Marriage visa (jonger dan 50)

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pascal555
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 15 maart 2017, 13:11

Marriage visa (jonger dan 50)

#1 Bericht door pascal555 » vrijdag 14 april 2017, 09:10

Hallo mensen,

hier een casus'je:

Man van 40 zonder inkomen en met spaarrekening van € 25.000, met Thaise partner van 40 (met zeer onregelmatig inkomen) wil 3 jaar sebatical inlassen en wil van deze 3 jaar het liefst zoveel mogelijk tijd besteden in Thailand.

Wat zijn de eisen?

- moet je getrouwd zijn in Nederland of in Thailand (wordt geregistreed partnerschap in Nederland, gelijkgesteld aan gehuwd zijn door de Thaise Immigration?).
- als je geen inkomen hebt, is dan een (niet aan te tasten) spaarrekening met € 25.000,- voldoende?
- hoe lang mag je dan maximaal onafgebroken in Thailand verblijven?
- zijn er nog bijzondere haken en ogen waar je rekening mee moet houden?
- wat is het risico dat je snel weer gaat werken in Nederland om er een huis te bouwen en er permanent wil blijven, en indien groot, kan dat dan :crazy: .

Alvast dank, dank, dank.

Fijne pasen! Sawat di kin khai :cheesy: .

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#2 Bericht door Mario08 » vrijdag 14 april 2017, 11:08

Thailand erkent geen geregistreerd partnerschap, je moet getrouwd zijn en wel met iemand van het andere geslacht. Maar ook indien dat het geval was kom je niet in aanmerking omdat je geen inkomsten hebt en je wel voldoende eigenvermogen hebt maar daar blijkbaar niet aan kan komen. (Vermogen moet op de bank in Thailand staan). Mocht je een vrouw zijn gehuwd met een Thaise man, dan is er geen probleem omdat er geen inkomenseisen gelden..

Met het geregistreerd partnerschap kom je mogelijk wel in aanmerking voor een multiple non-O visa van de Thaise ambassade in Den Haag. (Ik weet hun belied op dit punt niet). Dat geeft je de mogelijkheid om ongeveer 15 maanden in Thailand te verblijven, maar je moet wel iedere 90 dagen even het land uit.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#3 Bericht door yandre » vrijdag 14 april 2017, 11:26

als je aan de eis 400.000 bath voldoet op rekening in thailand
dat is de eis imigratie voor te verblijven in thailand.
als hij in thailand voor de wet is getrouwd .
heb nooit problemen bij de imigratie dienst hier over.
en dit elk jaar op nieuw aan vragen .

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#4 Bericht door Duiker » vrijdag 14 april 2017, 22:07

Even serieus, je hebt 25K spaargeld. Daar wil je 3 jaar van leven. Dat is dan 8000 per jaar. Ik rond het maar even af. Per maand is dat dan nog geen 700 euro. En daar ga je dan ook nog eens met zijn tweeen van leven. Daar moet je van eten en drinken, en ook nog wonen. Water, electra. Er gaat wat kapot, of er moet nog wat nieuw gekocht worden. Ik praat niet eens over het geld dat je voor je visa op de bank zal hebben moeten staan. Op dit moment krijg je ongeveer 37 baht voor een euro. Je zal werkelijk ieder baht moeten omdraaien, ook als je zuinig bent. Je hebt verder geen inkomen. En na die drie jaar zal je ook nog terug moeten, immers het was een sabatical. Dan staat de teller op nul.

Laat bovenstaande maar onder de haken en ogen vallen.

Mijn advies: Ga eens lekker op vakantie, flink uitwaaien, en dan in Nederland er weer tegenaan. Ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat je het niet gaat redden. Dat maak ik al op uit de vragen die je stelt. Natuurlijk leven veel Thai van nog minder geld. En ja hoor, van 700 euro kan je met zijn tweeen ook best overleven. Met een beetje handigheid lukt je dat met 100 euro ook nog wel. Ik heb wel eens wat gelezen over mensen die dat zelfs zonder geld deden. Die farrang ging bedelend het leve door. Maar...het kan.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#5 Bericht door wpdl » zaterdag 15 april 2017, 02:00

Heb een Thai Retirement Visa dus de eisen voor married moet ik ook opzoeken.
Klopt dit een beetje zo niet helemaal op deze site?

Thailand Marriage Visa

Voor de rest alleen maar met Duiker eens als je het enkel en alleen van de gegeven info moet doen zal drie jaar een beetje te lang zijn.
Zou de optie van een 'triple' eens onderzoeken en als die op is weer verder kijken.
Laat je heel wat 'zorgen' thuis mee.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#6 Bericht door Duiker » zaterdag 15 april 2017, 12:37

Bij deze stuur ik een link waar het behoorlijk goed uitgelegd staat,
http://www.thailand-info.be/
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#7 Bericht door stevenl » maandag 17 april 2017, 01:43

Zie het antwoord van Mario, compleet, duidelijk en correct.

pascal555
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 15 maart 2017, 13:11

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#8 Bericht door pascal555 » donderdag 20 april 2017, 09:40

Nou, ik dacht dat mijn vraagstelling best duidelijk was, echter veel onduidelijke antwoorden.

Laat ik de vraagstelling omdraaien:

Klopt het dat als je:
- als man zijnde voor de wet bent getrouwd in Thailand met een vrouw;
- je op een Thaise bankrekening THB 400.001 hebt staan en hier nimmer iets van opneemt;
- 39 jaar oud bent;
- geen periodieke bijschrijving op je Nederlandse / Thaise bank hebt inzake inkomen

in aanmerking komt voor een marriage visa en in theorie dan onafgebroken legaal 3 jaar in Thailand kan verblijven?

Ik snap dat Duiker erg begaan is met mijn levensonderhoud gedurende deze periode, echter, dat was de vraag niet. Wellicht heb ik erg welgestelde schoonouders die in mijn levensonderhoud gaan voorzien, win ik na een week de loterij of ga ik in een tentje slapen en eet alleen insecten.

Het gaat mij om de voorwaarden voor een marriage visa, aangezien er hieromtrent op het interweb veel verwarring is en iedereen natuurlijk een apart geval is.
In mijn geval zou dit de situatie dus kunnen zijn.

Als je in Nederland niet getrouwd bent en mocht dat niet eens nodig zijn, echter wel in Thailand. Dan is dat natuurlijk zo geregeld.
Ik bedoel maar.


latere aanvulling:

Met betrekking tot die verwarring, hierbij een lijstje van de site, waar Duiker naar heeft gelinkt.
Daar staat:

Bij de aanvraag van een familie visum heb je nodig:
(Alles in het dubbel)

. Je reispas.
. Kopieën van je reispas (dubbel).
.. Pagina met je foto.
.. Pagina met je visum.
.. Pagina met je laatste arrival stamp.
.. Departure card.
. Een bevestiging van de ambassade dat je maandelijks ten minste 40.000 baht inkomsten
ontvangt (pensioen, huurgelden, intresten ...).
. Of een bevestiging van een Thaise bank dat er minimum 400.000 baht al drie maanden op uw
rekening staat (dubbel).
. Of een combinatie inkomsten en geld op Thaise rekening.
. Een kopie van die spaarrekening van elke pagina waarop iets staat (dubbel).
. De originele spaarrekening ook meebrengen;
. Het aanvraagformulier TM7 (download), dat je via het internet kunt downloaden,
online invullen afprinten en ondertekenen, of op de immigratiedienst kunt krijgen (dubbel).
. Een kopie van de huwelijksakte (dubbel).
. Kopie van je adresbevestiging of geel boek (dubbel).
. Kopie van de Thaise I.D. kaart van je partner (dubbel).
. Kopie van een adresbevestiging, zoals blauw boek van het huis, waterrekening of
elektriciteitsrekening op jouw naam (...) (dubbel).
. Een plattegrond waarop aangeduid is waar je huis gelegen is (dubbel).
. Foto’s waarop jij samen met je partner staat (dubbel)
.. voor je huis met ook het huisnummer in beeld;
.. in de woonkamer;
.. in de keuken;
.. in de de slaapkamer.
.. foto van jou, partner en getuige voor jouw huis.
. 1 pasfoto
. 1900 baht.



Mijn verwarring bijvoorbeeld:
Waarom moet de waterrekening op MIJN naam staan en waarom moet je in boeddha's naam foto's van je slaapkamer meesturen. Kom op zeg!!! Kan iemand dit bevestigen. Foto's van je slaapkamer!!!!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#9 Bericht door stevenl » donderdag 20 april 2017, 10:21

pascal555 schreef:Nou, ik dacht dat mijn vraagstelling best duidelijk was, echter veel onduidelijke antwoorden.

Laat ik de vraagstelling omdraaien:

Klopt het dat als je:
- als man zijnde voor de wet bent getrouwd in Thailand met een vrouw;
- je op een Thaise bankrekening THB 400.001 hebt staan en hier nimmer iets van opneemt;
- 39 jaar oud bent;
- geen periodieke bijschrijving op je Nederlandse / Thaise bank hebt inzake inkomen

in aanmerking komt voor een marriage visa en in theorie dan onafgebroken legaal 3 jaar in Thailand kan verblijven?

Ik snap dat Duiker erg begaan is met mijn levensonderhoud gedurende deze periode, echter, dat was de vraag niet. Wellicht heb ik erg welgestelde schoonouders die in mijn levensonderhoud gaan voorzien, win ik na een week de loterij of ga ik in een tentje slapen en eet alleen insecten.

Het gaat mij om de voorwaarden voor een marriage visa, aangezien er hieromtrent op het interweb veel verwarring is en iedereen natuurlijk een apart geval is.
In mijn geval zou dit de situatie dus kunnen zijn.

Als je in Nederland niet getrouwd bent en mocht dat niet eens nodig zijn, echter wel in Thailand. Dan is dat natuurlijk zo geregeld.
Ik bedoel maar.


latere aanvulling:

Met betrekking tot die verwarring, hierbij een lijstje van de site, waar Duiker naar heeft gelinkt.
Daar staat:

Bij de aanvraag van een familie visum heb je nodig:
(Alles in het dubbel)

. Je reispas.
. Kopieën van je reispas (dubbel).
.. Pagina met je foto.
.. Pagina met je visum.
.. Pagina met je laatste arrival stamp.
.. Departure card.
. Een bevestiging van de ambassade dat je maandelijks ten minste 40.000 baht inkomsten
ontvangt (pensioen, huurgelden, intresten ...).
. Of een bevestiging van een Thaise bank dat er minimum 400.000 baht al drie maanden op uw
rekening staat (dubbel).
. Of een combinatie inkomsten en geld op Thaise rekening.
. Een kopie van die spaarrekening van elke pagina waarop iets staat (dubbel).
. De originele spaarrekening ook meebrengen;
. Het aanvraagformulier TM7 (download), dat je via het internet kunt downloaden,
online invullen afprinten en ondertekenen, of op de immigratiedienst kunt krijgen (dubbel).
. Een kopie van de huwelijksakte (dubbel).
. Kopie van je adresbevestiging of geel boek (dubbel).
. Kopie van de Thaise I.D. kaart van je partner (dubbel).
. Kopie van een adresbevestiging, zoals blauw boek van het huis, waterrekening of
elektriciteitsrekening op jouw naam (...) (dubbel).
. Een plattegrond waarop aangeduid is waar je huis gelegen is (dubbel).
. Foto’s waarop jij samen met je partner staat (dubbel)
.. voor je huis met ook het huisnummer in beeld;
.. in de woonkamer;
.. in de keuken;
.. in de de slaapkamer.
.. foto van jou, partner en getuige voor jouw huis.
. 1 pasfoto
. 1900 baht.



Mijn verwarring bijvoorbeeld:
Waarom moet de waterrekening op MIJN naam staan en waarom moet je in boeddha's naam foto's van je slaapkamer meesturen. Kom op zeg!!! Kan iemand dit bevestigen. Foto's van je slaapkamer!!!!
Ja, klopt in principe. Hou er wel rekening mee dat het steeds meer voorkomt dat immigratie ook wil zien dat er geld binnenkomt, zodat ze vast kunnen stellen dat je voldoende hebt om van te leven en hier niet werkt.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#10 Bericht door Joep » donderdag 20 april 2017, 11:06

Ik vraag mijn Non-Imm O op basis van huwelijk met een Thaise altijd in NL aan op de Thaise Ambassade in Den Haag.

Op hun website staat vrij duidelijk wat je nodig hebt.

http://www.thaiembassy.org/hague/th/ser ... hers).html

Ik stuur altijd een week of 2 voordat ik de aanvraag indien een mailtje met daar in alles opgesomd wat ik nodig heb en vraag dan beleefd of dat voldoende is of dat er nog aanvullende stukken benodigd zijn. Een aantal jaren geleden was mijn inkomen ook niet toereikend en heb ik de vraag gesteld of een NL spaarrekening ook volstaat, en dat is toen positief bevestigd. Nu is mijn inkomen weer gereguleerd en ga ik op inkomen.

Ik heb nog nooit een probleem gehad met mijn aanvraag.

Maar je zal dan wel elk jaar in NL het visum moeten aanvragen.
Je kunt met dat visum trouwens 5 x 89 dagen in Thailand verblijven als je net voor het verlopen van het visum nog ff naar het buitenland gaat.

Succes met je aanvraag

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#11 Bericht door jumbo » vrijdag 21 april 2017, 04:17

Joep schreef:Ik vraag mijn Non-Imm O op basis van huwelijk met een Thaise altijd in NL aan op de Thaise Ambassade in Den Haag.

Op hun website staat vrij duidelijk wat je nodig hebt.

http://www.thaiembassy.org/hague/th/ser ... hers).html

Ik stuur altijd een week of 2 voordat ik de aanvraag indien een mailtje met daar in alles opgesomd wat ik nodig heb en vraag dan beleefd of dat voldoende is of dat er nog aanvullende stukken benodigd zijn. Een aantal jaren geleden was mijn inkomen ook niet toereikend en heb ik de vraag gesteld of een NL spaarrekening ook volstaat, en dat is toen positief bevestigd. Nu is mijn inkomen weer gereguleerd en ga ik op inkomen.

Ik heb nog nooit een probleem gehad met mijn aanvraag.

Maar je zal dan wel elk jaar in NL het visum moeten aanvragen.
Je kunt met dat visum trouwens 5 x 89 dagen in Thailand verblijven als je net voor het verlopen van het visum nog ff naar het buitenland gaat.

Succes met je aanvraag
Joep, puur uit intresse. Wat is nou je het tastbare voordeel van de manier die jij kiest? Of woon je hier niet permament?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#12 Bericht door Joep » vrijdag 21 april 2017, 04:31

Tastbare voordeel, weet ik niet echt.
Ik ben het eerste jaar hier geweest op een ED visum.
Moest mij toen melden op Chaeng Wattana bij immigration.
Persoonlijk als een crime ervaren, lange wachttijden, moeilijk parkeren, lange heen en terugreis (file, de daadwerkelijke afstand is 15 km).

Omdat ik toch ieder jaar meerdere keren terug ga naar NL vraag ik mijn visum daar aan.
Visumrun doe ik in combinatie met familiebezoek in Hat Yai, ff doorrijden en ik zit in Maleisie.
Of we doen een lang weekendje Kuala Lumpur met z'n tweeen.

Vind ik persoonlijk makkelijker en nooit geen probleem met de aanvraag gehad.
Dus nogmaals puur persoonlijk gemak

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#13 Bericht door jumbo » vrijdag 21 april 2017, 04:46

Joep schreef:Tastbare voordeel, weet ik niet echt.
Ik ben het eerste jaar hier geweest op een ED visum.
Moest mij toen melden op Chaeng Wattana bij immigration.
Persoonlijk als een crime ervaren, lange wachttijden, moeilijk parkeren, lange heen en terugreis (file, de daadwerkelijke afstand is 15 km).

Omdat ik toch ieder jaar meerdere keren terug ga naar NL vraag ik mijn visum daar aan.
Visumrun doe ik in combinatie met familiebezoek in Hat Yai, ff doorrijden en ik zit in Maleisie.
Of we doen een lang weekendje Kuala Lumpur met z'n tweeen.

Vind ik persoonlijk makkelijker en nooit geen probleem met de aanvraag gehad.
Dus nogmaals puur persoonlijk gemak
snap ik
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Marriage visa (jonger dan 50)

#14 Bericht door Mario08 » vrijdag 21 april 2017, 09:50

Klopt het dat als je:
- als man zijnde voor de wet bent getrouwd in Thailand met een vrouw;
- je op een Thaise bankrekening THB 400.001 hebt staan en hier nimmer iets van opneemt;
- 39 jaar oud bent;
- geen periodieke bijschrijving op je Nederlandse / Thaise bank hebt inzake inkomen
Het klopt, met de aantekening van stevenl.

Je hoeft naturlijk niet in Thailand zelf getrouwd te zijn, maar je moet dan wel het huwelijk ook in Thailand registreren.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”