Scherts & luim

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Scherts & luim

#1 Bericht door prajak » zondag 16 augustus 2015, 01:53

Kaartkwartet ‘Schoppen Vrouw’ ter ziele

Na 13 jaar gaat er een einde komen aan het Kaartkwartet ‘Schoppen Vrouw’ te Khay-Kai in Thailand.

Wij, vier semi-oude mannen, hebben een keiharde afspraak: zodra een van ons geheel onthecht is van Nederland moet de kaartclub stoppen.

Angstvallig houden wij de mythe in leven dat er echt nog een stukje Nederland in ons bloed zit. Zo zetten wij een oranje pet op als ‘Oranje’ voetbalt. En ook als de Rode Duivels spelen want met de +6 op de neus zie je het verschil niet.

Voorts hebben wij in onze handpalm als een spiekbriefje kernkreten genoteerd als ‘Kopje koffie, glazenwasser?’ en ‘Gezellig hè, vakantieman!’ om de legende levend te houden dat we nog wat hebben met ons polderverleden.

Zo verhullen wij voor elkaar dat Nederland slijt uit onze gedachten en vrezen wij de dag dat...

En dan komt Arnold uit de kast.

Die goeie Arnold toch. Dat had niemand achter Arnold gezocht. Hij floept het er uit als hij de kaarten deelt: “Wat is ook weer een verdrijvingsvlak?”
Afbeelding

Ineens is het stil.

Iemand begint te snikken en tranen worden geplengd op blocnote en stift. Wij beseffen, Arnold heeft het Nirwana bereikt en zal ten hemel worden opgenomen.



(Eerder geplaatst in een Nederlandstalig blog)
Laatst gewijzigd door prajak op zondag 16 augustus 2015, 02:07, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#2 Bericht door prajak » zondag 16 augustus 2015, 01:54

Robofielen opgelet!

Robots hebben ook al huishoudelijke en zorgtaken gekregen maar de laatste ontwikkeling is een robot voor bedplezier!

Het bedrijf Blieb-Blieb in Sexbierum, Friesland, heeft de opdracht gekregen prototypes te ontwikkelen en men denkt over tig jaren de productie op volle toeren te hebben.

De drempel om erotische avonturen te beleven met een robot zal eens verdwijnen. Men doet ‘het’ steeds vaker met een scharrel van welke kunne dan ook en ook in Thailand komt de dik betaalde maitresse vaker in zicht. Een pakketje aandelen en hup de kooi in.

Het is ook veel aantrekkelijker dan de tot nu toe gebezigde sekspop. Je staat je het leplazerus te blazen en bent al uitgeteld voor je kunt beginnen! Nee, dan zo’n robot....

Ik krijg een rondleiding in Sexbierum. Directeur Jef de Naaijer leidt me rond tussen de proefmodellen met de naam Love-me-tender.

‘Wij gaan leveren met garantie. “I can get no satisfaction” is straks uit de tijd’ zegt De Naaijer.

Dan komen wij in de afdeling ‘top secret’. Daar wordt achter schermen en geblindeerd glas gewerkt aan model nummer 69.

Of ik een test wil doen? Nou kom maar op!

Men heeft een keurige slaapkamer gebouwd met king-size bed en Love-me-tender-69 helpt me bij het uitkleden. Tenslotte installeer ik me verwachtingsvol op het grote bed en wacht op actie.

Maar dan floept bij Love-me-tender ineens een rood lampje aan en de glimlach verdwijnt. Op de display komt een tekst.

‘IK HEB HOOFDPIJN’

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#3 Bericht door prajak » zaterdag 22 augustus 2015, 03:11

Verenigde Naties verbieden Bossche Bollen

De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft besloten Nederland te straffen voor haar lakse beleid iets te doen aan de discriminatie van de gekleurde medemens.

Zwarte Piet, natuurlijk, het gaat over Zwarte Piet!

De vertegenwoordigsters van de VN, de dames Blackstone en LeBrun, zijn tot hun groot ongenoegen door Mark Rutte in het torentje ontvangen aan een Shou Sugi Ban tafel die net zo zwart is als de huidskleur van deze dames. “Hoe haalt ie ’t in zijn hoofd”, zegt mevrouw Blackstone verontwaardigd en loopt rood aan.

De reden: Nederland schiet maar niet op aan de ‘dialoogtafel’ en nu wordt het tijd voor harde maatregelen.

“Zal ik de tent dan maar sluiten?” vraagt vertwijfeld Bèr van Oeteldonk, algemeen directeur van ‘Coöperatieve Vereniging Den Bosschen Bol, Moorkop en Negerzoen sinds 1712 u.a.’ te Luttelgeest (N.O.P.).

“Wij hebben de negerzoen al omgedoopt tot ‘zoen’ maar wat kan ik er aan doen dat chocola zwart is? Wat doe ik met de zuigzoen, de klapzoen en de tongzoen want die zijn ook zwart en potverdrie ik mag de flik al niet meer verkopen van de wouten. Daar gáát m’n omzet.

Weet je, laatst kwamen de buren, Fatima en Ayoub, klagen dat mijn chocola niet halal zou zijn! Nou vraag ik je toch!

En dat komen dan twee duurbetaalde dames uit New York vertellen die volgens mij nog nooit een orgasme hebben beleefd. Nou, ik krijg van chocola een orgasme, geloof me!”

Maar de dames Blackstone en LeBrun zijn onvermurwbaar.

“Echt, als dit niet stopt, gaan we verder. Jullie discrimineren als de hel. Die Gouden Koets van jullie staat vol negerslaven, dat KAN gewoon niet.”

Mevrouw LeBrun voegt toe: “Gelukkig luistert Mark Rutte nu eens wel en gaat die discriminerende koets na Prinsjesdag in onderhoud.

En verder, Zwartsluis, Zwartebroek, Zwarte Haan, Zwartemeer en Zwartewaal zijn ook scheldwoorden voor negers en Swartbroek, daar trappen we echt niet in.

Zwartgallig, dat woord mag je houden.”

“Tja,” zegt Bèr van Oeteldonk, “ik zal maar overgaan op oranje chocola. Kan ik altijd zeggen dat het stoplichtkleur is.....”

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Scherts & luim

#4 Bericht door Jeanette » zaterdag 22 augustus 2015, 10:05

Je kunt zo erelid worden ....
van Neerlandsch Genootschap
ter bevordering van het
Belegen Woord

uit het Belang van Limburg / Gazet van Antwerpen en andere Vlaamse dagbladen:

Nederlanders in de bres voor 'belegen' woorden
Omdat veel oude woorden liggen te verstoffen, zijn twee Nederlanders op het idee gekomen om op een website oubollige of "belegen" Nederlandse woorden te verzamelen. Vier maanden geleden richtten Victor Frederik en Judy Zweijtzer daarom Het Neerlandsch Genootschap ter bevordering van het Belegen Woord op.
Woorden
Op de website staan tot nu toe een vijfhonderdtal woorden, waaronder boekanier, kletsmajoor, stoethaspel, dientengevolge, edoch, wis en waarachtig, kouten (gezellig kletsen), ontrieven, verdonkeremanen, arglistig, echtelijke sponde, schriel, wuft. De initiatiefnemers verdelen de woorden naar eigen goeddunken op in "oud belegen" en "jong belegen".
Victor Frederik en Judy Zweijtzer verzamelen de belegen woorden, "vooralsnog niet om hen in het hedendaagse spraakgebruik her in te voeren, echter wel om de genoegdoening van het verloren gewaande wederom te beleven", zo luidt het op hun website.
Hobby
"Het is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby'', zegt Victor Frederik in een interview op de website van de Nederlandse Wereldomroep. ''We waren op vakantie en zaten een beetje te brainstormen over oubollige, rare woorden. We kwamen op het woord fnuikend, en vanuit dat woord zijn we verder gaan denken".
Ook andere Nederlandstaligen vinden het blijkbaar leuk om na te denken over in onbruik geraakte woorden, want de website kreeg al heel wat reacties, ook van buiten Nederland. "Het Genootschap is in zijn sas met de overstelpende hoeveelheid toevoegingen die ons bereikt", staat te lezen op de website.
Voor hen die al zo lang 'in den vreemde' wonen, zo praten wij in Nederland meestal niet meer.

[8) :giggle3: [8)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Scherts & luim

#5 Bericht door Ben » zaterdag 22 augustus 2015, 10:27

Jeanette schreef:
Voor hen die al zo lang 'in den vreemde' wonen, zo praten wij in Nederland meestal niet meer.
Best wel jammer ,vondt het wel wat hebben .
De Nederlandse taal is het laatste decenia aardig verloederd er komen wel enige leuke woorden bij .
Maar over het algemeen verbasterd het in sneltempo .
Dan maar allemaal over naar Brabants die blijve hun taal nog trouw :cheesy:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Scherts & luim

#6 Bericht door printen44 » zaterdag 22 augustus 2015, 10:37

De Zuid-Afrikaners houden hun taal, Afrikaans, bijzonder zuiver. Er is in die taal dan ook geen vreemd woord te horen of te lezen. Computer is bv. in het Afrikaans "komper" en een e-mail is een "e-pos". En zo zijn er veel "vreemde" woorden in het Afrikaans "vertaald" dat het in hun taal past.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#7 Bericht door prajak » zaterdag 22 augustus 2015, 10:40

Heer Ben, vergeet gij de Limburgers niet? Die zijn ook 'stief' gehecht aan hun eigen talen.

Jeanette, de naam van het bedrijf is inderdaad uit 1712. Maar je weet dat tot voor de oorlog en ik meen ook er na de naamval nog werd gebruikt. Die is er gelukkig uitgehaald op een enkel begrip na. De Dag des Heren, en zo.

Taal verandert en gaat met de tijd mee. 'Dialoogtafel' is er een woord van. Vroeger heette dat ding conferentietafel en waar wij thuis aan aten was een uitschuiftafel......

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#8 Bericht door prajak » woensdag 26 augustus 2015, 16:01

Entertainende textiele vormen

Colportage, ken je dat nog?

Vroeger was er geen bescherming tegen lieden die aanbellen met een fraaie encyclopedie en als je die na een uur babbelen de deur uitkrijgt laten ze je voor hun aanwezigheid tekenen (‘om mijn baas te overtuigen’) en er ligt een calqueerpapiertje tussen zodat je toch vast zit aan een hoog bedrag.

De overheid heeft ingegrepen nadat een gewiekste verkoper een steeksleutelset wist te verkopen aan een blinde mevrouw met het verhaal dat ze daarmee de zuigerstang van haar kleinzoons 150 cc Zatupakoe kon herstellen.

Er zijn nu regels en er is een bedenkperiode.

De pannensets en de tupperware

Hoeveel mensen zijn er niet ingetrapt tijdens een busreisje langs de Linge waar men koffie drinkt in het landelijk gelegen Billenknijp in zaal Ons Dorpshuis? Waar tijdens de koffie dames in keurige outfit en voorzien van een vlotte babbel pannensets te koop komen aanbieden? Of tupperware?

Dat doet men niet meer.

Vanwege de arbeidskosten huurt men mensen in die wonen in landen met een laag uurtarief. En zo kan het zijn dat Isaak Internet, ondernemer in Nederland, voor het promoten van textiel dames inhuurt op de Filippijnen die voor de camera hun textiele vormen tonen.

Webcamsessie

Webcamsessie heet zoiets tegenwoordig.

En nu heeft de rechter in Nederland besloten dat je voor mannen die likkebaardend naar die dames kijken geen BTW hoeft af te dragen!

En wat showen die dames dan?

Daar heb ik geen kijk op want ik kijk niet naar Filippijnse dames.

Ik heb een Thaise dame en mag heel soms een blik werpen op andere Thaise dames maar die moeten dan wel vertrouwd zijn en degelijk van inborst en beroep. En zou ik vreemdgaan dan ‘slaat zij de andere dame in mekaar’. Da’s een kromme redenering, ze zou mij een dreun moeten verkopen maar ‘this is Thailand’.

Terug naar de showende Filippijnse dames.

Isaak Internet in Nederland laat dames op de Filippijnen textiele vormen showen aan de internationale goegemeente. Wat dan wel? Volgens mijn bronnen eigenlijk van alles.

Winterjassen ‘Mont Blanc’(voor hem) en ‘Jungfrau’ (voor haar), uniseks wintertruien merk ‘Thialf’ en schoenen merk ‘Trekschuit’.

Maar ook wel meer delicaat spul zoals dun goed dat plaatsen bedekt waar meestal de zon niet schijnt. Juist, ondergoed en daarvoor hebben we een Frans woord: lingerie.

En in die sessies wordt die lingerie ook wel eens uitgetrokken en den volke getoond en dan ... maar laat ik me houden bij het onderwerp.

De kijkende mannen betalen een bedrag zoals aan een plezierlijn, per tijdseenheid. Isaak Internet beurt de centjes en heeft op de Filippijnen een meneer die de dames in harde contanten uitbetaalt. Want de dames zitten op de Filippijnen.

Het loopt als een tiet!

Zeker! En die zijn ook ruim te zien.....

Maar de altijd waakzame belastingdienst ligt op de loer. Hij vindt dat Isaak in Nederland BTW moet betalen. De rechter fluit de Dienst nu terug: het Gerechtshof oordeelt dat dit niet valt onder gewone diensten maar onder ...

“ culturele, artistieke, sportieve en vermakelijkheids-activiteiten ”

... want daarvoor maakt de wet een uitzondering. Dan vindt heffing van BTW plaats “daar waar de activiteiten of werkzaamheden feitelijk plaatsvinden.” En dat is niet in Nederland.

Nu staat vast dat als je op de Filippijnen voor de webcam jouw negligeetje uittrekt, en laat ik de boys niet vergeten: jouw slip, men in Nederland geen BTW verschuldigd wordt. Want je verricht een culturele, artistieke, sportieve en/of vermakelijke activiteit buiten Nederland.

Hoe zei men dat vroeger ook weer? Tot leringhe ende vermaeck? Waarvan akte!

(Wil je dit nalezen op het net:
http://www.z24.nl/ondernemen/webcamsess ... ter-583241)

Met dank aan Lammert de Haan voor de uitspraak.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Scherts & luim

#9 Bericht door Gardensafari » woensdag 26 augustus 2015, 16:39

De regering zal er wel weer spijt van krijgen dat de vermakelijkheidsbelasting is afgeschaft.
Overigens mag de gemeente die nog wel heffen.
Dus... Binnenkort bij uw provider!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#10 Bericht door prajak » donderdag 27 augustus 2015, 00:24

Gardensafari, het verbaast me dat jij dat nog niet weet maar inmiddels is uitgelekt van Prinsjesdag dat Wiebes c.s. een vermakelijkheidsbelasting van 15 procent willen heffen op het ontvangen van alimentatie.

Over de resterende 85% dient gewoon inkomstenbelasting, premie volksverzekering en premie zorgverzekeringswet te worden voldaan.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#11 Bericht door prajak » zaterdag 29 augustus 2015, 01:12

Huis te koop in Billenknijp

Wij schrijven jaren 70. In het vriendelijke Billenknijp, een keurig en landelijk gelegen agrarisch dorp, komt in de Bakkerstraat een huis in de verkoop. Nette woning, vrijstaand, garage, je kent die woningen wel. Dertien in een dozijn.

Het bord ‘te koop’ gaat er al snel af want twee heren in een dikke Mercedes kopen het huis en al snel ziet men de schilder komen voor een lik verf. Het ziet er weer netjes uit. Dan komen de meubeltjes en er zit een barretje bij, waarom ook niet.

De gordijnen zijn van een dikke kwaliteit maar de vitrages zijn roze en dat valt op maar als daarna binnen geen kloeke 75 en 100 watt lampen komen maar schemerlampjes met een rood 25 watt pitje begint men zich toch eens achter de oren te krabben.

Dan moet je m’n dochter zien!

De kopers zitten goed in de dochters hoor! Kloeke meiden die er ook nog eens rond voor uit komen. Los in de bloes, zeg maar.

Waarom ook niet, dochters met zulke rondborstigheid hebben vrienden en die komen in de avond eens langsrijden en enkelen komen binnen om de dochters te begroeten.

En als de buurt eens gaat zien wie er zoal uitstappen dan krijgen die heren ineens nekkramp en gaan hun koppetjes naar de grond.

Maar je houdt mensen niet voor de gek, het is daar bepaald geen fysiotherapeutische bedoening en men loopt boos naar de gemeente, de regiostad Achtergat.

Tja, tja, tja, wat doe je er aan als gemeente, ‘we zullen eens kijken’ is het maximale.

Een bord naast de deur!

En dan gebeurt er wat. Op een morgen komt een timmerman en die monteert een bord naast de voordeur. BAKKERSLUST.

De buurt slaat nu op tilt.

De straat is vernoemd naar een verzetsheld die door de bezetter is opgepakt en dat niet heeft overleefd. Zijn naam wordt met groot respect uitgesproken. Dus vallen nu woorden als ‘bezoedelen’ en is het tijd voor actie.

De gemeente doet niks maar daar weet men wel raad op.

Men gaat posten.

Een aantal bonkige landbouwmensen die overdag riek en zicht hanteren, mensen waar je niet langs kunt kijken, gaan in de straat lopen met, er waren nog geen mobieltjes, schrijfblok en stift en men noteert ijverig de kentekens van de auto’s die rondrijden.

Hé, poppelepee, wat vreemd, er stopt niemand meer om de dochters te begroeten......

Bord weg, bord komt

Een dag later al haalt de timmerman het bord weg en nog wat later komt de makelaar met een bord ‘te koop’. Als tenslotte de verhuiswagen verdwijnt in een wolk roet met aan boord ook het barretje en de rode lampjes keert de rust weer in Billenknijp.


(Mijn eigen weergave van wat in 1974 is gebeurd in Horst-America rond een sekscentrum)

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Scherts & luim

#12 Bericht door genesis » zaterdag 12 september 2015, 06:44

:D

Genesis

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#13 Bericht door prajak » donderdag 24 september 2015, 01:26

Herrie over een liedje?

Dit gaat even niet over Thailand. Hoewel, een beetje toch hoor.

Bij Ome Sam vond iemand dat ie in een film ‘Happy Birthday to you’ ten gehore moest brengen. En nu vindt Warner Music dat ze daar rechten op heeft want ooit eind jaren 1800 hadden zij dat liedje gemaakt en later rechten vastgelegd.

Of men effe 1.500 dollars wilde schokken. Maar de rechter heeft beslist dat het ‘gemeengoed’ is geworden door de eeuwen heen, vertaald in tenminste 18 talen, en dus vrij van recht.

http://www.bangkokpost.com/news/world/7 ... udge-rules

Dus je kunt het nu vrijuit zingen, uit volle borst(en) en zonder angst voor een claim. Behalve de Vlamingen dan:

http://www.youtube.com/watch?v=TPTdu_PyWUo

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#14 Bericht door prajak » zondag 27 september 2015, 02:11

Wilt u niet ‘numpelen’ met uw huisrobot?

Gladde butlers...

Heb jij ooit butlers vertrouwd?

Vroeger waren die al verdacht; een tante van me, echt van de oude stempel, vond alle mannen die kapper waren of bedienden in de horeca ‘ruigpoten’; tegenwoordig zeg je homo. Of men nu verwijfde gilletjes produceerde of heel mannelijk met een meter bier liep, het waren verdachte types.

Ach, jaren 50 in een volkswijk in Haarlem. Er is heel wat veranderd en ook butler James ziet er anders uit.

Japan

Want de huisrobot komt er in.

Japan heeft hem al, de Pepper huisrobot, een subtiel gevormde 120 cm hoge robot die beweegt op rollers. Het gezellig babbelend kunstmensje, een geinponem, kan ook jouw gedachten lezen en is aangenaam keuvelgezelschap.

Het mensje kost 58.000 baht en is voor de modale ‘echte mens’ op te brengen.

Maar Japan heeft verbijsterd gereageerd op de mededeling van de verkoper dat de robot er NIET is voor seksueel getinte handelingen laat staan voor ‘full service’! De producent realiseert zich dat ie Pepper TE menselijk heeft gemaakt en dat men best wel eens op het idee zou kunnen komen om ‘full monty’ de uitdaging aan te gaan.....

De voorwaarden bij aankoop zijn keihard. Maar de controle? Ha ha, in de huiselijke kring heb je niks te zeggen. Ik hoop wel dat men zich realiseert dat in Pepper geen AA batterijtje zit maar een enorme accu..... Brr!

Weblink met foto:

http://www.bangkokpost.com/news/asia/70 ... -droid-sex

En wie Joop Doderer nog eens wil zien in zijn rol van butler in “Diner for One’ (16 minuten plezier)....

http://www.youtube.com/watch?v=RvCYwyX7bHQ

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#15 Bericht door prajak » maandag 28 september 2015, 15:16

Dit is nou humor.

Meneer had zijn pickup een beetje veranderd en in de verkeerde richting gereden en kreeg een prent van 800 baht. De pickup was gewijzigd omdat het batmobiel er op moest kunnen.....

Dus kwamen batman en 5 woest uitziende ruimtefiguren in vol ornaat de boete betalen. Bij de politie kon er geen lachje vanaf....

Oordeel zelf.

http://www.bangkokpost.com/photo/photo/ ... ffic-fines

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”