Het is stil hier

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Het is stil hier

#46 Bericht door Kees » dinsdag 13 november 2018, 10:18

Hopelijk zullen de weggepeste "Oude Gloriën" van dit forum die blijven lezen zijn opnieuw actief deelnemen.
Ik hoop dat inderdaad ook, ben blij die namen reeds voorbij heb zien komen.
En wat hier toch ook al zo vaak aangehaald is, wat je niet leuk vind en/of waar je je aan ergert sla het over of klik het weg.
Niet klagen, maar dragen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het is stil hier

#47 Bericht door godzilla » dinsdag 13 november 2018, 11:10

KhunSugar schreef:Hopelijk zullen de weggepeste "Oude Gloriën" van dit forum die blijven lezen zijn opnieuw actief deelnemen.
Hun constructieve bijdragen en expertise kan elk forum gebruiken.

De "like button" is een betalende mod, niet iedereen is pro, doch deze knop geeft te kennen of leden de post of reactie apprecieren.
Je kan hiermee op een snelle manier te kennen geven of je het eens bent met wat er staat zonder een reactie te posten.

Hopelijk heb ik met deze reactie niet al te hard op gevoelige teentjes getrapt :-)
Maar die 'like' button wordt gebruikt om groepjes te vormen op den duur (dat weet je goed genoeg ks), ik hoop dat het hier nooit zover komt, of er moet een 'hate it' button bijkomen.
[|(

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het is stil hier

#48 Bericht door wpdl » dinsdag 13 november 2018, 11:39

Wat ik al zij 'manipuleerbaar' nog meer zuil vorming.
Zowel een positief 'like it' als een negatief 'don't like it' zou beter passen als een antwoord te veel moeite is.

Een ieder is welkom lijk mij heb tenslotte nog nooit iets bij de huisregels daar over gelezen dat men dat anders ziet.
En als een ieder de basis van een internetforum begrijpt komt alles goed Heer Suiker maar ja dat was altijd die ander...............

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het is stil hier

#49 Bericht door KhunSugar » woensdag 14 november 2018, 13:15

[quote="wpdelange"]Wat ik al zij '[i]manipuleerbaar[/i]' nog meer zuil vorming.
Zowel een positief 'like it' als een negatief 'don't like it' zou beter passen als een antwoord te veel moeite is.

Een ieder is welkom lijk mij heb tenslotte nog nooit iets bij de huisregels daar over gelezen dat men dat anders ziet.
En als een ieder de basis van een internetforum begrijpt komt alles goed Heer Suiker maar ja dat was altijd die ander...............[/quote]
:thumbsup:

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het is stil hier

#50 Bericht door godzilla » woensdag 14 november 2018, 13:38

KhunSugar schreef:
wpdelange schreef:Wat ik al zij 'manipuleerbaar' nog meer zuil vorming.
Zowel een positief 'like it' als een negatief 'don't like it' zou beter passen als een antwoord te veel moeite is.

Een ieder is welkom lijk mij heb tenslotte nog nooit iets bij de huisregels daar over gelezen dat men dat anders ziet.
En als een ieder de basis van een internetforum begrijpt komt alles goed Heer Suiker maar ja dat was altijd die ander...............
:thumbsup:
Ik snap hier iets niet:
Wie is hier bezig tegen wie en over wat?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het is stil hier

#51 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 14 november 2018, 16:09

Reken niet op mij.

Ik heb dit forum verlaten en op mijn verzoek is de account prajak door Chang verwijderd in augustus 2016.

De reden: in juni 2015 heb ik mij aangesloten bij een blog met toen 17, thans 30 schrijvers, onder de naam trefpuntazie.com. Ik hoop dat die naam mag blijven staan van Chang.

Onze aandacht gaat primair uit naar dat werelddeel dat, zoals je weet, loopt van Suezkanaal tot Beringstraat. Mijn dagen zijn gevuld en alle verzoeken om hier weer te gaan schrijven ten spijt kom ik hier niet als schrijver terug.

Ik ben wel bereid artikelen van trefpuntazie.com die over Thailand gaan hier door te linken zonder dat het botst met copyright.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Het is stil hier

#52 Bericht door Gardensafari » woensdag 14 november 2018, 16:48

godzilla schreef:
KhunSugar schreef:
wpdelange schreef:Wat ik al zij 'manipuleerbaar' nog meer zuil vorming.
Zowel een positief 'like it' als een negatief 'don't like it' zou beter passen als een antwoord te veel moeite is.

Een ieder is welkom lijk mij heb tenslotte nog nooit iets bij de huisregels daar over gelezen dat men dat anders ziet.
En als een ieder de basis van een internetforum begrijpt komt alles goed Heer Suiker maar ja dat was altijd die ander...............
:thumbsup:
Ik snap hier iets niet:
Wie is hier bezig tegen wie en over wat?
Wat betreft dit draadje ben ik de draad al lang kwijt.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Het is stil hier

#53 Bericht door rfms » woensdag 14 november 2018, 16:55

erik-kuijpers schreef:Reken niet op mij.

Ik heb dit forum verlaten en op mijn verzoek is de account prajak door Chang verwijderd in augustus 2016.

De reden: in juni 2015 heb ik mij aangesloten bij een blog met toen 17, thans 30 schrijvers, onder de naam trefpuntazie.com. Ik hoop dat die naam mag blijven staan van Chang.

Onze aandacht gaat primair uit naar dat werelddeel dat, zoals je weet, loopt van Suezkanaal tot Beringstraat. Mijn dagen zijn gevuld en alle verzoeken om hier weer te gaan schrijven ten spijt kom ik hier niet als schrijver terug.

Ik ben wel bereid artikelen van trefpuntazie.com die over Thailand gaan hier door te linken zonder dat het botst met copyright.



Bij deze ons oprecht medeleven met het jammerlijk heengaan van Bert van Balen.
Zijn " briljantjes" waren echt een genoegen om lezen.

Het zou, althans naar mijn mening, een briliant idee zijn artikelen die over Thailand gaan, door te linken naar dit forum.
Alvast al het beste en hopelijk nog veel leesgenot.

[|) [|) [|)
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het is stil hier

#54 Bericht door KhunSugar » donderdag 15 november 2018, 08:48

erik-kuijpers schreef:Reken niet op mij.

Ik heb dit forum verlaten en op mijn verzoek is de account prajak door Chang verwijderd in augustus 2016.

De reden: in juni 2015 heb ik mij aangesloten bij een blog met toen 17, thans 30 schrijvers, onder de naam trefpuntazie.com. Ik hoop dat die naam mag blijven staan van Chang.

Onze aandacht gaat primair uit naar dat werelddeel dat, zoals je weet, loopt van Suezkanaal tot Beringstraat. Mijn dagen zijn gevuld en alle verzoeken om hier weer te gaan schrijven ten spijt kom ik hier niet als schrijver terug.

Ik ben wel bereid artikelen van trefpuntazie.com die over Thailand gaan hier door te linken zonder dat het botst met copyright.
Jammer, ze kunnen uw ervaring hier anders best gebruiken. Net als deze van andere “Oude Gloriën”.


Verzonden vanaf mijn iPhone SE.

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Het is stil hier

#55 Bericht door rfms » donderdag 15 november 2018, 09:03

Neem mij niet kwalijk doch ik weet niet over welk blog jullie het hebben en weet uiteraard absoluut niet wat daarop verschenen is.
Ik heb voornamelijk interesse in Thailand geralateerde verhalen.
[|)
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het is stil hier

#56 Bericht door Herbergier » donderdag 15 november 2018, 10:38

Ik ben toch wel een beetje verrast de heren Printen en Kuijpers ineens hier weer op het Thailandforum te zien, daar heb ik helemaal geen probleem mee hoor, want iedereen met een positief gevoel voor Thailand is hier welkom, maar in de topic van twee jaar geleden "Should I stay or should I go" gaven de heren toch duidelijk aan binnen niet al te lange tijd weer naar Europa te verhuizen, met als een van de meerdere redenen dat een goede zorgverzekering in Thailand te kostbaar werd.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe het de heren is vergaan in Nederland of op misschien wel Cyprus, want daar was een grondig onderzoek naar gedaan, of zijn al jullie mooie plannen niet doorgegaan en wonen jullie nog steeds in het mooie en gezellige Thailand?

http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f=22&t=825705
Alles van waarde is weerloos.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het is stil hier

#57 Bericht door printen44 » donderdag 15 november 2018, 12:22

Ik woon nu in Nederland. Geen spijt dat ik vertrokken ben, maar geen kwaad woord over Thailand. Ik heb het in die twaalf jaar dat ik er woning prima naar mijn zin gehad.De zorgverzekering was de reden dat ik vertrok. Kreeg binnen twee weken een prima woning. Een goede zorgverzekering, schrijf nog redelijk wat over Thailand en Namibia en verveel me geen moment.


De heer Kuijpers overwintert in Thailand, maar woont officieel in Nederland.


Ik vind het doodzonde dat er in het forum zo weinig goede informatie gegeven word over Thailand, de zaken rondom alles wat met wonen in Thailand te maken heeft, belastingen, pensioenen en AOW. visum en zaken die Nederlanders treffen, als ze permanent in het buitenland woonde. Ook informatie voor vakantiegangers en om Thaise vriendin of vriend naar Nederland te krijgen, permanent of vakantie, die informatie is er niet meer. En de regels veranderen, dus moet de informatie up-to-date zijn.

De kennis die het forum hier over had, is verdwenen. Terwijl er alle ontwikkelingen en verwikkelingen gaande zijn op de AOW, pensioen, belastingen etc. i.v.m. Nederlanders, die permanent in het buitenland wonen. Ik las net dat de Deense Ambassade ook al geen "income statement" meer afgeeft voor je jaarlijkse visum. Ik denk dat de Nederlandse Ambassade hier gaat volgen en dat geeft, met de buitenlandse belastingplichtige ingreep, veel problemen met zich mee als je permanent in het buitenland woont.


Een aantal van de leden speelde teveel op de man, zonder dat zij de boodschap lazen of begrepen. Aan de boodschap had men maling, des te meer aandacht aan de boodschapper. En dan zijn dan ook vele andere kanalen om elders je ervaringen, commentaren of zienswijze te etaleren. Het forum was en is geen zaligmakende medium dan meer voor je.

Jammer, maar het is niet anders. Schrijven doen we allemaal voor ons plezier, maar dan moet het ook plezier blijven. Helaas was dat voor een aantal goed ge-informeerde leden met veel kennis, niet meer mogelijk.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#58 Bericht door wanadee » donderdag 15 november 2018, 12:38

Het is een logisch gevolg van de ontwikkelingen op SM gebied.
Er zijn tegewoordig zoveel fora/facebook groepen waar info wordt gegeven en gedeeld dat dit forum eigenlijk niet meer nodig is als kennisbank. Het is meer een kletsforum geworden wat op zich wel gezellig is maar als er dan wat negatieve opmerkingen gemaakt worden haken mensen snel af.

Facebookgroepen hebben ook als voordeel dat je mensen kunt blokkeren zodat je geen berichten meer van elkaar ziet. Daar zijn zoveel mensen die dingen posten dat je de geblokkeerden niet mist.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Het is stil hier

#59 Bericht door KhunSugar » donderdag 15 november 2018, 12:48

printen44 schreef:Ik woon nu in Nederland. Geen spijt dat ik vertrokken ben, maar geen kwaad woord over Thailand. Ik heb het in die twaalf jaar dat ik er woning prima naar mijn zin gehad.De zorgverzekering was de reden dat ik vertrok. Kreeg binnen twee weken een prima woning. Een goede zorgverzekering, schrijf nog redelijk wat over Thailand en Namibia en verveel me geen moment.


De heer Kuijpers overwintert in Thailand, maar woont officieel in Nederland.


Ik vind het doodzonde dat er in het forum zo weinig goede informatie gegeven word over Thailand, de zaken rondom alles wat met wonen in Thailand te maken heeft, belastingen, pensioenen en AOW. visum en zaken die Nederlanders treffen, als ze permanent in het buitenland woonde. Ook informatie voor vakantiegangers en om Thaise vriendin of vriend naar Nederland te krijgen, permanent of vakantie, die informatie is er niet meer. En de regels veranderen, dus moet de informatie up-to-date zijn.

De kennis die het forum hier over had, is verdwenen. Terwijl er alle ontwikkelingen en verwikkelingen gaande zijn op de AOW, pensioen, belastingen etc. i.v.m. Nederlanders, die permanent in het buitenland wonen. Ik las net dat de Deense Ambassade ook al geen "income statement" meer afgeeft voor je jaarlijkse visum. Ik denk dat de Nederlandse Ambassade hier gaat volgen en dat geeft, met de buitenlandse belastingplichtige ingreep, veel problemen met zich mee als je permanent in het buitenland woont.


Een aantal van de leden speelde teveel op de man, zonder dat zij de boodschap lazen of begrepen. Aan de boodschap had men maling, des te meer aandacht aan de boodschapper. En dan zijn dan ook vele andere kanalen om elders je ervaringen, commentaren of zienswijze te etaleren. Het forum was en is geen zaligmakende medium dan meer voor je.

Jammer, maar het is niet anders. Schrijven doen we allemaal voor ons plezier, maar dan moet het ook plezier blijven. Helaas was dat voor een aantal goed ge-informeerde leden met veel kennis, niet meer mogelijk.
Mooi verwoord, mijn pen is scherper ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone SE.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het is stil hier

#60 Bericht door godzilla » donderdag 15 november 2018, 13:20

Ik volg hem wel,hetzelfde meegemaakt, en dan wordt je forum-moe.
Dus ik weet niet wat suiker met zijn scherpe pen gaat doen, er op zitten?

Maar alle gekheid op een stokje, het is op elk forum moeilijk om up-to date informatie te vinden, en voor moderators onbegonnen werk om alles te verwijderen dat niet meer van toepassing is.
Daarom is het belangrijker de ervaringen die je onlangs hebt meegemaakt te delen en zo het forum levendig en up to date te houden.
Mensen die hun opinie willen opdringen aan anderen, en zelf enkel een paar wetteksten kunnen opsommen terwijl ze zelf nog weinig met het echte thaise leven te maken hebben, buiten een paar thaise markten?
Neen daar pas ik voor.

Bvb
Ik heb vandaag 30 bath betaald voor krabsticks...
En echt geen behoefte eraan om te weten wat de maximumprijs is, zijn ze wel conform wetgeving (eu) of thai.
Zijn het echte?
Ik wil er niet over zeveren, maar anderen wel, ik eet ze wel op, de wetten die kunnen ze ergens steken...
:asian22:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”