5 maanden thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
niekv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 20 april 2014, 17:29

5 maanden thailand

#1 Bericht door niekv » zondag 26 maart 2017, 07:54

Hallo,

Omdat ik geslaagd ben voor mijn studie wil ik graag voor 5 maanden naar Thailand. Ik dacht visumruns te gaan doen maar ik zie nu pas dat dat maar 2 keer kan.
Nu lees ik ook dat er een visum is voor multiple entry ( 3x 60 dagen) , waarbij ik 6000 euro op bankrekening moet hebben. Kosten visum 150 euro. Dit visum kan volgens mij niet in Nederland aangevraagd worden maar wel in Antwerpen?
Ik zou het liefst deze week nog vertrekken maar dat zal lastig worden.
Er is ook een bureau Your Visa dat dit met spoed kan regelen. Iemand ervaringen of andere tips?

Alvast bedankt
Groet, Niek

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: 5 maanden thailand

#2 Bericht door wanadee » zondag 26 maart 2017, 08:40

Visa die je in antwerpen kunt aanvragen kun je ook in den haag aanvragen. Amsterdam is gestopt met uitgifte multiple entry dus alleen in de haag.

hanshu

Re: 5 maanden thailand

#3 Bericht door hanshu » zondag 26 maart 2017, 08:52

Of elke andere Thaise ambassade in de wereld...
Ik neem aan dat je nog niet 50+ bent?

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: 5 maanden thailand

#4 Bericht door Mario08 » zondag 26 maart 2017, 10:00

Wat je nodig hebt is een dubble entry toruist visa. Dit visa geeft je twee entries in Thailand, elke entry goed for 60 dagen. Maar iedere entry kun je met 30 dage2 verlengen, waardoor je er dus ruim 5 maanden in Thailand op kunt verblijven. Iedere verlenging kost je wel 1900 baht.

Entry Thailand 60 dagen, verleng met 30 dagen ruim een week van te voren en je hebt nu 90 dagen. Na afloop vand eze 90 dagen even Thailand uit naar een buur land en desgewenst dezelde dag/uur weer terygkomen voor de volegende 60 dagen die je desgewenst eveneens verlengt met 30 dagen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: 5 maanden thailand

#5 Bericht door wanadee » zondag 26 maart 2017, 10:15

Eerder hadden ze toch ook triple entry 60 dagen? Of ben ik nu in de war?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 5 maanden thailand

#6 Bericht door wpdl » zondag 26 maart 2017, 10:35

Verstrekken ze niet meer, dubbele trouwens ook niet in Amsterdam zo te lezen.

http://www.royalthaiconsulateamsterdam. ... -aanvragen

Paar dagen Laos Thaise Ambassde ;)

http://vientiane.thaiembassy.org/en/consular/visa.php

niekv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 20 april 2014, 17:29

Re: 5 maanden thailand

#7 Bericht door niekv » dinsdag 28 maart 2017, 09:57

Het verhaal gaat verder. Ondertussen ben ik in Den Haag geweest voor een aanvraag multiple entry. Reis al geboekt omdat je je reisgegevens moet hebben. Ik krijg echter geen visum omdat ik een brief van mijn werkgever of school moet overleggen zodat ze zeker weten dat ik het land uit ga. Ik heb echter geen school en geen werk maar discussie was niet mogelijk.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 5 maanden thailand

#8 Bericht door wpdl » dinsdag 28 maart 2017, 10:27

Hoe oud ben je niek en heb je dit wel goed verstaan.
Minderjarige dienen een toestemming van ouders/voogd bij te voegen.

Zie link.

niekv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 20 april 2014, 17:29

Re: 5 maanden thailand

#9 Bericht door niekv » dinsdag 28 maart 2017, 10:43

Ik ben 26. Ik wil 5 maanden naar Thailand en een dorm huren in Chiang Mai. Ik heb daar 2 jaar geleden stage gelopen. Vanuit Chiang Mai wil ik af en toe naar een buurland. Ik ben net afgestudeerd en heb dus geen werk en geen school. Op de site van het Thaise consulaat in Belgie staat niet dat je een werkgeversverklaring moet hebben. Ik heb hen nu een mail gestuurd. Ik heb overigens mijn ticket al. 13 april heen en 5 september terug vanaf Bangkok.
Het frustreert wel, ik moet alles met openbaar vervoer doen en ben vandaag al weer 25 euro voor niks kwijt. Pfff

hanshu

Re: 5 maanden thailand

#10 Bericht door hanshu » dinsdag 28 maart 2017, 10:48

Dan toch maar visumvrij naar binnen en in Laos een visum halen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 5 maanden thailand

#11 Bericht door wpdl » dinsdag 28 maart 2017, 11:13

Had hem ook al aangegeven tweede ronde naar Laos weet niet of dat twee keer kan voor een single in de thaise Ambassade Laos?

Ben je nu in Belgie of Nederland geweest zie wel iets van school staan bij de Thaise Ambassade Belgie, warrig verhaal.


http://www2.thaiembassy.be/wp-content/u ... ies-EN.pdf

niekv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 20 april 2014, 17:29

Re: 5 maanden thailand

#12 Bericht door niekv » dinsdag 28 maart 2017, 12:34

Ik ben in Den Haag geweest. Ik probeer nu op school een brief te krijgen dat ik daar nog studeer. Officieel is dat ook zo want ik heb nog geen diploma. School wil echter niet erg meewerken maar ze sturen me iets per mail. Nu hoop ik maar dat ik niet perse een echte brief moet hebben en dat een kopie van de per mail gestuurde brief voldoende is. Mijn moeder wil ook wel garant staan dus misschien moet ik daar ook alle papieren maar direct van meenemen.

hanshu

Re: 5 maanden thailand

#13 Bericht door hanshu » dinsdag 28 maart 2017, 17:24

Ja,...ze zijn erg lastig tegenwoordig in Den Haag. Mijn paspoort is op 1 dag na twee weken weg geweest naar de ambassade voor een visum wat ik altijd heb. Dit keer moest ik allerlei dingen uit Thailand bijleveren en dat is niet handig als ik in Nederland zit. ;)
Uiteindelijk wel goed gekomen maar lastig....ja

niekv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 20 april 2014, 17:29

Re: 5 maanden thailand

#14 Bericht door niekv » dinsdag 28 maart 2017, 18:57

Morgen weer een poging wagen. Weer 23 euro ov maar ja. Nu vanalles gekopieerd. Brief van school dat ik student ben, informatie van studielink, mijn moeder wil garant staan enz enz.
Ik kreeg bericht vanuit België. Daar kan ik ook een aanvraag doen maar dan heb ik een verklaring omtrent gedrag nodig. Aanvraag bij gemeente duurt 2 tot 4 weken. Kosten 41 euro. Dat gaat m niet worden. Hoe dan ook.... ik vertrek op 13 april.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 5 maanden thailand

#15 Bericht door stevenl » woensdag 29 maart 2017, 06:16

niekv schreef:Het verhaal gaat verder. Ondertussen ben ik in Den Haag geweest voor een aanvraag multiple entry. Reis al geboekt omdat je je reisgegevens moet hebben. Ik krijg echter geen visum omdat ik een brief van mijn werkgever of school moet overleggen zodat ze zeker weten dat ik het land uit ga. Ik heb echter geen school en geen werk maar discussie was niet mogelijk.
Je kunt wel een double entry aanvragen, zoals eerder aangegeven. Of vraag gewoon een single entry aan, kun je 60+30 dagen mee verblijven. En dan nog 2x een visumrun (bij landgrenzen maximaal 2x, door de lucht in theorie onbeperkt) en je haalt de 5 maanden makkelijk.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”