Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het Praathuis

#4861 Bericht door godzilla » donderdag 25 oktober 2018, 11:00

Herbergier schreef:
Gardensafari schreef:Afbeelding

He, he, er komt weer reuring in de tent. Werd tijd ook.
Invasie van de Belgen, zo te lezen, daar kan je gezellig een biertje mee drinken, alleen jammer dat de al wat oudere Belgen meestal onze Hollandse harde en recht voor zijn raap humor niet begrijpen, dus inderdaad misschien komt er wat meer reuring in de tent.

Invasie?
zijn er nog dan?
Het zou me niet verwonderen,en wees gerust, ik kan tegen een stootje humor, ook al ben ik een 'oude belg'

Dat biertje sla ik zeker niet af, zolang het maar geen heineken is... [|(

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het Praathuis

#4862 Bericht door godzilla » donderdag 25 oktober 2018, 11:29

wanadee schreef:Vandaag eindelijk mijn tabian baan gekregen na meer dan drie maanden regelen en wachten. Nog een toespraak gekregen van de naai ampheu voor hij zijn handtekening zette, dat ik toch vooral de kinderen in mijn dorp moest helpen met engels en financieel.
Het afdelings hoofd zei dat ik toch al zeker 5 keer op het kantoor was langs geweest, dus ik zei maak daar maar 17 keer van want ik heb het bijgehouden.
Terwijl ze bezig waten vroeg ze uit zichzelf of ik ook een id kaart wilde hebben, ja dus, maar toen het zover was zei ze dat ik daar maar een andere keer voor terug moest komen want het was al half vier.
Volgende week ga ik wel in de stad een id kaart halen, nu ik mijn tabian baan heb hoef ik dat niet perse in deze ampheu te doen.
Voorlopig ben ik ze zat :angel:

Kan ik volledig inkomen dat je ze zat bent.
Ik ben ook dikwijls terug moeten gaan, er mankeerde altijd wel iets.
Dus uiteindelijk toch gekregen, duurtijd bijna een jaar, was wel ondertussen ook nog in belgie.
Maar die id kaart (pink kaart) is een gemak, je paspoortnummer staat erop, dus je hoeft je paspoort eigenlijk niet meer bij te hebben.
Een goede raad, houw altijd je oude paspoort, ook al is het niet meer geldig, je hoeft het niet bij te hebben, is maar een tipje.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4863 Bericht door wanadee » donderdag 25 oktober 2018, 11:37

godzilla schreef:
wanadee schreef:Vandaag eindelijk mijn tabian baan gekregen na meer dan drie maanden regelen en wachten. Nog een toespraak gekregen van de naai ampheu voor hij zijn handtekening zette, dat ik toch vooral de kinderen in mijn dorp moest helpen met engels en financieel.
Het afdelings hoofd zei dat ik toch al zeker 5 keer op het kantoor was langs geweest, dus ik zei maak daar maar 17 keer van want ik heb het bijgehouden.
Terwijl ze bezig waten vroeg ze uit zichzelf of ik ook een id kaart wilde hebben, ja dus, maar toen het zover was zei ze dat ik daar maar een andere keer voor terug moest komen want het was al half vier.
Volgende week ga ik wel in de stad een id kaart halen, nu ik mijn tabian baan heb hoef ik dat niet perse in deze ampheu te doen.
Voorlopig ben ik ze zat :angel:

Kan ik volledig inkomen dat je ze zat bent.
Ik ben ook dikwijls terug moeten gaan, er mankeerde altijd wel iets.
Dus uiteindelijk toch gekregen, duurtijd bijna een jaar, was wel ondertussen ook nog in belgie.
Maar die id kaart (pink kaart) is een gemak, je paspoortnummer staat erop, dus je hoeft je paspoort eigenlijk niet meer bij te hebben.
Een goede raad, houw altijd je oude paspoort, ook al is het niet meer geldig, je hoeft het niet bij te hebben, is maar een tipje.
Ik hoor juist van anderen dat het meestal een stuk simpeler is.
En die id kaar wil ik ook, maar die haal ik wel in ampheu muang, daar ben ik toch 2 keer in de week om te zwemmen oa.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het Praathuis

#4864 Bericht door godzilla » donderdag 25 oktober 2018, 11:57

wanadee schreef:
godzilla schreef:
wanadee schreef:Vandaag eindelijk mijn tabian baan gekregen na meer dan drie maanden regelen en wachten. Nog een toespraak gekregen van de naai ampheu voor hij zijn handtekening zette, dat ik toch vooral de kinderen in mijn dorp moest helpen met engels en financieel.
Het afdelings hoofd zei dat ik toch al zeker 5 keer op het kantoor was langs geweest, dus ik zei maak daar maar 17 keer van want ik heb het bijgehouden.
Terwijl ze bezig waten vroeg ze uit zichzelf of ik ook een id kaart wilde hebben, ja dus, maar toen het zover was zei ze dat ik daar maar een andere keer voor terug moest komen want het was al half vier.
Volgende week ga ik wel in de stad een id kaart halen, nu ik mijn tabian baan heb hoef ik dat niet perse in deze ampheu te doen.
Voorlopig ben ik ze zat :angel:

Kan ik volledig inkomen dat je ze zat bent.
Ik ben ook dikwijls terug moeten gaan, er mankeerde altijd wel iets.
Dus uiteindelijk toch gekregen, duurtijd bijna een jaar, was wel ondertussen ook nog in belgie.
Maar die id kaart (pink kaart) is een gemak, je paspoortnummer staat erop, dus je hoeft je paspoort eigenlijk niet meer bij te hebben.
Een goede raad, houw altijd je oude paspoort, ook al is het niet meer geldig, je hoeft het niet bij te hebben, is maar een tipje.
Ik hoor juist van anderen dat het meestal een stuk simpeler is.
En die id kaar wil ik ook, maar die haal ik wel in ampheu muang, daar ben ik toch 2 keer in de week om te zwemmen oa.

Alles hangt af van waar je woont, de regels zijn overal voor interpretatie vatbaar, meestal niet zo ingewikkeld als jouw geval.
Die 'pink id card' heb ik gekregen op de gemeente waar ik mijn geel boekje heb verkregen, zonder problemen.
Ik weet niet of het op een andere gemeente kan, kben benieuwd.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het Praathuis

#4865 Bericht door Herbergier » donderdag 25 oktober 2018, 12:32

Hier in Buriram was alles voor mij binnen een paar uur (gratis) geregeld, gele boekje en rose ID, maar ik heb een goeie kruiwagen(vrouw) en die had alles goed voorbereid.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4866 Bericht door wanadee » donderdag 25 oktober 2018, 12:32

Volgens mijn meisje wel, we zullen het zien maandag.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4867 Bericht door wanadee » donderdag 25 oktober 2018, 12:43

Herbergier schreef:Hier in Buriram was alles voor mij binnen een paar uur (gratis) geregeld, gele boekje en rose ID, maar ik heb een goeie kruiwagen(vrouw) en die had alles goed voorbereid.

Afbeelding
Echt een belachelijke toestand hoer herbergier. Ze hebben mijn drie voornamen en achternaam dus ook naar het thais vertaald in de tabian baan. Mijn meisje heeft op diverse formulieren moeten aangeven dat het juist vertaald was en haar handtekening moeten zetten. Slaat nergens op wan ze spreekt alleen thais.
Ook vanmiddag moest ik weer de namen van mijn vader en moeder geven, staat ook in mijn tabian baan. Annie en Wim. Ze vroeg ook nog of ik hun geboortebewijzen had :cheesy: :cheesy:
Volgens mij zijn ze als de dood dat ze fouten maken en willen geen enkele verantwoordelijkheid.
Zoals de vertaling van mijn naam. Twee maanden geleden ben ik naar bangkok geweest om mijn paspoort te vertalen en legaliseren op hun verzoek.. Dus ze hebben al de officiele en gelegaliseerde vertaling van mijn naam, waarom moet mijn meisje daar dan nog een handtekening voor zetten??

Maf zijn ze hier.

Ps staat jouw naam in het nederlands of ook vertaald naar thais?

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Het Praathuis

#4868 Bericht door brake0345 » donderdag 25 oktober 2018, 12:44

wanadee schreef:Vandaag eindelijk mijn tabian baan gekregen
Veel plezier ermee, vriend van mij zou gezegd hebben; "het maakt niet uit hoe je het doet, het resultaat is het enige wat telt". :thumbsup:

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Het Praathuis

#4869 Bericht door brake0345 » donderdag 25 oktober 2018, 12:47

wanadee schreef: Ps staat jouw naam in het nederlands of ook vertaald naar thais?
In het Thais, gek maar dat schijnt in Thailand de voertaal (en schrift) te zijn :giggle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4870 Bericht door wanadee » donderdag 25 oktober 2018, 12:52

brake0345 schreef:
wanadee schreef: Ps staat jouw naam in het nederlands of ook vertaald naar thais?
In het Thais, gek maar dat schijnt in Thailand de voertaal (en schrift) te zijn :giggle:
Maar met zon vertaling kunnen makkelijk fouten gemaakt worden, de klanken zijn heel anders. Dus fraude met een ander paspoort met een naam die er op lijkt is dan makkelijker.
Of als ze willen vergelijken met de naam in je paspoort is dat ook nooit 100% kloppend.

Daarnaast Zijn de namen op mijn rijbewijzen wel gewoon nederlands, dus weer niet 1 op 1 met de tabian baan.
En een andere vereiste voor ze was een Residence Certificate van immigratie, daar stond ook gewoon mijn naam in het nederlands geschreven.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het Praathuis

#4871 Bericht door godzilla » donderdag 25 oktober 2018, 12:58

En nog een tipje, altijd eerst de voornaam, en dan de familienaam, anders kan zijn dat je opnieuw kan beginnen.
Moeilijk te controleren eens vertaald, maar probeer toch de moeite te doen, of vraag iemand het voor te lezen, kan ook helpen.
Zorg dat het op alle vertalingen zo staat, ik spreek uit ervaring, dus bij deze..

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4872 Bericht door ron » donderdag 25 oktober 2018, 13:00

wanadee schreef:
Echt een belachelijke toestand hoer herbergier.
Zo hoor je nog eens wat......... :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het Praathuis

#4873 Bericht door godzilla » donderdag 25 oktober 2018, 13:05

Ne kruiwagen helpt altijd, te zien wat je erin legt natuurlijk... :giggle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4874 Bericht door ron » donderdag 25 oktober 2018, 14:04

De "lokeend" was dus niet gestuurd door sweetman, gelukkig maar.
En was heerlijk rustig zo.
Relnichten kunnen beter weg blijven of naar Friesland verhuizen.

Heeft godzilla ook een naam?......
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4875 Bericht door wanadee » donderdag 25 oktober 2018, 14:40

godzilla schreef:En nog een tipje, altijd eerst de voornaam, en dan de familienaam, anders kan zijn dat je opnieuw kan beginnen.
Moeilijk te controleren eens vertaald, maar probeer toch de moeite te doen, of vraag iemand het voor te lezen, kan ook helpen.
Zorg dat het op alle vertalingen zo staat, ik spreek uit ervaring, dus bij deze..
Ik kan wel thais lezen maar het probleem blijft het klankverschil. Vanmiddag door drie mensen mijn naam in het thais gelezen en bij alle drie klonk het verschillend.
Maar ik moet wel mijn naam bestuderen, thais schrijven heb ik moeite mee dus even uit mijn koppie leren. Dat ik het zelf ook steeds op dezelfde manier kan schrijven :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”