Nieuwe bazen nieuwe wetten

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Nieuwe bazen nieuwe wetten

#1 Bericht door KhunSugar » vrijdag 07 juli 2017, 10:39

In Chonburi (Pattaya area) The newly appointed head of the Chonburi Immigration Office said anyone applying for long-term visas would be thoroughly investigated.

Langverblijvers gaan aan een grondige onderzoek onderworpen worden voor de veiligheid van de area en het land.

Is dit de voorbode om het land te zuiveren van illegalen en criminelen ? Of zal het weer allemaal overwaaien ?
De regio Pattaya kan anders wel een poetsbeurt gebruiken, al is dit niet de enige plaats waar illegalen en criminelen verblijven.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#2 Bericht door wpdl » vrijdag 07 juli 2017, 11:09

Illegalen laten zich dacht in Soi 5 niet zien en crimineel of niet is een zaak van de politie lijk mij.
Verplichtingen om een crimineelvrij papiertje bij extensie mee te nemen zijn er volgens mij [nog] niet.
Fotografeer tegenwoordig alles maar in de smartphone aangaande paspoort/visum/negentig dagen report. :|
Zal dus straatwerk worden [controle] samen met de heren van de politie iets wat men hier in mijn regio ook al doet met een mannetje of wat bedrijven bouwputten of zomaar op straat je aanhouden en je even 'checken'
Even de toon zetten vermoed ik zo TIT dat wist u toch ook nog wel.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#3 Bericht door KhunSugar » vrijdag 07 juli 2017, 11:52

Het TiT syndroom is mij bekent.
Wat ik in de wandelgangen hoor is dat men harde bewijzen gaat vragen naar inkomende transfers. Het zal niet meer volstaan om een gelegaliseerd bewijs van pensioen voor te leggen, het geld zal daadwerkelijk op de Thaise bank moeten komen.
Tweede stap wordt een bewijs van ziektekosten en hospitalisatieverzekering bij een Thaise maatschappij.

Afwachten of de wandelgang geruchten werkelijkheid worden of gewoon een stille dood sterven.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#4 Bericht door wpdl » vrijdag 07 juli 2017, 12:14

Als men een visum/extensie heeft op basis van maandelijkse inkomen is een blik in de Bankaccount [meestal kopie van het laatste jaar] voldoende lijk mij.
Mag ik ook bij de bank halen ieder jaar met stempels legalisatie enzovoort.
Bestaat dus al deze controle op papier.
Zorg of zoals u het vermeldt de tweede stap een bewijs van ziektekosten en hospitalisatieverzekering is een farce men zal het graag willen maar een ondoenlijke zaak om dat hard te maken.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#5 Bericht door wanadee » vrijdag 07 juli 2017, 14:42

KhunSugar schreef:Het TiT syndroom is mij bekent.
Wat ik in de wandelgangen hoor is dat men harde bewijzen gaat vragen naar inkomende transfers. Het zal niet meer volstaan om een gelegaliseerd bewijs van pensioen voor te leggen, het geld zal daadwerkelijk op de Thaise bank moeten komen.
Tweede stap wordt een bewijs van ziektekosten en hospitalisatieverzekering bij een Thaise maatschappij.

Afwachten of de wandelgang geruchten werkelijkheid worden of gewoon een stille dood sterven.
In de wandelgangen? :giggle:

Volgens mijn zuster zal het niet zo'n vaart lopen :happyno:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#6 Bericht door serpay » vrijdag 07 juli 2017, 15:40

KhunSugar schreef:Het TiT syndroom is mij bekent.
Wat ik in de wandelgangen hoor is dat men harde bewijzen gaat vragen naar inkomende transfers. Het zal niet meer volstaan om een gelegaliseerd bewijs van pensioen voor te leggen, het geld zal daadwerkelijk op de Thaise bank moeten komen.
Tweede stap wordt een bewijs van ziektekosten en hospitalisatieverzekering bij een Thaise maatschappij.

Afwachten of de wandelgang geruchten werkelijkheid worden of gewoon een stille dood sterven.
bron ?
bewijs van ziektekosten kan niemand vragen. en zeker niet verplichten voor personen levende in Thailand voor een lange termijn.
denk toch dat je eerst een beetje huiswerk moet doen om je schijven te onderbouwen.
Alfisti rebeli

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#7 Bericht door dutch » vrijdag 07 juli 2017, 16:04

Voor de duidelijkheid is het beter om bij ziektekostenverzekering voor buitenlanders die in Thailand wonen te spreken van;
In patient ( alles,betaald bij ziekenhuisopname tot een eventueel in de polis vermeld totaal bedrag)
Out patient (alle dokters/medicijnen kosten bij kliniek bezoek)
Out patient kan alleen indien ook In-patient is afgesloten.

voorbeeld.Mijn In-patient bedraagt 6000 euro ( mijn in en out patient zou 15.000 euro kosten).
alles per jaar

Eris geen Thaise maatschappij die een 65 plus (soms 70plus) wil verzekeren.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#8 Bericht door Korat » vrijdag 07 juli 2017, 17:18

serpay schreef:
KhunSugar schreef:Het TiT syndroom is mij bekent.
Wat ik in de wandelgangen hoor is dat men harde bewijzen gaat vragen naar inkomende transfers. Het zal niet meer volstaan om een gelegaliseerd bewijs van pensioen voor te leggen, het geld zal daadwerkelijk op de Thaise bank moeten komen.
Tweede stap wordt een bewijs van ziektekosten en hospitalisatieverzekering bij een Thaise maatschappij.

Afwachten of de wandelgang geruchten werkelijkheid worden of gewoon een stille dood sterven.
bron ?
bewijs van ziektekosten kan niemand vragen. en zeker niet verplichten voor personen levende in Thailand voor een lange termijn.
denk toch dat je eerst een beetje huiswerk moet doen om je schijven te onderbouwen.

Er komt een nieuw visum aan. Vereist is 3 mln bath op een thaise rekening EN (onder andere) een Thaise ziektekostenverzekering. Geldigheidsduur is (dacht ik) 5 jaar. Echter, de 90 dagen meldplicht blijft.
Leuk bedacht, maar je schiet er dus niet echt iets mee op v.w.b. de meldplicht.
Bovendien is de verplichte ziektekostenverzekering bij een Thaise maatschappij doodgewoon niet haalbaar na een bepaalde leeftijd.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#9 Bericht door serpay » vrijdag 07 juli 2017, 17:54

dus 99% kan Thailand verlaten en niet meer als thuisbasis hebben.
gezien mijn/ons bedrijf komen we er nog mee weg als dit waar mocht zijn
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#10 Bericht door KhunSugar » vrijdag 07 juli 2017, 19:27

Korat schreef:
serpay schreef:
KhunSugar schreef: Bovendien is de verplichte ziektekostenverzekering bij een Thaise maatschappij doodgewoon niet haalbaar na een bepaalde leeftijd.
De overheid werkt aan een oplossing, het gaat om kleine bedragen waardoor je een soort eerste hulp krijgt en verder rekent men op repatriëring.

- Health insurance provided by Thai company, Outpatient coverage minimum 40,000 baht, Inpatient coverage not less than 100,000 thousand baht.

De opstart is gepland voor eind augustus. Men spreekt zelfs van het plaatsen van 'automaten' bij binnenkomst op de internationale luchthavens, zodat je de nodige verzekering kan afsluiten alvorens u bij immigratie aan te bieden. In eerst instantie voor toeristen, bij uitbreiding voor elk type visum.

Voor bepaalde westerse landen met een zorgverzekering waarmee bilaterale akkoorden zijn afgesloten werkt men aan een oplossing voor hun toeristen.
De buitenlanders komende uit landen met een sluitend sociaal systeem wat gezondheidszorg betreft en waarvan de pensioenen laag zijn in vergelijking met bijvoorbeeld de US, kan een verplichte verzekering als langverblijver een budgettair probleem worden, voor US onderdanen is dit echter peanuts.

Een farce zou ik het niet onmiddellijk noemen maar ik respecteer die mening.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#11 Bericht door stevenl » zaterdag 08 juli 2017, 00:52

KhunSugar schreef: De overheid werkt aan een oplossing, het gaat om kleine bedragen waardoor je een soort eerste hulp krijgt en verder rekent men op repatriëring.

- Health insurance provided by Thai company, Outpatient coverage minimum 40,000 baht, Inpatient coverage not less than 100,000 thousand baht.

De opstart is gepland voor eind augustus. Men spreekt zelfs van het plaatsen van 'automaten' bij binnenkomst op de internationale luchthavens, zodat je de nodige verzekering kan afsluiten alvorens u bij immigratie aan te bieden. In eerst instantie voor toeristen, bij uitbreiding voor elk type visum.

Voor bepaalde westerse landen met een zorgverzekering waarmee bilaterale akkoorden zijn afgesloten werkt men aan een oplossing voor hun toeristen.
De buitenlanders komende uit landen met een sluitend sociaal systeem wat gezondheidszorg betreft en waarvan de pensioenen laag zijn in vergelijking met bijvoorbeeld de US, kan een verplichte verzekering als langverblijver een budgettair probleem worden, voor US onderdanen is dit echter peanuts.

Een farce zou ik het niet onmiddellijk noemen maar ik respecteer die mening.
Heel veel geruchten hierover momenteel, maar zonder betrouwbare bronvermelding is dit soort berichten van geen waarde voor mij.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#12 Bericht door KhunSugar » zaterdag 08 juli 2017, 07:04

stevenl schreef:
KhunSugar schreef: De overheid werkt aan een oplossing, het gaat om kleine bedragen waardoor je een soort eerste hulp krijgt en verder rekent men op repatriëring.

- Health insurance provided by Thai company, Outpatient coverage minimum 40,000 baht, Inpatient coverage not less than 100,000 thousand baht.

De opstart is gepland voor eind augustus. Men spreekt zelfs van het plaatsen van 'automaten' bij binnenkomst op de internationale luchthavens, zodat je de nodige verzekering kan afsluiten alvorens u bij immigratie aan te bieden. In eerst instantie voor toeristen, bij uitbreiding voor elk type visum.

Voor bepaalde westerse landen met een zorgverzekering waarmee bilaterale akkoorden zijn afgesloten werkt men aan een oplossing voor hun toeristen.
De buitenlanders komende uit landen met een sluitend sociaal systeem wat gezondheidszorg betreft en waarvan de pensioenen laag zijn in vergelijking met bijvoorbeeld de US, kan een verplichte verzekering als langverblijver een budgettair probleem worden, voor US onderdanen is dit echter peanuts.

Een farce zou ik het niet onmiddellijk noemen maar ik respecteer die mening.
Heel veel geruchten hierover momenteel, maar zonder betrouwbare bronvermelding is dit soort berichten van geen waarde voor mij.
Ja het zijn en blijven geruchten, stond in de Bangkok Post. Of we dit betrouwbaar kunnen noemen laat ik in het midden, moet ieder voor zich uitmaken. Ik hou het op geruchten maar denk bij mezelf aan het gezegde: "Waar rook is is vuur".
All foreign tourists will soon be required to have travel insurance before entering Thailand under a proposal put forward by a committee of the Tourism and Sports Ministry, according to an informed source.
Over de "Health Insurance" wat in de voorwaarden staat voor het nieuwe 10 jaar visum is een hevige discussie gaande, veel leesplezier.

En zo zijn er nog bronnen, ik schrijf nooit iets zonder dubbel of driedubbel checken.
Of wat er in de pipeline steekt er daadwerkelijk zal uitkomen valt af te wachten. TiT

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#13 Bericht door serpay » zondag 09 juli 2017, 17:08

All foreign tourists will soon be required to have travel insurance before entering Thailand under a proposal put forward by a committee of the Tourism and Sports Ministry, according to an informed source.

reis verzekering nodig hebben is iets totaal anders dan een ziektekosten verzekering . foutje in de bewoording.
je normale ziektekostenverzekering dekt alles .
denk dat dit te maken heeft met birmezen en andere rand bewoners.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#14 Bericht door KhunSugar » zondag 09 juli 2017, 17:54

serpay schreef:All foreign tourists will soon be required to have travel insurance before entering Thailand under a proposal put forward by a committee of the Tourism and Sports Ministry, according to an informed source.

reis verzekering nodig hebben is iets totaal anders dan een ziektekosten verzekering . foutje in de bewoording.
je normale ziektekostenverzekering dekt alles .
denk dat dit te maken heeft met birmezen en andere rand bewoners.
Je zal wel gelijk hebben, ik kom er later graag op terug ;)

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Nieuwe bazen nieuwe wetten

#15 Bericht door sunbird » maandag 10 juli 2017, 01:27

Geruchten :roll:
Of heeft fake news ook toegeslagen in het forum :Whistle:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”