Visum voor Birmese in Thailand verlopen

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Dave123
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 11 december 2016, 23:10

Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#1 Bericht door Dave123 » woensdag 21 december 2016, 17:16

Hallo

Ik wil graag raad vragen voor de volgende situatie. Misschien heeft iemand hier ervaring mee en kan die tips geven.

Mijn Birmese vriendin is afgelopen winter met een toeristen visum van 14 dagen Thailand binnen gevlogen en is er (door omstandigheden) gebleven. Ze wil nu terug naar Myanmar. Wat kan ze het beste doen?

Naar horen zeggen zijn wel er manieren om ongemerkt de grens over te gaan, maar als ze nadien nog ooit naar Thailand wil gaan, staat ze dan in een systeem als iemand die eens binnen kwam en nooit meer vertrokken is?

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#2 Bericht door De Beweerder » donderdag 22 december 2016, 01:50

Als ze ongemerkt een uitreis stempel in haar paspoort tovert is het okay.
Beter betaal je haar overstay als je haar ooit nog in Thailand wilt ontmoeten.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#3 Bericht door stevenl » donderdag 22 december 2016, 04:10

Bijna een jaar overstay? Dat betekent een ban.

Het beste wat ze kan doen is het land uit smokkelen, nieuw paspoort aanvragen in Myanmar zodat de missende uitreisstempel niet opvalt en er voor de volgende keer het beste van hopen.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#4 Bericht door torkom » donderdag 22 december 2016, 10:32

stevenl schreef:Bijna een jaar overstay? Dat betekent een ban.

Het beste wat ze kan doen is het land uit smokkelen, nieuw paspoort aanvragen in Myanmar zodat de missende uitreisstempel niet opvalt en er voor de volgende keer het beste van hopen.
waarom je niet gewoon netjes aan de regels houden en de overstay (boete) gewoon betalen...kun je de volgende keer tenminste met een gerust hart de grens over..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#5 Bericht door wanadee » donderdag 22 december 2016, 10:47

Lijkt mij ook. Gewoon aan de regels houden en de consequenties van je foute gedrag aanvaarden. Ze is hier bewust gebleven, dat zal geen ongelukje geweest zijn.
Weet niet of ze voor birmesen net zo streng zijn als voor farang dus hoop maar het beste.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#6 Bericht door Pieter » donderdag 22 december 2016, 11:53

ik weet het antwoord niet maar er zitten antwoorden tussen van mensen die denken dat thais birmezen als mensen behandelen.
Nee Nee Nee dat doen ze niet ik heb een birmese werkster gehad en die moesten we een verblijfsvergunning omzetten naar een andere plaats
(probeer dat maar eens)

pure uitbuiting met medewerking van de birmese mafia boedhisten. (oh ja nobelprijs lik me reet)
een birmees krijgt geeneens een normaal paspoort voor naar thailand te gaan maar een vodje wat alleen voor thailand geldt.

Dus van mij mag een ieder (en heus ik ben niet links) die als slaaf beschouwd en behandeld wordt alles doen om een menswaardig leven op te bouwen
(mits zonder geweld)

en ik ben niet links , wel humaan, en geen bruinhemd

Pieter

Dave123
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 11 december 2016, 23:10

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#7 Bericht door Dave123 » donderdag 22 december 2016, 20:50

stevenl schreef:Bijna een jaar overstay? Dat betekent een ban.

Het beste wat ze kan doen is het land uit smokkelen, nieuw paspoort aanvragen in Myanmar zodat de missende uitreisstempel niet opvalt en er voor de volgende keer het beste van hopen.
Ja, op die gedachte ben ik ook al gekomen. Een nieuw schoon paspoort met een nieuw nummer. Maar ik vraag me af of ze niet in een systeem staat. Er worden immers gelaatsfoto's gemaakt en haar naam is natuurlijk wel hetzelfde. Ze kan zo weer herkend worden. Ik hoopte dat iemand hier misschien kennis van heeft of ervaring mee heeft.
torkom schreef:waarom je niet gewoon netjes aan de regels houden en de overstay (boete) gewoon betalen...kun je de volgende keer tenminste met een gerust hart de grens over..
Wat is de boete voor dik 9 maanden overstay, iemand enig idee?

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#8 Bericht door torkom » donderdag 22 december 2016, 21:21

Gerekend aan 500 bath per dag wordt dat dus 'n dikke 3500 €... :o


Misschien gelden er verzachtende omstandigheden i.v.m overmacht of iets dergelijks...geen idee.


edit : "The bureaucratic system they adhere to simply won’t allow them to hear out whatever reasons you have in view of the violations you committed."

Nee dus...geen enkele reden wordt geaccepteerd. 't enige positieve dat ik nog kan bedenken is dat ze zo'n bedrag nauwelijks van een Birmees kunnen vragen, 'n farang zal natuurlijk wel het volle pond moeten betalen.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#9 Bericht door torkom » donderdag 22 december 2016, 22:07

Dave123 schreef: Maar ik vraag me af of ze niet in een systeem staat. Er worden immers gelaatsfoto's gemaakt en haar naam is natuurlijk wel hetzelfde. Ze kan zo weer herkend worden.
Bij binnenkomst en vertrek, natuurlijk met date stamp en alles erbij...Mocht je vriendin vaker naar Thailand willen reizen en de methode Stevenl is toegepast kan ze zo maar voor lange tijd de bak indraaien..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#10 Bericht door stevenl » vrijdag 23 december 2016, 00:53

torkom schreef:
Dave123 schreef: Maar ik vraag me af of ze niet in een systeem staat. Er worden immers gelaatsfoto's gemaakt en haar naam is natuurlijk wel hetzelfde. Ze kan zo weer herkend worden.
Bij binnenkomst en vertrek, natuurlijk met date stamp en alles erbij...Mocht je vriendin vaker naar Thailand willen reizen en de methode Stevenl is toegepast kan ze zo maar voor lange tijd de bak indraaien..
Ze kangeweigerd worden bij de grens, bak indraaien is onzin. Maximals boete is 20.000 baht plus ban.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#11 Bericht door torkom » vrijdag 23 december 2016, 01:20

stevenl schreef:
torkom schreef:
Dave123 schreef: Maar ik vraag me af of ze niet in een systeem staat. Er worden immers gelaatsfoto's gemaakt en haar naam is natuurlijk wel hetzelfde. Ze kan zo weer herkend worden.
Bij binnenkomst en vertrek, natuurlijk met date stamp en alles erbij...Mocht je vriendin vaker naar Thailand willen reizen en de methode Stevenl is toegepast kan ze zo maar voor lange tijd de bak indraaien..
Ze kangeweigerd worden bij de grens, bak indraaien is onzin. Maximals boete is 20.000 baht plus ban.

Maximale boete 20.000 baht bij vrijwillige aangifte bij immigration...in andere situaties (gearresteerd) kan de boete hoger zijn. Bij een niet legaal vertrek uit het land en dan later weer proberen binnen te komen lijkt het me dat je gelijk met handboeien aan gedeporteerd word en dat je niet wegkomt met 20000 bath...Als je dat geld niet kunt ophoesten draai je alsnog de bak in...
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#12 Bericht door stevenl » vrijdag 23 december 2016, 01:36

torkom schreef:
stevenl schreef:
torkom schreef:
Bij binnenkomst en vertrek, natuurlijk met date stamp en alles erbij...Mocht je vriendin vaker naar Thailand willen reizen en de methode Stevenl is toegepast kan ze zo maar voor lange tijd de bak indraaien..
Ze kangeweigerd worden bij de grens, bak indraaien is onzin. Maximals boete is 20.000 baht plus ban.

Maximale boete 20.000 baht bij vrijwillige aangifte bij immigration...in andere situaties (gearresteerd) kan de boete hoger zijn. Bij een niet legaal vertrek uit het land en dan later weer proberen binnen te komen lijkt het me dat je gelijk met handboeien aan gedeporteerd word en dat je niet wegkomt met 20000 bath...Als je dat geld niet kunt ophoesten draai je alsnog de bak in...
De ban kan langer of korter zijn bij vrijwillig melden of niet, de boete is altijd maximals 20k.

En nee, arrestatie is in jouw voorbeeld, proberen binnen the komen, niet mogelijk.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#13 Bericht door torkom » vrijdag 23 december 2016, 01:43

Ik denk dat Dave123 ondertussen zelf al voldoende research heeft gedaan via Google en erachter is gekomen dat vrijwillig naar immigration stappen de beste optie is. Tenzij z'n vriendin niet meer de intentie heeft om ooit nog naar Thailand terug te keren dan is het misschien een gokje waard maar dan moet ze bij terugkeer naar Birma wel niet gepakt worden bij 'n grensovergang.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#14 Bericht door torkom » vrijdag 23 december 2016, 01:56

stevenl schreef:De ban kan langer of korter zijn bij vrijwillig melden of niet, de boete is altijd maximals 20k.
stevenl, ik kom dit tegen op Internet :



If you voluntarily exit, you will be fined 500 baht per day of overstay (maximum amount of 20,000 baht), you will not go to jail.

If you are caught by police overstaying, you will face criminal charges and higher fines. Jail time tends to alloted primarily for really long overstays (as in years), not for minor overstays.

If your overstay is less than 90 days, your passport will be marked as an overstay and any future visits will be subjected to proving your tourist intentions (departing tickets, funding, hotel bookings).

If your overstay is more than 90 days you will be banned from the country for 1 year in situation one (voluntary) or 5 years in situation two (arrested). Overstaying by one year would be 3 and 10 year bans respectively.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visum voor Birmese in Thailand verlopen

#15 Bericht door stevenl » vrijdag 23 december 2016, 02:16

torkom schreef:
stevenl schreef:[
Schei nou toch uit met onzin vertellen. De ban kan langer of korter zijn bij vrijwillig melden of niet, de boete is altijd maximals 20k.
stevenl, ik kom dit tegen op Internet :



If you voluntarily exit, you will be fined 500 baht per day of overstay (maximum amount of 20,000 baht), you will not go to jail.

If you are caught by police overstaying, you will face criminal charges and higher fines. Jail time tends to alloted primarily for really long overstays (as in years), not for minor overstays.

If your overstay is less than 90 days, your passport will be marked as an overstay and any future visits will be subjected to proving your tourist intentions (departing tickets, funding, hotel bookings).

If your overstay is more than 90 days you will be banned from the country for 1 year in situation one (voluntary) or 5 years in situation two (arrested). Overstaying by one year would be 3 and 10 year bans respectively.
Ja, staat op internet en is dus correct.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”