Leuk een 'selfie'

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Leuk een 'selfie'

#1 Bericht door wpdl » vrijdag 22 september 2017, 02:01

Twee joggers die een 'selfie' met een olifant wilde moesten rennen voor hun leven in het Khao Yai National Park in de provincie Nakhon Nayok.

Afbeelding

Photo from: Kamron Petprayoon's facebook\

Mensen kunnen de gevoelens van een olifant beoordelen door te kijken naar zijn oren en staarten. Als het zijn oren heen en weer beweegt, suggereert het dat het goed is.
Maar als het zijn oren opheft en zijn staart wijst, is het een waarschuwing dat het erg verstoord is. '

Bron The Nation

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Leuk een 'selfie'

#2 Bericht door dutch » vrijdag 22 september 2017, 02:50

Ik loop "vaak" met opzet tegen die volkomen in hun celphone verdiepte mensen aan en zeg dan beleefd" ko toot".
Tussen de 50/75% van de onder 60-ers lopen zowel in The Mall als op straat op dit apperaatje te turen en zelfs in gezelschap aan tafel praten ze niet meer met elkaar ,maar zit iedereen in zijn eigen l*lijzer te turen.
Wat een armoede.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Leuk een 'selfie'

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 22 september 2017, 03:17

en dat noemen ze 'social network, ik prefereer a-social network
Niemand heeft de kans met mij aan de tafel om de telefoon ter hand te nemen, tenzij ze gebeld worden
Ik zie soms echte ontwennings- en verslavings verschijnselen, te vaak naar de toilet als meest gebruikt excuus

Maar Dutch, het zal wel een generatie issue zijn.... net zoals het feit dat is me stoor aan mensen die in het vliegtuig
nog effe die onmisbare informatie moeten aangeven over allerlei huishoudelijke zaken...

Ik werk over een paar tijdslijnen (Azie, Europa, Middel East en USA), maar 's-avonds ben ik beperkt bereikbaar en zeker niet
na 21.00 . Nooit een klacht over gehad. Tijdens diner staat de telefoon uit... Zondag is dies domenicus dus geen werk, hehehe
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Leuk een 'selfie'

#4 Bericht door stevenl » vrijdag 22 september 2017, 05:18

Als de olifant echt kwaad wilde doen aan de joggers hadden ze geen enkele kans gehad. Die olifant kan veel harder lopen dan zij.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Leuk een 'selfie'

#5 Bericht door joepattaya » zaterdag 23 september 2017, 06:59

Ik ben redelijk goed een ontwenningskuur heengekomen.
Heb nu een job, waar een telefoon absoluut niet getolereerd wordt.

Heb ondertussen alleen nog facebook, messenger, Line met 1 contact en WhatsApp met 3 kontakten.

Verbluffend rustig en neem maar van mij aan.....There's life besides the phone.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Leuk een 'selfie'

#6 Bericht door wpdl » zaterdag 23 september 2017, 07:22

Hebben jullie wel eens een selfie met bijvoorbeeld de huiskat of hond genomen om een beetje te oefenen voor het grote werk. :giggle:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Leuk een 'selfie'

#7 Bericht door dutch » zaterdag 23 september 2017, 09:52

jumbo schreef:en dat noemen ze 'social network, ik prefereer a-social network
Niemand heeft de kans met mij aan de tafel om de telefoon ter hand te nemen, tenzij ze gebeld worden
Ik zie soms echte ontwennings- en verslavings verschijnselen, te vaak naar de toilet als meest gebruikt excuus

Maar Dutch, het zal wel een generatie issue zijn.... net zoals het feit dat is me stoor aan mensen die in het vliegtuig
nog effe die onmisbare informatie moeten aangeven over allerlei huishoudelijke zaken...

Ik werk over een paar tijdslijnen (Azie, Europa, Middel East en USA), maar 's-avonds ben ik beperkt bereikbaar en zeker niet
na 21.00 . Nooit een klacht over gehad. Tijdens diner staat de telefoon uit... Zondag is dies domenicus dus geen werk, hehehe
Het is zeker een generatie zaakje.
Ik zou er nig veel meer over kunnen zeggen.Ik lees de krant ,ik zie tv en heb mijn oortjes nog goed open,maar opvoeding en gewoon ordinair fatsoen speelt ook een rol.
Een zelfde trend zie je bij de kwaliteit van opleidingen etc
Zoals eerder gezegd,het zal mijn tijd wel duren.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”