 2016, 08:36

Overschrijven naar een ander land wordt sowieso heel moeilijk over gedaan, zo niet onmogelijk gemaakt
Heb er geen ervaring mee Harm/Ben met geld terug storten richting thuisland of Euroland.
Is dat jou/jullie antwoord uit persoonlijke ervaring of algemene visie.?
Euro rekening openen gaat dat normaal gesproken bij een Thaise bank met retirement visa of is dat alleen mogelijk met werk visum ?
Ook als je helemaal geen ideeen heb zoals hier de laatste tijd geventileerd worden kan het voordelen hebben.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: 800.000 bath visum eis

#4 Bericht door Harm » vrijdag 15 juli 2016, 08:58

Tijdje terug had ik in NL geld nodig en stond er te weinig op mijn rekening aldaar. Ik dacht in Thailand staat genoeg ik boek even wat over. Nou dat ging dus eigenlijk niet. Daar werd me toch een partij moeilijk over gedaan bij de Kasikorn bank ( weet niet of dat bij andere banken ook zo is maar daar heb ik geen rekening) Heb uiteindelijk gewoon cash opgenomen en in enveloppe aangetekend naar NL verstuurd want Kasikorn gaf geen medewerking. Dat schijnt niet het geval te zijn met een euro rekening. Maar voor ik die ga openen wil ik dit wel zwart op wit hebben van ze.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 800.000 bath visum eis

#5 Bericht door Hua Thale » vrijdag 15 juli 2016, 09:13

Denk dat het overboeken naar het buitenland met Euro of Baht van weinig invloed is behalve koerstwisselingen/toeslagen die dan vaak minder gunstig voor je zijn indien je uiteraard over valuta omzetten praat.
Daar kan natuurlijk in andere situaties Euro/Baht rekening wel voordeel in zitten.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 800.000 bath visum eis

#6 Bericht door prajak » vrijdag 15 juli 2016, 09:41

Mijn ervaring van een aantal jaren terug is dat ik van mijn THB rekening bij Kasikorn Nongkhai gewoon THB kon omzetten in E en dat overboeken naar mijn ING in NL. Er werd wel gezegd: Nongkhai kan dat, maar niet iedere Kasikorn. Nongkhai is grensplaats, werd verteld, en dat wist ik al :giggle2: Men vertelde lachend dat (lekker...!) Udon Thani dat niet kon.... :giggle: .

Hoe dat nu is, geen idee. Wat Ben zegt dat andere valuta ook mag maar mits ... waard klopt met de mededelingen van de Immi hier.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 800.000 bath visum eis

#7 Bericht door stevenl » vrijdag 15 juli 2016, 10:07

Kan. Bedrag op Eurorekening op Thaise bank wordt dan tegen de koers van de dag omgerekend door immigratie.

Het is overigens geen visum maar een verblijfsverlenging, extension of stay.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 800.000 bath visum eis

#8 Bericht door Ben » vrijdag 15 juli 2016, 11:38

Het Overboeken van een Euro rekening gaat als volgt

Het over te boeken bedrag in Euro wordt eerst tot Thaise bath omgerekend tegen de dagkoers
Dan wordt het in Thaibath overgemaakt, extra kosten zijn commissie in Lieu bv bij SCB 0.5 % over het bedrag
+ de bank tranferfee als je full payment doet ( Kosten Verzender )ook die worden in Thaibath berekend en later naar euro .
Je krijgt 3 prints .

Voor de Immigratie geldt tonen van het euro statement en het boekje. Met een update van de laatse dag ,Dus er moet een move zijn ook al is dat 1 euro bv maar dat is BKK.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 800.000 bath visum eis

#9 Bericht door prajak » vrijdag 15 juli 2016, 12:13

In Nongkhai geldt dat het bahtboekje niet alleen bijgewerkt moet zijn + de brief met saldo maar er moet ook een 'move' zijn op datum aanvraag, en die move kan nul zijn, als er maar een regel staat geprint op die dag. In Nongkhai moet de brief van de dag van aanvraag zijn, een dag oud mag weer niet. Het moet op EEN rekening staan, twee van vier ton mag ook niet, en een en/of ook niet. Wat wel mag is 1.900 baht betalen...... :giggle2:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”