Johan van Laarhoven naar Nederland?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Johan van Laarhoven naar Nederland?

#1 Bericht door wpdl » zaterdag 25 maart 2017, 03:01

Johan van Laarhoven moet in Nederland getuigen, maar laat Thailand hem gaan?

Tilburger Johan van Laarhoven, die een gevangenisstraf van 103 jaar uitzit in een Thaise gevangenis, komt mogelijk terug naar Nederland.
De rechter in Nederland heeft afgelopen week bepaald dat hij hier moet worden gehoord als getuige in de civiele zaak die hij zelf aanspande tegen de Nederlandse staat.
Dat schrijft de volkskrant

Informatie : omroepbrabant

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#2 Bericht door torkom » zaterdag 25 maart 2017, 10:50

wpdelange schreef:Johan van Laarhoven moet in Nederland getuigen, maar laat Thailand hem gaan?

Tilburger Johan van Laarhoven, die een gevangenisstraf van 103 jaar uitzit in een Thaise gevangenis, komt mogelijk terug naar Nederland.
De rechter in Nederland heeft afgelopen week bepaald dat hij hier moet worden gehoord als getuige in de civiele zaak die hij zelf aanspande tegen de Nederlandse staat.
Dat schrijft de volkskrant

Informatie : omroepbrabant

Als ze hem laten gaan, komt ie niet meer terug, da's wel duidelijk...dus ik zou zeggen hou 'm daar lekker vast... :roll:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#3 Bericht door wpdl » zaterdag 25 maart 2017, 11:02

Het is wel een heel doorzichtig plan van Advocaat Spong.
Kans lijk mij ook vrijwel nul dat men dit zelfs maar serieus gaat nemen laat staan uitvoeren.

Na acht jaar dacht ik mag je een verzoek indienen in Thailand om de rest van je straf [?!] in het thuisland uit te zitten.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#4 Bericht door foppo » zaterdag 25 maart 2017, 11:55

Desalniettemin hoop ik voor hem dat het lukt om naar Nederland te gaan met z'n vrouw.
En dat hij dan niet meer terug komt lijkt mij ook voor de hand te liggen.
Maar misschien dat de Nederlandse rechtstaat de Thaise autoriteiten er alsnog van kan overtuigen dat hij en z'n vrouw in Thailand niets heeft misdaan en hij derhalve volkomen onterecht in Thailand vast zit.
Maar of het recht in deze kwestie echt zal zegen vieren?

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#5 Bericht door Arietwee » zaterdag 25 maart 2017, 12:09

torkom schreef:
wpdelange schreef:Johan van Laarhoven moet in Nederland getuigen, maar laat Thailand hem gaan?

Tilburger Johan van Laarhoven, die een gevangenisstraf van 103 jaar uitzit in een Thaise gevangenis, komt mogelijk terug naar Nederland.
De rechter in Nederland heeft afgelopen week bepaald dat hij hier moet worden gehoord als getuige in de civiele zaak die hij zelf aanspande tegen de Nederlandse staat.
Dat schrijft de volkskrant

Informatie : omroepbrabant

Als ze hem laten gaan, komt ie niet meer terug, da's wel duidelijk...dus ik zou zeggen hou 'm daar lekker vast... :roll:

:clap:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#6 Bericht door wpdl » zaterdag 25 maart 2017, 12:18

Vermoed dat zijn vrouw in deze nergens iets mee te maken heeft dus die zal daar blijven.
Schuldvraag of die in Thailand nu eigenlijk wel of niet terecht schuldig is jij mag het zeggen volgens Nederland ......maarja het is hier Thailand.
Wel veel gewijs naar en met elkaar en fouten maken.
Mochten ze onverhoeds toch deze man laten gaan zal het voor Nederland na verloop van tijd [ en dat kan zeer rekbaar zijn] en reden zijn om hem toch echt weer terug sturen.
Je krijg hem lekker niet meer omdat 103 jaar celstraf [theoretisch] niet normaal is is genoeg reden om ongeveer net zolang de ban over Nederland uit te spreken door thailand.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#7 Bericht door Jim » zaterdag 25 maart 2017, 13:25

Geen enkele celstraf is normaal omdat hij in Nederland niets strafbaars heeft gedaan.
Hij heeft niet in Thailand gehandeld in wiet en in Nederland is het niet strafbaar.

Dit is hetzelfde als dat je in Saudi Arabië 103 jaar de bak in moet omdat je in Nederland een kroeg hebt gehad.

Complete bullshit.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#8 Bericht door wpdl » zaterdag 25 maart 2017, 13:56

Hallo Jim alles goed ;)

Het waarom die veroordeeld is in Thailand is mij zeer onduidelijk en vele met mij.
Witwassen wat zal wel geld zijn en meer van dat soort ongein. :)
De verschillen en overlap schijnbaar in Thaise en Nederlandse wetgeving zal het er niet beter op maken allemaal zeer in het nadeel van deze man en zijn vrouw.

Punt is dit onderwertp dat de heer spong en de heer van laarhoven schijnbaar denken een 'gaatje' te vinden als ontsnapping denk dat bijde daar iets te hoog mee gegrepen hebben.

Je obsessie voor landen die niet het zelfde als ons [westen] denken steek je niet onder stoelen of banken merk ik wel.

Ga even 'uit' zaterdag tot morgen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#9 Bericht door Jim » zaterdag 25 maart 2017, 16:59

Hij zit in Thailand omdat hij geld, wat heeft verdiend met de verkoop van wiet in Nederland, uit heeft gegeven in Thailand.
Crimineel geld vinden ze in Thailand dus is het daar witwassen.
Dat hij hier gewoon legaal 30 jaar lang gewerkt heeft, wil er daar niet in.

Dat is hetzelfde als een Amerikaan in Nederland arresteren voor verboden wapen bezit omdat hij in Amerika met een wapen op straat heeft gelopen.

Hoeveel Thai kunnen we in Nederland niet vastzetten vanwege leningen uitgeven tegen woekerrentes?
Die zijn daar schering en inslag en hier streng verboden.

bleh, voorbeelden te over.
Ja, kan me hier wel pissig overmaken :evil:
wpdelange schreef:Ga even 'uit' zaterdag tot morgen.
Veel plezier.
't is er lekker weer voor.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#10 Bericht door torkom » zaterdag 25 maart 2017, 17:21

Jim schreef: Ja, kan me hier wel pissig overmaken :evil:
What a waste of time... :cheesy:

Er spelen veel zaken tegenwoordig die het verdienen om je erover op te winden...dit is er geen van !
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#11 Bericht door Arietwee » zaterdag 25 maart 2017, 18:28

Jim schreef:Geen enkele celstraf is normaal omdat hij in Nederland niets strafbaars heeft gedaan.
Hij heeft niet in Thailand gehandeld in wiet en in Nederland is het niet strafbaar.

Dit is hetzelfde als dat je in Saudi Arabië 103 jaar de bak in moet omdat je in Nederland een kroeg hebt gehad.

Complete bullshit.
Hij zit gewoon in een heel fout crimineel wereldje waar een normaal iemand niks mee te maken wil hebben. Want daar krijg je gezeik mee. Laat hem maar lekker daar zitten. :clap:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#12 Bericht door wanadee » zondag 26 maart 2017, 01:50

We zijn nu eenmaal in thailand en als ze hier vindenndatbzijn geld met criminele activiteiten is verdiend , dan is het inderdaad witwassen. Volgens mij heeft nederland ook wetten om mensen die ernstige misdrijven in andere landen hebben gepleegd in nederland te vervolgen. Dus laat maar lekker zitten. Hij zit duidelijk in het criminele vircuits.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#13 Bericht door Jim » zondag 26 maart 2017, 04:50

Grappig dat jullie mening zo kan omslaan.

Niet lang geleden stonden jullie nog op je achterste benen omdat Erdogan een Nederlandse journaliste wilde opsluiten omdat hij vond dat hij beledigd werd, wat verboden is in Turkije.

Of de doodsbedreigingen aan Deense cartoonisten omdat ze een bepaald sprookjesfiguur hadden getekend, wat verboden is in moslimlanden en waar daar ook de doodstraf op staat.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#14 Bericht door Tonboy » zondag 26 maart 2017, 04:55

Arietwee schreef:
Jim schreef:Geen enkele celstraf is normaal omdat hij in Nederland niets strafbaars heeft gedaan.
Hij heeft niet in Thailand gehandeld in wiet en in Nederland is het niet strafbaar.

Dit is hetzelfde als dat je in Saudi Arabië 103 jaar de bak in moet omdat je in Nederland een kroeg hebt gehad.

Complete bullshit.
Hij zit gewoon in een heel fout crimineel wereldje waar een normaal iemand niks mee te maken wil hebben. Want daar krijg je gezeik mee. Laat hem maar lekker daar zitten. :clap:
Nooit iets gedaan zeker dat niet helemaal door de beugel kon, Arietwee ? Ambtenaar geweest misschien ?
"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen" ,ken je dat spreekwoord ?
Hij is nooit veroordeeld, en volgens westerse begrippen en normen/waarden ben je dan nog altijd onschuldig....

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Johan van Laarhoven naar Nederland?

#15 Bericht door wpdl » zondag 26 maart 2017, 05:29

Begrijp de onderbuik gevoelens bij diverse personen softdrugs wat maakt het uit maar je eigen schaamteloos verrijken en dan de pleitvaart nemen doen wij alleen zelf en een ieder ander is een schoft dan. :mrgreen:
Gevoelsmatig heeft deze man het tij niet mee zelfs niet van diegene die altijd een dikke sigaret wel konden waarderen.
Zelfs ik [!] heb zoiets van miljoenen verdienen EN overhouden in Nederland met een bakkie koffie en softdrugs voor een paar gulden en een geeltje per zak ja aan mijn hoela.

Dat deze man enkel en alleen door Thailand te grazen is genomen is een stelling die men graag wil verkopen maar helaas het is niet zo.
Zie daar de link [de volkskrant] bij mijn eerste stukje onderaan staan nog een paar andere linken hoe de Nederlandse regering dit soort zaken ziet.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”