Johan van Laarhoven naar Nederland?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#61 Bericht door gerrit11 » woensdag 05 juli 2017, 08:56

foppo schreef:
gerrit11 schreef:(...) door wat schatjes hier in Thailand is aangegeven.
Nee, hij is hier opgepakt omdat één of andere "valsspeler" van het OM in Nederland een verzoek aan de Thaise autoriteiten heeft gedaan om hem aan Nederland uit te leveren ivm met drugshandel.
Hetgeen niet waar was en bovendien in Nederland is toegestaan resp. gedoogd.
De Thaise autoriteiten zijn bewust of onbewust (maar het alom heersende vermoeden is bewust) op het verkeerde been gezet en hebben de verdachte in verband gebracht met verboden drugshandel.
Zeer waarschijnlijk is dit bewust gedaan uit rancune omdat die "valsspeler" het in Nederland dus het na jaren in niet is gelukt om verdachte aan te pakken.

Verdachte is ondanks de uitnodiging om in Nederland voor het gerecht te verschijnen helemaal niet zo welkom in Nederland omdat dan zal blijken welk vals dubbelspel er gespeeld is door het OM.
Juist, dat bedoelde ik ook met 'schatjes' . (hier uit/in nl)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#62 Bericht door wpdl » woensdag 05 juli 2017, 09:01

Het Openbaar Ministerie (OM) gaat vier leidinggevenden van coffeeshopketen The Grass Company vervolgen.
In verband met fraude, witwassen, oplichting en deelname aan een criminele organisatie.
Onder hen bevindt zich Johan van Laarhoven, die vastzit in een Thaise cel.


Bron Nu.nl

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#63 Bericht door Tonboy » vrijdag 07 juli 2017, 03:47

wpdelange schreef:Het Openbaar Ministerie (OM) gaat vier leidinggevenden van coffeeshopketen The Grass Company vervolgen.
In verband met fraude, witwassen, oplichting en deelname aan een criminele organisatie.
Onder hen bevindt zich Johan van Laarhoven, die vastzit in een Thaise cel.


Bron Nu.nl
Dom, dom, dom van Johan van Laarhoven. Waarom heeft hij niet met de overheid een schikking getroffen, zoals zoveel grotere bedrijven gedaan hebben en nog steeds doen. Klasse justitie bestaat namelijk in Nederland en werkt prima ! Althans voor de vermogende man. De lulletjes zoals jij en ik worden getroffen door bestuurlijke maatregels, sancties, gijzeling, afpersing, asociale boetes en vervolgd tot in het hiernamaals. Johan is nu ook 1 van die lulletjes geworden helaas.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#64 Bericht door jumbo » vrijdag 07 juli 2017, 05:34

wpdelange schreef:Het Openbaar Ministerie (OM) gaat vier leidinggevenden van coffeeshopketen The Grass Company vervolgen.
In verband met fraude, witwassen, oplichting en deelname aan een criminele organisatie.
Onder hen bevindt zich Johan van Laarhoven, die vastzit in een Thaise cel.


Bron Nu.nl
de ultieme list om het uitgeleverd te krijgen?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#65 Bericht door Herbergier » vrijdag 20 april 2018, 12:21

Weer nieuws over Johan van Laarhoven.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/27722 ... +komt.aspx
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#66 Bericht door wpdl » maandag 23 juli 2018, 05:28

Johan van Laarhoven blijft in Thaise cel; justitie vraagt niet om uitlevering

Bron bd.nl

Highway to hell: hoe Johan van Laarhoven in de Thaise bajes belandde

Deze reconstructie is geschreven aan de hand van de verslagen van de getuigenverhoren in de rechtbank Den Haag en andere stukken uit het dossier.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#67 Bericht door serpay » maandag 23 juli 2018, 17:43

tuurlijk niet misschien komt hij na vrijlating met bewijzen die schadelijk kunnen zijn voor de overheid!!!
het is vreemd dat nu het om en buitenlandse zaken geen enkele moeite doet om hem naar Nederland te krijgen!Het is denk ik toch de beerput die opengezet wordt....
Alfisti rebeli

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#68 Bericht door wanadee » maandag 23 juli 2018, 22:27

Wat een gedoe allemaal om 1 man. Wereldwijd zitten er tig buitenlanders in de lik waar geen aandacht aan gegeven eordt.
Misschien ben ik naief maar ik geloof nog steeds in het nederlandse rechtssysteem. En als iemand met een zakelijk drugsverleden in thailand gaat wonen lijkt me dat een beetje dom.
En waarschijnlijk bevoordeeld maar ik ben er van overtuigd dat het gros van de koffieshopmaffia illegale handelinfen hebben vericht.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#69 Bericht door wpdl » dinsdag 24 juli 2018, 00:54

Het staat er toch vrij duidelijk serpay.
Het Openbaar Ministerie in Breda liet gisteren desgevraagd aan het Brabants Dagblad weten dat 'ieder verzoek aan de Thaise justitie zinloos' is zolang de straf van Van Laarhoven (57) nog niet definitief is. De oprichter van coffeeshopketen The Grass Company werd vorig jaar in hoger beroep tot 75 jaar cel veroordeeld, maar de Thaise justitie tekende cassatie aan tegen het vonnis. Het beroep wordt op zijn vroegst in december behandeld.
Volgend jaar zou alles dus in een stroomversnelling kunnen komen.
Beerputten geloof ik niet in dat er aan beide [driemaal] zijde niet helemaal correcte zaken gebeurd zijn en de Heer van Laarhoven zijn handel en wandel als eerste verkeerd ingeschat heeft is wel correct.
Cassatie aantekenen was erg vreemd vermoed ik heeft hem al een paar kansen gekost.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#70 Bericht door ron » dinsdag 24 juli 2018, 06:56

wanadee schreef: Misschien ben ik naief maar ik geloof nog steeds in het nederlandse rechtssysteem.
Er bestaat wel degelijk "klasse-justitie" Han,ik dacht dat ik jou wel eens privé iets over verteld had?
Ontvoering/diefstal/zware mishandeling/gekleed als politieagent/diefstal politieauto/wapenbezit/vernietiging van onvervangbare "artikelen"
en meer feiten,waarvoor 1000 gulden boete als straf is gegeven.
Deze delicten waren genoeg voor minimaal 18 maanden cel.
Het ligt er maar net aan waar je wiegje heeft gestaan.
Laatst gewijzigd door ron op dinsdag 24 juli 2018, 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#71 Bericht door wanadee » dinsdag 24 juli 2018, 07:08

Ongetwijfeld zijn er misstanden en vriendjespolitiek Ron.
Wat ik befoel is dat dit een bewuste actie is van nederlandse justitie om hemmin een thaise fel te laten belanden.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#72 Bericht door ron » dinsdag 24 juli 2018, 07:18

4 jaar in de Thaise lik is m.i. wel genoeg om van Laarhoven te hebben gestraft voor zijn 'wandaden".
Nu nog financieel wat recht trekken met de belasting,en is het mooi geweest.
Iemand levenslang laten tuchten in Thailand voor belastingontduiking/witwassen en meer van deze handelingen
staat in geen contrast met vergelijkbare zaken.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#73 Bericht door Gardensafari » woensdag 25 juli 2018, 06:27

Helemaal mee eens, Ron.

Overigens zie ik het zo.
De belasting constateert dat Van L. grote bedragen aan omzet- en inkomstenbelasting heeft ontdoken.
Normaliter legt de belastingdienst dan aanslagen op met zeer hoge boetes.
Maar de vogel is gevlogen en ligt met zijn -toen nog- bolle reet op het strand in Thailand.
En voor belastingontduiking in het buitenland loopt de Thaise justitie niet warm.
Niks te halen dus.
Daarom overgedragen aan justitie. Die seint de Thaise autoriteiten in en vermeldt niet alleen de belastingontduiking, maar ook de hashhandel. En voor dat laatste loopt de Thaise justitie wel warm.
Wat er daarna precies gebeurt is mij onduidelijk. Of justitie iets te verwijten valt, kan ik niet beoordelen. Daarvoor ontbreken teveel feiten. Wat in ieder geval duidelijk is, is dat justitie niet de regie voert, maar dat Thailand op eigen houtje er heel wat van maakt.
Als Van Laarhoven ooit in Nederland komt en zich hier moet verantwoorden, dan komen de feiten wel boven water. Voorlopig moeten we het doen met uitlatingen van de advocaat. Over de betrouwbaarheid van die uitlatingen kun je twijfelen.

Maar ondertussen teert de man weg in een Thaise cel en daarom hoop ik dat het verhaal zo snel mogelijk eindigt.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#74 Bericht door Adrie » woensdag 25 juli 2018, 18:22

Als hij het overleeft daar kan het nog wel een gunstig voor hem zijn, en de Nederlandse blunderstaat weer een fikse schadevergoeding armer.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#75 Bericht door serpay » donderdag 26 juli 2018, 17:15

Adrie schreef:Als hij het overleeft daar kan het nog wel een gunstig voor hem zijn, en de Nederlandse blunderstaat weer een fikse schadevergoeding armer.
denk als meneer naar Nederland komt hij een riant bedrag op zijn rekening geschreven wordt.
maar als Johan echt alles uitkotst dan rollen er veel koppen in de Nederlandse politiek,
en ja daar kan liegpens rutten ook zijn koffertjes bij erkaar gaan zoeken.
deze hele zaak stinkt van voor tot achter en men hoopt dat hij in Thailand sterft...……..
Alfisti rebeli

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”