Johan van Laarhoven naar Nederland?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#46 Bericht door wpdl » zaterdag 24 juni 2017, 06:02

Heb het op de vorige pagina al geschreven verzoek tot overplaatsing naar Nederland wil niet zeggen dat het gelijk in behandeling wordt genomen je overplaatsing naar Nederland.
Site staat erbij kan OOK nog wel even aanlopen dat soort verzoek.
Laatst gewijzigd door wpdl op zaterdag 24 juni 2017, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#47 Bericht door gerrit11 » zondag 02 juli 2017, 12:35

Ik las vorige week dat zijn straf fors was verlaagd, op aandringen van div hoogwaardig bekleders uit NL.
nog een jaar of 21,, dus dat scheelt iets voor iemand die uberhoubt helemaal NIET achter de tralies thuishoort!!
zijn partner had haar straf ook zien verlaagd worden.

Dit vind ik dan weer minder aan Thailand. :?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#48 Bericht door ron » dinsdag 04 juli 2017, 12:05

"The Grass Company zou opzettelijk te hoge inkoopprijzen in de boekhouding vermelden.
Ook zou de voorraad cannabis niet goed bij de belastingdienst aangegeven zijn,
waardoor miljoenen euro’s omzet uit zicht zijn gebleven.

De winst die daarmee behaald werd, zou via ingewikkelde schijnconstructies in binnen- en buitenland zijn witgewassen.
Met 25 miljoen euro is het nu al een van de grootste witwaszaken ooit bij de rechtbank in Breda."

http://www.omroepbrabant.nl/?news/26684 ... laagd.aspx
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#49 Bericht door hanshu » dinsdag 04 juli 2017, 12:08

Maar verder ging het wel met hem...

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#50 Bericht door foppo » dinsdag 04 juli 2017, 12:32

https://www.om.nl/actueel/nieuwsbericht ... erdachten/

En nu ben ik benieuwd of het het OM lukt om de verdachte (na hun grove fout die ze niet willen toegeven) voor het hekje te krijgen in Nederland.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#51 Bericht door gerrit11 » dinsdag 04 juli 2017, 16:20

Er is bij elk bedrijf wel wat aan de hand kwa niet betaalde belastingen. Ik heb enige jaren bij Heineken gewerkt en leverde drank bij cafe's, resurants en sportkantines. Er zat er geen een bij die buiten t 'witte' bier niet ook eenzelfde aantal zwart bier bestelde. worden die nou ook allemaal aangeklaagd voor fraude, belasting onduiking en witwassen!!!???
Het is altijd wat in dat heerlijke Nederland,, wou dat ik maar wat eerder weg kon zeg....

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#52 Bericht door Arietwee » dinsdag 04 juli 2017, 17:45

gerrit11 schreef:Er is bij elk bedrijf wel wat aan de hand kwa niet betaalde belastingen. Ik heb enige jaren bij Heineken gewerkt en leverde drank bij cafe's, resurants en sportkantines. Er zat er geen een bij die buiten t 'witte' bier niet ook eenzelfde aantal zwart bier bestelde. worden die nou ook allemaal aangeklaagd voor fraude, belasting onduiking en witwassen!!!???
Het is altijd wat in dat heerlijke Nederland,, wou dat ik maar wat eerder weg kon zeg....
Een vatje bier van een paar tientjes is heel wat anders gerrit. Dit snap jij niet? Die man moet zo lang mogelijk in thailand blijven. Hahaha. Heerlijk af en toe dat thailand. :mrgreen:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#53 Bericht door jumbo » woensdag 05 juli 2017, 02:35

gerrit11 schreef:Er is bij elk bedrijf wel wat aan de hand kwa niet betaalde belastingen. Ik heb enige jaren bij Heineken gewerkt en leverde drank bij cafe's, resurants en sportkantines. Er zat er geen een bij die buiten t 'witte' bier niet ook eenzelfde aantal zwart bier bestelde. worden die nou ook allemaal aangeklaagd voor fraude, belasting onduiking en witwassen!!!???
Het is altijd wat in dat heerlijke Nederland,, wou dat ik maar wat eerder weg kon zeg....
Ik vermoed, maar meer ook niet, dat het niet om 'zwart' bier verkoop van Heineken ging, maar eerder om 'zwart' bier inkoop van de klant
Dus Heineken registreert de verkoop wel maar niet de klant, zgn. cash verkoop. De rest gaat op rekening en/of factuur
Heineken zal anders namelijk moeten verklaren waar het gat tussen inkoop, productie, voorraad en verkoop vandaan komt...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#54 Bericht door Arietwee » woensdag 05 juli 2017, 06:13

Die paar vaten merkt niemand hoor. En freddie op kantoor was ook wel niet op de hoogte.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#55 Bericht door Joep » woensdag 05 juli 2017, 06:16

Wat te denken van het koolzuurgas verbruik.
Bij ons was een café-eigenaar die dacht slim te zijn en haalde iedere week een aantal vaten bier in Duitsland. De fiscus bemerkte echter dat hij te veel koolzuurgas gebruikte, dus meneer kreeg netjes een naheffing over het geschatte aantal fusten plus een flinke boete.

Maar nu weer terug naar Van Laarhoven, on topic

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#56 Bericht door mooatje » woensdag 05 juli 2017, 06:55

Arietwee schreef:Die paar vaten merkt niemand hoor. En freddie op kantoor was ook wel niet op de hoogte.
Dat dachten heel wat cafe's in Vlaanderen ook.Hun bieruitzetter werd betrapt en vele cafehouders ook.Met als resultaat de uitzetter falliet,cafebazen met achterstallige boetes te betalen.Voor een gewoon cafe bedroeg de rekening makkelijk 30.000 €.

Zoals Joep al schreef worden velen betrapt door eigen domheid.De fiscus weet heel goed wat je benodigdheden zijn bv:het aantal koekjes en suiker vergelijken ze met de koffies die verkocht zijn,beiden moeten in evenwicht zijn.Als je slimmer da de fiscus wil zijn moet je goed nadenken.
Nogal dikwijls zijn diegenen die gepakt worden ook slechte zakenlui.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#57 Bericht door gerrit11 » woensdag 05 juli 2017, 07:13

Die vaten werden natuurlijk niet door ons gelevert maar door de slijterij verderop.
wat ik bedoel is dat elke ondernemer wel t een en ander niet geheel volgens de regels doet, worden die dan ook opgelepeld en achter de tralies gezet?
Deze van Laarhoven word natuurlijk als crimineel bestempeld en alles word extra opgeblazen omdat ie door wat schatjes hier in Thailand is aangegeven. Ik denk dat het allemaal wel meevalt met wat er heeft afgespeeld kwa ontduiking.
En wat ie heeft uitgespookt heeft ie hier in NL gedaan, lijkt mij dat een ander land je daar niet voor kan veroordelen?

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#58 Bericht door Joep » woensdag 05 juli 2017, 07:29

Zeker te veel plastic zakjes in de administratie verwerkt :)

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#59 Bericht door foppo » woensdag 05 juli 2017, 07:38

gerrit11 schreef:(...) door wat schatjes hier in Thailand is aangegeven.
Nee, hij is hier opgepakt omdat één of andere "valsspeler" van het OM in Nederland een verzoek aan de Thaise autoriteiten heeft gedaan om hem aan Nederland uit te leveren ivm met drugshandel.
Hetgeen niet waar was en bovendien in Nederland is toegestaan resp. gedoogd.
De Thaise autoriteiten zijn bewust of onbewust (maar het alom heersende vermoeden is bewust) op het verkeerde been gezet en hebben de verdachte in verband gebracht met verboden drugshandel.
Zeer waarschijnlijk is dit bewust gedaan uit rancune omdat die "valsspeler" het in Nederland dus het na jaren in niet is gelukt om verdachte aan te pakken.

Verdachte is ondanks de uitnodiging om in Nederland voor het gerecht te verschijnen helemaal niet zo welkom in Nederland omdat dan zal blijken welk vals dubbelspel er gespeeld is door het OM.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#60 Bericht door mooatje » woensdag 05 juli 2017, 08:40

Ik merk op dat je hier mensen hebt die op de hoogte zijn van alle details van de zaak.Of heb ik het mis en is alles meer gevoelsmatig?
Want ik denk niet dat er hier ook maar 1 persoon is die de beweegredenen van zijn verblijf hier weet.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”