Songkran

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Songkran

#61 Bericht door wpdl » dinsdag 17 april 2018, 13:05

Ja het is weer over voor dit jaar de vakantie voor de Thai of het lange weekeind de songkran op naar de volgende op een aantal na die het even niet mee zat deze dagen.

Bron

Hoppa de velden in de dammetjes uit.

Afbeelding

Benne aliens ka nie anders. :giggle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Songkran

#62 Bericht door ron » dinsdag 17 april 2018, 13:11

http://www.youtube.com/watch?v=Kx3cfoPjyR4
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Songkran

#63 Bericht door Herbergier » dinsdag 17 april 2018, 13:29

Als dat uw conclusie is, wel ja...ik had u iets slimmer ingeschat.
Maar zo zie je maar, zelfs ik kan mij vergissen.
Aan vooroordelen anders geen gebrek, nu weet je blijkbaar al waar ik mijn kostuum koop.
Mijn kleermaker woont in CNX, was bijna juist :-)

...en nu een Quiz vraag, eens zien of je iets afweet van Thailand.

'Rijstvelden, heb je die enkel in Isan'? want dat is toch uw conclusie 555

Goed, voor 2018 hou ik dit topic voor bekeken, tot de viering van 2019 bij leven en welzijn...al gaat de braspartij nog wat door op een welbepaalde locatie.


Veel werken zal je niet doen in je mooie kostuum, je reageert overal wel erg snel op, je bent zeker ambtenaar?

Ik verwacht inderdaad dat je met mia's uit de rijstvelden alleen de Isan bedoelt, omdat de Isan bekend is vanwege zijn vele rijstvelden, maar zo te lezen heb je het over alle vrouwen in heel Thailand die ergens tussen een paar rijstveld wonen.
Hier in de Isan komen trouwens steeds minder rijstvelden, aan de rijst wordt niet veel meer verdiend, veel boeren gaan er nu over naar suikerriet, cassave, katoen, sojabonen en pinda's, dan blijven er voor de roepers, zoals jij ze noemt, niet veel mia's uit de rijstvelden meer over.

Hier in Buriram heeft de Songkran 2 dagen geduurd (13 en 14 april en dat hoofdzakelijk voor het voetbalstadion), de 3e dag (15 april) alleen nog wat water gooien door de kinderen in de stad en gisteren (16 april) was alles weer vrij normaal, alleen waren er nog veel overheidsgebouwen, banken (hoofdkantoren) en enkele winkels gesloten, vandaag werd er weer normaal door iedereen gewerkt.
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Songkran

#64 Bericht door wanadee » dinsdag 17 april 2018, 14:22

Zijn er in phuket ook rijstvelden? :crazy:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Songkran

#65 Bericht door KhunSugar » dinsdag 17 april 2018, 15:12

Herbergier schreef:
Hier in Buriram heeft de Songkran 2 dagen geduurd (13 en 14 april en dat hoofdzakelijk voor het voetbalstadion), de 3e dag (15 april) alleen nog wat water gooien door de kinderen in de stad en gisteren (16 april) was alles weer vrij normaal, alleen waren er nog veel overheidsgebouwen, banken (hoofdkantoren) en enkele winkels gesloten, vandaag werd er weer normaal door iedereen gewerkt.


Songkran in Buriram waar één van mijn vrienden woont, is niet de insteek van mijn oorspronkelijke post. Als ik spreek over braspartij en decadentie weet de goede verstaander wel waarover ik het heb. Of men hier begrijpend kan lezen laat ik in het midden.
En neen ik ben geen ambtenaar, weer een verkeerde conclusie zoals zo vele. Dat is echter eigen aan een forum, voornamelijk bij gebrek aan degelijk gestaafde argumenten begint men te gokken, het is u vergeven.
Ik geniet echter het privilege van aan niemand verantwoording te moeten afleggen, heeft zo zijn voordelen. Toegegeven, mijn medewerkers doen goed hun best.

En nu ga ik dit topic toch maar als voltooid beschouwen.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Songkran

#66 Bericht door Gardensafari » dinsdag 17 april 2018, 16:54

Ik ben blij en tevree.
Mijn meisje komt uit Wang Muang, provincie Saraburi.
In de verste verte geen rijstveld te zien.
Men doet er in suikerriet, cassave en zonnebloemen.
Ik heb dus een heel goed meiske te pakken :Whistle:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Songkran

#67 Bericht door Herbergier » dinsdag 17 april 2018, 17:19

“Before you judge how I live my life, I suggest you take a good look at your own”.


Dat is een mooi onderschrift mr. Suiker, moet je je zelf ook maar eens aan houden, vooral tegenover de Thaise dames, die voor een paar bahtjes, in de zaai en oogsttijd, elke dag in de felle zon op de rijstvelden moeten werken en door jou minachtend mia worden genoemd als ze iemand tegen komen waarbij ze een beter leven kunnen krijgen.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Songkran

#68 Bericht door KhunSugar » maandag 23 april 2018, 10:57

Water is op allemaal verbrast!
Heb het al is eerder geschreven, ze leren het wel...geef ze wat tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”