Scherts & luim

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Scherts & luim

#31 Bericht door RuudThai » donderdag 12 november 2015, 11:14

Ben schreef:
RuudThai schreef:
Wij waren vorige maand op vakantie, o.a. een week in Hua Hin met natuurlijk een dagelijks verblijf aan strand en zee. Mijn vrouw ging pas naar het strand in de namiddag als de zon al wat lager stond en bedekte daar zoveel mogelijk haar gezicht.
Maar na de vakantie bleek ze toch wat bruine plekken op haar gezicht te hebben opgelopen die ze nu met allerlei witmakers en maskers probeert weg te werken. En wie is de schuldige daarvan? Ja, IK was degene die naar het strand wilde dus is het MIJN schuld!
Vrouwenlogica, pffffff ! :Whistle: :Whistle: :Whistle: :crazy:
Ik heb die ontvangst sensoren voor zulke verhalen uitgezet :mrgreen:
Al zo afgestompt Ben? :cheesy:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Scherts & luim

#32 Bericht door Ben » donderdag 12 november 2015, 12:50

RuudThai schreef:
Ben schreef:
RuudThai schreef:
Wij waren vorige maand op vakantie, o.a. een week in Hua Hin met natuurlijk een dagelijks verblijf aan strand en zee. Mijn vrouw ging pas naar het strand in de namiddag als de zon al wat lager stond en bedekte daar zoveel mogelijk haar gezicht.
Maar na de vakantie bleek ze toch wat bruine plekken op haar gezicht te hebben opgelopen die ze nu met allerlei witmakers en maskers probeert weg te werken. En wie is de schuldige daarvan? Ja, IK was degene die naar het strand wilde dus is het MIJN schuld!
Vrouwenlogica, pffffff ! :Whistle: :Whistle: :Whistle: :crazy:
Ik heb die ontvangst sensoren voor zulke verhalen uitgezet :mrgreen:
Al zo afgestompt Ben? :cheesy:
Een Thai zal nooit zijn eigen domme daden toegeven, en afschuiven op een ander ook al moet dat met een verhaal van 25 jaar geleden. :crazy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#33 Bericht door prajak » zaterdag 14 november 2015, 16:54

Het gedverderrie’s bijgeloof in 2015

Snieklaas

Er zijn er niet veel onder de lezers die NIET in snieklaas hebben geloofd en daar nachtmerries van hebben gehad. Of ze liegen de boel bij elkaar.

En die nachtmerries, dat is nou juist verkeerd geweest want Amerigo, het paard van snieklaas, is een ‘hij’ en een merrie is een ‘zij’ en er was eens een tijd, lang geleden, dat men vond dat op ieder potje een dekseltje moest passen dus ‘hij’ bij ‘zij’ en andersom.

Amerigo kwam voor die merries juist op jouw dak af! Gestommel op de dakpannen en kinderen die in hun bed gingen piesen van angst. De ‘goedheilig’ man is een boeman van de hoogste orde en dat paard zit in het complot. Het ontbreekt er nog aan dat de kinderen bij V&D bij het paard op schoot mogen zitten....

Zou nu, zoals het in deze tijd betaamt, Amerigo een hengst met de naam Mali bespringen dan was Leiden in last, het land te klein, snieklaas zijn dier kwijt en waren we wel mooi van de ‘zwarte’ pieten discussie af want homohengsten, dat wordt het brave Meppel te veel.

We zouden het castreermes gaan zoeken om onze kindjes te beschermen tegen zoveel onzedelijkheid. En dan raakt Mali zijn ballen kwijt.

Thais bijgeloof

Dit land staat stijf van bijgeloof. En gij geleuft dat? Ja, want ik woon er tussen.

Ik heb een ‘geestenhuisje’, spirithouse in het Engels, en dat staat op een plek aangewezen door de dorpsgek tevens tovenaar. Ik heb daar al eens van verteld.

De man komt met een zak kippenbotjes en rammelt daarmee, prevelt geheimzinnige spreuken van je aba ca dabra en wijst dan een plekje aan voor het huisje. Toevallig is dat het plekje waar ik het huisje wil hebben en waarvoor ik hem een paar euro extra heb betaald.....

Die geesten beschermen het huis, zegt men. De katten denken daar anders over en hebben dat huisje tot hun slaapplaats gemaakt en de armetierige beeldjes zijn in stukken gevallen op de grond.....

Een tweeling ten prooi aan boze geesten

Mesjogge! Ik vind het helemaal mesjogge.

In de provincie Chainat, en dat ligt ten NW van Lopburi, is vier jaar terug een tweeling geboren. Jongen en meisje en ze hebben die vier jaar kunnen overbruggen in een gevaarlijke omgeving: boze geesten immers hebben het voorzien op dat koppel en tenminste een van hen moet dood.

En dat komt omdat zij in een vorig leven een echtpaar waren en dat ze nu gelijk worden geboren komt omdat er iets mis is gegaan bij de behandeling der zielen. Administratieve fout; het is een misverstand van ‘boven’ en dat misverstand kan alleen maar worden rechtgezet door een van hen te doden.

Nu hebben boze geesten geen agenda want ze hadden al vier jaar tijd hun kwalijk werk op te knappen doch nu vreest de familie dat ... en dus laten ze de kinderen trouwen. Want dan zien de boze geesten niet meer dat het een tweeling is doch een keurig gehuwd koppel. Van incestueuze toestanden hebben geesten nog nooit gehoord. Van Hans Anders ook niet......

De bruiloft

Een echte bruiloft. Gasten, monniken, parade, bruidsschat en een groot feest. Uitnodigingen gedrukt op deftig papier. Kosten noch moeite gespaard.

En dan zie ik de foto in de krant en die twee smoeltjes, ocherm, dat gedoe rond twee kinderen die blij zijn dat ze net zelfstandig een plas kunnen doen en nu van iedere oom en tante een plens water uit een schelp over de handjes krijgen.

Ze zullen later tig keer moeten horen dat pa en ma hen toch maar hebben beschermd tegen boze geesten.

Maar vooruit, het is een stukje cultuur van mijn gastland. En die boze geesten, laten die zich daar maar uitleven en mijn huis voorbij gaan. Kai en ik zijn niet getrouwd, sterker, Kai is nog getrouwd met een Duitser.

Foei, wat een boze gedachte: zal ik die geesten naar Berlijn sturen?

Ik heb voor de zekerheid wel wat knoflook aan de voordeur gehangen..... :giggle:

Weblink met dat verhaal, foto van die smoeltjes en de uitnodiging voor de bruiloft:

http://www.bangkokpost.com/news/general ... d-off-evil

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#34 Bericht door prajak » zondag 27 december 2015, 02:32

Leve de Amish met hun wijsheid!

Nee, nog geen armageddon, dat Bangkok, maar het naakt!

Lees net in de Bangkok Post, deze link:

http://www.bangkokpost.com/news/transpo ... ower-still

... dat de snelheid in de spits daar nu de tred heeft bereikt van de paardentram. VIJFTIEN kilometers per uur.

En die foto die daar staat, rillingen krijg je er van!


‘Schat, ga je even voor me naar de Seven?’
‘Ja, maak jij het broodtrommeltje klaar, of, neen, doe maar nassi en een gebakken ei plus wat lente-uitjes. En sambal.’
‘Wil je de toilettas mee of jouw beautycase?’
‘Beide, en een paar schone sokken. Ik neem wel een hotel als het laat wordt. Ik bel je nog.’.


Wij lachen mischien wel eens over de Amish (https://nl.wikipedia.org/wiki/Amish) maar je zult potverdrie mogen leven in een onthaaste stijl zoals deze mensen al doen vanaf de 18e eeuw. Geen hartinfarcten van stress en rookdeeltjes die jouw longen verzieken.

Maar buiten Bangkok en enkele grote steden is dit land een verademing voor de longen en voor ons zelf ook. Helaas, er zijn een paar industrieparken met ernstige vervuiling, zware metalen, je kent de schandalen allicht, maar de wegen zijn in het algemeen rustig en vrijwel leeg.

Nee, laat mij maar ver weg wonen van dat Bangkok. Ik moet er eens in de negen jaar zijn voor mijn paspoort, volgend jaar weer, maar gezien mijn leeftijd kan dat best eens de (voor)laatste keer zijn.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#35 Bericht door prajak » zaterdag 30 januari 2016, 10:06

De Jujubiaanse twist

Gaan we toe naar een algemeen verbod op ons Nederlands goedje, onze trots, onze rots als de Brandaris, ons zwarte goud in vierkant of als ruit, zoet of zout? Gaat Thailand dat nu verbieden? Ik denk van wel.

Feit is dat de jujubes tot herrie heeft geleid in Khon Kaen provincie in het Ban Phai district. Wat wil het geval?

De abt van de tempel, Phra Khru Somjit, en dat is bepaald geen kleine titel, had zich afgezonderd met een dame, ene mevrouw Noi, en wel na 21 uur op de dag. De buurtbewoners hadden een donkerbruin vermoeden hiervan en toen op geroep niet werd gereageerd brak men de boel open en wat men toen zag.....

De abt zat binnen. Doch onder de tafel ontwaarde men mevrouw Noi, gekleed in een bloes met lange mouwen en een short. Haar motorfiets stond buiten.

Op de vraag waarom mevrouw Noi onder tafel zat kwam als antwoord dat de abt graag jujubes at en dat mevrouw Noi hem daarop had getrakteerd. Daar is niks mis mee, vind ik, maar de goegemeente denkt daar anders over en vermoed ‘seksuele handelingen’ tussen de heeroom en mevrouw Noi want waarom ga je anders onder tafel zitten met jouw jujubes?

Nu is er herrie in de tent en moeten hoger geplaatste monniken zich buigen over de jujubes. Het is duidelijk dat men die daar nog nooit zo zout heeft gegeten.

Bangkok Post artikel 845044

Maar even serieus, de jujubes in Thailand is de Chinese of Indiase dadel of borstbes. Al is me niet duidelijk waarom je die uitsluitend onder tafel mag nuttigen. Een verdacht fruitigheidje, hoor!

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Scherts & luim

#36 Bericht door genesis » zondag 31 januari 2016, 06:37

:mrgreen:

Genesis

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#37 Bericht door prajak » donderdag 25 februari 2016, 00:33

Het Ministerie van Draaikolken

Een oud-Hollands spel: verstoppertje. Maar dan in de Thaise versie.

Het verstopspel rook-drank-tieten-piemel. Het komt er helemaal in. Ook op de gewone TV hoor, met name bij Tjenny Food. Het verstoppen van de onderdelen van het (genitaal) stelsel achter een draaikolkje zodat je niet ziet wat er aan het handje is. Nee, Sjaak Saraburi is achterlijk en zijn kinderen ook.

Ik kijk een film op TV en zie een persoon iets uit de zak of het tasje halen, iets er uit peuteren, een ding pakken dat een vlammetje geeft, en ineens ontstaat daar een wit draaikolkje tegen de mond van persoon aan.

En het aardige is, als persoon de hand beweegt naar iets wat eerst een asbak was maar nu een nieuw draaikolkje is, Hans Klok zou er jaloers van worden, dan mag ik niet weten dat er iemand zit te paffen. Nee, Bert Burger is niet goed snik!

Zo gaat het ook met vocht. Je ziet in een eerste blik een gezellige tafel met gezellige mensen en er staan gezellige glazen en dan komt een ober aanlopen met een blad en daarop staat een gezellig draaikolkje! Je kunt zien dat het een draaikolkje is met etiket maar meer mogen we niet weten.

De ober draait het dopje van het draaikolkje af en maakt een inschenkbeweging en dan zien we glazen staan met water. Ja, maar soms zie ik ook de glazen niet en dan moet ik denken dat daar aanlenglimonade in zit! Want de burgerij is niet goed snik.

En als de mensen, moe van zoveel gedraai, het bed in duiken dan ontstaan er meer draaikolkjes dan ik ooit bij elkaar heb gezien. Op plaatsen waar ik wat heb zitten ontstaan draaikolkjes zodat ik soms niet weet of men nu van voor of van achteren bezig is. Maar dat is misschien wel het spannende daaraan?

Enfin, die programma’s op TV zet ik uit. En op internet zijn die films in Thailand allemaal automatisch geblokkeerd door het Ministerie van Draaikolken te Bangkok.

Ben je er draaierig van geworden? Neem een glaasje Big Bro Draaikolkwijn en je bent snel helemaal opgeknapt!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#38 Bericht door prajak » dinsdag 01 maart 2016, 04:33

Meld je, Leeghwater, Lely en Cruquius!

Weet je dat nog van school, ‘Droogmakerij’?

De eerste was het Achtermeer nabij Alkmaar; daarna Egmondermeer, Bergermeer en we kennen allemaal de Beemster. Hollands glorie, 16e eeuw, met aan het roer baljuw en schout. De VOC-mentaliteit ! Al bestond de VOC nog niet in 1533.

Men was het water zat! Er was geen inspraak, geen tegenspraak en ook geen artikel 44 want zover reikten de wetboeken niet. De goegemeente zag het nut in van een maatregel en droog gingen ze.

Droogmakerij, van school, dat weet ik nog. Drooglegging? Nee, dat woord betekende wat anders. Daar werd niet over gepraat op de R.K. Basisschool St. Franciscus Xaverius (de broedersschool) te Haarlem-Oost aan de Nagtzaamstraat.

En nu Thailand. Dat staat voor de grootste droogmakerij uit zijn geschiedenis. Het Meer van Songkran.

Geen ‘twee emmertjes water halen’

Want het is serieus gesteld in dit land. De grootste droogte sinds mensenheugenis lees ik.

Drinkwater is er genoeg, het water hoeft niet op rantsoen, maar er is wel ernstige droogte in vele parken; landbouwers mogen geen tweede teelt van rijst aanleggen, kanalen worden bewaakt door bewapende militairen anders gaan dorpsmensen elkaar met riek en vlegel te lijf, er is uiteraard ook ernstig brandgevaar, kortom, of we as-je-blieft niet met water willen gooien met songkran.

Elkaar besprenkelen mag, graag zelfs, met water of ‘nam hom’ :
Afbeelding
Maar dit wordt ernstig afgeraden:
Afbeelding
Gaat het volk luisteren naar de smeekbede van de grootgeneraal? Zal ik het verklappen? Am-me-hoe-la, dat wordt het. Aan de laars lappen want anders kun je je laarzen wel weggooien.

Nee, dat wordt helemaal niks en het water afsluiten mag ook niet want dan blijven de toeristen weg.

Dus, heren Leeghwater, Lely en Cruquius, na jullie meesterwerk, het droog maken van de Haarlemmermeer, vertrouw ik alleen jullie deze ‘mer à boire’ toe. De grootgeneraal zal je er dankbaar voor zijn.

Om het af te leren dan:

Nou, vooruit:

‘ Twee emmertjes water halen
Twee emmertjes pompen
Meisjes op de klompen
Jongens op hun houten been
Rij maar door mijn straatje heen ‘

Misschien wil iemand dat vertalen voor de Thaise mensen? En vergeet het ‘ras ras ras’ en de rest maar in dit land....

Bangkok Post artikel http://www.bangkokpost.com/news/general ... not-a-soak

Foto traditioneel sprenkelen: Door ผู้สร้างสรรค์ผลงาน/ส่งข้อมูลเก็บในคลังข้อมูลเสรีวิกิมีเดียคอมมอนส์ - เทวประภาส มากคล้าย - Captured by uploader., CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2054333

Foto niet-zo-traditioneel sprenkelen: Door Takeaway - Eigen werk, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6670475

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#39 Bericht door prajak » dinsdag 24 mei 2016, 00:19

WOS’t u mee?

Groot nieuws: Thailand voert per 1 juli a.s. het WOS in.

WOS staat voor Witneus Observatie Systeem. Dit is bekend gemaakt door generaal Boynoi Khaikai, ‘Label’ voor vrienden, hoofd van de dienst Bijzonder Opsporing Witneuzen, BOW.

“ Kijk, wij houden enorm van buitenlanders; zie maar eens hoeveel Chinezen, onze broeders, hier met hun caravan komen en we ontvangen ze met open armen. Ook andere mensen uit dit mooie werelddeel zijn van harte welkom, komen ze binnenvliegen of met bootjes, wij laten ze graag ons land en onze wateren zien. Wij zijn gastvrije mensen.

Maar er komen helaas ook criminelen binnen met witte neuzen zoals jullie en daarom hebben we bedacht dat we de goeden en de kwaden moeten scheiden.

Nee, geen kwade bedoelingen bij ons, we willen alleen weten wie zoet is en die krijgt lekkers, en wie stout is krijgt de roe. (Deze is niet van mij, dit heb ik ergens gelezen.) Wij stoppen dit echt niet in onze computer.

Jullie krijgen een label op.

Tja, dat is toevallig ook mijn bijnaam. Mijn broer maakt die labels, en speciaal voor jullie zijn ze vriendelijk van kleur: grasgroen. LawnGreen, niet te verwarren met Lorne Greene want die gebruikte geen labels maar een brandmerk en dat is nog niet nodig. Nog niet.

Kijk eens, wat een mooi label!
Afbeelding
Pardon? Nee, door jullie neus natuurlijk. Jullie zijn daaraan te herkennen en nee, dat doet geen pijn want als ik in Pattaya jullie zie lopen denk ik wel eens welke ijzerwinkel hebben jullie beroofd? Het ziet echt niet uit maar met een grasgroen label fleurt dat de straten behoorlijk op hoor. Kijk maar eens wat ik laatst aantrof hier.
Afbeelding
Daar word je toch blij van? Nou dan.

Je ziet, ons label kan er best bij. De Immigration zet hem er in, hij kost 500 baht per stuk en er is kinderkorting tenzij jullie kind Thai is. Want landgenoten doen we zoiets niet aan; is ook helemaal niet nodig want wij zijn beter van gedrag dan jullie. “

(Foto oormerk; met dank aan http://schapenadvies.nl/oormerken/
Foto piercing: PICQ, edited Fir0002 - Cropped version of Image:Kutia kondh inde 02 05.jpg, GFDL, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3547537 )


Dit stukje scherts uiteraard naar aanleiding van de vragenlijst die wij farang gaan krijgen binnenkort in Thailand als we voor een stempel komen.
Laatst gewijzigd door prajak op dinsdag 24 mei 2016, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Scherts & luim

#40 Bericht door stevenl » dinsdag 24 mei 2016, 04:34

prajak schreef:WOS’t u mee?

Groot nieuws: Thailand voert per 1 juli a.s. het WOS in.

WOS staat voor Witneus Observatie Systeem. Dit is bekend gemaakt door generaal Boynoi Khaikai, ‘Label’ voor vrienden, hoofd van de dienst Bijzonder Opsporing Witneuzen, BOW.

“ Kijk, wij houden enorm van buitenlanders; zie maar eens hoeveel Chinezen, onze broeders, hier met hun caravan komen en we ontvangen ze met open armen. Ook andere mensen uit dit mooie werelddeel zijn van harte welkom, komen ze binnenvliegen of met bootjes, wij laten ze graag ons land en onze wateren zien. Wij zijn gastvrije mensen.

Maar er komen helaas ook criminelen binnen met witte neuzen zoals jullie en daarom hebben we bedacht dat we de goeden en de kwaden moeten scheiden.

Nee, geen kwade bedoelingen bij ons, we willen alleen weten wie zoet is en die krijgt lekkers, en wie stout is krijgt de roe. (Deze is niet van mij, dit heb ik ergens gelezen.) Wij stoppen dit echt niet in onze computer.

Jullie krijgen een label op.

Tja, dat is toevallig ook mijn bijnaam. Mijn broer maakt die labels, en speciaal voor jullie zijn ze vriendelijk van kleur: grasgroen. LawnGreen, niet te verwarren met Lorne Greene want die gebruikte geen labels maar een brandmerk en dat is nog niet nodig. Nog niet.

Kijk eens, wat een mooi label!
Afbeelding
Pardon? Nee, door jullie neus natuurlijk. Jullie zijn daaraan te herkennen en nee, dat doet geen pijn want als ik in Pattaya jullie zie lopen denk ik wel eens welke ijzerwinkel hebben jullie beroofd? Het ziet echt niet uit maar met een grasgroen label fleurt dat de straten behoorlijk op hoor. Kijk maar eens wat ik laatst aantrof hier.
Afbeelding
Daar word je toch blij van? Nou dan.

Je ziet, ons label kan er best bij. De Immigration zet hem er in, hij kost 500 baht per stuk en er is kinderkorting tenzij jullie kind Thai is. Want landgenoten doen we zoiets niet aan; is ook helemaal niet nodig want wij zijn beter van gedrag dan jullie. “

(Foto oormerk; met dank aan http://schapenadvies.nl/oormerken/
Foto piercing: PICQ, edited Fir0002 - Cropped version of Image:Kutia kondh inde 02 05.jpg, GFDL, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3547537 )


Dit stukje scherts uiteraard naar aanleiding van de vragenlijst die wij farang gaan krijgen binnenkort in Thailand als we voor een stempel komen.
Dit heeft niets te maken met je huidskleur, dus gebruik van 'farang' en 'witneus' is onterecht. Dit formulier geldt voor buitenlanders.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#41 Bericht door prajak » dinsdag 24 mei 2016, 06:18

...
Laatst gewijzigd door prajak op dinsdag 24 mei 2016, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Scherts & luim

#42 Bericht door stevenl » dinsdag 24 mei 2016, 06:54

prajak schreef:Dit hoofdstuk heet 'scherts en luim'. De Dikke van Dale zegt van scherts 'Speelse beschouwing of opvatting'.
Tuurlijk, probeer je er maar uit te redden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#43 Bericht door prajak » dinsdag 24 mei 2016, 17:07

Herstelplaatsing vanwege andere links:

WOS’t u mee?

Groot nieuws: Thailand voert per 1 juli a.s. het WOS in.

WOS staat voor Witneus Observatie Systeem. Dit is bekend gemaakt door generaal Boynoi Khaikai, ‘Label’ voor vrienden, hoofd van de dienst Bijzonder Opsporing Witneuzen, BOW.

“ Kijk, wij houden enorm van buitenlanders; zie maar eens hoeveel Chinezen, onze broeders, hier met hun caravan komen en we ontvangen ze met open armen. Ook andere mensen uit dit mooie werelddeel zijn van harte welkom, komen ze binnenvliegen of met bootjes, wij laten ze graag ons land en onze wateren zien. Wij zijn gastvrije mensen.

Maar er komen helaas ook criminelen binnen met witte neuzen zoals jullie en daarom hebben we bedacht dat we de goeden en de kwaden moeten scheiden.

Nee, geen kwade bedoelingen bij ons, we willen alleen weten wie zoet is en die krijgt lekkers, en wie stout is krijgt de roe. (Deze is niet van mij, dit heb ik ergens gelezen.) Wij stoppen dit echt niet in onze computer want die is niet te vertrouwen software is nog niet klaar.

Jullie krijgen een label op.

Tja, dat is toevallig ook mijn bijnaam. Mijn broer maakt die labels, en speciaal voor jullie zijn ze vriendelijk van kleur: grasgroen. LawnGreen, niet te verwarren met Lorne Greene want die gebruikte geen labels maar een brandmerk en dat is nog niet nodig. Nog niet.

Kijk eens, wat een mooi label!
Afbeelding
Pardon? Nee, door jullie neus natuurlijk. Jullie zijn daaraan te herkennen en nee, dat doet geen pijn want als ik in Pattaya jullie zie lopen denk ik wel eens welke ijzerwinkel hebben jullie beroofd? Het ziet echt niet uit maar met een grasgroen label fleurt dat de straten behoorlijk op hoor. Kijk maar eens wat ik laatst aantrof hier.
Afbeelding
Daar word je toch blij van? Nou dan.

Je ziet, ons label kan er best bij. De Immigration zet hem er in, hij kost 500 baht per stuk en er is kinderkorting tenzij jullie kind Thai is. Want landgenoten doen we zoiets niet aan; is ook helemaal niet nodig want wij zijn beter van gedrag dan jullie. “

(Foto oormerk; met dank aan http://schapenadvies.nl/oormerken/
Foto piercing: PICQ, edited Fir0002 - Cropped version of Image:Kutia kondh inde 02 05.jpg, GFDL, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3547537 )


Deze sarcastische bijdrage heeft uiteraard alles te maken met het voornemen ons buitenlanders te verplichten ons gedrag en onze contacten kenbaar te maken aan de overheid inclusief dingen die wij strikt privé vinden en uit eigen vrije wil op social media zetten...... Wie lacht niet die de mens beziet..... :giggle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#44 Bericht door prajak » zaterdag 25 juni 2016, 03:23

De wonderbaarlijke transformatie van een vlooientheater

Zo komt vandaag Lay bij ons binnen, een pup van zeven weken.

Een typisch Thaise pup; uit een ‘gooi maar onder het huis’ nest van Ma Hond die zo agressief haar koters verdedigt dat ze bij vreemd bezoek een muilkorf krijgt.

Nu is de pup bij ons en dan valt op dat ‘sex change’ geen exclusief voorrecht is voor mensen. Mij is verzekerd dat we een teef zouden krijgen maar daar is me toch ineens een hulpstuk aangegroeid dat men ‘plasser’ pleegt te noemen. Dat is snel, supersnel; dat duurt bij mensen langer. :giggle:
Afbeelding
Wat er nog niet uit is zijn de vlooien.

Niet te geloven, zoveel vlooien. Vorige week heeft hij een vlooienmiddel in de nek gekregen van de dierenarts en ik zie ook veel dooie vlooien zitten die het keurig afleggen aan mij overlaten. Ik mag het ‘post mortem’ verhaal doen!

Vlooien weghalen doe je met een pincet en een bakje water met zeep en ik heb er een dertigtal weg nu, ook levende, maar de hond vindt dat allesbehalve prettig want de dooie vlooien zitten op de wond die ze gemaakt hebben. Dus dat is af en toe ‘jonkeren’ want ik zal best per ongeluk een haartje meetrekken.

Morgen gaan we dus verder met het ontvlooien; maar de pup krijgt vandaag een shampoo beurt en grote kans dat daarmee ook vlooien verdwijnen.

De zeven katten vinden het maar niks, zo’n vreemde snuiter in de tuin. Enkele dieren wagen een ‘snuffeltje’ en het grappige is, als de kat uit zichzelf gaat snuffelen dan zie ik geen geblaas en dikke staart, komt de hond snuffelen dan reageert de kat afwijzend. Maar ik zie geen poot omhoog met de nagels er uit... De hond kijkt de katten aan met minachting en een ‘je zoekt het maar uit’ gezicht. Alsof hij weet dat hij straks stukken groter is dan de katten.
Afbeelding
Enfin, we zullen wel een paar nachten gejonker horen want hij mist Ma Hond maar dat gaat wel over. En anders pak ik de bijbel wel om een paar heiligen aan te roepen.......... :giggle2:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scherts & luim

#45 Bericht door prajak » zaterdag 25 juni 2016, 10:02

Ziet iemand bepaalde kenmerken?

Ma Hond is een spaniel. Pa Hond is onbekend.... :giggle2:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”