Yingluck

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Yingluck

#1 Bericht door Joep » vrijdag 25 augustus 2017, 08:57

http://www.ad.nl/buitenland/arrestatieb ... ~a6c60037/

Eenieder mag er het zijne/hare van denken, zeggen of vinden

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Yingluck

#2 Bericht door BKK_Bert » vrijdag 25 augustus 2017, 12:45

Het moet toch heel erg vernederend zijn voor de thaise regering en justitie. Weer gezichtsverlies.
Eerst haar broer, toen the Redbull "boss" en nu zij....

Hoeveel zullen er nog volgen?

En, zij laat de Redshirts in de steek. Die zullen blij zijn....!?
Home is not where you live, but where they accept you.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Yingluck

#3 Bericht door KhunSugar » vrijdag 25 augustus 2017, 13:10

Dit scenario lag toch in de lijn van de verwachtingen, net zoals het duidelijk was dat de Junta haar rekeningen ging pluimen.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Yingluck

#4 Bericht door sjeng » vrijdag 25 augustus 2017, 13:23

Voorlopig is haar verblijfplaats onbekend, alle geruchten ten spijt.
Wat zou jij en ik doen als je voor 10 jaar de cel in moest en zeker in een Thais cel.
Als ik in haar schoenen stond en de mogelijkheid en de financien had zou ik hem ook peren.
Mogelijk een knap scenario voor een soap op de thaise tv.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Yingluck

#5 Bericht door KhunSugar » vrijdag 25 augustus 2017, 13:53

Wie onschuldig is gaat niet lopen, toch niet als je het boegbeeld bent van een politieke partij.
Indien men u toch veroordeeld wordt je maar martelaar. Hiermee raak je de Junta in het hart.
Het is de 'Generaal' immers niet om het rijstschema te doen, dan wel het onderdrukken van Pheu Thai.

In het andere geval kies je voor het hazenpad en ga je de rijstboeren hun centen in het buitenland opsouperen, restaurants genoeg.
De 'Generaal' lacht nu in zijn vuistje.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Yingluck

#6 Bericht door sjeng » vrijdag 25 augustus 2017, 14:40

KhunSugar schreef:Wie onschuldig is gaat niet lopen, toch niet als je het boegbeeld bent van een politieke partij.
Indien men u toch veroordeeld wordt je maar martelaar. Hiermee raak je de Junta in het hart.
Het is de 'Generaal' immers niet om het rijstschema te doen, dan wel het onderdrukken van Pheu Thai.

In het andere geval kies je voor het hazenpad en ga je de rijstboeren hun centen in het buitenland opsouperen, restaurants genoeg.
De 'Generaal' lacht nu in zijn vuistje.

Een nobele gedachte, dat martelaarschap, maar ik zou toch kiezen voor 10 jaar Dubai en van daaruit opereren en wachten op betere tijden, altijd beter dan zelfmoord plegen met je sokken aan de deurklink van je cel, want een ongelukje zit hier in een klein hoekje en de camera's hangen er wel naar die zijn die dag net kapot.
In een Thaise cel zit je zeker niet veilig opgeborgen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Yingluck

#7 Bericht door wpdl » maandag 25 september 2017, 03:05

De adjunct van Thailand heeft drie politieambtenaren beschuldigd.
Vorige week hebben zij de ex premier Yingluck Shinawatra geholpen het land uit te gaan, een daad die het koninkrijk verstomd heeft doen staan.

Bron Coconuts

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Yingluck

#8 Bericht door sjeng » maandag 25 september 2017, 07:11

wpdelange schreef:De adjunct van Thailand heeft drie politieambtenaren beschuldigd.
Vorige week hebben zij de ex premier Yingluck Shinawatra geholpen het land uit te gaan, een daad die het koninkrijk verstomd heeft doen staan.

Bron Coconuts
Een aantal jaren geleden had de Nederlandse politie een aardige slogan, welke in dit geval zeker van toepassing is op de Thaise politie.

''DE POLITIE IS JE BESTE VRIEND.'' :clap:

Of de huidige slogan kan er ook mee door "WAAKZAAM EN DIENSTBAAR"

waarbij het waakzame een beetje achterhaald is want de security kneep of deed een oogje dicht.
Maar wel erg dienstbaar tenminste voor rijke vrienden. :cheesy:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Yingluck

#9 Bericht door KhunSugar » zaterdag 06 januari 2018, 16:22

Yingluck al dan niet gespot in het UK.
Ze willen haar voor de rechter brengen, ijdele hoop vrees ik.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Yingluck

#10 Bericht door driver » zondag 07 januari 2018, 12:39

sjeng schreef:
KhunSugar schreef:Wie onschuldig is gaat niet lopen, toch niet als je het boegbeeld bent van een politieke partij.
Indien men u toch veroordeeld wordt je maar martelaar. Hiermee raak je de Junta in het hart.
Het is de 'Generaal' immers niet om het rijstschema te doen, dan wel het onderdrukken van Pheu Thai.

In het andere geval kies je voor het hazenpad en ga je de rijstboeren hun centen in het buitenland opsouperen, restaurants genoeg.
De 'Generaal' lacht nu in zijn vuistje.

Een nobele gedachte, dat martelaarschap, maar ik zou toch kiezen voor 10 jaar Dubai en van daaruit opereren en wachten op betere tijden, altijd beter dan zelfmoord plegen met je sokken aan de deurklink van je cel, want een ongelukje zit hier in een klein hoekje en de camera's hangen er wel naar die zijn die dag net kapot.
In een Thaise cel zit je zeker niet veilig opgeborgen.
Dat nobele had ik ook laten schieten denk ik .Ik was ook weggegaan al dan niet leuk voor anderen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Yingluck

#11 Bericht door stevenl » zondag 07 januari 2018, 14:50

driver schreef:
sjeng schreef:
KhunSugar schreef:Wie onschuldig is gaat niet lopen, toch niet als je het boegbeeld bent van een politieke partij.
Indien men u toch veroordeeld wordt je maar martelaar. Hiermee raak je de Junta in het hart.
Het is de 'Generaal' immers niet om het rijstschema te doen, dan wel het onderdrukken van Pheu Thai.

In het andere geval kies je voor het hazenpad en ga je de rijstboeren hun centen in het buitenland opsouperen, restaurants genoeg.
De 'Generaal' lacht nu in zijn vuistje.

Een nobele gedachte, dat martelaarschap, maar ik zou toch kiezen voor 10 jaar Dubai en van daaruit opereren en wachten op betere tijden, altijd beter dan zelfmoord plegen met je sokken aan de deurklink van je cel, want een ongelukje zit hier in een klein hoekje en de camera's hangen er wel naar die zijn die dag net kapot.
In een Thaise cel zit je zeker niet veilig opgeborgen.
Dat nobele had ik ook laten schieten denk ik .Ik was ook weggegaan al dan niet leuk voor anderen.
Iedereen is blij dat ze weg is. Zij zelf natuurlijk maar ook de PM, die echt helemaal geen proces wil met alles wat daarbij hoort en haar zeker geen martelaar wil maken.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Yingluck

#12 Bericht door Joep » dinsdag 09 januari 2018, 10:12


Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”