Non Immigrant-O- Multiple entry

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#16 Bericht door Joep » vrijdag 30 juni 2017, 06:09

Mijn Non O vernieuwd op basis van huwelijk met een Thaise.
Geen probleem.
Benodigd:
Visa application form (website TH ambassade)
Pasfoto
Paspoort
Evidence of adequate finance (400.000 op de bank of 40.000/mnd of combi)
Uitreksel huwelijksregister
Uitreksel geboorteregister.
Copy TH ID-kaart vrouw
Ticket naar Thailand

Was ook een meneer voor mij die een Non Imm OA wou voor 3x 60 dgn
Afgewezen want hij had geen sluitend reisplan.
Hij moest een brief van zijn vriendin hebben dat hij gedurende de periode bij haar was of
Hotelboekingen/reserveringen voor de gehele periode

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#17 Bericht door pjotter » vrijdag 30 juni 2017, 08:56

OK, zo had ik het niet begrepen dat Dafrans dat wil. Maar....voordat hij (B.v. met een verkregen jaarvisum in Thailand) het land verlaat, kan hij toch een Re-Entry permit aanvragen (TM8) bij de immigration Office ?
Bij terugkomst gaat dan het jaarvisum 'gewoon' weer gelden.
Dit lijkt me toch iets minder complex dan zo'n jaarvisum bij de Ambassade in den Haag, met medische verklaring, bewijs goed gedrag, geboorte register etc. etc.

Het was maar een tip.
mooatje schreef:Omdat je met een jaarvisum geen vier keer naar de ambassade moet als je vier keer in die periode naar Thailand gaat.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#18 Bericht door mooatje » vrijdag 30 juni 2017, 10:54

Het is zijn bedoeling niet zich daar te vestigen,ik ben dit ook niet van plan maar wil wel meerdere keren naar Thailand komen met mijn vrouw.Ik mag hier elke keer max 89 dagen verblijven.Meer dan 80 dagen neem ik niet op,geeft me wat speling bij onverwachte problemen.
Bij onverwachte noodzaak om in Thailand aanwezig te zijn kan ik op elke dag vertrekken zonder rekening te moeten houden met visa perikelen.
Het geeft veel meer vrijheid en is niet duurder,integendeel.

Vergeet niet dat je met zo'n visum nooit langer dan 89 dagen kan blijven.Anders moet je naar immigratie.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Dafrans
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: zondag 11 juni 2017, 09:27

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#19 Bericht door Dafrans » vrijdag 30 juni 2017, 19:02

het is inderdaad zo dat ik binnen een periode van een jaar gewoon geruime tijd in Thailand wil verblijven, zal een keer terug naar Nederland willen gaan ( bij geboorte eerste kleinkind ). En vervolgens weer naar Thailand.
Ik zou dan ongeveer 3 x 3 maanden in Thailand kunnen verblijven.
Ik heb geen Thaise bankrekening.
Het Non Immigrant-O- Multiple Entry zie ik dan als beste optie.
Blijft alleen nog zeer onduidelijk of dit inderdaad mogelijk is.
Normaliter zou je dit kunnen krijgen volgens de voorwaarden van een Single Entry zoals beschreven op de website van het Thaise consulaat in Amsterdam, met aanvullend reisplan en motivatiebrief.

Maar het schijnt nu dus, dan weer wel, en dan weer niet, verleend te worden.

Blijft wazig allemaal op deze manier.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#20 Bericht door KhunSugar » zaterdag 01 juli 2017, 09:36

Volgens de nieuwe richtlijnen van het MFA staat non-immigrant "O" voor:

other activities (Category "O") as follows:
to stay with the family, to perform duties for the state enterprise or social welfare organisations, to stay after retirement for the elderly, to receive medical treatment, to be a sport coach as required by Thai Government, to be a contestant or witness for the judicial process.

Voldoe je aan geen van deze doelen, dan wordt het onderhandelen en de consul zien te overtuigen.

bron

De Thaise overheid heeft enkele terechte ingrepen gedaan om het misbruik van visums in te perken.
Zo werden de border-runs en visa-runs aangepakt, het ED visum kreeg een update. Op het non "O" gaat men strenger controleren naar het juiste doel, daarom zijn er verschillende categorieën, nu is het non "O" beter omschreven.
De meeste problemen zitten bij -50 jarigen en 50 jarigen die niet gepensioneerd zijn, niet gehuwd zijn met een Thai, er geen familie hebben, geen WP hebben enz... en die voor lange(re) tijd in Thailand willen verblijven zonder duidelijk in een categorie te passen.

De overheid lanceerde daarom het METV.
Wie een beetje uitrekent kan met dit visum tot +/- 4 x 60 dagen in Thailand verblijven (4 border-runs) en dan nog eens 2 x 30 dagen binnen hetzelfde kalenderjaar mits 2 border-runs over land...of +/- 300 dagen mits in totaal 6 border-runs. In theorie is er zelfs nog de mogelijkheid om het visum 30 dagen te verlengen bij immigratie.
Wie bijgevolg niet past in het plaatje om een non "O" te krijgen heeft hieraan een optie.

Ben je 50+, met pensioen en niet gehuwd met een Thai onderdaan, dan is de non immigrant "O-A" jaarvisum de beste optie, hiermee kan je tot 2 jaar naar Thailand.

hanshu

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#21 Bericht door hanshu » zaterdag 01 juli 2017, 09:49

....
Laatst gewijzigd door hanshu op zaterdag 01 juli 2017, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#22 Bericht door Joep » zaterdag 01 juli 2017, 10:39

De eisen gesteld voor Europa kunnen velen niet streng genoeg zijn.
De eisen van TH zijn m.i. heel reëel.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#23 Bericht door KhunSugar » zaterdag 01 juli 2017, 10:52

hanshu schreef:
KhunSugar schreef:
Ben je 50+, met pensioen en niet gehuwd met een Thai onderdaan, dan is de non immigrant "O-A" jaarvisum de beste optie, hiermee kan je tot 2 jaar naar Thailand.


Suiker gaat wel even makkelijk voorbij aan het feit dat niet iedereen 800.000 baht over heeft om op een thaise bank te zetten.

Non imm O me heeft maar een inkomenseis van 600 euro/maand. Nogal een verschil.
Beste,
Er moet niets op een Thaise bank gezet worden voor een "O-A", we hebben het niet over een extension. Je moet enkel bij de visumaanvraag aantonen dat je de tegenwaarde hier te lande hebt.
De vraagsteller is NIET van plan in Thailand te blijven.
Zoals ik trachtte uit te leggen, een non "O" is niet het visum om den toerist uit te hangen. Hoort je doelstelling tot één van de categorieën dan ga je ervoor, gebruik het visum voor wat het dient.

En ja, het klopt dat er mensen zijn die de tegenwaarde van 800.000 THB +/- € 20.000 niet kunnen voorleggen, niet in aanmerking komen voor een extension of een "O-A" en zich in bochten wringen om alsnog een non "O" te kunnen versieren. Desgevallend vraagt de Thaise overheid zich af wat men in Thailand komt zoeken.
Maar daar zal allemaal wel een uitleg voor bestaan, zoals genieters van een vervangingsinkomen die in Thailand willen gaan hangmatten...zonder te veralgemenen natuurlijk.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#24 Bericht door mooatje » zaterdag 01 juli 2017, 11:37

C.2 NON-IMMIGRANT visum  "O" - ‘Multiple entry (jaar)’ --> rekening houden met 10 tot 12d. tussen afgifte bij ons en afhaling



- 2 originele ingevulde aanvragen Application Form - (.doc - .pdf *) uitsluitend van ONZE website
- 3 pasfoto’s (niet ouder dan 6 maanden)
- Geldig paspoort (reispas) : nog 18 maanden
- Kopie recto verso van identiteitskaart (voor andere EU onderdanen: kopie van het paspoort + ID kaart)
- Kopie vliegtuigticket (minimum een heen-ticket)
- Kopie boeking hotel, B&B, guesthouse…. of verklaring volledig verblijfadres in Thailand en/of uitnodigingsbevestiging door gastheer/vrouw in Thailand
- Bewijs van inkomsten van de 3 laatste maanden (loonfiche, rekening …) :
- minimum 1.500 € pensioen per maand OF
- 850.000 Thai Bath op een rekening (bewijs mag niet ouder zijn dan 1 maand) OF
- spaarrekening met minimum 20.000€ OF
- een mix van inkomsten en rekeningen


Opgelet -- !! In sommige gevallen kunnen ook een bewijs van goed gedrag en zeden of nog andere bijkomende documenten worden gevraagd !!

Dit komt van de website van het Thai consulaat in Antwerpen.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#25 Bericht door mooatje » zaterdag 01 juli 2017, 11:41

C. NON-IMMIGRANT visum  "O"



Voor personen:
- getrouwd met een Thaise onderdaan  kopie meebrengen van een recent uittreksel (maximaal één (1) jaar oud) in het Engels of het Nederlands is verplicht. Een kopie van de originele akte in het Thai moet vergezeld zijn van een Engelse of Nederlandse vertaling van de huwelijksakte OF
- met een Thaise nationaliteit en Belgisch paspoort OF
- die voor andere redenen naar Thailand gaan (Thaise erkende kinderen hebben, gezinshereniging, 'care-taker' (zorgdrager) voor een Thaise onderdaan, sportactiviteiten,...)
- gepensioneerden en/of 60+ zonder band met Thailand - kopie bewijs uitkeringen/inkomsten (zie verder onder ‘vereisten’) --> krijgen alleen single (ONE) één entry

Eén ingang Single (One entry) = visum voor 3 maanden, laat u toe om tot 89d. doorlopend in het land te verblijven.

Jaarvisum (Multiple Entry) = laat u toe één jaar lang ongehinderd Thailand binnen en buiten te gaan met een maximum van 89 dagen doorlopend op het Thais territorium.

C.1 NON-IMMIGRANT visum  "O" - ‘Single entry - One entry (één)’



Vereisten:
- 2 Originele ingevulde aanvragen Application Form - (.doc - .pdf *) uitsluitend van ONZE website
- 3 Pasfoto’s (niet ouder dan 6 maanden)
- Geldig paspoort (reispas) : minimum 6 maanden na retour
- Kopie recto verso van identiteitskaart (voor alle andere EU onderdanen of wereldburgers: kopie van het paspoort + ID kaart)
- Kopie vliegtuigticket (heen en terug)
- Kopie boeking hotel, guesthouse eerste nacht(en)…. OF verklaring van volledig verblijfadres in Thailand en/of uitnodigingsbevestiging door gastheer/vrouw in Thailand
- Bewijs van inkomsten (loonfiche, rekening …) OF pensioenuitkering
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#26 Bericht door Joep » zaterdag 01 juli 2017, 11:53

Tja, die eisen staan duidelijk op de website van de Thaise Ambassade.
Omgekeerd, als een TH naar NL wil zal hij/zij ook aan de eisen voor een Schengenvisum moeten voldoen.

Die eisen zijn er niet voor niets, hoe vele lopen er in TH rond die het zich eigenlijk niet kunnen permitteren. En wie moet voor de kosten opdraaien bij evt ziekte/ongeval. Meestal laat de (falang) familie het ook afweten en het TH ziekenhuis zit met een enorme kostenpost per jaar.

De eisen zullen toch ook geen verrassing zijn voor hen die naar TH willen voor langere tijd.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#27 Bericht door mooatje » zaterdag 01 juli 2017, 12:11

Als je eens op Beach Road wandelt en je kijkt eens wie er allemaal in de vuilbakken zit dan moet je niet verwonderd zijn om een westerling te zien.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#28 Bericht door Joep » zaterdag 01 juli 2017, 12:30

mooatje schreef:Als je eens op Beach Road wandelt en je kijkt eens wie er allemaal in de vuilbakken zit dan moet je niet verwonderd zijn om een westerling te zien.
Vindt je het dan vreemd dat ze van TH zijde de regels beter gaan naleven mbt visa.
Veel is er niet veranderd de laatste jaren, alleen beter toezicht.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#29 Bericht door mooatje » zaterdag 01 juli 2017, 12:43

Joep schreef:
mooatje schreef:Als je eens op Beach Road wandelt en je kijkt eens wie er allemaal in de vuilbakken zit dan moet je niet verwonderd zijn om een westerling te zien.
Vindt je het dan vreemd dat ze van TH zijde de regels beter gaan naleven mbt visa.
Veel is er niet veranderd de laatste jaren, alleen beter toezicht.
Nee helemaal niet.We stellen eisen aan mensen die naar hier komen,dan kan je ook verwachten dat andere landen eisen stellen aan diegene naar hun land willen komen.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Non Immigrant-O- Multiple entry

#30 Bericht door KhunSugar » zaterdag 01 juli 2017, 13:45

Joep schreef:Tja, die eisen staan duidelijk op de website van de Thaise Ambassade.
Omgekeerd, als een TH naar NL wil zal hij/zij ook aan de eisen voor een Schengenvisum moeten voldoen.

Die eisen zijn er niet voor niets, hoe vele lopen er in TH rond die het zich eigenlijk niet kunnen permitteren. En wie moet voor de kosten opdraaien bij evt ziekte/ongeval. Meestal laat de (falang) familie het ook afweten en het TH ziekenhuis zit met een enorme kostenpost per jaar.

De eisen zullen toch ook geen verrassing zijn voor hen die naar TH willen voor langere tijd.
Zo is dat Joep en het wordt nog strenger.
Men is bezig om net als in de Schengenlanden en andere plaatsen het visum te koppelen aan een verplichte ziekte en hospitalisatieverzekering.
En dit niet enkel voor toeristen, het nieuwe non-immigrant OX is daar een voorbeeld van:

Thailand 10 year visa in brief:

- Over 50s only
- 14 nationalities eligible: Japan, Australia, Denmark, Finland, France, Germany, Italy, Netherlands, Norway, Switzerland, Sweden, Great Britain and Northern Ireland, Canada and United States of America.
- Minimum 3 million baht in Thai bank account
- or combination of 1. 8 million in the bank and income not less than 1.2 million
- 3 million baht must be kept in account for one year, can be reduced to 1.5 million under certain conditions
- Criminal background check from country you hold passport
- Health insurance provided by Thai company, Outpatient coverage minimum 40,000 baht, Inpatient coverage not less than 100,000 thousand baht
- Not permitted to work
- Unlimited entry valid for 5 years
- Fee is 10,000 baht
- 90 day report still required.
- Visa issued in two 5 year periods

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”