10 jaar Visa ?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sirc
kenner
kenner
Berichten: 104
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:39

10 jaar Visa ?

#1 Bericht door sirc » dinsdag 22 november 2016, 16:05

De vraag is. Per persoon of gehuwd stel.

Gov’t Approves 10-Year Visas for Foreigners Over 50
BANGKOK — Affluent foreign residents over 50 will soon be able to apply for 10-year visas, a government spokesman said Tuesday.

Intended to promote Thailand as a hub for medical services, the policy was approved by the interim cabinet on Tuesday, according to spokesman Athisit Chainuwat.

It would replace one-year renewable visas and come in two installments of five years each, Athisit said. It was not immediately clear when the plan would be implemented.

Applicants must either earn a monthly salary of at least 100,000 baht or have more than 3 million baht in their bank account, which cannot be withdrawn within the first year after receiving the visa. They must also have health insurance that covers hospital stays and provides at least USD$10,000 in annual coverage.
http://www.khaosodenglish.com/news/busi ... igners-50/

http://www.bangkokpost.com/business/tou ... r-tourists

sirc
kenner
kenner
Berichten: 104
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:39

Re: 10 jaar Visa ?

#2 Bericht door sirc » dinsdag 22 november 2016, 16:43

It would replace one-year renewable visas
Ik snap het niet. Betekend dit dat de oude regeling met 800k komt te vervallen? Op het Engelse thaivisa forum zijn ze er bang voor.

Kalebath
kenner
kenner
Berichten: 102
Lid geworden op: maandag 08 augustus 2011, 12:55
Locatie: Delft

Re: 10 jaar Visa ?

#3 Bericht door Kalebath » dinsdag 22 november 2016, 18:53

80 k euro op de bank en een inkomen van 2700 als de oude regeling vervalt zullen een hoop mensen moeten verhuizen. hoop dat die ton bruto is want ik ken een hoop mensen die dit neto niet halen bij een werkend leven.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: 10 jaar Visa ?

#4 Bericht door euromonkey » woensdag 23 november 2016, 03:57

Er word hier niet gesproken over een visa voor mensen die getrouwd zijn.
Dat zou mijn redding kunnen wezen van Retirment terug naar Married visa.
Hopelijk zijn ze zo menselijk dat niet gezinnen uit elkaar gerukt word.
Veel slecht nieuws de laatste tijd. Euro laag, banken die je een schop geven, dure reisjes voor een handtekening naar bangkok.
Nu nieuwe onbetaalbare thaise visa eisen.
Nee het word er niet makelijker op voor een hoop mensen.

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: 10 jaar Visa ?

#5 Bericht door trangerkuda » woensdag 23 november 2016, 04:13

Wanneer ik dit soort berichten over invoering/wijziging van nieuwe of bestaande Thaise wet- en regelgeving met een zekere regelmaat lees, is mijn reactie daarop - ingegeven door ervaringen hiermee in de loop der jaren opgedaan - om eerst maar eens op m'n gemak achterover te leunen en rustig en geduldig af te wachten of er uiteindelijk iets van bewaarheid zal worden.

Niet zelden hoor je over zo'n onderwerp later niets meer, of - in het geval er wel iets uit voortvloeit - dan is het eindproduct vaak anders, dan in de oorspronkelijke berichtgeving vermeld stond.

En wanneer iets daadwerkelijk wordt ingevoerd en van kracht wordt, het tijdstip waarop dat dan gaat gebeuren, daar kun je bijvoorbeeld pooltjes voor opzetten, met de eerste prijs voor degene die het tijdstip juist heeft geraden of daar het dichtst bij zit.

Zoals gezegd; ik leun wat dit onderwerp betreft vooralsnog op m'n gemak achterover en wacht eerst maar eens af. Aan voorspellingen hierover waag ik mij thans niet.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: 10 jaar Visa ?

#6 Bericht door wanadee » woensdag 23 november 2016, 04:37

Volgens mij komt deze regeling naast de bestaande regeling van 8 ton. Zo lees ik het tenminste. Ze willen het makkelijker maken dan gaan ze dus geen maatregelen nemen waarvan ze weten dat daardoor een grote groep weg valt.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 10 jaar Visa ?

#7 Bericht door dutch » woensdag 23 november 2016, 06:44

Het is ongebruikelijk om een jarenlang bestaande regeling te veranderen ( hoger bedrag) .Indertijd ,zo midden negentiger jaren werd het toen bestaande bedrag van 200.000 baht alleen verhoogd voor de nieuwe aanvragen.
"GRAND FARTHERING" heette dat.
Zou dus nu ook 400.000 resp. 800.000 blijven en alleen nieuwe aanvragen zouden om een hoger bedrag vragen.
( als deze beweringen waar zouden zijn)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 10 jaar Visa ?

#8 Bericht door Ben » woensdag 23 november 2016, 08:14

Het is een toevoeging .

Wie het zich kan veroorloven kan 2 x 5 jaar extention krijgen enige wat je dan nog moet doen is
90 dagen melden verder geen gehannes.

Uiteraard hangen ze daar eisen aan .maar voor 10.000 bath is het 100 bath meer als een extention nu
maar je hoeft maar 1 keer voor 5 jaar de stukken te overleggen .

Verder zit er geen meerwaarde aan dit VISA .eerder een nadeel je moet de 3. mill 1 jaar lang na afgifte nog op de bank hebben
bank deposit of at least 3 million baht, to be maintained for at least one year after receiving the visa.
Apart from the age requirement, the visa requires eligible foreigners to have a monthly income of at least 100,000 baht or a bank deposit of at least 3 million baht, to be maintained for at least one year...

Maar ja wie het breed heeft .......

Ben alleen benieuwd hoe ze de 100.000 bath inkomen regeling hanteren, die zal men toch ook moeten controleren
en of dat ook weer via de nieuwe regeling van inkomens verklaring gaat .?

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: 10 jaar Visa ?

#9 Bericht door joepattaya » donderdag 24 november 2016, 10:24

Er zijn blijkbaar nogal wat onduidelijkheden en het zal best nog even duren voor e.e.a. zijn beslag krijgt.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”