education visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

education visa

#1 Bericht door dinava2002 » zaterdag 30 september 2017, 08:04

Wanneer men in Thailand als Belgische in het bezit is van een education visa voor 3 maanden. En ik ga verlengen met document van universiteit, is dat dan een verlenging voor nog 3 maanden? En ik zou ook graag 1 keer naar Hong Kong gaan, maar kan niet met deze visum. Dus wat moet ik dan doen bij volgende visum, omdat wel te kunnen. Ik ga slechts 1 maal buiten Thailand, is het mss voordeliger om gewoon terug een single entry te kopen bij terug binnenkomen van Thailand?
[|)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: education visa

#2 Bericht door stevenl » zaterdag 30 september 2017, 09:15

dinava2002 schreef:Wanneer men in Thailand als Belgische in het bezit is van een education visa voor 3 maanden. En ik ga verlengen met document van universiteit, is dat dan een verlenging voor nog 3 maanden? En ik zou ook graag 1 keer naar Hong Kong gaan, maar kan niet met deze visum. Dus wat moet ik dan doen bij volgende visum, omdat wel te kunnen. Ik ga slechts 1 maal buiten Thailand, is het mss voordeliger om gewoon terug een single entry te kopen bij terug binnenkomen van Thailand?
[|)
Ja, je krijgt opnieuw 3 maanden extension. Ik moet erbij zeggen dat dat de standaard is in geval van talencursussen e.d., je hebt kans dat je bij een universitaire studie een langere verlenging krijgt.

Om naar Hong Kong te gaan en de geldigheid van verblijfsvergunning te bewaren moet je vooraf een re-entry permit halen bij immigratie, kost 1,000 Baht plus een foto. Of je kunt natuurlijk gewoon je maximale verblijf opgebruiken en dan op een andere manier (visumvrij of toeristenvisum) binnenkomen.

In het verleden waren ED visa een gewilde manier om lang in Thailand te kunnen blijven, tegenwoordig is dat door de controles en beperkte geldigheid veel minder aantrekkelijk geworden. Andere visa kunnen een aantrekkelijker alternatief vormen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: education visa

#3 Bericht door Ben » zaterdag 30 september 2017, 11:37

stevenl schreef:
dinava2002 schreef:Wanneer men in Thailand als Belgische in het bezit is van een education visa voor 3 maanden. En ik ga verlengen met document van universiteit, is dat dan een verlenging voor nog 3 maanden? En ik zou ook graag 1 keer naar Hong Kong gaan, maar kan niet met deze visum. Dus wat moet ik dan doen bij volgende visum, omdat wel te kunnen. Ik ga slechts 1 maal buiten Thailand, is het mss voordeliger om gewoon terug een single entry te kopen bij terug binnenkomen van Thailand?
[|)
Ja, je krijgt opnieuw 3 maanden extension. Ik moet erbij zeggen dat dat de standaard is in geval van talencursussen e.d., je hebt kans dat je bij een universitaire studie een langere verlenging krijgt.

Om naar Hong Kong te gaan en de geldigheid van verblijfsvergunning te bewaren moet je vooraf een re-entry permit halen bij immigratie, kost 1,000 Baht plus een foto. Of je kunt natuurlijk gewoon je maximale verblijf opgebruiken en dan op een andere manier (visumvrij of toeristenvisum) binnenkomen.

In het verleden waren ED visa een gewilde manier om lang in Thailand te kunnen blijven, tegenwoordig is dat door de controles en beperkte geldigheid veel minder aantrekkelijk geworden. Andere visa kunnen een aantrekkelijker alternatief vormen.
Een Re-entry is ook te koop op Suvarnabhumi airport voor de vlucht net voor de PP controle , single entry 1200 bath geen foto nodig
maken ze daar de foto is inbegerepen in de prijs . +/- 15 min klaar .

dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

Re: education visa

#4 Bericht door dinava2002 » zaterdag 30 september 2017, 13:34

Alvast bedankt!
Dus heb op 3/7 mijn visum verkregen in België, maar ben pas 3/8 Thailand ingereisd voor de eerste maal. Tel ik dan 3 maanden vanaf 3/7 of 3/8?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: education visa

#5 Bericht door stevenl » zaterdag 30 september 2017, 13:41

dinava2002 schreef:Alvast bedankt!
Dus heb op 3/7 mijn visum verkregen in België, maar ben pas 3/8 Thailand ingereisd voor de eerste maal. Tel ik dan 3 maanden vanaf 3/7 of 3/8?
3 augustus.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: education visa

#6 Bericht door stevenl » zaterdag 30 september 2017, 14:14

stevenl schreef:
dinava2002 schreef:Alvast bedankt!
Dus heb op 3/7 mijn visum verkregen in België, maar ben pas 3/8 Thailand ingereisd voor de eerste maal. Tel ik dan 3 maanden vanaf 3/7 of 3/8?
3 augustus.
Je hebt in je paspoort een stempel staan 'admitted until', dat is de uiterlijke datum waarop je verlengd moet hebben of het land moet verlaten.

dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

Re: education visa

#7 Bericht door dinava2002 » zaterdag 30 september 2017, 14:32

Ik blijf nog tot eind december in Thailand...dus 1x verlengen. Maar nu wil ik eind oktober 1 week naar Hong Kong. Hoe pak ik dat best aan? Ik kom terug rond 26/10 [|)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: education visa

#8 Bericht door stevenl » zaterdag 30 september 2017, 14:41

dinava2002 schreef:Ik blijf nog tot eind december in Thailand...dus 1x verlengen. Maar nu wil ik eind oktober 1 week naar Hong Kong. Hoe pak ik dat best aan? Ik kom terug rond 26/10 [|)
Voor vertrek naar HK verlenging aanvragen plus single re-entry.

dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

Re: education visa

#9 Bericht door dinava2002 » maandag 16 oktober 2017, 10:19

Nog een vraagje?
Ik ga eind oktober dus 5 dagen naar China en eind november 5 dagen naar Cambodja. Moet ik dan gewoon mijn education visa verlengen voor dat ik naar China ga, en 2x single entry kopen voor ik vertrek naar respectievelijk beide landen?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: education visa

#10 Bericht door stevenl » maandag 16 oktober 2017, 11:18

dinava2002 schreef:Nog een vraagje?
Ik ga eind oktober dus 5 dagen naar China en eind november 5 dagen naar Cambodja. Moet ik dan gewoon mijn education visa verlengen voor dat ik naar China ga, en 2x single entry kopen voor ik vertrek naar respectievelijk beide landen?
Single entry moet je iedere keer apart kopen. Dus je moet of 2x single entry kopen voor in totaal 2,000 baht, en 2x een bezoekje aan immigratie, of je moet 1x multiple entry kopen voor (geloof ik) 3,800 Baht.

dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

Re: education visa

#11 Bericht door dinava2002 » dinsdag 17 oktober 2017, 08:13

Bedankt en als ik het goed begrijp kan ik die single-entry telkens op de luchthaven kopen voor ik Thailand uit ga?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: education visa

#12 Bericht door stevenl » dinsdag 17 oktober 2017, 08:47

dinava2002 schreef:Bedankt en als ik het goed begrijp kan ik die single-entry telkens op de luchthaven kopen voor ik Thailand uit ga?
Als je vanaf een van de Bangkok luchthavens vliegt wel, vanaf de andere is re-entry desk niet altijd open. Ze hebben we de neiging verplicht 200 Baht of zo extra te rekenen voor maken foto en invullen papieren.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”