Wat corruptie met zich meebrengt.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#31 Bericht door KhunSugar » donderdag 30 november 2017, 12:41

wpdelange schreef:
Voor zover dit nog niet gebeurd is zou men een debat kunnen voeren over wat je nodig hebt, uitgedrukt in ฿, om in Thailand comfortabel te leven.
Daarvoor geef ik een ieder het advies zorg dat je een bankaccount heb met de vereiste bedragen 400.000 of nog beter 800.000 Baht.
Het leven in het algemeen of in het bijzonder gaat niemand dan geen een e je weet wel meer aan ook die ambtenaar niet meer.

800 Euro is op het moment trouwens 30856 Baht hoef je het niet slecht mee te hebben zolang je de ganse familie niet hoeft te voeden :giggle: het is geen België ;)

Is hier al eens geweest
oeverloos de een kan met 500 Euro leven met gemak de ander heeft aan 2000 Euro per maand te kort zinloos in mijn visie.
Ik volg je redenering Willem.
Alleen stel ik mij de vraag of je met € 500 in Thailand kan leven of is het overleven? Ik weiger te geloven dat je 'comfortabel' kan leven met deze uitgave...tenzij je levensstandaard in onze lage landen van dezelfde aard is.
Hoewel ik hoogstens in Thailand zou overwinteren, het is in BE veel te goed, heb ik voor mezelf de oefening eens gemaakt.
Rekening houdend met zowat alles, bezit eigen Condo en wagen, de nodige verzekeringen, mijn eetgewoontes, jaarlijkse vakantie enz... denk dat de minimum rond de ฿ 80.000 zal liggen.
Akkoord, dit is een zinloze discussie, ieders levensstijl is immers anders.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#32 Bericht door wpdl » vrijdag 01 december 2017, 03:36

Gemiddelde dat is wat telt KhunSugar en dat is ooit eens verzonnen op de bedrage die er nu voor staan.
Moet er een beetje om glimlachen als je het met zelfs een inkomen van de beter betaalde Thai vergelijk laat staan de handarbeider.
Bedragen hier noemen is gelijk een discussie punt ala wellus niettus dus dat doen wij niet maar dat je als getrouwde buitenlandse man meer als gemiddeld aan moet tonen en als buitenlandse 'vrijgezel' helemaal cijfers moet laten zien die absurd zijn is duidelijk.
Een groot gedeelte van zowel de Belgische als de Nederlandse goegemeenschap komt maandelijk geen eens thuis met dat netto inkomen laat staan dat ze een soort gelijke uitkering krijgen.
Thailand is van mening dat je dat in een land in ontwikkeling nodig heb om de dag door te komen.
Het zal zo zijn reden hebben denk dat het weinig met het visum of extension of stay van doen heeft.
Vandaar dat er op dat onderdeel van visum/extension of stay nog wel een 'mee gedacht' wordt door ambtenaar volgens zeggen dan.

Voor de rest mogen ze van mij de regels best wel eens flink uitdunnen of soepeler maken want ja met iedere scheet die je op het verkeerde moment laat gaan tetteren dat het niet correct is of zelfs currupt klinkt leuk voor een aantal maar die voedingsbodem maakt men zelf door regels die zoals al gezegd nogal eens met niks meer als werkverschaffing te maken hebben.
Uiteraard zijn mensen in de dark zone veelal met een dubieuze achtergrond nergens welkom als buitenlander dus ook hier niet.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#33 Bericht door jumbo » vrijdag 01 december 2017, 06:43

driver schreef:
Getrouwd in Nederland is afdoende voor Thailand of moeten we ook in Thailand nog trouwen?.
Ik denk als je je NL huwelijk in THailand wil registeren er vertalingen en legalisaties aan te pas komen
Zijn volgens mij wel forum leden die je aan meer informatie kunnen helpen

Hier nog eens trouwen kan volgens mij niet om dat je een capacity to marry of iets dergelijks moet aantonen
Min of meer een bewijs dat je niet getrouwd bent en dat gaat niet zo eenvoudig als je getrouwd ben
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#34 Bericht door driver » vrijdag 01 december 2017, 18:52

jumbo schreef:
driver schreef:
Getrouwd in Nederland is afdoende voor Thailand of moeten we ook in Thailand nog trouwen?.
Ik denk als je je NL huwelijk in THailand wil registeren er vertalingen en legalisaties aan te pas komen
Zijn volgens mij wel forum leden die je aan meer informatie kunnen helpen

Hier nog eens trouwen kan volgens mij niet om dat je een capacity to marry of iets dergelijks moet aantonen
Min of meer een bewijs dat je niet getrouwd bent en dat gaat niet zo eenvoudig als je getrouwd ben
Dit is wslijk voor velen een ❓ vraagteken hoe dat precies zit. Heb me daar ook nog nooit zo in verdiept mede omdat Thailand nog niet echt een stap dichterbij is momenteel. Maar het blijft hier allemaal wat onduidelijk wat we nu uiteindelijk kunnen en willen doen tzt.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#35 Bericht door KhunSugar » vrijdag 01 december 2017, 19:23

driver schreef: Getrouwd in Nederland is afdoende voor Thailand of moeten we ook in Thailand nog trouwen?.
Stapsgewijs:

- attest van huwelijk aanvragen op uw gemeente
- legaliseren door het Ministerie Van Buitenlandse Zaken
- legaliseren door de Thaise ambassade
- vertalen naar het Thais in Bangkok
- legaliseren door het Thaise ministerie van Buitenlandse Zaken te Bangkok (MFA)
- documenten neerleggen bij de Thaise gemeente waar U verblijft

U verkrijgt van de Amphur een formulier als bewijs van huwelijk. De originele documenten worden bewaard in hun archief.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#36 Bericht door driver » vrijdag 01 december 2017, 20:16

Duidelijke uitleg KS.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#37 Bericht door Tonboy » donderdag 07 december 2017, 05:35

KhunSugar schreef:
driver schreef: Getrouwd in Nederland is afdoende voor Thailand of moeten we ook in Thailand nog trouwen?.
Stapsgewijs:

- attest van huwelijk aanvragen op uw gemeente
- legaliseren door het Ministerie Van Buitenlandse Zaken
- legaliseren door de Thaise ambassade
- vertalen naar het Thais in Bangkok
- legaliseren door het Thaise ministerie van Buitenlandse Zaken te Bangkok (MFA)
- documenten neerleggen bij de Thaise gemeente waar U verblijft

U verkrijgt van de Amphur een formulier als bewijs van huwelijk. De originele documenten worden bewaard in hun archief.
Als je eerder getrouwd bent geweest, en gescheiden, dan moet er ook nog een kopie bij van de scheidingsakte. Plus de nodige legalisaties hiervoor.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#38 Bericht door jumbo » donderdag 07 december 2017, 09:15

Tonboy schreef:
KhunSugar schreef:
driver schreef: Getrouwd in Nederland is afdoende voor Thailand of moeten we ook in Thailand nog trouwen?.
Stapsgewijs:

- attest van huwelijk aanvragen op uw gemeente
- legaliseren door het Ministerie Van Buitenlandse Zaken
- legaliseren door de Thaise ambassade
- vertalen naar het Thais in Bangkok
- legaliseren door het Thaise ministerie van Buitenlandse Zaken te Bangkok (MFA)
- documenten neerleggen bij de Thaise gemeente waar U verblijft

U verkrijgt van de Amphur een formulier als bewijs van huwelijk. De originele documenten worden bewaard in hun archief.
Als je eerder getrouwd bent geweest, en gescheiden, dan moet er ook nog een kopie bij van de scheidingsakte. Plus de nodige legalisaties hiervoor.
Niet nodig
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#39 Bericht door Tonboy » vrijdag 08 december 2017, 08:56

jumbo schreef:
Niet nodig
Ik wel, afgelopen oktober 2016. Moest er speciaal in mijn geval voor naar burgelijke stand in Adam alwaar die akte bewaard werd. Niet alleen dat, mijn vrouw was in 2010 gescheiden, en dit stond nog niet in de computer bij de burgelijke stand in Non Deang. Nou had ze dit wel laten registreren in Mea Rim, en daar stond het dus wel in het archief. Pas na veel heen en weer gebel tussen burgelijke stand Mea Rim en Non Deang kon er diezelfde dag nog getrouwd worden. Hadden we dit geweten, dan was dit uiteraard van te voren geregeld geweest. Beter safe dan sorry.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wat corruptie met zich meebrengt.

#40 Bericht door jumbo » zaterdag 09 december 2017, 04:53

Tonboy schreef:
jumbo schreef:
Niet nodig
Ik wel, afgelopen oktober 2016. Moest er speciaal in mijn geval voor naar burgelijke stand in Adam alwaar die akte bewaard werd. Niet alleen dat, mijn vrouw was in 2010 gescheiden, en dit stond nog niet in de computer bij de burgelijke stand in Non Deang. Nou had ze dit wel laten registreren in Mea Rim, en daar stond het dus wel in het archief. Pas na veel heen en weer gebel tussen burgelijke stand Mea Rim en Non Deang kon er diezelfde dag nog getrouwd worden. Hadden we dit geweten, dan was dit uiteraard van te voren geregeld geweest. Beter safe dan sorry.
Dan had je duidelijker moeten zijn, in Thailand is dat inderdaad nodig, maar de vraag ging over welke documenten er mee genomen moeten worden vanuit Nederland om je Nederlandse huwelijk in Thailand te registreren.... dan is het nl. niet nodig
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”