Vraag over visa en wat je op Thaise bank moet hebben.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Vraag over visa en wat je op Thaise bank moet hebben.

#1 Bericht door sawadikrap » woensdag 17 mei 2017, 01:09

Hallo een vraag na gsprek met andere Nederlanders in Pattaya.

Volgens derden ik ga vandaag ook langs bij Emigratie, maar weet dat ik altijd prima informatie krijg die klopt hier bij Thailand forum dus mijn complimenten hiervoor.

Iedereen zal het zelf ook merken hoe de euro en Thaise Bath koers op dit moment is, ik heb een jaarinkomen van 564.000 bath volgens een stuk uit internet werd mij getoond dat je 800.000 bath of 65.000 bath maandelijkse inkomen moet hebben voor je jaar visum.
Maar ook werd mij getoond bij een inkomen per maand moet je totaal totaal die 800.000 bath hebben of afhankelijk van je inkomen een aanvulling op je bank rekening tot je 800.000 bath inkomen incl. Bank rekening hebt.

Dus werd mij verteld 800.000 en inkomen 564.000 bath dan moet je op rekening Thaise bank 236.000 Thaise Bath hebben.

Ik ga het nogmaals vanmiddag ook bij Emigratie vragen bij de buitenlander die er werkt als hij er is hoe het nu eigenlijk zit.
Is er iemand die mij nu al voor ik naar Emigratie kan vertellen of dit juist of onjuist is.

Vriendelijk dank voor reactie's.

Robert
Pattaya.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vraag over visa en wat je op Thaise bank moet hebben.

#2 Bericht door wpdl » woensdag 17 mei 2017, 01:57

- A copy of bank statement showing a deposit of the amount equal to and not less than 800,000 Baht or an income certificate (an original copy) with a monthly income of not less than 65,000 Baht, or a deposit account plus a monthly income totalling not less than 800,000 Baht.
http://www.mfa.go.th/main/en/services/4 ... Stay).html

Je moet die 800.000 officieel kunnen aantonen rekeninghoudende met valatakoersen zou ik het niet op het Bahtje uitrekenen.

Verdere eisen staan in de url 2. Required Documents
Bij verlenging vragen ze sommige persoonlijke data niet meer.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Vraag over visa en wat je op Thaise bank moet hebben.

#3 Bericht door Herbergier » woensdag 17 mei 2017, 03:50

Je moet dit echt bij de immigration gaan vragen van het district waar je bent ingeschreven, of aan vrienden/bekenden die daar ook zijn ingeschreven, want elke immigration heeft zijn eigen invulling van de voorschriften.
Hier in Buriram bijvoorbeeld kijken ze niet naar je inkomensverklaring, bevestigd door de ambassade, maar naar je Thaise bankboekje of daar voldoende opstaat en wat daar per maand op wordt bijgeschreven om aan die 800.000 baht per jaar te komen.
Maar er is dikwijls ook wel wat te regelen via het personeel van de immigration, dus gewoon even navraag doen.
Alles van waarde is weerloos.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Vraag over visa en wat je op Thaise bank moet hebben.

#4 Bericht door stevenl » woensdag 17 mei 2017, 05:26

Je moet 800k op de bank hebben, inkomen van 800k (65k per maand) of een combinatie tot 800k.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Vraag over visa en wat je op Thaise bank moet hebben.

#5 Bericht door KhunSugar » woensdag 17 mei 2017, 07:08

stevenl schreef:Je moet 800k op de bank hebben, inkomen van 800k (65k per maand) of een combinatie tot 800k.
Beste Robert,

Wat stevenl schrijft is correct.
In uw geval zorg je dat er een inkomstenverklaring van de ambassade is met betrekking tot je netto inkomen.
Dit moet worden aangevuld met een bankdeposito tot je die 800K bereikt voor een extension of stay aan te vragen als gepensioneerde.
Bij de eerste aanvraag volstaat het dat het geld voorafgaandelijk aan uw aanvraag 2 maand op de bank staat, bij elke volgende aanvraag moet dat 3 maand zijn.

succes
[|)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vraag over visa en wat je op Thaise bank moet hebben.

#6 Bericht door wanadee » woensdag 17 mei 2017, 07:30

Herbergier schreef:Je moet dit echt bij de immigration gaan vragen van het district waar je bent ingeschreven, of aan vrienden/bekenden die daar ook zijn ingeschreven, want elke immigration heeft zijn eigen invulling van de voorschriften.
Hier in Buriram bijvoorbeeld kijken ze niet naar je inkomensverklaring, bevestigd door de ambassade, maar naar je Thaise bankboekje of daar voldoende opstaat en wat daar per maand op wordt bijgeschreven om aan die 800.000 baht per jaar te komen.
Maar er is dikwijls ook wel wat te regelen via het personeel van de immigration, dus gewoon even navraag doen.
Ik heb dat geld op een fixed account staan, de eerste keer maakten ze daar ook bezwaren tegen zou een savingsaccount moeten zijn. Maar omdat ik nogal tegenstrijdige verhalen had gehoord had ik een kopie gemaakt van de immigrationwebsite wasrop stond " fixed or savingsaccount" ..Na enig overleg geen problemen meer, ook de navolgende keren niet meer.
Volgens mij weten ze het niet allemaal en geven er dus een drasi aan dus is het goed om hun ceigeb regels even te printen en mee te nemen.
Wat in buriram gebeurd is onredelijk. Als je af en toe uit nederland 10.000 mee neemt komt dat ook niet op je boekje te staan. :happyno:

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Vraag over visa en wat je op Thaise bank moet hebben.

#7 Bericht door sawadikrap » woensdag 17 mei 2017, 08:09

Iedereen bedankt ga w.s.als het iets droger word het informeren.
Ik weet genoeg.

Vriendelijke groet

Robert

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Vraag over visa en wat je op Thaise bank moet hebben.

#8 Bericht door sawadikrap » donderdag 18 mei 2017, 02:08

Antwoord na bezoek gisteren aan Emigratie in zeer eenvoudig Nederlands.
Voorbeeld je hebt een maandelijkse uitkering en gezien slechte euro bath heb je 600.000 Thaise Bath jaar inkomen.
Met kopie van alle velletjes bank boekje Thaise bank, verklaring van Thaise bank dat het geld er op staat.
Kopie in mijn geval huur overeenkomst, pasfoto's.
Verklaring officieel van Oostenrijkse consulaat in Pattaya.
Uiteraard ingevuld formulier voor aanvraag jaar visum kopie paspoort, en je echte paspoort.
En gezien je 800.000 Thaise Bath totaal of in combimatie met in mijn geval uitkering 200.000 Thaise Bath.

Niet wat ik dacht 800.000 Thaise Bath or 400.000 Thaise bath wanneer er ook nog een inkomen is.

Als bank rekening en inkomen maar 800.000 Thaise Bath betreft.

Zeer uitvoerig uitgelegd door buitenlandse medewerker bij Emigratie.

Denk dat mijn uitleg gezien ik hier vroeg hoe het zat, nu wel duidelijk moet zijn.

Dus ga eerder mijn jaar visum aanvragen gezien op mijn rekening voldoende staat.

Bedankt voor jullie reactie's.

Vriendelijke groet,

Robert
Pattaya.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”