Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#1 Bericht door wpdl » dinsdag 10 oktober 2017, 10:59

Zon, zand en rookloos: Sigaretten worden snel uit de Thaise stranden verbannen

Na het vinden van een alarmerend aantal sigaretten filters in het zand, zijn ambtenaren van plan om al begin volgende maand een rookverbod op de Thaise stranden te handhaven.

Bron coconuts

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#2 Bericht door joepattaya » dinsdag 10 oktober 2017, 18:11

wpdelange schreef:Zon, zand en rookloos: Sigaretten worden snel uit de Thaise stranden verbannen

Na het vinden van een alarmerend aantal sigaretten filters in het zand, zijn ambtenaren van plan om al begin volgende maand een rookverbod op de Thaise stranden te handhaven.

Bron coconuts
Het zijn toch ook een stel achterlijke mongolen. Dreigen, belachelijke boetes verzinnen en ondertussen gebeurd er helemaal niks.
Dus om even kort te gaan......alcohol wordt verbannen, roken mag ook al niet meer, sex on the beach is uit den boze, de palmen verdwijnen van het strand, het aantal ligstoelen is sterk gereduceerd.....WHAT's NEXT??

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#3 Bericht door KhunSugar » dinsdag 10 oktober 2017, 20:43

joepattaya schreef:
wpdelange schreef:Zon, zand en rookloos: Sigaretten worden snel uit de Thaise stranden verbannen

Na het vinden van een alarmerend aantal sigaretten filters in het zand, zijn ambtenaren van plan om al begin volgende maand een rookverbod op de Thaise stranden te handhaven.

Bron coconuts
Het zijn toch ook een stel achterlijke mongolen. Dreigen, belachelijke boetes verzinnen en ondertussen gebeurd er helemaal niks.
Dus om even kort te gaan......alcohol wordt verbannen, roken mag ook al niet meer, sex on the beach is uit den boze, de palmen verdwijnen van het strand, het aantal ligstoelen is sterk gereduceerd.....WHAT's NEXT??
Wanneer men maatregelen publiceert moet men zorgen dat ze nageleefd worden. Tot daar deel ik uw mening.
Kan je u er als buitenlander niet in vinden, hoepel dan op en ga elders leven. Zo denk ik erover.
Per slot van rekening is het je gastland en dient men zich aan te passen. Ook al lijkt het in onze ogen belachelijk.
Van migranten die zich in ons land komen vestigen eist men dat ook, of vergis ik mij.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#4 Bericht door wpdl » woensdag 11 oktober 2017, 00:39

Je schiet wel een beetje door Heer Sugar.
Of je nu toerist ben of bewoner zonder de nationaliteit met als stok achter de deur dan ga je toch elders is kul.
Het zwart wit denken bij de Thai begint opvallend te worden maar vooral het vereenvoudigen van de schuldvraag.
Toeristen stranden dienen schoon gehouden te worden ook van meer zaken als tienduizend peuken.
Het plaatsen van asbakken tot vuilnisbakken en die dan ook leegmaken bijvoorbeeld.
Verhuur strand idem is zorg voor de verhuurder het schoonhouden het is zijn nering.
Mocht dat allemaal geen effect hebben kan bekeuren in normale proporties helpen .
Helaas heeft de Thai nogal een meer als een gemiddeld egoïsme wat dat betreft.
Zie het hier op straat markt resort kortom het normale leefpatroon men is ronduit asociaal met hun 'vuil' pleur neer waar dan ook zolang het vooral jouw terrein maar niet is.
De theorie dat zolang het geen geld oplevert en nutteloze moeite kost je vooral zoveel mogelijk van je af moet schuiven is basic.

hanshu

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#5 Bericht door hanshu » woensdag 11 oktober 2017, 06:26

wpdelange schreef:Je schiet wel een beetje door Heer Sugar.
Of je nu toerist ben of bewoner zonder de nationaliteit met als stok achter de deur dan ga je toch elders is kul.
Het zwart wit denken bij de Thai begint opvallend te worden maar vooral het vereenvoudigen van de schuldvraag.
Toeristen stranden dienen schoon gehouden te worden ook van meer zaken als tienduizend peuken.
Het plaatsen van asbakken tot vuilnisbakken en die dan ook leegmaken bijvoorbeeld.
Verhuur strand idem is zorg voor de verhuurder het schoonhouden het is zijn nering.
Mocht dat allemaal geen effect hebben kan bekeuren in normale proporties helpen .
Helaas heeft de Thai nogal een meer als een gemiddeld egoïsme wat dat betreft.
Zie het hier op straat markt resort kortom het normale leefpatroon men is ronduit asociaal met hun 'vuil' pleur neer waar dan ook zolang het vooral jouw terrein maar niet is.
De theorie dat zolang het geen geld oplevert en nutteloze moeite kost je vooral zoveel mogelijk van je af moet schuiven is basic.
Helemaal gelijk Willem.....

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#6 Bericht door Joep » woensdag 11 oktober 2017, 08:09

Als ex-rokers stoor ik mij niet aan rokers, behalve als ze de peuken overal laten slingeren.
Zoals WP al opmerkte zou een aantal vuilnisbakken en asbakken wellicht helpen, maar dan ook toezicht daarop houden.
En gewoon corveeërs op het strand laten werken, gebeurt in de stad ook.
Desnoods entree geld vragen of de exploitant verplichten per x meter een corveeër.
Maar anderzijds het is hun land en ze doen maar wat ze willen.
Blijkbaar willen ze geen Chinezen en Russen meer op strand, want die roken toch bijna allemaal als ketters.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#7 Bericht door KhunSugar » woensdag 11 oktober 2017, 08:56

@wpdelange
Wat ik bedoel is dat indien je u als buitenlander niet kan vinden in de opgelegde regels van je gastland ik niet begrijp waarom je er blijft. Zo is ondergetekende het met tal van Thaise gebruiken niet eens en ga er niet wonen.

@Joep
Wanneer men zelfdicipline heeft zijn er geen corveeërs nodig. Anderen hoeven mijn rommel niet op te ruimen, ook de verhuurder van strandstoelen niet.

Je hebt mensen die het gewoon zijn dat anderen het vuile werk doen, ik begrijp dat.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#8 Bericht door wpdl » woensdag 11 oktober 2017, 09:36

Nogmaals kul Heer Sugar.

Ik was en ben het na 9 jaar hier wonen en die 54 jaar daarvoor regelmatig niet altijd eens met wat er in de BV.nl gebeurd net als dat ik in dit land soms dingen ziet waarvan ik denk nou ja.
Het feit dat ik buitenlander ben wil niet zeggen dat ik en de vele andere als een geslagen hondje in de hoek moeten gaan zitten en afwachten tot wanneer het bakje 'voer' mijn kant uitkomt.
Woon hier grotendeels aangenaam en bemoei mij dus met weinig zaken politiek weinig gewone zaken mag ik en kan ik mijn mening over geven.
Spreek ik alleen nog maar 'mededelingen' Thais aangezien mijn Taal kundigheid het niet toelaat om dat volledig te beheersen.
Jij als iemand die de taal beheerst zou juist je mening meer moeten geven.
De Thaise maatschappij is van een ontwikkelings-land over gestapt naar een land IN ontwikkeling vandaar dat mijn wenkbrauwen wel eens omhoog gaan als men weer eens met de Aziatische botte bijl iets snel recht wil zetten.
Conclusie zou moeten zijn inschrijven voor het Mars project dan volgens jou opinie :Whistle:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#9 Bericht door KhunSugar » woensdag 11 oktober 2017, 10:32

wpdelange schreef:Nogmaals kul Heer Sugar.

Ik was en ben het na 9 jaar hier wonen en die 54 jaar daarvoor regelmatig niet altijd eens met wat er in de BV.nl gebeurd net als dat ik in dit land soms dingen ziet waarvan ik denk nou ja.
Het feit dat ik buitenlander ben wil niet zeggen dat ik en de vele andere als een geslagen hondje in de hoek moeten gaan zitten en afwachten tot wanneer het bakje 'voer' mijn kant uitkomt.
Woon hier grotendeels aangenaam en bemoei mij dus met weinig zaken politiek weinig gewone zaken mag ik en kan ik mijn mening over geven.
Spreek ik alleen nog maar 'mededelingen' Thais aangezien mijn Taal kundigheid het niet toelaat om dat volledig te beheersen.
Jij als iemand die de taal beheerst zou juist je mening meer moeten geven.
De Thaise maatschappij is van een ontwikkelings-land over gestapt naar een land IN ontwikkeling vandaar dat mijn wenkbrauwen wel eens omhoog gaan als men weer eens met de Aziatische botte bijl iets snel recht wil zetten.
Conclusie zou moeten zijn inschrijven voor het Mars project dan volgens jou opinie :Whistle:
Dit is een beetje het vervelende aan fora, men moet tekst interpreteren en dat kan al eens verkeerd begrepen worden en frustraties teweeg brengen, geld ook voor mij hoor. Een persoonlijk gesprek over dit onderwerp zou meer klaarheid brengen.

Ik reageerde aanvankelijk op een bericht van Joe, ik citeer:
Het zijn toch ook een stel achterlijke mongolen. Dreigen, belachelijke boetes verzinnen en ondertussen gebeurd er helemaal niks.
Dus om even kort te gaan......alcohol wordt verbannen, roken mag ook al niet meer, sex on the beach is uit den boze, de palmen verdwijnen van het strand, het aantal ligstoelen is sterk gereduceerd.....WHAT's NEXT??
Indien je het moeilijk hebt om te leven onder een bewind van achterlijke mongolen...tja, dan stel ik mij luidop de vraag wat je er blijft doen. Je bent tenslotte allochtoon. Misschien is Joe daarom vertrokken.
Dat je het niet eens bent met de achterlijke mongolen van je thuisland is eveneens een goede reden om het af te bollen. Met dat verschil dat het wel die achterlijke mongolen zijn die u eten geven.
Misschien moeten sommigen een eilend kopen...

Neem die redenering nu niet persoonlijk, ik stel gewoon vast dat er veel mensen van anderen sus en zo eisen en zelf de discipline niet hebben om respect te hebben voor de medemens.
Zelf zal ik een veredelde toerist blijven zodat ik niet al te vaak afstand moet doen van de waarden waarachter ik sta. Ik geef grif toe dat ik het bijzonder moeilijk heb met bepaalde Thaise gebruiken...en dus niet ga verkassen. Anderzijds ben ik België voor tal van zaken dankbaar en prijs ik mij gelukkig in dit land geboren te zijn.

Akkoord, overal zal men wat water bij de wijn moeten doen, respect voor wie zich kan aanpassen. Doorgaans zijn dat dan weer geen klagers.

Prettige dag verder ;-)

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#10 Bericht door Joep » woensdag 11 oktober 2017, 11:58

@KS

Ik ruim mijn eigen rommel wel op en veeg ook regelmatig de rommel van andere voor mijn huis op.
Maar als ik volledig zou integreren zou ik net als de meeste rondom mij de rommel laten vallen, daar waar ik het niet meer nodig heb.
Nou laat mij dan maar niet integreren.
Maar dat bedoelde ik niet, ik bedoelde eigenlijk dat er in heel TH veel te weinig vuilnisbakken staan om je rommel in te gooien.
En dan bedoel ik niet het huishoudelijk vuil (alhoewel), maar meer de flesjes en bakjes van het eten op straat.
En ik weet niet hoe het in Belgie is, maar ik weet toevallig dat MacDonalds in NL verplicht is in een straal van 2 km rondom hun filiaal het zwerfvuil op te ruimen en dat zal ongetwijfeld voor meer dergelijke zaken zijn.

Verder doen ze maar hoor, ik drink er geen flesje water (wat ik overigens zelf meesjouw als het leeg is) of eet er geen snack minder door.
Denk persoonlijk dat het weer één van de vele ballonnen is die ze oplaten en verder niets meedoen.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#11 Bericht door foppo » woensdag 11 oktober 2017, 14:27

KhunSugar schreef: (..) ik stel gewoon vast dat er veel mensen van anderen sus en zo eisen en zelf de discipline niet hebben om respect te hebben voor de medemens.(..)
Ehhh, Even offtopic; geldt dat ook niet voor het merendeel van de vaste "posters" op dit forum?

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#12 Bericht door KhunSugar » woensdag 11 oktober 2017, 17:57

Joep schreef:@KS

Ik ruim mijn eigen rommel wel op en veeg ook regelmatig de rommel van andere voor mijn huis op.
Maar als ik volledig zou integreren zou ik net als de meeste rondom mij de rommel laten vallen, daar waar ik het niet meer nodig heb.
Nou laat mij dan maar niet integreren.
Maar dat bedoelde ik niet, ik bedoelde eigenlijk dat er in heel TH veel te weinig vuilnisbakken staan om je rommel in te gooien.
En dan bedoel ik niet het huishoudelijk vuil (alhoewel), maar meer de flesjes en bakjes van het eten op straat.
En ik weet niet hoe het in Belgie is, maar ik weet toevallig dat MacDonalds in NL verplicht is in een straal van 2 km rondom hun filiaal het zwerfvuil op te ruimen en dat zal ongetwijfeld voor meer dergelijke zaken zijn.

Verder doen ze maar hoor, ik drink er geen flesje water (wat ik overigens zelf meesjouw als het leeg is) of eet er geen snack minder door.
Denk persoonlijk dat het weer één van de vele ballonnen is die ze oplaten en verder niets meedoen.
Ach Joep je hebt gelijk hoor.
Vraag is of de vuilnisbakken de juiste doelgroep bereiken.
In BE worden ze gebruikt om het huisvuil in te stoppen, zodoende moeten ze geen dure huisvuilzakken kopen.
Ik weet dat handelaars die goederen verkopen die op straat geconsumeerd worden, in BE een vuilbak moet voorzien en daar stopt het. Ze moeten de straat niet reinigen, zou er trouwens over zijn. Maar ja wet is wet... zo zijn in Vlaanderen plasticzakken in supermarkten verdwenen of nog enkel verkrijgbaar tegen betaling.
Zo tracht men de consument te sensibiliseren om een boodschappentas te gebruiken.

Thailand is een land waar men zelfs bier in een plastic zak met rietje verkoopt en de straten onder lopen bij hevige regenval door verstopte afvoerpijpen. Nog veel werk aan de winkel.

Beetje afval dumpen
https://www.facebook.com/pakaphon.ch.bm ... 237600395/

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#13 Bericht door joepattaya » woensdag 11 oktober 2017, 18:13

Beste mijnheer suiker......kijk even in mijn profiel waar ik nu woon...ik kan me helemaal vinden in uw commentaar......с добри поздравления :cheesy:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#14 Bericht door serpay » woensdag 11 oktober 2017, 18:28

KhunSugar schreef:
joepattaya schreef:
wpdelange schreef:Zon, zand en rookloos: Sigaretten worden snel uit de Thaise stranden verbannen

Na het vinden van een alarmerend aantal sigaretten filters in het zand, zijn ambtenaren van plan om al begin volgende maand een rookverbod op de Thaise stranden te handhaven.

Bron coconuts
Het zijn toch ook een stel achterlijke mongolen. Dreigen, belachelijke boetes verzinnen en ondertussen gebeurd er helemaal niks.
Dus om even kort te gaan......alcohol wordt verbannen, roken mag ook al niet meer, sex on the beach is uit den boze, de palmen verdwijnen van het strand, het aantal ligstoelen is sterk gereduceerd.....WHAT's NEXT??
Wanneer men maatregelen publiceert moet men zorgen dat ze nageleefd worden. Tot daar deel ik uw mening.
Kan je u er als buitenlander niet in vinden, hoepel dan op en ga elders leven. Zo denk ik erover.
Per slot van rekening is het je gastland en dient men zich aan te passen. Ook al lijkt het in onze ogen belachelijk.
Van migranten die zich in ons land komen vestigen eist men dat ook, of vergis ik mij.
ik snap je punt maar je gaat daarbij veel dingen voorbij.
echte dingen 10 miljoen voor het niet op hebben van een helm , of onverzekerd rondrijden!!!! deze geven mij veel en veel meer handhaving.
denk dat je de plank totaal misgeslagen hebt en leeft in een soort eigen wereld....
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Roken 100.000 Baht boete of een jaar bajes.

#15 Bericht door KhunSugar » woensdag 11 oktober 2017, 18:54

joepattaya schreef:Beste mijnheer suiker......kijk even in mijn profiel waar ik nu woon...ik kan me helemaal vinden in uw commentaar......с добри поздравления :cheesy:
Een forumlid had er mij op gewezen Joe, heb alle begrip voor uw beslissing.
Bovendien beschouw ik u als ervaringsdeskundige wat Thailand en Pattaya in het bijzonder betreft. [|)

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”