Zich verrijken op de kap van sukkelaars

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Zich verrijken op de kap van sukkelaars

#1 Bericht door KhunSugar » maandag 16 oktober 2017, 07:06

Hoe noemen jullie zulke ambtenaren?
Ambtenaren die zonder scrupules een meerprijs vragen aan gastarbeiders uit buurland Myanmar zodat deze legaal in Thailand kunnen werken...aan een hongerloon.
Na veelvuldige klachten is men ter plaatse een kijkje gaan nemen

Voor mij is dit verwerpelijk. Elke vorm van corruptie trouwens.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Zich verrijken op de kap van sukkelaars

#2 Bericht door Herbergier » maandag 16 oktober 2017, 10:14

Nu je het weer over de Thaise corruptie hebt lees ik net dat België op een na het meest corrupte land van West-Europa is en ik kwam ook nog een stukje tegen van 12-01-2017 uit De Morgen.

http://wwwuser.gwdg.de/~uwvw/oldwebsite ... l_tijd.htm


https://www.demorgen.be/binnenland/belg ... -b54e5301/
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Zich verrijken op de kap van sukkelaars

#3 Bericht door KhunSugar » maandag 16 oktober 2017, 12:29

@ Herbergier

Ik weet echt niet wat je hiermee wil aantonen.
We hebben het over ambtenaren die extra geld vragen voor hun diensten aan burgers. Of burgers die ambtenaren centen toeschuiven om de andere richting uit te kijken.
Toon mij eens een persbericht waarin een ambtenaar tegen betaling een visum toestaat zoals ik ooit eens las over de Nederlandse ambassade in Bangkok. Dit is dan tenminste vergelijkbaar.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Zich verrijken op de kap van sukkelaars

#4 Bericht door Herbergier » maandag 16 oktober 2017, 13:21

Je schrijft zelf: Voor mij is dit verwerpelijk. Elke vorm van corruptie trouwens.

Corruptie komt in heel de wereld in alle lagen van de bevolking voor, ook in Nederland en België, ik denk zelfs dat we niet meer zonder corruptie kunnen net als zonder zwart geld, alleen in de arme landen, waar de salarissen een stuk lager zijn als in de rijke landen, profiteert de kleine ambtenaar of zakenman er iets meer van mee i.p.v. alleen de hoge mannen, in de rijke landen profiteren over het algemeen alleen de al overbetaalde hoge regeringsleiders, banken en grote zakenlieden er het meest van, want in de rijke landen is corruptie zwaar verboden, dus heb je een handje boven je hoofd nodig van een van je oud studiegenoten en wordt het voor een kleine bijdrage in de doofpot gestopt.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Zich verrijken op de kap van sukkelaars

#5 Bericht door KhunSugar » maandag 16 oktober 2017, 16:53

Herbergier schreef:Je schrijft zelf: Voor mij is dit verwerpelijk. Elke vorm van corruptie trouwens.

Corruptie komt in heel de wereld in alle lagen van de bevolking voor, ook in Nederland en België, ik denk zelfs dat we niet meer zonder corruptie kunnen net als zonder zwart geld, alleen in de arme landen, waar de salarissen een stuk lager zijn als in de rijke landen, profiteert de kleine ambtenaar of zakenman er iets meer van mee i.p.v. alleen de hoge mannen, in de rijke landen profiteren over het algemeen alleen de al overbetaalde hoge regeringsleiders, banken en grote zakenlieden er het meest van, want in de rijke landen is corruptie zwaar verboden, dus heb je een handje boven je hoofd nodig van een van je oud studiegenoten en wordt het voor een kleine bijdrage in de doofpot gestopt.
Wat mij betreft is het op dit forum enkel om Thailand te doen.
Akkoord, in vele landen is er een vorm van corruptie, wat niet wegneemt dat ik mij in Thailand moet laten inpakken, laat staan hun verwerpelijke traditie in de hand werken.
Hoe meer ambtenaren en corrupte burgers tegen de lamp lopen hoe liever ik het heb. Geen compassie mee en ik heb zo het gevoel dat we het meer en meer gaan lezen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Zich verrijken op de kap van sukkelaars

#6 Bericht door joepattaya » maandag 16 oktober 2017, 17:50

Feit is wel, dat als men het werkelijk voor elkaar krijgt om de corruptie totaal uit te bannen de Thaise economie totaal onderuit gaat.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Zich verrijken op de kap van sukkelaars

#7 Bericht door KhunSugar » maandag 16 oktober 2017, 18:03

joepattaya schreef:Feit is wel, dat als men het werkelijk voor elkaar krijgt om de corruptie totaal uit te bannen de Thaise economie totaal onderuit gaat.
Wist niet dat de corruptie in Thailand de sterkhouder van de economie is, maar ik volg uw redenering.
Je hebt een punt Joe.
Dat zegt natuurlijk veel over Thailand en hun allochtonen.

Gebruikersavatar
SmiqL
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 08 mei 2013, 09:41
Locatie: Chonburi
Contacteer:

Re: Zich verrijken op de kap van sukkelaars

#8 Bericht door SmiqL » maandag 16 oktober 2017, 22:31

In een land waarbij 50+ % corrupt is volgens westerse 'standaards' zijn de echte corrupten natuurlijk degenen die niet corrupt zijn volgens die 'standaards'. Dit alles gezien door het oog van de Thai ...
*** The best Slaves are the ones who think they are free ***

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”