Het is stil hier

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het is stil hier

#61 Bericht door Herbergier » donderdag 15 november 2018, 13:26

Ik hoop dat het mijn tijd nog zal duren dat ik in Thailand kan en mag blijven wonen, ik heb het hier namelijk buitengewoon goed naar mijn zin en voel mij hier helemaal thuis, voor mij is dat natuurlijk erg makkelijk want ik heb in Nederland alleen nog twee broers wonen, waar ik een paar keer per jaar via skype contact mee heb en verder woont daar geen familie meer van mij.

Maar het valt mij wel op dat steeds meer landen zoals Thailand liever alleen grote investeerders en vakantiegangers binnen krijgen, dan de (meestal gepensioneerde) buitenlanders zich in die landen blijvend willen vestigen en die de mooiste stukjes grond opkopen, liefst van een arme familie met schulden, die geld nodig hebben om te kunnen overleven, zodat ze flink kunnen afdingen, om er een mooi groot huis op te laten bouwen, met een hoge muur er omheen en die rond te rijden in geblindeerde grote auto's.

Steeds meer autochtone inwoners hier in de Isan, vooral de jonge generatie, gaan zich daar meer en meer aan ergeren, ze zijn ook dat geklaag van die allochtone inwoners over het volgen van de wetten, de regeltjes en dat beetje corruptie (tea-money) meer dan zat, de echte Isan Thai maakt zich daar niet druk om, die betaald het bedrag met een lach en heeft hij niet genoeg geld dan gaat hij dat geld wel lenen of hij verkoopt weer iets van zijn bezittingen.
Alles van waarde is weerloos.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het is stil hier

#62 Bericht door godzilla » donderdag 15 november 2018, 14:01

Herbergier schreef:Ik hoop dat het mijn tijd nog zal duren dat ik in Thailand kan en mag blijven wonen, ik heb het hier namelijk buitengewoon goed naar mijn zin en voel mij hier helemaal thuis, voor mij is dat natuurlijk erg makkelijk want ik heb in Nederland alleen nog twee broers wonen, waar ik een paar keer per jaar via skype contact mee heb en verder woont daar geen familie meer van mij.

Maar het valt mij wel op dat steeds meer landen zoals Thailand liever alleen grote investeerders en vakantiegangers binnen krijgen, dan de (meestal gepensioneerde) buitenlanders zich in die landen blijvend willen vestigen en die de mooiste stukjes grond opkopen, liefst van een arme familie met schulden, die geld nodig hebben om te kunnen overleven, zodat ze flink kunnen afdingen, om er een mooi groot huis op te laten bouwen, met een hoge muur er omheen en die rond te rijden in geblindeerde grote auto's.

Steeds meer autochtone inwoners hier in de Isan, vooral de jonge generatie, gaan zich daar meer en meer aan ergeren, ze zijn ook dat geklaag van die allochtone inwoners over het volgen van de wetten, de regeltjes en dat beetje corruptie (tea-money) meer dan zat, de echte Isan Thai maakt zich daar niet druk om, die betaald het bedrag met een lach en heeft hij niet genoeg geld dan gaat hij dat geld wel lenen of hij verkoopt weer iets van zijn bezittingen.
Voel ik me hier helemaal thuis?
gelukkig niet, wil ik ook niet, dan had het geen zin om naar thailand te verkassen.
Beetje verandering mag wel, zowel positief als negatief.
Maar wat je aanhaalt stemt me toch tot nadenken, hier in thailand zijn de 'rijke' langverblijvers ongewenst, zoals je aangeeft, en ik ervaar het soms ook. (soms makkelijker en meer acceptabel als je zegt dat je toerist bent), dan een 'gedogene'
In europa, is het nu belgie of nederland, eender waar, zijn het eerder de inwijkelingen die we beschouwen als ongewild, wegens geen geld, en omdat ze van onze sociale voorzieningen kunnen gebruik maken.
hmm

Toch ff laten bezinken... :|

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Het is stil hier

#63 Bericht door Gardensafari » donderdag 15 november 2018, 19:57

godzilla schreef:Ik volg hem wel,hetzelfde meegemaakt, en dan wordt je forum-moe.
Dus ik weet niet wat suiker met zijn scherpe pen gaat doen, er op zitten?

Maar alle gekheid op een stokje, het is op elk forum moeilijk om up-to date informatie te vinden, en voor moderators onbegonnen werk om alles te verwijderen dat niet meer van toepassing is.
Daarom is het belangrijker de ervaringen die je onlangs hebt meegemaakt te delen en zo het forum levendig en up to date te houden.
Mensen die hun opinie willen opdringen aan anderen, en zelf enkel een paar wetteksten kunnen opsommen terwijl ze zelf nog weinig met het echte thaise leven te maken hebben, buiten een paar thaise markten?
Neen daar pas ik voor.

Bvb
Ik heb vandaag 30 bath betaald voor krabsticks...
En echt geen behoefte eraan om te weten wat de maximumprijs is, zijn ze wel conform wetgeving (eu) of thai.
Zijn het echte?
Ik wil er niet over zeveren, maar anderen wel, ik eet ze wel op, de wetten die kunnen ze ergens steken...
:asian22:
Pas op, hoor. Dan raak je die krabsticks nooit meer kwijt.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het is stil hier

#64 Bericht door KhunSugar » donderdag 15 november 2018, 23:34

Mooi
Proper gewassen is nieuw zegt ons moeder.
...en kunnen we het nu opnieuw op een beschaafde volwassen manier over Thailand hebben :-)

Wat gezegd over de versoepelde regels bij binnenkomst over land om het toerisme aan te zwengelen en... de Chinezen te paaien.

Goed nieuws?


Verzonden vanaf mijn iPhone SE.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#65 Bericht door wanadee » vrijdag 16 november 2018, 01:37

godzilla schreef:
Herbergier schreef:Ik hoop dat het mijn tijd nog zal duren dat ik in Thailand kan en mag blijven wonen, ik heb het hier namelijk buitengewoon goed naar mijn zin en voel mij hier helemaal thuis, voor mij is dat natuurlijk erg makkelijk want ik heb in Nederland alleen nog twee broers wonen, waar ik een paar keer per jaar via skype contact mee heb en verder woont daar geen familie meer van mij.

Maar het valt mij wel op dat steeds meer landen zoals Thailand liever alleen grote investeerders en vakantiegangers binnen krijgen, dan de (meestal gepensioneerde) buitenlanders zich in die landen blijvend willen vestigen en die de mooiste stukjes grond opkopen, liefst van een arme familie met schulden, die geld nodig hebben om te kunnen overleven, zodat ze flink kunnen afdingen, om er een mooi groot huis op te laten bouwen, met een hoge muur er omheen en die rond te rijden in geblindeerde grote auto's.

Steeds meer autochtone inwoners hier in de Isan, vooral de jonge generatie, gaan zich daar meer en meer aan ergeren, ze zijn ook dat geklaag van die allochtone inwoners over het volgen van de wetten, de regeltjes en dat beetje corruptie (tea-money) meer dan zat, de echte Isan Thai maakt zich daar niet druk om, die betaald het bedrag met een lach en heeft hij niet genoeg geld dan gaat hij dat geld wel lenen of hij verkoopt weer iets van zijn bezittingen.
Voel ik me hier helemaal thuis?
gelukkig niet, wil ik ook niet, dan had het geen zin om naar thailand te verkassen.
Beetje verandering mag wel, zowel positief als negatief.
Maar wat je aanhaalt stemt me toch tot nadenken, hier in thailand zijn de 'rijke' langverblijvers ongewenst, zoals je aangeeft, en ik ervaar het soms ook. (soms makkelijker en meer acceptabel als je zegt dat je toerist bent), dan een 'gedogene'
In europa, is het nu belgie of nederland, eender waar, zijn het eerder de inwijkelingen die we beschouwen als ongewild, wegens geen geld, en omdat ze van onze sociale voorzieningen kunnen gebruik maken.
hmm

Toch ff laten bezinken... :|
Die aversie tegen “permanente wonende” buitenlanders straalde ook van die eikel van het electriciteitskantoor af. Begon direct te mopperen dat als die buitenlanders rechten krijgen ze de grond opkopen en thai niks meer hebben. En in deze omgeving wpnen praktisch geen buitenlanders dus het zit diep.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het is stil hier

#66 Bericht door jumbo » vrijdag 16 november 2018, 01:38

printen44 schreef:
Ik vind het doodzonde dat er in het forum zo weinig goede informatie gegeven word over Thailand, de zaken rondom alles wat met wonen in Thailand te maken heeft, belastingen, pensioenen en AOW. visum en zaken die Nederlanders treffen, als ze permanent in het buitenland woonde. Ook informatie voor vakantiegangers en om Thaise vriendin of vriend naar Nederland te krijgen, permanent of vakantie, die informatie is er niet meer. En de regels veranderen, dus moet de informatie up-to-date zijn.

De kennis die het forum hier over had, is verdwenen. Terwijl er alle ontwikkelingen en verwikkelingen gaande zijn op de AOW, pensioen, belastingen etc. i.v.m. Nederlanders, die permanent in het buitenland wonen. Ik las net dat de Deense Ambassade ook al geen "income statement" meer afgeeft voor je jaarlijkse visum. Ik denk dat de Nederlandse Ambassade hier gaat volgen en dat geeft, met de buitenlandse belastingplichtige ingreep, veel problemen met zich mee als je permanent in het buitenland woont.
.
Vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat er 'weinig goede informatie gegeven word over Thailand'
Misschien en dat ook maar beperkt, over belasting pensioen en AOW maar dat is het toch echt
Erik is een voor sommige boeiend schrijver maar dat had niets met bovenstaande te maken en meer met zijn dagelijkse gang van zaken. Boeide mij niet echt, misschien anderen wel
Nieuwe kennis wordt aangeboord en informatie wordt heruitgevonden. Vond het jammer dat Erik in zijn verbolgenheid al zijn posts heeft laten verwijderen, net als nog een paar, want dan was de door jou vernoemde kennis nog na te slaan... maar ja.. het is nu eenmaal zo gedaan

Er wordt nu nog vaak om de messenger gespeelt en niet naar de message gekeken, KS heeft vele criticasters maar heeft ook waardevolle informatie. Zijn manier van schrijven schijnt sommigen te ergeren, of is het zijn nivo van kennis en dus pure jaloezie??

Income statement of niet er zijn voldoende manier om hier te blijven als je wilt, zelfs met behulp van 'service kantoren'
NL heeft zijn statement al aangepast naar verifieerbaar inkomen, ik kan hier dus net zo goed schrijven dat ik niet denk dat NL zal volgen.....
Persoonlijke gedachten of wensen zijn nu eenmaal..... persoonlijk en niet gemotiveerd door kennis
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het is stil hier

#67 Bericht door jumbo » vrijdag 16 november 2018, 01:42

wanadee schreef:
Die aversie tegen “permanente wonende” buitenlanders straalde ook van die eikel van het electriciteitskantoor af. Begon direct te mopperen dat als die buitenlanders rechten krijgen ze de grond opkopen en thai niks meer hebben. En in deze omgeving wpnen praktisch geen buitenlanders dus het zit diep.
Ik merk weinig tot niets van aversie of moelijkdoenerij, niet met mijn tabien baan, ID, verzekeringen, visa en workpermit of bij banken of verzekeringsmaatschappijen
of welk contact dan ook met Thaise instanties of bedrijven. Maar ik stel mezelf dan ook bescheiden op, laat mijn vrouw het woord voeren en de Thaise gang van zaken zijn beloop gaan. Moeilijk genoeg want ik ben van huis uit erg ongeduldig, brutaal en onbeschoft.

De jeugd is agressiever maar dat is een globaal iets en hier mede gevoed door een gebrek aan opvoeding en opleiding en absoluut gebrek aan kennis
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#68 Bericht door wanadee » vrijdag 16 november 2018, 01:47

jumbo schreef:
wanadee schreef:
Die aversie tegen “permanente wonende” buitenlanders straalde ook van die eikel van het electriciteitskantoor af. Begon direct te mopperen dat als die buitenlanders rechten krijgen ze de grond opkopen en thai niks meer hebben. En in deze omgeving wpnen praktisch geen buitenlanders dus het zit diep.
Ik merk weinig tot niets van aversie of moelijkdoenerij, niet met mijn tabien baan, ID, verzekeringen, visa en workpermit of bij banken of verzekeringsmaatschappijen
of welk contact dan ook met Thaise instanties of bedrijven. Maar ik stel mezelf dan ook bescheiden op, laat mijn vrouw het woord voeren en de Thaise gang van zaken zijn beloop gaan. Moeilijk genoeg want ik ben van huis uit erg ongeduldig, brutaal en onbeschoft.

De jeugd is agressiever maar dat is een globaal iets en hier mede gevoed door een gebrek aan opvoeding en opleiding en absoluut gebrek aan kennis
Ik stel mezelf ook bescheiden op en laat mijn vrouw het woord voeren al kost dat me soms moeite. Normaliter heb ik geen problemen, met die tabian baan is pure bureaucratie en heeft niets met hekel aan buitenlanders te maken. Ook mijn andere contacten met thai verlopen normaliter goed.
Dit is de eerste keer dat ik een dergelijke negatieve reactie van een thai krijg.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het is stil hier

#69 Bericht door godzilla » vrijdag 16 november 2018, 02:09

Ook is het zo dat vele thai niet beseffen welke moeilijkheden we hebben om hier te kunnen verblijven.
Dat we geen grond op onze naam kunnen kopen weten ze niet.
Ze zien enkel het huis waar we in wonen, onze auto, de meestal veel jongere partner, enz

tja, dan is een beetje afgunst normaal denk ik.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#70 Bericht door wanadee » vrijdag 16 november 2018, 02:49

godzilla schreef:Ook is het zo dat vele thai niet beseffen welke moeilijkheden we hebben om hier te kunnen verblijven.
Dat we geen grond op onze naam kunnen kopen weten ze niet.
Ze zien enkel het huis waar we in wonen, onze auto, de meestal veel jongere partner, enz

tja, dan is een beetje afgunst normaal denk ik.
Daar zou ik maar niet van uit gaan godzilla.
Deze man van het elec bedrijf zei dat ze een fout hadden gemaakt op het landoffice, dat farang geen grond kunnen hebben. Hij had niet de moeite genomen om goed te lezen dat er ergens vruchtgebruik stond.
Mijn schoonvader, echt een hele simpele dorpsbouwvakker heb ik een tijdje problemen mee gehad. En dan niet ik maar mijn meissie die ik uiteraard wel steun. En zelfs deze simpele ziel wist te vertellen dat farang geen enkele rechten had op grond in thailand. Daar werd ik mee om de oren geslagen omdat hij probeerde een stukje grond van ta in te pikken.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het is stil hier

#71 Bericht door godzilla » vrijdag 16 november 2018, 02:55

wanadee schreef:
godzilla schreef:Ook is het zo dat vele thai niet beseffen welke moeilijkheden we hebben om hier te kunnen verblijven.
Dat we geen grond op onze naam kunnen kopen weten ze niet.
Ze zien enkel het huis waar we in wonen, onze auto, de meestal veel jongere partner, enz

tja, dan is een beetje afgunst normaal denk ik.
Daar zou ik maar niet van uit gaan godzilla.
Deze man van het elec bedrijf zei dat ze een fout hadden gemaakt op het landoffice, dat farang geen grond kunnen hebben. Hij had niet de moeite genomen om goed te lezen dat er ergens vruchtgebruik stond.
Mijn schoonvader, echt een hele simpele dorpsbouwvakker heb ik een tijdje problemen mee gehad. En dan niet ik maar mijn meissie die ik uiteraard wel steun. En zelfs deze simpele ziel wist te vertellen dat farang geen enkele rechten had op grond in thailand. Daar werd ik mee om de oren geslagen omdat hij probeerde een stukje grond van ta in te pikken.
Misschien veralgemeen ik teveel, zou kunnen.
Maar een bouwvakker zal beter op de hoogte zijn dan een rijstplanter over wat kan en wat niet.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het is stil hier

#72 Bericht door Joep » vrijdag 16 november 2018, 03:47

KhunSugar schreef:Mooi
Proper gewassen is nieuw zegt ons moeder.
...en kunnen we het nu opnieuw op een beschaafde volwassen manier over Thailand hebben :-)

Wat gezegd over de versoepelde regels bij binnenkomst over land om het toerisme aan te zwengelen en... de Chinezen te paaien.


Goed nieuws?


Verzonden vanaf mijn iPhone SE.
Persoonlijk denk ik dat de gemiddelde Chinese toerist er geen voordeel bij zal hebben.
Het zullen voornamelijk de Chinese reisorganisatoren zijn die er voordeel bij hebben omdat ze geen visum on arrival hoeven te betalen voor hun klanten.

Onze buren in de moo baan zijn naar horen zeggen ook zo'n organisator van reizen voor Chinezen en dan voornamelijk Hong Kong Chinezen. Hebben in de moo baan een stuk of 8 huizen waar ze hun gasten in huisvesten. Of het allemaal legaal is heb ik mijn twijfels aan, maar niemand zal er iets van zeggen want ze zijn ook de sponsor van een grote Chinese tempel net buiten de moo baan. Hebben hun geld verdiend (en nu nog) met aluminium.
Naast ons hebben ze ook een huis, vind ik wel lekker want het staat voor 80% leeg omdat wij wel iets zeggen als we er last van hebben. Melding maken vind ik persoonlijk iets te ver gaan, maar heb wel een keer tegen de zoon gezegd dat als dit zo doorgaat dan zou ik bij mijn volgende bezoek aan immigration wel eens een vraag of opmerking kunnen maken over onze moo baan.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het is stil hier

#73 Bericht door Joep » vrijdag 16 november 2018, 03:57

jumbo schreef:
wanadee schreef:
Die aversie tegen “permanente wonende” buitenlanders straalde ook van die eikel van het electriciteitskantoor af. Begon direct te mopperen dat als die buitenlanders rechten krijgen ze de grond opkopen en thai niks meer hebben. En in deze omgeving wpnen praktisch geen buitenlanders dus het zit diep.
Ik merk weinig tot niets van aversie of moelijkdoenerij, niet met mijn tabien baan, ID, verzekeringen, visa en workpermit of bij banken of verzekeringsmaatschappijen
of welk contact dan ook met Thaise instanties of bedrijven. Maar ik stel mezelf dan ook bescheiden op, laat mijn vrouw het woord voeren en de Thaise gang van zaken zijn beloop gaan. Moeilijk genoeg want ik ben van huis uit erg ongeduldig, brutaal en onbeschoft.

De jeugd is agressiever maar dat is een globaal iets en hier mede gevoed door een gebrek aan opvoeding en opleiding en absoluut gebrek aan kennis
Mee eens Jumbo, zo gaat het bij ons ook.
Komt bij dat ik een voorstander ben van lokaal kopen (in NL ook al, al was het soms een dubbeltje duurder) en in de hele straat wel bekend ben als ik rond loop om iets te kopen. En of ik nou bij 7/11 of de bank of de plaatselijke bouwmarkt of een eetkraampje ben wordt ik altijd vriendelijk geholpen en doen ze toch hun best om mij uit te leggen wat het is en zo. Met mijn beetje thais en hun beetje engels komen we er wel uit.
En dat is niet omdat ik zo'n big spender ben, maar omdat ik me probeer aan te passen aan mijn omgeving. Er lopen bij ons ook falang rond die afgeven op de Thai en klagen dat het allemaal zo moeilijk is en onvriendelijk.

Verder hoop ik ook dat ik nog vele jaren hier mag genieten van mijn leven, maar ik sluit ook niet uit dat ik op oude leeftijd als het allemaal niet meer zo wil terug ga naar NL. Misschien ook niet, maar dat ligt er helemaal aan hoe het tzt met mijn lijf en geestesgesteldheid wil.
Ik ben persoonlijk een voorstander van euthanasie en hoop dat tegen de tijd dat ik aan de beurt ben dit in TH ook gewoon legaal kan gebeuren. Ik zie niets in een hopeloze strijd tegen één of andere ziekte of aandoening die je niet kunt winnen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#74 Bericht door wanadee » vrijdag 16 november 2018, 07:25

godzilla schreef:
wanadee schreef:
godzilla schreef:Ook is het zo dat vele thai niet beseffen welke moeilijkheden we hebben om hier te kunnen verblijven.
Dat we geen grond op onze naam kunnen kopen weten ze niet.
Ze zien enkel het huis waar we in wonen, onze auto, de meestal veel jongere partner, enz

tja, dan is een beetje afgunst normaal denk ik.
Daar zou ik maar niet van uit gaan godzilla.
Deze man van het elec bedrijf zei dat ze een fout hadden gemaakt op het landoffice, dat farang geen grond kunnen hebben. Hij had niet de moeite genomen om goed te lezen dat er ergens vruchtgebruik stond.
Mijn schoonvader, echt een hele simpele dorpsbouwvakker heb ik een tijdje problemen mee gehad. En dan niet ik maar mijn meissie die ik uiteraard wel steun. En zelfs deze simpele ziel wist te vertellen dat farang geen enkele rechten had op grond in thailand. Daar werd ik mee om de oren geslagen omdat hij probeerde een stukje grond van ta in te pikken.
Misschien veralgemeen ik teveel, zou kunnen.
Maar een bouwvakker zal beter op de hoogte zijn dan een rijstplanter over wat kan en wat niet.
Een bouwvakker op het platteland heeft niet veel meer kennis dan een rijstplanter denk ik zo maar. Maar van iemand die zon kantoor runt verwacht je enig niveau.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het is stil hier

#75 Bericht door jumbo » vrijdag 16 november 2018, 07:56

Joep schreef: Er lopen bij ons ook falang rond die afgeven op de Thai en klagen dat het allemaal zo moeilijk is en onvriendelijk.
Kom ik er ook teveel van tegen
Meestal hangend over een biertje in smoezelige Beer Chang haltershirtjes en dan besluiteloos rondkijkend hun vrouw proberen te bestieren met onverstaanbare mengelmoezen van hun taal en nog iets... Thai schijnbaar..
Mede lotgenoten knikken instemmend in ondersteunen het ' we nemen er nog 1' met een 'jij bent aan de beurt blik'
En uiteraard volop kritiek op alles in Thailand waar ze zelf part nog deel aan hebben, uit pure luiheid en desintresse en gebrek aan werkelijk kennis of intentie om iets te leren

Proost mannen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”