Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4381 Bericht door ron » vrijdag 20 juli 2018, 09:26

jomel17 schreef:Bedankt Ron....
OK :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4382 Bericht door ron » vrijdag 20 juli 2018, 12:00

Ik kan niet zo vlug terugvinden waar ik destijds mijn "zakelijke ervaring" heb neergeschreven,
maar zal dit later vandaag nog eens neerpennen.
Heeft minimaal gerekend een slordige 65.000 euro gekost wat beter aan wat anders besteed had kunnen worden.
Jammer van het geld,maar des te meer de verloren tijd en 4 keer extra heen en weer vliegen.
Ben daarmee begonnen toen Mart nog leefde en ik hem en Wouter nog eens ontmoet heb in Udonthani
waar zij mij misschien nog raad zouden kunnen geven over de aanpak om het product door een Thai te laten maken.

Straks eerst maar eens naar de camping rijden en zal vanaf daar het fiasco toelichten.
Niet echt dus huis,tuin en keuken gefreubel,zoals Jumbo het vermeende te zien. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Het Praathuis

#4383 Bericht door brake0345 » vrijdag 20 juli 2018, 12:39

Ik weet nog goed wat voor plan Ron mee aan de slag was (als we het over hetzelfde plan hebben?!), dat was inderdaad geen gefreubel!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4384 Bericht door wanadee » vrijdag 20 juli 2018, 13:01

brake0345 schreef:Ik weet nog goed wat voor plan Ron mee aan de slag was (als we het over hetzelfde plan hebben?!), dat was inderdaad geen gefreubel!
Ik niet dus ik ben benieuwd

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het Praathuis

#4385 Bericht door jumbo » zaterdag 21 juli 2018, 02:21

ron schreef:Ik kan niet zo vlug terugvinden waar ik destijds mijn "zakelijke ervaring" heb neergeschreven,
maar zal dit later vandaag nog eens neerpennen.
Heeft minimaal gerekend een slordige 65.000 euro gekost wat beter aan wat anders besteed had kunnen worden.
Jammer van het geld,maar des te meer de verloren tijd en 4 keer extra heen en weer vliegen.
Ben daarmee begonnen toen Mart nog leefde en ik hem en Wouter nog eens ontmoet heb in Udonthani
waar zij mij misschien nog raad zouden kunnen geven over de aanpak om het product door een Thai te laten maken.

Straks eerst maar eens naar de camping rijden en zal vanaf daar het fiasco toelichten.
Niet echt dus huis,tuin en keuken gefreubel,zoals Jumbo het vermeende te zien. :worshippy:
Ik vind een eigen bedrijf ervaring zonder zoals de multinationals, goede screening en planning absoluut niet
te vergelijken en te verwaarlozen tov de workforce en de economie van Thailand
En jij scheert jouw persoonlijke ervaring over 1 kam met de multinationals....
denk je echt dat die hier miljarden investeren en besteden omdat de zon elke dag schijnt??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4386 Bericht door ron » zaterdag 21 juli 2018, 06:19

Vreemd dat mijn ervaring volgens jou door mij wordt neergezet alsof ik alles over één kam scheer.....
Jammer dat sommige onderwerpen om te bespreken in de kiem worden gesmoord,
zonder dat men maar enige notie heeft wat de schrijver wil vertellen.
Ik,een private onderneming die iets uit probeert, vergelijken met een multinational.....waar slaat dat op :roll:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4387 Bericht door ron » zaterdag 21 juli 2018, 07:41

Hotel cleaner returns A$11,000 to Dutch tourist

Afbeelding

https://goo.gl/jazUCx
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4388 Bericht door ron » zaterdag 21 juli 2018, 18:49

Highway to hell: hoe Johan van Laarhoven in de Thaise bajes belandde

Afbeelding

TILBURG -21-07-2018

Precies vier jaar zit Tilburger Johan van Laarhoven (57) nu gevangen in Thailand.
De ‘Hel van Bangkok’, noemt hij het. De Nederlandse justitie, tuk om de coffeeshopbaas aan te klagen
voor belastingontduiking, speelde een dubieuze rol in de aanloop naar zijn arrestatie. Een reconstructie.

https://goo.gl/JLTNWq
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Het Praathuis

#4389 Bericht door Gardensafari » zaterdag 21 juli 2018, 19:37

Er valt weer één wijze les uit te trekken: ga niet met drugs of een drugsverleden naar Thailand (of Singapore).
Verder haal ik niet uit het artikel wat de Nederlandse justitie nu fout heeft gedaan.
Erg netjes is het misschien niet, maar waar zitten ze nu fout?

In het begin is het artikel nog enigszins objectief, maar met het slotakkoord wordt het tranentrekkerij.
Zeggen ze eerst dat hij, waarschijnlijk, miljoenen aan belasting heeft ontdoken, in de slotzin staat dan:

,,Johan is een coffeeshopeigenaar die met gedoogvergunningen van Nederlandse burgemeesters een aardig bedrag bedrag heeft verdiend en daarover belasting heeft betaald, maar nu in een Thaise cel te Bangkok wegrot...”

Overigens: 20 jaar in een cel in Bangkok gun ik waarschijnlijk alleen Dutrout, maar zeker geen sjoemelende coffeeshophouder, laat dat duidelijk zijn.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4390 Bericht door ron » zaterdag 21 juli 2018, 19:51

Was het een ministerszoontje geweest had het niet gebeurd.... :neus:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Het Praathuis

#4391 Bericht door Gardensafari » zaterdag 21 juli 2018, 20:28

ron schreef:Was het een ministerszoontje geweest had het niet gebeurd.... :neus:
Zeker niet!
Tenzij een zoontje uit de Taksin-clan, natuurlijk.
En of het zoontje van Blok er nu nog zo makkelijk mee was weggekomen...
Ach politiek stinkt. Altijd en overal.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het Praathuis

#4392 Bericht door jumbo » zondag 22 juli 2018, 04:07

ron schreef:Vreemd dat mijn ervaring volgens jou door mij wordt neergezet alsof ik alles over één kam scheer.....
Jammer dat sommige onderwerpen om te bespreken in de kiem worden gesmoord,
zonder dat men maar enige notie heeft wat de schrijver wil vertellen.
Ik,een private onderneming die iets uit probeert, vergelijken met een multinational.....waar slaat dat op :roll:
Lees maar terug, ik ben niet de enige die denk dat je generaliseert...

Jij bent zelf degene die zijn prive onderneming en ervaring opschreef in een topic over algemene ervaringen met de 'luie' Thai

Dit stoort me omdat het gros, zo niet iedereen hier, geen praktische ervaring heeft met werkende thai.
In jouw geval heb je geprobeerd iets op te zetten met 'beschikbare' Thai, dat zijn degenen die ondanks het zeer ruime aanbod hier niet willen werken in een gepast stramiem of die gewoon niets willen of kunnen
Dat soort plannen (zie alle farang voor je) gaat 99 vd 100 keer mis...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4393 Bericht door ron » zondag 22 juli 2018, 04:34

Heeft in mijn geval niets met luie Thai te maken,maar mensen die gewoon iets niet willen begrijpen.
Als een maatvoering 80cmx80cmx180cm (lxbxh) moet zijn,en men krijgt het toch voor elkaar om de lengte of breedte
in 80% van de afgeleverde produkten gewoon 5cm te laten verschillen,dan is er toch wel wat goed mis in de bovenkamers van die lui.

Geen toevalstreffer hoor,aangezien ik bij meerdere bedrijven de opdracht had gegeven.
Wil nog wel even vermelden dat ik een voorbeeld heb geleverd van het te maken object,
en in Thai en Engelse tekst de bepaalde aanpassingen zoals maten en kleuren.

Het product is trouwens geen raketwetenschap waar diverse professoren voor ingeschakeld moeten worden,
maar iets wat elke Jan met de korte achternaam in elkaar zou kunnen flansen.

Was de maatvoering wel goed,dan ontbrak er wel weer een ander item wat afgesproken was.
Is trouwens geen traject geweest van een paar maanden maar van een paar jaar.
Maar goed Jumbo,jij hebt jou ervaring en duld geen tegenspraak op jou visie,en is jou goed recht.
Onze werelden verschillen nu eenmaal van opzet en ik geloof dat jij in jou professie tevreden kunt zijn met Thailand,
geen enkele twijfel.

Naderhand bekeken had ik misschien wel met jou contact moeten zoeken voor advies,
maar dat is de welbekende koe in z,n reet kijken.
Waarschijnlijk een les voor een eventuele volgende keer.

Wat het generaliseren van mij betreft welke volgens meerdere mensen hier gezegd wordt:geloof wat je moet geloven,
denk over mij wat je wilt denken.
Heb er geen trek in om mezelf hier te moeten verdedigen dat het niet zo is,ik vertel gewoon MIJN ervaringen,niets meer/minder.
De familie van mijn vrouw Jeab heeft verschillende mooie/bloeiende bedrijven/bedrijfjes van worstmakerijen
tot aannemers in grote vastgoed projecten,en zelfs deze mensen weten nog wel eens iets te vertellen over het IQ van de Thai...........

Jammer dat mij de lust is ontnomen om te vertellen waar bepaalde zaken mis kunnen gaan
en andere mensen met dit soort plannen hier iets van hadden kunnen opsteken.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4394 Bericht door ron » maandag 23 juli 2018, 07:19

Gekopieerd uit topic "even een rondje "weer"
wanadee schreef:
ron schreef:nou,ik rij er eigenlijk haast ieder weekend heen.
Anderhalf uurtje in de auto is toch niks!?

Afbeelding

Heerlijk om dan twee dagen veelal blonde mensen met blauwe ogen te zien na in klein Marokko te hebben vertoefd.
Geen geintje,maar de harde waarheid helaas.

Waarschijnlijk gaat Thailand deze zomer niet door,aangezien Jeab niet alleen met de kinderen op stap wil.
Ik moet een nieuwe klus opstarten (testcase net afgerond) waar ik zelf bij aanwezig moet zijn
zoals eerder afgesproken met de opdrachtgever.
Had Blok dan toch gelijk dat het in onze genen zit om gelijkgestemden op te zoeken :crazy:
Blok for President....... :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4395 Bericht door ron » maandag 23 juli 2018, 08:55

Een beetje lullig voor Siamton,maar door dit gebeuren wordt je toch automatisch weer op de feiten gedrukt
waar je zoal mee kan komen te zitten.........
Goed verzekerd zijn blijft gewoon een belangrijk item,en als dit financieel niet haalbaar is neem dan niet de stap
om de schepen achter je te verbranden maar volg dan de 8/4-regeling.
Zou er niet aan moeten denken om in zo,n netelige situatie verzeild te raken als Siamton.

Tijdens mijn langere verblijf in Thailand heb ik met veel mensen gesproken die ook in Thailand woonden.
Zowel in Udonthani en Pattaya/Jomtien ben ik veel Nederlanders tegen gekomen
en zo terloops eens naar hun verzekering gevraagd.
Zeker 90% bekenden geen verzekering te hebben (te duur) en vertelden een potje te sparen van het geld
wat ze anders kwijt zouden zijn aan de premie.
Dus maandelijks zou er zo,n 500 euro apart worden gelegd,maar in veel gevallen betwijfelde ik dat....

Een enkeling bekende gewoon dat ze het geld er niet voor hadden en hadden het plan als ze "iets voelden aankomen"
gelijk het vliegtuig zouden pakken naar NL en zich daar zouden laten oplappen......

ja sorry hoor,om zo als "expat" van de Thaise zon te moeten genieten gaat mij in ieder geval een beetje te ver,
en zou een ieder die dit plan voor ogen heeft,aanraden om zijn/haar gezonde verstand te gebruiken,
en te leren van dit soort dramatische ontwikkelingen.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”