Wat corruptie met zich meebrengt.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#1 Bericht door KhunSugar » zondag 26 november 2017, 18:08

De maatregelen die de Thaise overheid treft om corruptie het hoofd te bieden worden op applaus onthaald.
Behalve door zij die iets te verbergen hebben natuurlijk.
Persoonlijk ken ik veel Nederlanders en Belgen die in hun gastland met alle papieren in orde zijn. Maar la, je hebt ook die anderen...die bijvoorbeeld onmiddellijk in paniek geraken van zodra de € het wat laat afweten of zeker niet terug naar hun thuisland willen.
Zich niet aan de voorgeschreven regels kunnen houden is niets nieuw, doorgaans kunnen diezelfden dat hier ook niet.

Het wordt heet onder sommigen hun voeten: https://www.bangkokpost.com/news/genera ... ery-racket
Misschien zijn er die aan de hete soep hun tong gaan verbranden.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#2 Bericht door ron » zondag 26 november 2017, 18:18

Je lijkt jezelf te verheerlijken als de mensen die in Thailand leven die niet al te veel geld meer hebben door de koers
zodoende terug naar BEL/NED moeten.
Dat is pas zielig.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#3 Bericht door driver » zondag 26 november 2017, 18:52

ron schreef:Je lijkt jezelf te verheerlijken als de mensen die in Thailand leven die niet al te veel geld meer hebben door de koers
zodoende terug naar BEL/NED moeten.
Dat is pas zielig.
Als dat idd de gedachte is van KS is dat niet alleen zielig maar ben je in mijn ogen echt een loser eerste klas.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#4 Bericht door KhunSugar » zondag 26 november 2017, 19:33

Heeft totaal niets met leedvermaak te maken. Hou die conclusie voor jezelf man.
Maar wie ambtenaren moet uitkopen omdat hij/zij niet aan de voorschriften voldoet voor een legaal verblijf is inderdaad verkeerd bezig.
Of dat nu in Thailand is of elders maakt niet uit.
Wat Thailand betreft biedt de Thaise overheid nochtans een eenvoudige oplossing, ongeacht de orde van grote van je maandelijks inkomen en los van de koers van de €.
Dankzij fora als deze gebeurt het minder en minder dat men hals over kop gaat verkassen zonder grondig je huiswerk te maken.
Het delen van ervaring is daarom een must, correcte ervaring weliswaar, niemand heeft een boodschap aan achterpoortjes.
Op termijn wreekt zich dat.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#5 Bericht door driver » zondag 26 november 2017, 19:56

Geen leedvermaak dat geloof ik dan.
Blijft over mijn vraag over jouw stukje dat de Thaise overheid iets kan doen als bijvoorbeeld je inkomen te laag is om te voldoen aan de eisen om legaal in Thailand te blijven begrijp ik eruit. Of lees ik dat verkeerd ?

Corruptie hoort bestreden te worden dat zal ieder weldenkend mens ook beseffen. Alleen is het de manier hoe het gebracht wordt op een forum en welke manieren van corruptie er dan erger of minder erg zijn. Niet alles wat al dan niet noodgedwongen buiten de regels om gaat is per definitie verkeerd weet ik uit ervaring. Maar jij brengt het vaak te nadrukkelijk op een vervelende manier voor wat anderen hier aanwezig vindt ik en dat lokt dan direct tegen reacties op. Daarom reageer ik er ook op en soms wat heftiger in tekst dan anders.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#6 Bericht door KhunSugar » zondag 26 november 2017, 21:20

driver schreef:Geen leedvermaak dat geloof ik dan.
Blijft over mijn vraag over jouw stukje dat de Thaise overheid iets kan doen als bijvoorbeeld je inkomen te laag is om te voldoen aan de eisen om legaal in Thailand te blijven begrijp ik eruit. Of lees ik dat verkeerd ?

Corruptie hoort bestreden te worden dat zal ieder weldenkend mens ook beseffen. Alleen is het de manier hoe het gebracht wordt op een forum en welke manieren van corruptie er dan erger of minder erg zijn. Niet alles wat al dan niet noodgedwongen buiten de regels om gaat is per definitie verkeerd weet ik uit ervaring. Maar jij brengt het vaak te nadrukkelijk op een vervelende manier voor wat anderen hier aanwezig vindt ik en dat lokt dan direct tegen reacties op. Daarom reageer ik er ook op en soms wat heftiger in tekst dan anders.
Ach...
Een discussie op een forum is zeer onpersoonlijk, het zou beter vlotten tussen pot en pint.

De Thaise overheid geeft een aantal mogelijkheden om in het Koninkrijk te verblijven op een legale manier. Hiervoor bestaan zoals je wel zal weten verschillende visum types.
Ik ga ze niet allemaal opnoemen maar mij beperken tot de meest voor de hand liggende.
Optie 1: Non-immigrant 'O' op basis van huwelijk of voor gepensioneerden met multiple entry. Voor deze twee types is geen inkomen vereist zolang men om de 90 dagen een border-run doet. Koers van de € speelt hier niet mee.
Optie 2: De extension of stay op basis van dezelfde visums. Heb je in functie van je visumtype voldoende cash om op een Thaise bankrekening te parkeren, zijnde 400 of 800K, koers van de € speelt dan alweer geen rol.
Wie aan optie 2 niet kan voldoen heeft nog steeds optie 1 zonder zich te moeten vergrijpen aan corrupte praktijken. Met dit visum kan je het mits verstandig gebruik 15 maanden uitzingen alvorens in een buurland een visa-run zich opdringt.

Natuurlijk wil iedereen die jaarvergunning versieren, heb daar begrip voor. Maar als je geen geld hebt om te parkeren op een Thaise rekening, niet voldoende maandelijks inkomen hebt, niet voldoende maandelijks inkomen samen met geparkeerd geld hebt...dan is er nog steeds optie 1 zonder uzelf en een ambtenaar te compromitteren.
De Thaise overheid verplicht u niet om een extension aan te vragen, men kan ervoor gaan als men voldoet aan de voorwaarden.
En dan heb ik het hier over personen die volledig legaal een visum kunnen krijgen en legaal in Thailand verblijven, niet over de maffialeden die moeten onderduiken.

Dit alles kan nu opnieuw als betweterig of moraliserend gecatalogeerd worden, dat is het niet, althans de bedoeling niet. Het is gewoon de naakte realiteit.
Het legaal verblijf kan best zonder de handen vuil te maken. De keuze die men maakt is een ander verhaal...
Al wat hier nu geschreven staat zou moeten geweten zijn, niets nieuws onder de zon. Waarom zou er leedvermaak zijn als de mensen met een laag inkomen een andere legale optie hebben.

Dat de Thaise overheid minimumbedragen oplegt heeft zo zijn redenen, maar dat is een ander debat.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#7 Bericht door driver » zondag 26 november 2017, 21:46

Oké.. Helder.
Nu reageer je ook een stuk genuanceerder of hoe heet dat dus beter leesbaar qua uitleg wat je van iets vindt bedoel ik.
Dat we toch divers denken over eea is het probleem niet vaak wel hoe eea wordt neergezet hier en hoe het dan gelezen wordt.
Met een biertje erbij discuseren is idd makkelijker om elkaar dingen uit te leggen dan kun je ook direct op elkaar of met anderen erbij reageren en de insteek van iets uitleggen ect.
Probleem hier op TF is echter dat mensen een beeld scheppen van ons hoe we zijn vanwege onze reacties hier en dat kan dan best heel vertekend zijn waardoor er ergenis ontstaat terwijl dat meestal niet hoeft.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#8 Bericht door Joep » maandag 27 november 2017, 04:47

Denk dat diegenen die geen problemen hebben met een beetje corruptie en illegaal verblijf in TH er ook geen probleem meehebben dat de illegalen en mensen zonder verblijfstatus in NL meeliften op het sociale stelsel in NL en gratis geholpen worden in het ziekenhuis, zonder een zorgverzekering. Dat de rest iets meer betaald zal voor hen geen probleem zijn neem ik aan.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#9 Bericht door Joep » maandag 27 november 2017, 06:08

driver schreef:
welke manieren van corruptie er dan erger of minder erg zijn. Niet alles wat al dan niet noodgedwongen buiten de regels om gaat is per definitie verkeerd . .

Driver, m.i. is fout fout en goed goed.
Een beetje fout bestaat niet, net zo goed als een beetje dood niet bestaat.

Ik ben ook niet heiliger dan de paus hoor, ik doe ook wel eens iets wat niet mag cq niet is toegestaan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#10 Bericht door driver » maandag 27 november 2017, 06:45

Joep schreef:
driver schreef:
welke manieren van corruptie er dan erger of minder erg zijn. Niet alles wat al dan niet noodgedwongen buiten de regels om gaat is per definitie verkeerd . .

Driver, m.i. is fout fout en goed goed.
Een beetje fout bestaat niet, net zo goed als een beetje dood niet bestaat.

Ik ben ook niet heiliger dan de paus hoor, ik doe ook wel eens iets wat niet mag cq niet is toegestaan.
Klopt idd die stelling over goed en fout .
De tussenweg bewandelen omdat eea soms niet conform een bepaalde situatie is komt soms beter en zelfs socialer uit.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#11 Bericht door serpay » maandag 27 november 2017, 18:39

ik lees de kop van dit item en denk iets geheel anders.
de corruptie van de thai overheid en wat ze er aan gaan doen.
maar het blijkt dat ks iets geheel anders in his mind heeft...
oke ook iets om over na te denken.
maar de manier waarop je dit brengt , zum kotsen...
schijnbaar heb je een riant inkomen om in thailand te verblijven.
maat kots de mensen niet uit die hier in thailand leven met een klein pensioen.
helaas kan of wil je dit niet begrijpen....
Alfisti rebeli

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#12 Bericht door ron » maandag 27 november 2017, 20:08

serpay schreef:ik lees de kop van dit item en denk iets geheel anders.
de corruptie van de thai overheid en wat ze er aan gaan doen.
maar het blijkt dat ks iets geheel anders in his mind heeft...
oke ook iets om over na te denken.
maar de manier waarop je dit brengt , zum kotsen...
schijnbaar heb je een riant inkomen om in thailand te verblijven.
maar kots de mensen niet uit die hier in thailand leven met een klein pensioen.
helaas kan of wil je dit niet begrijpen....
Woonplaats: Vl-Brabant - België :idea:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#13 Bericht door KhunSugar » dinsdag 28 november 2017, 08:58

serpay schreef:ik lees de kop van dit item en denk iets geheel anders.
de corruptie van de thai overheid en wat ze er aan gaan doen.
maar het blijkt dat ks iets geheel anders in his mind heeft...
oke ook iets om over na te denken.
maar de manier waarop je dit brengt , zum kotsen...
schijnbaar heb je een riant inkomen om in thailand te verblijven.
maat kots de mensen niet uit die hier in thailand leven met een klein pensioen.
helaas kan of wil je dit niet begrijpen....

Een riant inkomen om in Thailand te verblijven is geen vereiste, een minimum inkomen of voldoende reserves dan weer wel.
Wie denkt in Thailand permanent te verblijven met een lager inkomen dan wat vereist is (฿ 65.000/maand) en zonder reserves...denkt best eens opnieuw.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#14 Bericht door jumbo » woensdag 29 november 2017, 06:08

Een riant inkomen om in Thailand te verblijven is geen vereiste, een minimum inkomen of voldoende reserves dan weer wel.
Wie denkt in Thailand permanent te verblijven met een lager inkomen dan wat vereist is (฿ 65.000/maand) en zonder reserves...denkt best eens opnieuw.[/quote]

de gemiddelde Thai doet het met minder dus het zou moeten kunnen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#15 Bericht door Kees » woensdag 29 november 2017, 06:38

jumbo schreef:Een riant inkomen om in Thailand te verblijven is geen vereiste, een minimum inkomen of voldoende reserves dan weer wel.
Wie denkt in Thailand permanent te verblijven met een lager inkomen dan wat vereist is (฿ 65.000/maand) en zonder reserves...denkt best eens opnieuw.
de gemiddelde Thai doet het met minder dus het zou moeten kunnen[/quote]

Dat klopt, maar de de Thaise overheid eist nu eenmaal dat minimum bedrag van buitenlanders die hier langer willen verblijven.
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”