Scherts & luim

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Scherts & luim

#46 Bericht door vleespet » zaterdag 25 juni 2016, 10:49

prajak schreef:Ziet iemand bepaalde kenmerken?

Ma Hond is een spaniel. Pa Hond is onbekend.... :giggle2:
Ik zie duidelijk de kenmerken van een laotiaanse puienzijker,maar maak je geen zorgen over het type ras.
De bastaardhonden zijn veel sterker en gezonder dan de 3de keus rashonden die in thailand uit hondjesfabrieken komen,er is geen enkele controle op.
Stap zo gauw als het kan over op anti vlooienmiddel in tabletvorm,dat scheelt je een hoop werk,zelfs na een goede wasbeurt en inpoederen is het de volgende dag al weer raak.

Hij gaat je een hoop liefde geven zo te zien,veel geluk!
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#47 Bericht door prajak » donderdag 07 juli 2016, 00:50

PAPIERRR HIERRR! IS DE EFTELING NU DE ZWARTE PIET?

Wat spoken ze nu weer uit: de Efteling is racistisch? Pardon? Want er staat een donker gekleurde ‘menseneter’ en er staan poppetjes uit sprookjes die niet wit zijn en dat mag ineens niet meer?

Natuurlijk zit het dieper; er zijn mensen die ons willen herinneren aan ons niet fraai slavernij-verleden en we moeten liefst allemaal dagelijks op de knietjes een belijdenis doen, het gezicht naar Djakarta, Timboektoe en Mali, en roepen dat we zo vreselijk spijt hebben van...

Maar spijt wordt een keer ‘verstandig omgaan met’ en daarmee moet het af zijn. De Duitsers en de Japanners komen ook niet iedere dag vertellen dat ze fout zaten in WO-II. Er is betaald, spijt betuigd en dan moet het basta zijn.

Slavernij was er al voor de jaartelling; in de ‘heilige boeken’ wordt er over geschreven dus wat zeuren ze nu? Nederland bestond toen nog niet of kroop bij hoog water op een terp.... Kijk eens naar deze link:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij ... _trade.png

Lees ik nu goed dat in Afrika dorpshoofden hun eigen mensen voor goed geld verkochten? Als dat waar is mag je met een iets andere blik gaan kijken; die scene stond niet in Roots en wie herinnert zich nog Kunta Kinte ?

Weblink over Roots: https://nl.wikipedia.org/wiki/Roots_(televisieserie)

Hier staat weer een stel gefrustreerde mensen de Sylvana uit te hangen, misschien wel voor een vette subsidie of een baantje op het pluche. Ben je een vent dan protesteer je tegen de gouden koets maar nee, we versjteren liever een kinderfeestje en een kindersprookjespark.

Vreemde vogels hoor; of het nu de witte of de zwarte roepie-roepie is.....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#48 Bericht door prajak » zondag 10 juli 2016, 01:04

Belasting op ‘vreten’

Want fastfood en andere vettigheid is geen eten maar vreten.

En de staat Kerala in India gaat er wat aan doen en vult gelijk de knip met een extra heffing van 14,5 procent (die halve zal ’t hem wel doen....) op vettigheden als hamburger, pizza en zo meer.

En op sandwiches! Dat snap ik niet; een broodje kaas, ui, komkommer en tomaat kan toch moeilijk als ‘vet’ worden ingeboekt in de tabellarische boeken van de belastinggaarders, de lokale heren Dorknoper (met dank aan Marten Toonder, de schrijver van Ollie B. Bommel en Tom Poes.)

Krijg je nu korting of belastingteruggaaf als je gezond leeft? Dat staat er niet, maar het antwoord weet ik al.....

http://www.bangkokpost.com/news/general ... es-fat-tax

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#49 Bericht door prajak » dinsdag 19 juli 2016, 07:26

Knippen, scheren en oorwurmen

Hij heeft een menneke er bij, de Remember Barber aan de oostkant van de stad. Een herensalon met drie heren zoals vroeger de zondagse hoogmis, pastoor en twee kapelaans totdat het mes in de uitgaven ging (of de ‘roepingenzondag’ geen heil meer bracht...) en er een leek kwam meedoen op het altaar.

Maar de kapper heeft een menneke er bij en die had ik vandaag en hij leeft nog als ik wegga. Want wat er daar allemaal mis is met ‘den elektriek’ is schrikbarend.

Van de drie tondeuses moet ie iedere twee minuten er een wisselen want dan begint dat ding te ratelen en waar? Net naast mijn oor. Dan zie ik hem de naaimachineolie pakken en dan prt prt prt gaat het even iets beter maar begint het aan mijn oor te ruiken.

Meneer neemt een andere tondeuse en dan zie ik dat de kapotte een knoop in het snoer heeft en daar zit plakband. Bloedjelink dus.

Onder de wasbakken, juist: erONDER, daar zitten de wandcontactdozen en die hebben betere tijden gekend; aarding is er uiteraard niet, en ze zitten half los, of half vast, tegen de staanders van de installatie aan. Geen aarde-draad want de stevige tegelvloer is vast wel aarde genoeg.....

Mijn buurman in de stoel er naast laat de oren doen. Inwendig. Dan komen een aantal pennen tevoorschijn van zeker 15 centimeter lengte waarmee de kapper, of leerling kapper, of beginnend leerling kapper, de oren gaat reinigen.

Men sleept dan een TL-lamp er bij die in het oor schijnt en daar zitten ook al plakbandjes om de draden....

Maar het engste vind ik de oorwurmers zelf. Die pennen. Dat is een set van het type ‘hij klopt, hij veegt, hij zuigt’ (dit voor de ouderen onder ons) en een beetje mug zou zich niet schamen met een dergelijke set om in jouw huid te prikken en een bloedvat te zoeken...

Kijk en huiver:

https://www.youtube.com/watch?v=QXsSxy1BF0w

Enfin, ik laat het in de oren bij het minischaartje om de geluidstoegang weer perfect te maken en geef de jongeman een tip omdat ie afziet van het masseren van mijn rug. Ik kan er weer even tegen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Scherts & luim

#50 Bericht door printen44 » dinsdag 19 juli 2016, 07:43

Nou, Prajak, een prima kapper om je ook te laten scheren. Met vaste hand zal die leerling met de "klapscheermes" je baard zeer glad scheren.

Afbeelding

Met zo'n scheermes kan je door die leerling glad worden geschoren. [$) [$) [$) [$)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#51 Bericht door prajak » dinsdag 19 juli 2016, 09:51

Daar heb ik een Gillette voor; veilig, superveilig zelfs.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Scherts & luim

#52 Bericht door stevenl » woensdag 03 augustus 2016, 05:19

Leuke foto's van wijzende Thais.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Scherts & luim

#53 Bericht door wanadee » zaterdag 06 augustus 2016, 13:49

Op een ander forum las ik het volgende:

The brain is an extraordinary organ
It functions
24 hours a day, 7 days a week, 365 days a year
From the very moment you are born,
Untill your plane lands in Thailand.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Scherts & luim

#54 Bericht door jumbo » zondag 07 augustus 2016, 00:16

:clap: :clap:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”