Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4081 Bericht door wanadee » zondag 20 mei 2018, 20:12

Geen thais eten als ik het goed begrijp?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4082 Bericht door ron » dinsdag 22 mei 2018, 20:20

Afbeelding

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4083 Bericht door wanadee » dinsdag 22 mei 2018, 20:28

Drukke dag gehad. Nieuwe i phones en ipads gekocht voor mij en ta. Ook een nieuwe e reader gekocht voor het geval de oude de geest gaat geven in thailand. Alles laten instaleren want ik heb geen zin in dat gedoe. Heb ook nog ruim 2000 boeken op mijn e reader staan dus ik kan wel een paar jaartjes vooruit in thailand wat elektronica en lezen betreft

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het Praathuis

#4084 Bericht door jumbo » woensdag 23 mei 2018, 01:54

ben nog steeds een loonslaaf... :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het Praathuis

#4085 Bericht door Herbergier » woensdag 23 mei 2018, 04:47

wanadee schreef:Drukke dag gehad. Nieuwe i phones en ipads gekocht voor mij en ta. Ook een nieuwe e reader gekocht voor het geval de oude de geest gaat geven in thailand. Alles laten instaleren want ik heb geen zin in dat gedoe. Heb ook nog ruim 2000 boeken op mijn e reader staan dus ik kan wel een paar jaartjes vooruit in thailand wat elektronica en lezen betreft
Dat zijn geen apparaten die je koopt voor de gezelligheid in huis of in een restaurant.

Ik geef toe je hebt er veel gemak van en het is fijn om makkelijk contact te hebben met familie of vrienden en 24 uur p.d. bereikbaar te zijn, maar buitenshuis haat ik die dingen, de meeste mensen, of ze nu in gezelschap zijn of niet, kunnen er niet vanaf blijven, ik heb zelf ook een smartphone maar ik gebruik alleen de telefoon en wifi, dus via internet ben ik vrijwel alleen als ik thuis ben bereikbaar.

Mede daardoor ben ik in een jaar tijd maar ongeveer 200 baht aan belkosten kwijt.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#4086 Bericht door wpdl » woensdag 23 mei 2018, 05:04

Heb het ook druk naast de dagelijkse dingen pand verven aan de binnenzijde.
IT shop is daar erg goed in wanedee in 'gedoe' met elektronische apparatuur zoals door jouw benoemd.
Heb trouwens ook een memory stick vol met boeken.
Leuk hoor zit op moment de serie van Harlan Coben te lezen spannend :Whistle:
Ben trouwens wel geen loonslaaf meer maar mag geen Een Tweetje meer doen van diverse leden.
Het klopt trouwens Herbergier vele Thai zijn complete junks wat dat betreft [internet/bellen].

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4087 Bericht door wanadee » woensdag 23 mei 2018, 08:00

Herbergier schreef:
wanadee schreef:Drukke dag gehad. Nieuwe i phones en ipads gekocht voor mij en ta. Ook een nieuwe e reader gekocht voor het geval de oude de geest gaat geven in thailand. Alles laten instaleren want ik heb geen zin in dat gedoe. Heb ook nog ruim 2000 boeken op mijn e reader staan dus ik kan wel een paar jaartjes vooruit in thailand wat elektronica en lezen betreft
Dat zijn geen apparaten die je koopt voor de gezelligheid in huis of in een restaurant.

Ik geef toe je hebt er veel gemak van en het is fijn om makkelijk contact te hebben met familie of vrienden en 24 uur p.d. bereikbaar te zijn, maar buitenshuis haat ik die dingen, de meeste mensen, of ze nu in gezelschap zijn of niet, kunnen er niet vanaf blijven, ik heb zelf ook een smartphone maar ik gebruik alleen de telefoon en wifi, dus via internet ben ik vrijwel alleen als ik thuis ben bereikbaar.

Mede daardoor ben ik in een jaar tijd maar ongeveer 200 baht aan belkosten kwijt.
Ik neem ze ook nooit mee buitenshuis behalve als ik op vakantie ga om fotos te nemen. Ik bel nooit voor de lol en onderweg heb ik ook geen behoefte om van alles op de hoogte te blijven. Tot nu toe had ik alleen een ipad en in nederland een simpel telefoontje.
Belangrijkste reden om nu een goeie iphone te kopen is dat ik dan nog iets achter de hand heb als de Iphone de geest geeft.
Ik zet hier bv ook de digid app op wat ik in thailand niet kan doen, dan heb ik die op beide apparaten zitten. Mocht er 1 de geest geven.....
En ik wil straks bij de bangkokbank de betaal app hebben en daar heb je ook een mobiel voor nodig.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4088 Bericht door wanadee » woensdag 23 mei 2018, 08:11

wpdelange schreef:Heb het ook druk naast de dagelijkse dingen pand verven aan de binnenzijde.
IT shop is daar erg goed in wanedee in 'gedoe' met elektronische apparatuur zoals door jouw benoemd.
Heb trouwens ook een memory stick vol met boeken.
Leuk hoor zit op moment de serie van Harlan Coben te lezen spannend :Whistle:
Ben trouwens wel geen loonslaaf meer maar mag geen Een Tweetje meer doen van diverse leden.
Het klopt trouwens Herbergier vele Thai zijn complete junks wat dat betreft [internet/bellen].
IT shop is bij jou in de buurt? Ik kan wel een adresje gebruiken om me af en toe te helpen.

Ik heb een jaar of 6 geleden ook een stickie volgezet met boeken, ik denk dat er daar 2500 op staan. Maar ik ben een angsthaas wat dat betreft, weet niet zeker of ik die weer op de ereader kan krijg dus vandaar mijn reserve :mrgreen: Die stick ligt nog in thailand als het goed is.
Alleen thrillers, detectives en sf. Romans hou ik niet zo van die heb ik niet. Dus mocht je nog wat nodig hebben, we wonen niet zo ver bij elkaar vandaan.

Ps even gekeken of ik daar iets van heb, Ontwricht, Drop shot, Levenslijn en Vermist.
Het zou kunnenndat er op de stick nog meer staan want ik lees de boeken in willekeurige volgorde en wat ik gelezen heb gooi ik gelijk uit de reader.

Ik ben hier in nederland aan het expirimenteren geweest en weet nu ook hoe ik die boeken vanuit de ereader kan kopieren. Ik hou niet zo van dat soort klusjes maar als het hier mis gaat heb ik hulp achter de hand :mrgreen:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#4089 Bericht door wpdl » woensdag 23 mei 2018, 09:13

IT shop zit in de stad zal ongeveer even ver van jou als van mij zijn.

Banana IT

Zullen wel via PB eens even afspreken voor een bakkie.

Heb er een flink aantal [voorselectie] bij G mail staan en af en toe download ik eens wat naar de I Pad.
Gelezen verwijderen.
En natuurlijk de stick als opslag.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4090 Bericht door wanadee » woensdag 23 mei 2018, 10:53

wpdelange schreef:IT shop zit in de stad zal ongeveer even ver van jou als van mij zijn.

Banana IT

Zullen wel via PB eens even afspreken voor een bakkie.

Heb er een flink aantal [voorselectie] bij G mail staan en af en toe download ik eens wat naar de I Pad.
Gelezen verwijderen.
En natuurlijk de stick als opslag.
Is prima.
Eind juli kom ik weer terug in thailand. :thumbsup:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4091 Bericht door ron » woensdag 23 mei 2018, 11:33

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het Praathuis

#4092 Bericht door wanadee » woensdag 23 mei 2018, 11:37

Moet je wel tijd en geld hebben

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4093 Bericht door ron » woensdag 23 mei 2018, 11:55

wanadee schreef:Moet je wel tijd en geld hebben
50% mee eens......... :thumbsup:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Praathuis

#4094 Bericht door driver » woensdag 23 mei 2018, 15:57

Geld voor zoiets is er wel mits alles low en niet high budget maar een wereldreis heeft nooit echt mijn interesse gehad. Tijd ⌚ zou in overleg met wat partijen ook wel haalbaar zijn waarschijnlijk. Ben in Canada geweest ooit en met een auto rondgereden maar ook daar niet het motor gevoel gekregen om er te gaan rijden. Amerika idem dito. Oost Europa trekt me altijd wel en uiteraard West Europa.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het Praathuis

#4095 Bericht door ron » woensdag 23 mei 2018, 18:09

Is ook geen wereldreis hoor. :asian22:

Ik heb zelf wel wat onderzoek gedaan om mogelijk met de auto de Oost te gaan bezoeken........
Dromen mag nou eenmaal. ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”