Imf

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Imf

#16 Bericht door elst99 » donderdag 27 april 2017, 06:35

Ik ben blij dat je me niet mist Hans ;) . Had de ijdele hoop! Dacht dat na het afscheid van Ruud, mijn taak zit erop, maar er zijn er weer verschillende opgestaan met het 'gezeik over en weer'
Kost veel teveel energie! Af en toe lees ik nog mee, maar de zin om ergens op te reageren NEE!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Imf

#17 Bericht door wanadee » donderdag 27 april 2017, 06:37

Grapje hoor Elst, we miseen je (bijna) allemaal hier :angel:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Imf

#18 Bericht door wpdl » donderdag 27 april 2017, 07:20

Misschien dat je eens een leesbrilletje op moet zetten Elst99
Nou RuudThai kom er ook maar in :roll:
Wat betreft verwijten over en weer: het is net of RuudThai en Elst nooit weggegaan zijn.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Imf

#19 Bericht door Arietwee » donderdag 27 april 2017, 07:27

wanadee schreef:
brake034 schreef:Laten we eens serieus ingaan op de bezorgdheid van de Wereldbank en het IMF, over het vergrijzen en het relatief lage inkomen van de Thaise bevolking.

Ik denk inderdaad dat allebei een issue zijn, vergrijzing zie je vooral op het "platteland", veel jongeren gaan geld verdienen in de kantoren in Bangkok en de omliggende industriële gebieden.

En daarmee komt een stukje van de stelling van Jim om de hoek, neem de auto (en motor) industrie in Thailand.
Veelal van Japanse origine is in Thailand een grote "automotive" industrie ontstaan, kosten besparend ten opzichte van Japan/US/Europa. Om in de toekomst ook concurrerend te blijven zullen veel van die banen in de toekomst door robots overgenomen kunnen worden. Datzelfde geld ook voor de computer componenten en camera industrie in Thailand.

Het wel of geen Engels spreken door de huidige werknemers doet daar weinig aan af, computers spreken ook nauwelijks perfect Engels.

Maar natuurlijk is onderwijs een sleutel tot het omhoog krikken van de industriële nijverheid, wat dan weer de weg is naar een beter nationaal inkomen.

Het glas is half vol dames, niet half leeg :crazy:
Het IMF noemt twee zorgpunten namelijk vergrijzing en laag gemiddeld inkomen. En in het draadje worden beiden behandeld. En onderwijs is een belangrijke factor voor het gemddelde verdienmodel.

Mijn bijdrage gaat over de engelse taal omdat ik daar ervaring mee heb hier, hoe wiskundeles gegeven wordt heb ik geen flauw idee van. Maar ik ga er van uit dat het systeem hetzelfde is dus wel degelijk relevant.

Verder ben ik het niet met je opmerking dat engels niet belangrijk is ivm de komende robotisering. Ga eens naar een goede boekhandel hier om een boek over computers te kopen dan vind je die in het thais en engels. Op de universiteit zijn ook veel engelse leerboeken, dus mi is een goede beheersing van het engels essentieel voor goed onderwijs en dus het gemiddelde salaris. [|)
Over 100 jaar kan iedereen rekenen en engels.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Imf

#20 Bericht door wanadee » donderdag 27 april 2017, 08:25

Als het dan nog nodig is.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Imf

#21 Bericht door elst99 » donderdag 27 april 2017, 08:29

wpdelange schreef:Misschien dat je eens een leesbrilletje op moet zetten Elst99
Nou RuudThai kom er ook maar in :roll:
Wat betreft verwijten over en weer: het is net of RuudThai en Elst nooit weggegaan zijn.
Dat waren terechtzittingen :giggle: WPdeLange!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Imf

#22 Bericht door Gardensafari » donderdag 27 april 2017, 08:37

Arietwee schreef:
wanadee schreef:
brake034 schreef:Laten we eens serieus ingaan op de bezorgdheid van de Wereldbank en het IMF, over het vergrijzen en het relatief lage inkomen van de Thaise bevolking.

Ik denk inderdaad dat allebei een issue zijn, vergrijzing zie je vooral op het "platteland", veel jongeren gaan geld verdienen in de kantoren in Bangkok en de omliggende industriële gebieden.

En daarmee komt een stukje van de stelling van Jim om de hoek, neem de auto (en motor) industrie in Thailand.
Veelal van Japanse origine is in Thailand een grote "automotive" industrie ontstaan, kosten besparend ten opzichte van Japan/US/Europa. Om in de toekomst ook concurrerend te blijven zullen veel van die banen in de toekomst door robots overgenomen kunnen worden. Datzelfde geld ook voor de computer componenten en camera industrie in Thailand.

Het wel of geen Engels spreken door de huidige werknemers doet daar weinig aan af, computers spreken ook nauwelijks perfect Engels.

Maar natuurlijk is onderwijs een sleutel tot het omhoog krikken van de industriële nijverheid, wat dan weer de weg is naar een beter nationaal inkomen.

Het glas is half vol dames, niet half leeg :crazy:
Het IMF noemt twee zorgpunten namelijk vergrijzing en laag gemiddeld inkomen. En in het draadje worden beiden behandeld. En onderwijs is een belangrijke factor voor het gemddelde verdienmodel.

Mijn bijdrage gaat over de engelse taal omdat ik daar ervaring mee heb hier, hoe wiskundeles gegeven wordt heb ik geen flauw idee van. Maar ik ga er van uit dat het systeem hetzelfde is dus wel degelijk relevant.

Verder ben ik het niet met je opmerking dat engels niet belangrijk is ivm de komende robotisering. Ga eens naar een goede boekhandel hier om een boek over computers te kopen dan vind je die in het thais en engels. Op de universiteit zijn ook veel engelse leerboeken, dus mi is een goede beheersing van het engels essentieel voor goed onderwijs en dus het gemiddelde salaris. [|)
Over 100 jaar kan iedereen rekenen en engels.
Over 100 jaar hoef je echt geen Engels meer te leren. Oortjes, een microfoontje en alles wordt netjes via internet vertaald. Je kunt nu al gratis appjes downloaden waarmee je op basisniveau met elkaar in bijna elke taal kunt kleppen. En dat ontwikkelt zich razendsnel.
In zelfrijdende auto's of zelfvliegende vliegtuigjes kleppend in alle mogelijke talen zetten we robots aan het werk.
En daar zit het gevaar voor productielanden als Thailand, Indonesia en Bangladesh. Technologiegevoelige bedrijven halen nu al hun productie weg uit China, omdat ze het in Nl net zo goedkoop met robots kunnen. En zo voorkomen ze dat de Chinezen alle technologie jatten.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Imf

#23 Bericht door Jim » donderdag 27 april 2017, 08:43

Er werd in een andere thread wat lacherig gedaan toen ik zei dat er belangrijkere zaken zijn dan Turkije, maar dit is 1 van die zaken.
Must see video van CGPgrey. Humans need not apply.

http://www.youtube.com/watch?v=7Pq-S557XQU
Laatst gewijzigd door Jim op vrijdag 28 april 2017, 06:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Imf

#24 Bericht door Arietwee » vrijdag 28 april 2017, 06:26

Over 100 jaar kan iedereen rekenen en engels.[/quote]

Over 100 jaar hoef je echt geen Engels meer te leren. Oortjes, een microfoontje en alles wordt netjes via internet vertaald. Je kunt nu al gratis appjes downloaden waarmee je op basisniveau met elkaar in bijna elke taal kunt kleppen. En dat ontwikkelt zich razendsnel.
In zelfrijdende auto's of zelfvliegende vliegtuigjes kleppend in alle mogelijke talen zetten we robots aan het werk.
En daar zit het gevaar voor productielanden als Thailand, Indonesia en Bangladesh. Technologiegevoelige bedrijven halen nu al hun productie weg uit China, omdat ze het in Nl net zo goedkoop met robots kunnen. En zo voorkomen ze dat de Chinezen alle technologie jatten.[/quote]

Zal wel, maar als iemand ergens de stekker uittrekt zijn we de ham. Niks werkt er meer. Dat is het grootste gevaar.
En ook afhankelijk zijn van vage buitenlanden als china. Technologie jatten doen ze evengoed wel. Via de zelfde technologie. :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”