Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4531 Bericht door wanadee » vrijdag 17 augustus 2018, 12:14

Men noemt het ongelukken, maar de meesten zijn mi stommiteiten.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4532 Bericht door ron » vrijdag 17 augustus 2018, 12:17

wanadee schreef:Men noemt het ongelukken, maar de meesten zijn mi stommiteiten.
Alleen maar stommiteiten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Het Praathuis

#4533 Bericht door genesis » zaterdag 18 augustus 2018, 07:02

Net Nederland :mrgreen:

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4534 Bericht door ron » zaterdag 18 augustus 2018, 07:21

genesis schreef:Net Nederland :mrgreen:

Genesis
Waar woon jij dan? :roll:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4535 Bericht door wanadee » zaterdag 18 augustus 2018, 07:29

ron schreef:
genesis schreef:Net Nederland :mrgreen:

Genesis
Waar woon jij dan? :roll:
Vlak bij de thaise tempel :crazy:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het Praathuis

#4536 Bericht door Herbergier » zaterdag 18 augustus 2018, 11:15

wanadee schreef:
ron schreef:Ik kan begrijpen dat je naar wordt van die "foutjes" Wanadee.
In mijn belevenis ging er geen dag voorbij dat ik het woordje "solly" moest aanhoren als "men" weer eens iets was vergeten
of een foutje maakte......
Over die taxi,s gesproken:weet precies wat je bedoeld om gewoon met de meter aan te rijden,
niet voor het geld maar het gevoel om willens en wetens genaaid te worden door zo,n gozer is niet prettig.
De paar centen die ze je nu willen afsnoepen hadden ze anders gewoon als fooi gehad.

Was je trouwens niet met de auto naar BKK gegaan?

Groet Ron.
Klopt Ron, gaat om het principe. Vanmorgen was ik 170 kwijt en heb 280 gegeven.
Gisteren stapte ik ook bij mijn hotel in een taci die net een klant afzette, we moesten even wachten want de klant moest even pinnen. Die kwam dus noet meer terug, een thaise man can een jaar of 60 netjes gekleed. Kostte de taxi hauffeur 150 baht. Aardige vent die chauffeur en daar moet hij wel een dik half uur voor werken dus toen hij ons bij de tempels afzette heb ik hem die 150 baht ook gegeven. Heb gistermiddag in een restaurant 400 fooi gegeven dus die 150 stelt voor ons helemaal niks voor.
Gaat om het principe. Aangenomen prijs is ruim het dubbele van de meterprijs.

Ik heb mijn auto in de garage van het hotel geparkeerd, dit is veel makkelijker.
Voor 400 baht eten wij hier in Buriram met z'n drieën heerlijk Thais eten, in een goed Thais restaurant met airco, voor mij ook nog een biertje erbij en dan geef ik, naar Thaise begrippen, nog een goeie fooi van 50 of 60 baht ook.

Achja, als je het breed hebt kan je hem breed laten hangen, maar je maakt wel heel de markt kapot, 400 baht is een dagloon van tien uur voor die ober, ik heb in Nederland in de horeca nog nooit een dagloon fooi gehad.
Alles van waarde is weerloos.

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Het Praathuis

#4537 Bericht door rfms » zaterdag 18 augustus 2018, 11:28

wpdelange schreef:Dacht gelijk aan het onderschrift van diverse leden onder ons.
Is er een overname op komst of een tegenwicht van de gevestigde normen. :giggle:
Gelukkig grijpt men in bij de Raad van State met de kerkvanhetvliegendspaghettimonster.


Raad van State verbiedt vergiet op hoofd voor foto identiteitsbewijs

Afbeelding


NU.nl



Pastafari introduceren kindermisbruik om serieus genomen te worden als religie



17 augustus 2018 door Jop Eikelboom en Jos Maalderink


De Kerk van het Vliegend Spaghettimonster heeft vandaag haar nieuwe statuut gepresenteerd. Voortaan moeten alle Pastafari zich minstens twee keer per maand vergrijpen aan kinderen. Het is een nieuwe poging van de Pastafari om serieus genomen te worden als religie.

“Een piratenpak aantrekken en een vergiet op je hoofd zetten is niet voldoende om erkend te worden als religieuze levensbeschouwing, zo beginnen we langzaam maar zeker te ontdekken,” aldus Freddie Hikmatullozoda, aanhanger van het Vliegend Spaghettimonster. “Die vergiet is misschien leuk voor in je paspoort, maar voor een stevig gewortelde religie is helaas meer nodig tegenwoordig. Kindermisbruik bijvoorbeeld.

De introductie van kindermisbruik was niet de enige optie, licht Hikmatullozoda de keuze van zijn kerk toe. “Natuurlijk grijp je niet direct naar kinderen. We hebben verschillende mogelijkheden afgewogen om onze kerk wat meer tot wasdom te laten komen. Het verbieden van condooms bijvoorbeeld, daar waren vrij veel mensen voor. Af en toe een kruistocht, ook een populaire kanshebber. Exorbitant veel geld uitgeven aan bladgoud op onze plafonds, houten collectebussen neerzetten bij iedere ingang, kaarsjes verpatsen, homoseksualiteit afkeuren. We hebben serieus alles uitgebreid besproken, maar dat bleven toch allemaal randzaken. Dan is kindermisbruik uiteindelijk de beste optie.”

Hikmatullozoda: “Je kan als religie blijven hangen in ceremonies en symboliek, maar uiteindelijk is het misbruiken van macht om kleine kinderen trauma’s voor het leven te bezorgen de enige manier om te laten zien dat het menens is, en niet zomaar een puberaal protest.”

Hikmatullozoda kijkt echter nog niet écht uit naar de statuutwijziging. “Als ik heel eerlijk ben, voel ik me helemaal niet aangetrokken tot kinderen. Maar goed, voor de goede zaak moet je wat over hebben. Hopelijk mogen we binnenkort gewoon met een vergiet op de pasfoto.”



Mogelijk veranderen zij hierdoor van mening ?

:clap: :clap: :clap:

Bron : De Speld.
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4538 Bericht door ron » zaterdag 18 augustus 2018, 11:31

Herbergier schreef: 400 baht is een dagloon van tien uur voor die ober,
ik heb in Nederland in de horeca nog nooit een dagloon fooi gehad.
Destijds als taxichauffeur nog wel een paar keer een meiertje tip gehad zo tussendoor.

Ritje Oostende zelfs twee. :P

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4539 Bericht door wanadee » zaterdag 18 augustus 2018, 12:07

Herbergier schreef:
Voor 400 baht eten wij hier in Buriram met z'n drieën heerlijk Thais eten, in een goed Thais restaurant met airco, voor mij ook nog een biertje erbij en dan geef ik, naar Thaise begrippen, nog een goeie fooi van 50 of 60 baht ook.

Achja, als je het breed hebt kan je hem breed laten hangen, maar je maakt wel heel de markt kapot, 400 baht is een dagloon van tien uur voor die ober, ik heb in Nederland in de horeca nog nooit een dagloon fooi gehad.
Tja herbergier, grote woorden dat ik de markt kapot maak, maar als we even vergelijken geef jij meer fooi dan ik. Mijn rekening was 4100 baht, ik heb 4500 betaald dus nog geen 10%.
Als jij op 400 baht 60 baht fooi geeft zit je op 15%.
Verder ben ik het niet met je eens dat een dagloon voor een ober in bangkok in een chic restaurant doe ook nog kennis van wijnen heeft maar 400 baht per dag verdient.
En om de woorden van mijn meisje maar even aan te halen toen ik de prijzen zag “je kunt het nit meenemen als je dood gaat” :happyno:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4540 Bericht door ron » zaterdag 18 augustus 2018, 12:32

Normaliter geef ik altijd GOED fooi.....zowel in NL als TH.
Dat is de grote-stad mens gewoon eigen.......
Heb heel goed de mensen uit andere delen van het land leren kennen in mijn tijd dat ik taxi reed op Schiphol,
en wist van tevoren al wat voor tip erin zat op een rit van 94,60.... :Whistle: ...werd afgerond op...95,00

Toch heb ik het in TH wel gehad met overtip als ik voor de zoveelste keer een foute/incomplete/koude bestelling krijg
voorgeschoteld en als enig excuse het verdomde woordje solly te moeten aanhoren.

Was zelfs in staat om helemaal geen tip meer geven als ik in het restaurant waar ik dagelijks kwam ontbijten
voor de zoveelste keer weer een verkeerde bestelling keeg,want als je dit dan toch beloonde
het wel eens beschouwd kon worden dat je een tevreden klant was.

Als ik een nette en correcte bediening krijg (als iemand zijn/haar best doet om het de gast naar de zin te maken)
dan is de fooi daar ook zeker naar en is minimaal 15% bij grotere bedragen.
Bij een normaal ontbijtje in het Duitse restaurant geef ik doorgaans 50thb fooi.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4541 Bericht door wanadee » zaterdag 18 augustus 2018, 12:39

Als de bediening niet bevalt geef ik geen fooi. Bedrag is verder afhankelijk van de totaalprijs en mijn mate van tevredenheid.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Het Praathuis

#4542 Bericht door Duiker » zaterdag 18 augustus 2018, 12:42

Een nette en correcte bediening, is dat misschien iets waar je gewoon al voor betaald? Thailand is helemaal geen fooien land. Het wordt je in de toeristische gebieden alleen aangeleerd.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4543 Bericht door wanadee » zaterdag 18 augustus 2018, 12:54

Duiker schreef:Een nette en correcte bediening, is dat misschien iets waar je gewoon al voor betaald? Thailand is helemaal geen fooien land. Het wordt je in de toeristische gebieden alleen aangeleerd.
Zal de inprenting wel zijn, mijn leven lang gewend. En als ik zie hoe mensen hier met een hongerloontje moeten rondkomen, geef ik ze graag een goede tip als ze hun best hebben gedaan.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4544 Bericht door ron » zaterdag 18 augustus 2018, 12:55

Duiker schreef:Een nette en correcte bediening, is dat misschien iets waar je gewoon al voor betaald?
Weet zeker dat ik jou een keer in de taxi heb gehad..... :crazy:

http://www.youtube.com/watch?v=nXIsrOrDcHM
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#4545 Bericht door wpdl » zaterdag 18 augustus 2018, 14:35

Een nette en correcte bediening, is dat misschien iets waar je gewoon al voor betaald? Thailand is helemaal geen fooien land. Het wordt je in de toeristische gebieden alleen aangeleerd.
Zo is dat duiker patserig yuppen gedrag, rond het even af op hele of halve flappen van duizend. 8-)
Naar boven af ronden tot een max van honderd Baht is aardig tot zeer vriendelijk Nederland geef je toch ook geen 30 euro tip.
Pooiers die een meier laten 'vallen' omdat men even iets snel wil tel ik geeneens mee.
Weten al die T.I.P. klanten eigenlijk wel waar deze afkorting opslaat. :?:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”